Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruger No. 1.
#41
Er der nogle her der kender til den Ruger no 1 der var ganske kort på dba.dk og nu er væk igen?

Den dukker jo nok op igen - om ca 14 dage - i MIT skab[Big Grin][Big Grin].

Det er en 458win.mag[:I]

Apopos; er der nogle der sidder på data for nedladede patroner? Fx remingtons 405gr eller lignende?

Glæder mig meget.

jes
Svar
#42
Tillykke med købet. Nu er G.D. misundelig[Big Grin]

Er det en rustfri eller en sort?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#43
aaargh.... Lade NED...[Sad!]

Du skal da få kammeret skåret op til 458Lott ... så der kan komme ordentligt skub på[Big Grin][:p]

Spøg til side.. du kan fint lade med 350 grains Hornady RN og en mindre mængde N130 f.eks eller N133

Jeg har et par ladninger der vil virke fortræffeligt i en 458Mag
Send en PM[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#44
N 133 i 458 Lott og .458 Win. mag...interesting........jeg tanke N 130 og N 133 var for sma hylsterene patroner,såsom .223 eller.204..lær noget nye hver dag..[Big Grin]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#45
@ Eric
det er til nedladede ladninger (reduced loads)[Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#46
Den er sort, med faste sigtemidler. Mener den hedder "Tropical".
Har tænkt på at undersøge mulighen for at få lavet et veksel-løb system og få et 7x57R løb til. Det udvider nok brugs-mulighederne en anelse.

Har Googlet Ruger ringe men det er lidt uklart om det er samme model til 77-eren og No1. Nogle der kan hjælpe?

Pudsigt som det kan gå. Havde egentligt tænkt på at finde en gammel Rolling Block i kal 12,7x44R - men så dukkede denne op.

Jes
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by 223rem

Den er sort, med faste sigtemidler. Mener den hedder "Tropical".
Har tænkt på at undersøge mulighen for at få lavet et veksel-løb system og få et 7x57R løb til. Det udvider nok brugs-mulighederne en anelse.

Har Googlet Ruger ringe men det er lidt uklart om det er samme model til 77-eren og No1. Nogle der kan hjælpe?

Pudsigt som det kan gå. Havde egentligt tænkt på at finde en gammel Rolling Block i kal 12,7x44R - men så dukkede denne op.

Jes



Vi kan bytte - Du får to pæne rulleblokke i bytte, og du må også gerne få hylstre til 12,7X44

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by 223rem

Den er sort, med faste sigtemidler. Mener den hedder "Tropical".
Har tænkt på at undersøge mulighen for at få lavet et veksel-løb system og få et 7x57R løb til. Det udvider nok brugs-mulighederne en anelse.

Har Googlet Ruger ringe men det er lidt uklart om det er samme model til 77-eren og No1. Nogle der kan hjælpe?

Jes



Tropical og 7 X 57 bruger ikke samme udtrækker, så den må du skifte når du skifter løb[xx(][Sad!][Sad] Det er en kompliceret affære, men det kan selvfølgelig lade sig gøre. Forvent at kaliber bytte tager en times tid.

Og nej, #1 bruger ikke samme ringe som 77eren. #1 bruger samme ringe som 77/22. De har samme højde for og bag. Det har dem til 77 ikke.

mvh M@X med Ruger #1 i 30.06, .223 og 204Ruger
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#49
Kunne man ikke forestille sig et indstiksløb i 7x57?

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#50
Takker for info om ringe. jeg må hellere bestille snarest. mon ikke 1" ringe i low passer til leupolds 1-4x20.

til GD/ Lars; du må gerne skyde med den[Big Grin]. Der følger kun 5 skud med, så der skal lades lidt først. Nogle der kender til brugte tilsalg hylstre? - og billigste sted for kugler og hylstre?

Surt med at det er en anden udtrækker.Bliver det bedre med 8mm?

Hvad er jeres mening om evt anden kaliber i typen grov/langsom. Tænker på 458x2" - 45-70 - 458 socum og lignende. Mulig at -socum kun kan lades sub, men så må jeg jo bruge den i Norge.
Jeg KUNNE jo også lave den i kal 12,7x44R[Wink].

jes
Svar
#51
Hvis du har en alm. 458 Winchester kan du da godt skyde med 458x2" og om du kamrer om til 458 Lott har du 3 muligheder.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#52
Kan jeg det??(bruge 458x2" i 458 win kammer)

Fik engang at vide af en vidende person at det kunne jeg ikke. Stillede ingen spm ved hans udsagn, men tog det for givet. Men det skulle altså ikke indebære et problem?

jes
Svar
#53
En 458 Lott en en forlænget 458 Win. det er ok at affyre Win i Lott og ligeledes 458x2" da det er en 2" udgave af en
458 Win. lidt a´la en .38 Special i et .357 Magnum Kammer

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

En 458 Lott en en forlænget 458 Win. det er ok at affyre Win i Lott og ligeledes 458x2" da det er en 2" udgave af en
458 Win. lidt a´la en .38 Special i et .357 Magnum Kammer

The Shootist
"Live and let live"



--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by 223rem

Den er sort, med faste sigtemidler. Mener den hedder "Tropical".
Har tænkt på at undersøge mulighen for at få lavet et veksel-løb system og få et 7x57R løb til. Det udvider nok brugs-mulighederne en anelse.

Har Googlet Ruger ringe men det er lidt uklart om det er samme model til 77-eren og No1. Nogle der kan hjælpe?

Pudsigt som det kan gå. Havde egentligt tænkt på at finde en gammel Rolling Block i kal 12,7x44R - men så dukkede denne op.

Jes



Vi kan bytte - Du får to pæne rulleblokke i bytte,
GD..hvad model er de to rulleblokke rifler..[?] just curious[Smile]



http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#56
Så er den lille tykke i hus[Big Grin].
Forsøger lige at sætte et billede ind.

[Image: DSCN4918.jpg]

jes
Svar
#57
Det lykkedes[^].
[Image: DSCN4923.jpg]
[Image: DSCN4919.jpg]
[Image: DSCN4925.jpg]

Der er et par billeder mere. Det er en meget potent løbsdiameter - både indvendigt og udvendigt.

Som det ses sidder der et lille p.... perlekorn monteret. Det skal ændres, sammen det kærven. Er der nogle der ved hvor man kan få et stort stolpekorn, der passer til kalibren? - og naturligvis en kærv der passer til. Må nok ind og søge på midway eller i usa i aften.

Jes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)