Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt tilladelse i Skotland
#21
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Skal der i øvrigt tegnes en speciel forsikring når man jager i skotland?

GT vil ihvertifald gerne tegne en specialforsikring mod solbrændte skrankepaver i engelske lufthavne[Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger



Undertegnet vil gerne tegne en special forsikring mod blondiner med tømmermænd fra aftenen før[Sad!]

Så bliver man så glad for SAS service i kastrup! Synes altid de er ekstremt flinke og hjælpsomme!

Til Kjeldsen:

Citat:quote:

Quote fra "Application for a Visitor's Firearm/Shot Gun Permit" "Firearms form 107" http://www.met.police.uk/firearms_licens...rm_107.pdf

This form should be used to apply for a Visitor's Firearm/
Shot Gun Permit. It should be completed by a person
resident in Great Britain on behalf of a visitor
who wishes to
possess firearms to which section 1 of the Firearms Act 1968
applies, or possess, purchase or acquire any ammunition to
which that section applies whilst in Great Britain or to
possess a shot gun to which section 2 of the Act applies.



Tror ikke du slipper uden om det er en bosidende i UK der skal ansøge for dig.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#22
Men min pointe er netop, at der står "it should be".

Mvh Søren
Svar
#23
Ok så er jeg kommet videre med mit forsikrings spørgsmål.
Nogle jagtrejsearrangører anfører, at man for at jage i Storbritannien skal være dækket af en jagtansvarsforsikring. Dette er vi forhåbentlig via jagttegnet, men er det nok???

Mvh Søren
Svar
#24
NIX,
i england/skotland er det den du lejer jagten af der skal bevise over for politiet at han er forsikret, ellers får du ganske enkelt ikke dit FAC. På dit FAC er påført hvor du må jage, eller rettere sagt hvor du er forsikret til at måtte jage. Det er egentligt meget smart, for så er alle der jager nemlig forsikret.

Har iøvrigt lige søgt et nyt FAC, igen uden at sende andet end en kopi af våbentilladelsen.[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Der er intet lovkrav om at man er forsikret under jagtudøvelse i UK (Tåbeligt).

Dansk Jagtforsikring dækker ved uheld i UK, men kun med op til max. 6000000.00 Kr.

Der er ikke tilknyttet forsikring til en FAC og der er intet krav om forsikring for at få udstedt FAC eller som det retteligt hedder for udenlandske gæster VFP (Visitor's Firearms Permit).
Langt de fleste jagtudbydere insisterer dog på at jagtgæsten er forsikret og nogle vil acceptere den danske jagtforsikring, men andre insisterer på en forsikring til £10000000.00 (20 gange mere end den danske).
Denne forsikring fås automatisk via medlemskab af alle UK jagtforeninger undtagen BDS.

SGA, NGO og SACS er langt billigere med deres medlemsskab en BASC.

Hilsen Renegade
Svar
#26
Har du ikke en "sponsor" som det hedder, der er forsikret, får du ikke din FAC!
http://www.northern.police.uk/Firearms-L.../FF107.pdf

Alternativt kan du selv tegne en forsikring. f.eks ved at indmelde dig i British Deer Society eller BASC.
Beviset for medlemsskab skal således vedlægges med ansøgningen om FAC.

Hos politiet i Inverness har svaret ihvertfald altid været således de år jeg har skulle have FAC i England.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
GT

Ansøgningsblanketten du linker til kender jeg til hudløshed.

Der står intet i den om forsikring og hvis Inverness Politi (Northern Constabulary) insisterer på forsikring gør de det for egen regning, hvilket måske er fornuftigt men det er stadig ikke et lovkrav.
Efter dine oplysninger lyder det som om Northern Constabulary tolker loven som det passer dem bedst.

Som udenlandsk jagtgæst får du slet ikke en FAC. En FAC er gældende i 5 år for jægere bosiddende i UK. En VFP er for jagtgæster og kan max være gældende i et år.

Hos British Deer Society får du godt nok automatisk en forsikring i forbindelse med medlemskab, men denne forsikring dækker kun i forbindelse med arrangementer arrangeret af BDS.
For en ekstra betaling kan de dog godt tegne dig en udvidet forsikring.

Scottish Gamekeepers Association eller National Gamekeepers Association er væsentlig billigere end BASC, men giver den samme forsikring.

Og så har Inverness Politi intet at gøre med FAC i England. Inverness ligger i Skotland. Skotterne er ikke glade for at blive forvekslet med England.

Hilsen Renegade
Svar
#28
Det er jeg udemærket klar over.
Du behøver ikke belære mig om geografi[Wink]

Men, du kan ikke få Visitors Firearms Permit uden at enten du selv er forsikret eller din sponsor har tegnet forsikringen.

Nu har jeg udbedt mig noget info fra dem, så må vi se hvad de svarer.

Iøvrigt så laver de både VFP OG FAC i Inverness. Har selv set flere FAC med deres påtegning.

Hvorom alting er så får du ikke en VFP uden en eller anden form for forsikring.

Du kan som sagt ikke selv søge VFP uanset om du er forsikret eller ej.
Ihvertfald ikke uden den sponsor der omtales både i loven og på ansøgningen.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Nu er en del af mit arbejde faktisk at være oplyst om alle gældende regler indenfor jagt i hele UK.

Der ER INTET lovkrav om forsikring i UK og jeg ved at du kan få udstedt VFP uden forsikring.

