Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ornitolog truet med tæsk af jægere
#21
Jeg har først på et sent tidspunkt læst denne tråd.

Og der skal ikke herske den mindste tvivl om at jeg tager stor afstand fra den handling de pågældende såkaldte jægere har udført. (hvis det passer)

Til GD's forsvar vil jeg kun sige at når jeg læser linien:

Nogen gange kan jeg nu godt forstå jægere griber til den slags


så læser jeg en vis forståelse for, men ingen direkte accept af episoden. Der er så et par stykker der har opfattet det som at det er i orden.

DET ER DET IKKE....

Det ville klæde disse par stykker at dementere/redigere deres accept af vold mod ornitologen. Jeg ønsker ikke at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.

Det er næppe ulovligt at opbevare en rovfuglefælde indendørs, så selv om ornitologen krænker privatlivets fred ved at fotografere ind af et vindue, så står truslen om tæsk på ingen måde mål med overtrædelsen.

Min personlige konklution:
Hvis GD havde udtrykt sig en lille smule mere diplomatisk, så havde denne tråd kun handlet om det formastelige i at jægere truer andre med vold.
Jeg kender GD godt nok til at tro på at han aldrig, hvis han selv stod i situationen, ville gribe til vold. Men derimod straks anmelde episoden til politiet.



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
"Head Shot Precision"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Jeg synes bare at alle skulle have nogle BAAAAAANK

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Jeg synes bare at alle skulle have nogle BAAAAAANK



Endelig en, der har fattet hvad det drejer sig om - jeg har nemlig heller ikke nogen fordomme...........jeg hader alle!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#24
Jeg ønsker ikke at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.
det gør jeg heller ikke - men de er vel ikke forskel fra tråd til tråd:

JUH skriver:Som Leo så klart udtrykte det: VTF har INGEN officiel politik. G.D.'s (og alle andre brugeres) holdninger er deres egne - det samme gælder deres måde at udtrykke disse holdniger på. I dette tilfælde er både du og jeg uenige med G.D. og det kan jeg sagtens leve med - ellers deltog jeg ikke i debat overhovedet.

Den form for ensretning af holdninger du indirekte efterlyser (også kaldet censur), er i strid modsætning med tanken bag et forum for debat - der sådan set kræver en vis uenighed.[/red]

som jeg læser dette skal vi som debatører overhovedet ikke bekymre os om andres meninger [?] (det kom også til udtryk i "bukkehovedskudsdebatten")

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#25
Arrrrh. Så læs det lige igen. Mit budskab er, at forumet ikke går ind og blander sig i, hvad der må menes. Forumet lægger plads til debatten - that's it. Det er da kun fint, hvis du, jeg eller andre er uenige og giver udtryk for det. Men debatten er trods alt mere givende, hvis den køres på sagen og ikke på personerne.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

[green]J
Der er så et par stykker der har opfattet det som at det er i orden.

DET ER DET IKKE....

Det ville klæde disse par stykker at dementere/redigere deres accept af vold mod ornitologen. Jeg ønsker ikke at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.



Jeg ved ikke, om min lille comment til Bubas "man må ikke slå folk, selv om man er fristet en smule en gang imellem" kan tolkes som billigigelse af truslerne mod fuglekikkeren. Det håber jeg ikke - det var i hvert fald ikke hensigten. Blot en generel kommentar til en generel udtalelse, som jeg stadig ikke er helt enig i.

Selvtægt er absolut ikke i orden - men hånden på hjertet, så tror jeg ikke på, at jeg er den eneste, der kender til et par episoder, hvor der er blevet afregnet kontant i stedet for at blive indgivet anmeldelse - og hvor det må siges at være om ikke "i orden", så i hvert fald forståeligt.

@Hans - du har et par gange fremstillet som om blot det at true med "en gang tæsk" vil føre til en voldsdom - hvis man retsforfølges - og følgeligt frakendelse af retten til jagttegn og våbentilladelse.

Er der konkrete eksempler på det?
Og selv en voldsdom giver vel kun midlertidig frakendelse - hvilket måske i sig selv er betænkeligt.

