Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulv i Skåne
#41
Jeg ved godt at der i dette forum er nogle drabelige helte, men skal vi ikke lige holde focus; ulven har, så vidt jeg er orienteret, endnu ikke vist truende adfærd over for børn og andre sagesløse væsener og så er det altså i Sverige den er og ikke i Danmark.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#42
Hej.
ID hvad er det du vil frem til med den sidste kommentar[?]
MVH
LØVIG
Svar
#43
At man ikke bør sidde i et åbent forum og fantasere over hvordan man vil/kan omgå love!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#44
Jeg vil nu ikke kalde mig drabelig helt.....

Jeg reflekterer blot på oplevelsen som Bestemmeren havde i umiddelbar nærhed af deres hus - og satte mig i samme sted. Hvis det gør mig til drabelig helt at vægte hensynet til familiens sikkerhed(omend sandsynligheden for angreb er meget lille)over hensynet til et dyr, så siger jeg bare "Move over, Schwarzenegger"[Big Grin]

Mvh

Michael

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#45
Hej.
Jeg synes nu heller ikke der er nogen der gør sig til drabelige helte,emnet er ganske interessant specielt når man ser på de Canadiske undersøgelser,jeg syntes heller ikke der er nogen grund til at vente med at skride ind over for ulvene til når der er sket noget,så er det ligesom for sent,nej lad os se om der ikke kan laves en kontrolleret afskydning,jeg er overbevist om at i løbet af ganske kort tid vil ulvene,som er meget intelligente ikke mere se hunde som et byttedyr,men mere som et fare objekt.
MVH
LØVIG
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by løvig

..........lad os se om der ikke kan laves en kontrolleret afskydning................

Af een ulv? Kom nu ned på jorden, der er ingen fare på færde.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#47
Jeg ved ikke om afskydning er det mest etiske, hvis man skal tage hensyn til alle ulve elskerne. Man kunne vel give den en bedøvende pil, for derefter at sætte den ind i evt. Skånes dyrpark. Så var den i sikkerhed, vi får fred for den og alle dem der gerne vi se kræet, kunne tage ind til dyrparken og se den. Ulven kunne evt. få et halsbånd på i en given farve, så den vil være nem at genkende;-)

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#48
Come on lad dog være med at være naive,hvor der er en er der sandsynligvis flere,jeg mener den har godt nok haft travlt,hvis det er den samme der er set i mellem og syd Sverige.
MVH
LØVIG
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Come on lad dog være med at være naive,hvor der er en er der sandsynligvis flere,jeg mener den har godt nok haft travlt,hvis det er den samme der er set i mellem og syd Sverige.
MVH
LØVIG


Ja, selvfølgelig - for når der er flere, løber de selvfølgelig rundt hver for sig............[xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#50
Hej Løvrig

Du kan læse lidt om ulven på http://www.wwf.dk i søgefæltet skriver du: ulv (canis lupus)

Når du har læst artiklen tror jeg ikke længre at du er i tvivl om, at ulven kan befinde sig mange steder på kort tid, også selv om den er alene.

Det er udemærket læsestof, så rigtig god fornøjelse;-)

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#51
Hej Bestemmeren.
Ja det er muligt at ulve bevæger sig meget rundt,men når man går ind på vargobs kan man se at der er ind rapporteret at folk har set ulveflokke på omkring 10 individer æde af en elg,så synes jeg det indikerer at bestanden måske er større end antaget.
MVH
LØVIG
Svar
#52
Er lige blevet inviteret på svinejagt fra d. 30/10-09 til d. 02/11-09 tæt på Arkelstorp... Hvem ved, måske "Varg-kølle" er godt på Weberen...!!![Smile]

/Søren
Svar
#53
Har haft en flok inde på livet tidligere og JA de bevæger sig satme langt de labaner. Og ja de udviser truende adfærd når de er inden for 10-15 meter af éen[xx(]

De tusser rundt på må og få og finder éen et eller andet interessant. begynder de at hyle som vanvittige og pludselig er der en flok på 8-10 stykker.

