Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pris på en Sauer 202
#21
Citat:quote:

Er debatten om Sauer's evner til at skyde af sig selv gået helt hen over hovedet på dig - så prøv search funktionen.


Kære Max
Jeg kender udmærket tråden og indholdet.

Citat:quote:

Min bemærkning til Mosse 6 var ment som lidt kammeratligt drilleri - intet andet. At du så bruger ordene "Suk. Fanatisme og religion!" fortæller så mig mig at du ikke forstod den hårfine nuance der er mellem realisme og fanatisme.


Eller også forstod du ikke at det jeg skrev ikke var ment mest i sjov, men bag ved alt sjov gemmer sig ofte nogen realiteter.

VTF har udvilket en helt religiøs måde at håndtere Blaser R93 på( Jeg vil gætte på Bl**** giver flere hits på search end Blaser (!)), hvilket efter min mening siger en hel del. Nu har Sauer 202(ellers skulle jeg skrive selbstschussapparat 202 da sauer 202 åbenbart ikke er fint nok til forumet? ) åbenbart bevæget sig ind på samme område og har udviklet sig til at være et skældsord.
Det kan godt være du mener du har foretaget en bedømmelse baseret i realiteter, men det eneste jeg kan se når jeg læser på VTF er dit indlæg i den kontekst det er sæt ind i. Hvad du ellers mener eller har af andre tanker bag et indlæg kan jeg IKKE se.

Det er min sandhed, ikke nødvendigvis den endelig sandhed, men det er den måde jeg opfatter tingene på.

Mit sene svar skyldes at jeg er flyttet ind i en lejlighed uden internet [XX(]

Ps. Hvis du skulle være interesseret i få en snak ligger jeg mit tlf på din pm.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#22
Hej igen og tak for alle indlæg... daglige som usaglige, det er jo altid en fornøjelse at se en masse meninger og se hvad der kommer ud af dem.

Men når det så er sagt så er der i mellemtiden sket noget uopretteligt... min Kammerat har købt en af de unævnelige!! og lige her om lidt kommer han og skal ha sin kikkert monteret på den [Wink]

Jeg vender tilbage med billeder af dyret...

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#23
@ Skovfogedelev Christensen.

Tak for din PM. Jeg vender tilbage snarest. Jeg har dog lige modtaget nogen dårlige nyheder, der kommer til at have indflydelse på min kommende elgjagt og da jeg ikke synes det er fair over for dig at jeg ringer mens jeg er i dårligt humør, så venter jeg lige til det er overstået.


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
Citat:quote:

Tag nu bare Prethom og Buba f.eks..hvis de ikke er i besiddelse af
en god portion selvironi, pakket ind i tilpas "tyk" moppeafvisende hud


Det hedder ægte "perlehud", smuds- og mobningafvisende.

Men jeg er glad for, at Skovfogedeleven ikke er en Blaserejer. Jeg er bang for, at i slemme drenge, uden sans for humor, vil ha' ødelagt ham totalt psykisk.

I burde skamme jer, slemme slemme drenge.

P.S. Skovfogedelev
De kan ikke stave til Blaser, derfor skriver de altid Bl****.[Smile]

Prøv bare at se ham GT og M@x, der er kun maskinarbejdere.[Big Grin]

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#25
Den eneste grund til at vi behandler Buba ordentligt er at hans far har noget godt jagt i Croatien [Big Grin][Wink][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Jeps Buba, og du ved jo godt at sådan en pragmatisk uddannelse styrer lige så vildt som Aimpoint[^]

De der "urværksmekanismegeværer" med indbyggede selvaffyringsmekanismer er AALLLLLLTTT for komplicerede til at sådan et par tosser kan gennemskue dem.....[Big Grin]

Men når man nu med egne øjne adskillige gange har set selvaffyringsapparaterne i funktion er det så ensbetydende med at men ikke må beskrive det uden at folk altid skal pive som små hunde???

Drillerierne starter som regel først når folk bliver pigesure[Big Grin][Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Tsk, tsk, hvor sådan et par drengerøve kan more sig [Wink]
I er jo bare skide misundelige fordi i ikke selv har en ordentlig riffel [^][:o)][8D]

Skovfogedelev Christensen, lad dog knægtende more sig [Wink] De keder sig sikkert ad h...... til [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#28
Jeps, man keder sig.......

Har siddet siden kl 0700 og lavet nada.....

Og forresten, så er det nu ikke udelukkende spas når sådan en 202´er begynder at tænke selv[B)] rent faktisk ret ubehageligt[:0]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Det er jo osse langtfra alle franske biler der selvantænder - alligevel grines og jokes der med det. Og det er sikkert sjovere for dem der hører om det end dem det går ud over.