Jeg er ganske bekendt med at de forskellige politikredse tolker reglerne efter deres eget hovede eller i mange tilfælde laver deres egne regler. Det betyder dog ikke at politiet har ret.

Jeg har haft mange diskussioner med politikredse fra Lands End til John o Groats, så jeg kender polimikken.

Og selvfølgelig udsteder politiet i Inverness FAC, men ikke til England.
[Wink]

Hilsen Renegade
Svar
#30
Nu er der også en smule afstand fra Lands End til Dores[Wink][Big Grin]
Skotterne mener ihvertfald ikke de er en del af den ende af landet[Big Grin]

Skytten på området må hvert år forevise en forsikring tegnet af estaten for at give VFP???
Men det bliver lidt sjovt at se hvad de melder tilbage[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by GT

Nu er der også en smule afstand fra Lands End til Dores[Wink][Big Grin]
Skotterne mener ihvertfald ikke de er en del af den ende af landet[Big Grin]
Ja der er langt, mit arbejde dækker et stort område.

Skytten på området må hvert år forevise en forsikring tegnet af estaten for at give VFP???

Det er ikke dette jeg modstrider, jeg siger bare at det ikke er et lovkrav.

Men det bliver lidt sjovt at se hvad de melder tilbage[B)]

Hvis Northern Constabulary forlanger forsikring, så bed skytten om at spørge Norman MacLeod om efter hvilken lov og hvilken paragraf han forlanger dette.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!


Svar
#32
Det er videregivet!

Interessant at få belyst at senere års praksis har været uden lovhjemmel.

Har ikke hørt noget endnu.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#33
Jeg kan så oplyse at jeg har snakket med en af mine bekendte her til aften som er sponsor indenfor Northern Constabulary.
Han er aldrig blevet bedt om at fremvise forsikring i forbindelse med ansøgning om en VFP, for som han sagde det er ikke et krav i loven om forsikring.

Endnu engang vil jeg understrege at jeg syntes dette er tåbeligt, og jeg vil anbefale alle jægere, som rejser til UK at sikre sig at de har den fornødne forsikring.

Hilsen Renegade
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Renegade

jeg vil anbefale alle jægere, som rejser til UK at sikre sig at de har den fornødne forsikring.

Hilsen Renegade



Dette går jeg ud fra er en forsikring ud over den, der ligger i jagttegnet? Hvor kan jeg tegne den?

Mvh Søren
Svar
#35
Alle UK jagtforeninger undtagen BDS giver automatisk forsikring i forbindelse med medlemskab.

BASC http://www.basc.org.uk/en/join/ er en af de dyreste og et billigere alternativ er SGA http://www.scottishgamekeepers.co.uk/content/how-join

Selvom SGA ansøgningsblanketten siger £5mill, så er man forsikret for £10mill, de har glemt at opdatere deres blanket.
Hvis du er i Skotland af en uges varighed, så tag et fuldt medlemskab i stedet for et visitor medlemskab. og bed dem om at glemme medlemsbladet, så sparer du £15

Hilsen Renegade
Svar
#36
Søren

Inden du arrangere din egen forsikring, så check med jagtudbyderen eller arrangøren at han/hun ikke allerede har tegnet forsikring på dine vegne.
Enkelte store udbydere har en forsikring, som dækker for alle deres jægere, mindre udbydere tegner ofte individuelle forsikringer for deres jægere.

Hvis de allerede har forsikret dig er der ingen grund til dobbeltforsikring.

Hilsen Renegade
Svar
#37
Mange tak

Mvh Søren
Svar
#38
I øvrigt SGA forsikring dækker ikke udlændninge mens de er på jagt i udlandet. Dvs hvis du er bosiddende i dk dækker din SGA forsikring ikke mens du driver jagt i dk.

Jeg kender ikke BASC's forskring.

Hvis man interessere sig for skytte samfundet i Scotland er SGA's blad udemærket. Jeg får det leveret er og er meget tilfreds med det.

ps. Renegade, må man spørge hvad dit job er? det lyder som om du sælger jagtrejser?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#39
Du har næsten fat i det rigtige. Det drejer sig ikke om nationalitet eller udlændinge status, men bopæl.

Forsikringen gælder worldwide for udlændinge, så længe denne udlænding er bosat i UK.

Det vil sige at man som f.eks en dansker bosiddende i UK med medlemskab hos SGA så vil være dækket af deres forsikring under en jagtferie i Danmark.
Men en Skotte bosat i Danmark som er medlem af SGA vil kun være dækket under en jagtferie i UK.

BASC forsikringen er samme princip. BASC dækker worldwide undtagen i USA og Canada.

BDS tillægsforsikring dækker kun i EU staterne.

Efter det ovenstående pricip er jeg heller ikke forbavset over at man som bosiddende i Danmark kun er dækket af de tyske forsikringer under jagt i Tyskland, som man kan læse andetsteds her på VTF

Hilsen Renegade
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by GT
[br
Nu er passet et "rejsedokument" og er i sagens natur ikke ment til at skulle postes rundt i verden, men derimod medbringes under rejsen.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!



Det virker da også mærkeligt hvis de SKAL ha' det originale pas, især hvis man tænker på risikoen for at Pestdanmark eller royal mail smider det væk ...

Men hvad hvis nu man skal f.eks. skal en tur på jagt andetsteds [Sad!]

Så er det ikke længere sjovt [V]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)