/bundgaard
Svar
#27
Jeg kan på det kraftigste fraråde enhver form for selvtægt (eller blot være i nærheden) - specielt hvis det omfatter vold/alvorlig pacificering.

Hvis man vælger selvtægts løsningen, skal man gøre op med sig selv, om sagen er god nok til at man mister f.eks: job, jagttegn, retten til at se sin familie hver dag og muligvis hus og hjem.

Personlig har jeg lært, at hvis én/nogle truer med dette, er det sikreste - vend ryggen til og gå.

I kan være sikre på, at selv om I har opbakning fra størstedelen af befolkningen ( I denne sag, jægerstanden) så har I den ikke ved politiet - især ikke hos statsanklageren.[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.
Mvh.

mp
Svar
#28
Bare for en ordens skyld: En voldsdom medfører ikke automatisk frakendelse af retten til jagttegn og våbentilladelse - bemærk venligst ordet "automatisk". Det er rigtigt, at det ofte sker, men det er ikke en automatisk følge af en voldsdom, og jeg kan forsikre mp om, at man ikke mister retten til at se sin familie hver dag????? Man kan selvfølgelig miste muligheden for at se sin familie jævnligt i en måned eller to men kan vel næppe det siges at være "at miste retten". Om man mister sit hjem må vel være noget med kausalitet men næppe realistisk.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#29
Ok, så kan man jo tage chancen - hvis man mener det er det vær.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.
Mvh.

mp
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by mp

Ok, så kan man jo tage chancen - hvis man mener det er det værd.


Præcist og som bundgaard nævner kan vi vel alle (fredselskende som krigeriske) komme i tanke om et par episoder, hvor en kontant afklapsning ville være at foretrække...................f.eks. tror jeg at "dyreelskeres" adfærd på minkfarme, kan få normalt fredelige mennesker/jægere til at tænke på alternativer til vores retssystem.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#31
slettet
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Arrrrh. Så læs det lige igen. Mit budskab er, at forumet ikke går ind og blander sig i, hvad der må menes. Forumet lægger plads til debatten - that's it. Det er da kun fint, hvis du, jeg eller andre er uenige og giver udtryk for det. Men debatten er trods alt mere givende, hvis den køres på sagen og ikke på personerne.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Rent konkret, Mener du så at VTF skal lægge sider til mere eller mindre direkte opbakning/accept af markante ulovligheder.

I givet fald kan jeg kun sige "tak for kaffe"
Svar
#33
Næ - og det mener jeg heller ikke er sket.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#34
En forsigtig tanke:

Hvis man er nervøs for:
Citat:quote:

at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.

som dog er ulovligt, kan man vel også sætte sig ind i at andre brugere ikke har lyst til at blive "slået i hartkorn" med enkeltes extreme jagtudøvelse og lign.

Alle kan stadig nå at være den første der skriver "Jeg yder selvtægt" eller "Filthy Few" under sit navn.[Wink][:o)]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.
Mvh.

mp
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by mp

En forsigtig tanke:

Hvis man er nervøs for:
Citat:quote:

at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.

som dog er ulovligt, kan man vel også sætte sig ind i at andre brugere ikke har lyst til at blive "slået i hartkorn" med enkeltes extreme jagtudøvelse og lign.

Alle kan stadig nå at være den første der skriver "Jeg yder selvtægt" eller "Filthy Few" under sit navn.[Wink][:o)]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.



[Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by mp

En forsigtig tanke:

Hvis man er nervøs for:
Citat:quote:

at blive slået i hartkorn med jægere der griber til selvtægt.

som dog er ulovligt, kan man vel også sætte sig ind i at andre brugere ikke har lyst til at blive "slået i hartkorn" med enkeltes extreme jagtudøvelse og lign.

Alle kan stadig nå at være den første der skriver "Jeg yder selvtægt" eller "Filthy Few" under sit navn.[Wink][:o)]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.



mp, nu sammenligner du noget ulovligt med noget lovligt.

Jeg mener ikke at VTF skal diskutere eller lægge spalteplads til personer der går ind for ulovligheder som f.eks selvtægt og krybskytteri.