Om de bevæger sig en strækning svarende til en fjerdedel af sveriges længde aner jeg ikke men 10-20km er ikke unormalt.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#54
Jeg håber bestemt at der kun er en ulv. Bare tanken om en hel flok hylende ulve får det til at løbe koldt ned af ryggen:-O

Håber næsten at det lykkedes for Søren at få sin "vargkølle".

Billedet som idag er sendt til vargobs.se er taget ikke en lille kilometer herfra. Så den er åbenbart kommet tilbage:-(

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#55
Sidste år under elgjagten observerede vi 2 ulve samtidigt, men med 3 km imellem de 2 passkytter.
Jeg var selv ude og registrere GPS koordinaterne til at sende ind til vargobs.
Disse 2 positioner er ikke kommet med på vargobsen, så jeg har en skummel mistanke om at der må være andre end mine positioner der ikke er kommet med på kortet.
Problemet må derfor være større end det umiddelbart ser ud til.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#56
Det jeg ikke bryder mig om med ulvene er, at de ikke føler sig truet. En fra vores jagtlag måtte køre UDEN om en ulv på en af vores skovveje.
Det at de ikke er naturligt bange for mennesker gør at vi kommer tættere på, at der kan ske et overfald på et barn eller hvad ved jeg. Jagthunde synes de allerede smager meget godt...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#57
Jeg tror da også, at der er mange som ser ulven som ikke anmelder det. Derfor er der sikkert mange observationer, som ikke bliver offentliggjorte.

Skovene her er store, så der kunne i princippet være mange ulve, uden at der vil blive lagt mærke til dem. Men hvis man ser en, vil man så ikke snart se flere, hvis de altså er her?

Jeg er da glad for at Nitro fik benene på nakken og kom tilbage uden ulven i hælene. Men som min mor siger, har jeg sikkert råbt så højt, at ulven aldrig ville våge sig helt på tæt hold af mig;-);-);-).

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Problemet må derfor være større end det umiddelbart ser ud til....


Problemet? - personligt har jeg ikke noget problem med det, men nu er jeg jo også kun i Nord-Skåne et par gange om måneden.
Jeg har aldrig hørt ulve hyle i Nord-Skåne, er der nogen andre i forumet der har det?

@halvautomat - jeg mener at vide, at jeres jagtområde ligger betydeligt længere oppe end Nord-Skåne er det ikke korrekt?

Som en helt overordnet betragtning tror jeg hellere at jeg vil løbe på en ulv i de Nord-Skånske skove fremfor at løbe på en kamphund i en af de Københavnske parker...........men sådan er vi jo alle så forskellige.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#59
@ID

Jeg tænkte godt nok det samme lige da jeg skrev det, (at det egentlig ikke er noget problem)

Jeg har jagt i Dalerne og der er man obs på ikke at lade børnene lege alene uden opsyn af voksne, især om vinteren.
Min jagtkammerat var på isfiskeri sammen med børnene for et par år siden og da sad ulven og observerede dem fra 200-300 meters afstand.

Efter et stykke tid løb ulven op mellem fæboderne og passerede deres hytte på 10 meters afstand. Han tog billeder af sporene og siden dengang må børnene ikke være alene uden for.

Jeg ved ikke om det er noget problem, men jeg har jo heller ingen børn.

Alt dette foregik ved Tansen. En sø vest for Borlänge.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#60
Citat:quote:

@halvautomat - jeg mener at vide, at jeres jagtområde ligger betydeligt længere oppe end Nord-Skåne er det ikke korrekt?

Det er 200% rigtigt - der er rigtig mange ulve der, og hvis jeg havde lille rødhætte til at lege ude i sneeen om vinteren når der er mangel på mad - så ville tanken da strejfe mig om ikke hun skulle være under opsyn - hvis hun var alene, og jeg boede ude i den store skov.
Nogle af vore jagtkammerater var for 2 år siden på fuglejagt og undrede sig over, at der pludselig var 2 hunde med på jagt i stedet for den ene de havde med... Ulven legede dødslegen med jagthunden og først efter nogle skud med haglsprederen i luften fortrak den langsomt (ca 200 meter fra jægerne)
Og nu er ulven så blot nået sydpå også ... så ID pas på [8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)