Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Max kaliber i en Mævser
#21
du kan også vælge en
9.3x66 sako
8x68
6.5x68
358 win
7x57
8x57

skal vi blive ved eller hvad[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#22
Tror sgu bare jeg holder mig til den gammelkendte 8x57JS'er - så kan den altid opgraderes til noget voldsommere som fx. 8x68'eren [:p] hvis ikke den gamle kartoffelkaster kan klare ærterne [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#23
Jeps, og når du så får en pibe som klarer det så giver du lige opskriften, for så har du nemlig en pibe med justerbar stigning[:o)]

/GT
Exclusive member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Køb en billig 8x57is og få den kamret op til 8mm06.Den er billig,og kan klare det meste!

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#25
Eller 338-06 [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Also a member of "Team Headshot"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
En 458 Win Mag er jo perfekt i en Mauser 98. Ladet med moderne krudt (og en pibe på ikke under 23") kan den UDEN problemer opnå 450NE hastigheder med 500 grs kugler. Men mere passende i 458 Win er 400 el. 450 grs kugler - ex TSX

Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Jeg synes jeg har søgt, men er måske blevet blind [:I] Ihvertfald har jeg ikke fundet hvad jeg søgte, så er der nogen af jer som kan fortælle mig hvad det største/længste ikke-dralfautistiske kaliber en standart Mauser 98 kan håndtere uden at blive modificeret ??

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]


Svar
#27
Citat:quote:

Tror sgu bare jeg holder mig til den gammelkendte 8x57JS'er


Se det var ægte Dralfautistisk. Modigt træk. Jeg kender ingen, der har det kaliber. Og så er det ikke engang løgn.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Se det var ægte Dralfautistisk. Modigt træk. Jeg kender ingen, der har det kaliber. Og så er det ikke engang løgn.



Hehe...sådan har jeg ikke engang tænkt på det [:I] Men tjo nu du siger det, så kender jeg faktisk kun een og det er i samlerregi..

Citat:quote:

Originally posted by GT

Jeps, og når du så får en pibe som klarer det så giver du lige opskriften, for så har du nemlig en pibe med justerbar stigning



Nej nej rolig nu GT jeg havde nu også regnet med en anden pibe, hvis det kom dertil (men det gør det ikke lige pt. hvor jeg render rundt og samler andre stumper sammen [8D])

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#29
Jamen så kender du nu 2...[^]

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#30
slet
Svar
#31
mellem 100 og 150 m/s[Wink]

Oplevede at man i 8x68 ved lettere kugler fik for meget rotation og deraf "ødelagte kugler" lidt ligesom 6,5x68, grundet den stejle stigning der var i den pibe jeg selv lavede om.

Om det gør sig gældende generelt ved jeg ikke, men den pibe jeg selv havde skulle have de tungest mulige kugler for at undgå fænomenet...[B)]

/GT
Exclusive confirmed member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Jeg skyder da også med 8x57. Fantastisk jagtkaliber.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#33
Nøj manner - så er det jo oppe på 3....så kan man jo altid diskutere om det er Dralfautistisk, men hvis bare det virker såååå [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#34
Hej Takleberry

Ulrik H har også en fin Brno ZG 47 i 8x57. Solgte den selv til ham og det gør stadig ondt[Sad]

K&B

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)