Derimod er det i orden at diskutere lovlige jagtformer.

Der er trods alt en forskel.

Men du kunne jo begynde med at berette om dine egne erfaringer omkring selvtægt. Så vil jeg tage op til overvejelse om jeg vil slås i hartkorn med dig...[?]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
"Head Shot Precision"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
m@x 2,0@ nu var det ikke for at hænge dig ud.
Det undrede mig blot, at det som GD skrev kunne få dig op af halmen, når andre blot skal tænke: du har din mening, jeg har min, når det drejer sig om andre yderliggående emner - lovlige eller ej.

Jeg har også set en Sydafrikansk PH springe ud af bilen og lave et perfekt hovedskud på 200m+ med sin 22-250, fordi han havde glemt, han havde lovet sin kone et dyr til grillen. Jeg har aldrig selv tænkt: Der står sgu en buk - den skal skydes i hovedet.

Selvtægten er sendt til dig som PM.

Jeg ønsker ikke yderlig at kommentere denne sag, men jeg er sikker på at du kan få et par guldkorn fra Odense politi over en flaske Morgan.[:0]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.
Mvh.

mp
Svar
#38
Hej

Når jeg læser denne debat, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvem der mon ellers læser med. Jeg er stor tilhænger af gode konstruktive diskussioner, men indholdet af denne debat, mener jeg ikke gavner jægerstanden når/hvis den bliver læst af udefrakommende personer, der ikke altid har et nuanceret billede af tingenes tilstand.

Måske det ville være på sin plads, at flytte debatten til ”Members Only” og så kan de privilegerede diskutere videre der. Alternativt kan man gøre, som man gjorde med en anden debat, omhandlende jagt i Polen uden for protokol, nemlig at låse den:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=16076

Bare lige mine tanker.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#39
Christian: så lang tid at der kun udtrykkes meninger omkring det skete er der ingen grund til at låse/flytte tråden. I tråden du henviser til søges der direkte råd og vejledning til at ville begå ulovligheder - derfor blev tråden låst.

Så lang tid vi diskuterer meninger i et sobert sprog er ordet frit - går det over til råd eller dåd vedr. ulovligheder ser tingene anderledes ud.

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#40
Det er fint nok, at vi juridisk har vores på det tørre. Det ændrer ikke ved min holdning. Der er desværre ikke nogen grundlovssikrede rettigheder, der sikrer mig at jeg kan gå på jagt. Det er til hver en tid underlagt ”gadens parlament”. Det er jo ikke nok, at man i Danmark har saglige argumenter for at drive jagt, eller evt. forlænge eller måske ligefrem genindføre jagttid på en given vildtart, hvis ikke der kan opnås politisk enighed om det. Denne politiske enighed, er i Danmark underlagt den øjeblikkelige stemning i befolkningen om en given sag. Derfor mener jeg, at vi i al vores gøren og laden omkring jagt, skal virke som gode ambassadører for jagtens sag, så der også er håb om, at mine børn en dag har muligheden for at gå på jagt. Derfor skal man tænke sig godt om, inden man på et offentligt tilgængeligt forum, skriver noget som kan misforstås og misbruges af dem der læser dette gennem en anden optik. Som skrevet i mit tidligere indlæg, mener jeg at denne diskussion burde foregå et andet sted. Et sted hvor der ikke er mulighed for at linke direkte til diskussionen, hvis man måtte ønske at bruge den mod os.

Med hensyn til min reference til en tidligere tråd, så var det ikke mindst argumentationen da den blev låst af Moderator 001, og jeg citerer: ” VTF vil ikke lægge forum til diskussion om ulovligheder.” Dette syntes jeg man skal overveje, om det ikke også gør sig gældende i denne tråd.

Jeg indrømmer blankt, at jeg er lidt paranoid omkring sådanne diskussioner, for jeg frygter altid at det bliver; ”alt hvad du siger, kan og vil blive brugt imod dig”. Uagtet om diskussionen ellers har været sober, relevant mm.

Det er bare min holdning, kan alle mine kære meddebattører have en rigtig god dag!

Med venlig hilsen

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)