Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ornitolog truet med tæsk af jægere
#41
Nu nærmer vi os vist overvurdering af egen og VTF's betydning i det offentlige rum?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#42
Citat:quote:

Nu nærmer vi os vist overvurdering af egen og VTF's betydning i det offentlige rum?



Hørt!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
Jeg er ked af, hvis man måtte have det indtryk, at jeg tillægger mine egen betydning i det offentlige rum nogen nævneværdig betydning. Det er ingenlunde tilfældet. Dog er jeg ikke et sekund i tvivl om, at det øjeblik jeg som jæger måtte gøre noget ulovligt eller på anden måde gør noget i forbindelse med min jagt, som kan mere end almindeligt anstødeligt, så er det godt stof i aviserne. Og det er vist efterhånden blevet en sjældenhed i den danske presse, at man gør sig den ulejlighed at belyse sagen fra mere end en side.

Med hensyn til dette forums betydning, må jeg jo sande, at vores diskussion kun kommer ind på 7. Plads når man googler ”ornitolog truet”. Problemet er, at det gør den også om 1 eller 2 år, når der lige er nogle der skal finde fortilfælde. Om end det er mig en ringe trøst, så kommer http://www.strandoghavjagt.dk med deres debat om samme emne ind før VTF.

Nuvel jeg har bare prøvet at sige, at jeg syntes vi skal tænke os om, inden vi sætter noget på tryk i det offentlige rum. Selvom vi har glemt debatten om en måned, så kommer den altså hurtigt frem til alle og enhver, når man blot bruger google.

Nå men der er vist ikke nogen der er i tvivl om min holdning til denne tråd, og eftersom jeg selv allerede har gjort alt for meget for at holde liv i den, så er det vist på sin plads at jeg holder igen.

Kan alle ude i forummet have en fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#44
@ CFR...

Har du prøvet at google "jæger truet"[Big Grin]

Så kommer den samme sag op.... og VTF kommer på 3. pladsen[V]

Man får også indblik i en tilsyneladende langvaring konflikt mellem jagtudøvere og andre "naturbrugere" som f.eks. fuglekiggere og sommerfugle-enthusiaster, vi de links man kan finde frem til i diverse debat-fora.

Desværre må jeg beskæmmet indrømme at jeg indtil nu har sagt farvel til mere end 1 jagtkonsortie, primært på grund af det simple faktum at der var en eller flere andre medlemmer i konsortiet der, efter min mening, ganske enkelt ikke burde have lov til at have adgang til våben og i øvrigt være pålagt omfattende restriktioner på deres omgang med andre mennesker, alene på grund af deres ubehøvlede, brovtende og voldelige fremfærd.
Desværre forekommer det mig at jagtudøvelse tiltrækker en del personer der kan være meget svære at omgås socialt, og som i høj grad optræder som meget negative "ambassadører" for jagten og jægere som helhed. Mon ikke "jægerne" i Holmegård Mosen har et lignende problem?

Hos "fuglekiggene" og de andre "natur-elskere" forekommer den samme type mennesker, blot med en lidt anden "angrebsvinkel" Det er de harmdirrende, rethaveriske, kompromisløse "Kratluskere" Der hverken KAN eller VIL give plads til jagt og jægere, og som ofte kommer til at sætte dagsordenen i kraft af ders "ildhu" og brænden for "sagen"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#45
Citat:quote:

Hos "fuglekiggene" og de andre "natur-elskere" forekommer den samme type mennesker, blot med en lidt anden "angrebsvinkel" Det er de harmdirrende, rethaveriske, kompromisløse "Kratluskere" Der hverken KAN eller VIL give plads til jagt og jægere, og som ofte kommer til at sætte dagsordenen i kraft af ders "ildhu" og brænden for "sagen"



He he, det er altid en fornøjelse at læse indlæg fra folk der har ordet i deres magt [Big Grin]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#46
Fuck for helvede ordets magt, og lad os stå sammen i nævens pagt!
Smadre og lemlæste gør vi gerne, uden at bruge vores hjerne.....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#47
Det er et faktum, ihvertfald herovre, at 'ornitologer' og andre narurelskere gennemgaaende er bedre uddannet end jagerstanden. Det giver sig udtryk i at de forstaar systemet bedre, og udnytter og navigerer de juridiske veje langt bedre, og gang paa gang vinder de smaa slag der efterhaanden ender op som grundlag for lovandringer og hvad ved jeg. Jeg har i mit arbejde set det utallige gange. De dyrker deres sport i det bedste nypressede khaki toj og mange jagere til sammenligning ser usoignerede ud, og i pressens og den almindelige uvidende publikums ojne, ender jagerene med at trakke det korte straa...........hvergang
Blot en obsevation til eftertanke. Jagt er efterhaanden ikke en ret men narmere et privilegium.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#48
Yes - det burde være et krav, at man minimum har en bachelor for at kunne indløse jagttegn, så bliver jegtlejen sikkert også mere rimelig med tiden [Big Grin]
Svar
#49
slettet
Svar
#50
Øh.... den er jeg nok nødt til at have foklaret igen, hans?
Svar
#51
Citat:quote:

Yes - det burde være et krav, at man minimum har en bachelor for at kunne indløse jagttegn, så bliver jegtlejen sikkert også mere rimelig med tiden


Det er jo ren teori, det har som sædvanligt intet med virkeligheden at gøre[Big Grin][Big Grin]

Og ja, man kan sagtens, som "Hans-Jørgen" skriver, gå på jagt med almindelig praktisk begavelse, uden at skulle opføre sig som aber med voldspsykopatiske tendenser[B)]

Og når man nu skal være moralvogter og duksedreng så er det vel meget passende at sige at de omtalte jægere skulle se at få et liv[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#52
Citat:quote:

Fuck for helvede ordets magt, og lad os stå sammen i nævens pagt!
Smadre og lemlæste gør vi gerne, uden at bruge vores hjerne.....



For fanden Klud, din lille teoretiker[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#53
Du GT,

Der er poesi, og ikke teori.

Ren poesi.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#54
Korrekt Buba!
Ham GT forstår simpelthen ikke at værdsætte mit sublime digt...
Men de og jeg, Herr Buba, vi har den rette forståelse![Wink]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)