Og jeg køber ALDRIG en fransk bil.........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Tjah, det må det være, hvis man ikke magter opgaven at være den der tænker selv [Wink]
Jeg har ALDRIG haft nogen problemer af den art med min 202`er, og den har da fulgt mig i tykt og tyndt i 10 år.
Den får noget vedligeholdelse, og en gang olie. Og det lader den til at være ganske tilfreds med, for den lader da mig styre hvornår der skal skydes [^][Wink][8D]

Alle rifler kan vel have deres småting, meeen ligefrem at udnævne et par specifikke mærker til at være fuldstændig håbløse, er det ikke at gå lige lovlig langt?
Du hører jo heller aldrig et ord om alle de tilfælde hvor det går godt, kun hvor det går skidt. Jeg kender da mange tilfredse Sauer-ejere [Smile]
Og et par yderst tilfredse Blaser-ejere [Smile]
Ja, jeg tør godt nævne tingene ved deres rette navn, alt andet er noget barnligt pjat, synes jeg.

mosse6, ønsk du bare kammeraten tillykke med købet [Big Grin]

@ M@X, er du ikke lidt pivet? [Wink][Big Grin][Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#31
@Farmor

edit; Jo, gu er jeg da pivet [Big Grin]

Jeg kender da osse masser af glade og tilfredse Sauer og Blaser ejere/brugere. Og jeg har ofte rost deres fine forarbejdning og flotte design, men det glemmes hurtigt og jeg fremstår åbenbart som en Blaser og nu Sauer hader.
Det er på ingen måde tilfældet. Desværre er det ofte sådan at man bliver husket af nogen for noget de opfatter negativt og alt det andet bliver glemt i farten.

I skal da have lov til at skyde med det I synes godt om. Jeg kan og vil bare ikke skyde med noget jeg er i tvivl om det fungerer 100%.
Jeg har fravalgt de 2 mærker, da der findes ligeså gode alternativer, hvor denne tvivl ikke opstået. Og for lige at understrege det, så har jeg selv været vidne til flere tilfælde af selvskydende Sauer rifler, ligesom jeg personligt kender 2 eller 3 ædruelige og ærlige mennesker, hvis Sauer har afgivet skud i utide.

Så er jeg stået af.

Jeg bliver nødt til at gentage at min bemærkning til Mosse6 længere oppe i tråden var en ren kammeratlig "sjov" bemærkning. Mosse6 og jeg kender hinanden ret godt og vi ses privat og professionelt.

Så vælger Skovfogedeleven at græmmes over min "joke" og nu hyler flere med ham. Hvis der virkelig ikke skal mere til at "tænde" nogen, kunne jeg da vælge at lade være med at joke med det, men det gør jeg nok ikke[Wink]

Så kære Farmor, skyd du bare videre med din Sauer og lad ALDRIG en lille tvivl nage dig lige inden du tager aftrækket. Klikker den eller skyder den denne gang - pyh ha, den skød - var jeg nu ordentlig konsentreret om at holde sigtet eller var focus lidt ovre på om skuddet gik......
nej, jeg pjatter bare [Smile] og nu håber jeg da ikke at den tanke dukker op i dit hoved, næste gang du skyder med din Sauer (vedhæftet et billede at Kampdværgen med små djævlehorn i panden [}Smile][}Smile][}Smile])

PS: 7-Eleven, jeg ringer til dig og får en Sauersnak

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
[Big Grin][Big Grin][Big Grin] M@X, der skal nu mere end dine og GT`s spøgefulde bemærkninger til for at gøre mig nervøs [Wink][Big Grin][Big Grin] Jeg er temmelig tykhudet, skal jeg sige dig [Wink][8D]

Faktisk har min mand oplevet at skuddet gik i samme øjeblik han stak snellen på sin Sauer, for flere år siden, til en feltskydning. Det viste sig at der var kommet grannåle i aftrækket. Og problemet har ikke vist sig siden. Så med lidt sund fornuft og alm vedligeholdelse, går det ganske udmærket. (Han fik da sin 10`er på skiven alligevel [Wink][Big Grin] Men han afbrød frivilligt skydningen, til han havde fundet ud af hvad der var årsagen)

[Smile] Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#33
Jeg har personligt haft 2 model 202 og kender flere der stadig skyder med dem.
Jeg har ikke prøvet at have problemer med nævnte aftræk. Men når jeg læser at, der er problemer med aftrækket. Skrevet af personer jeg ikke har grund til mistænke for halv vinds beretninger tager jeg det alvorligt.

Sammenligningen med de selvantændende Citroner synes jeg faktisk er rigtig god. Det er muligt at mine 202´ere ikke havde problemer og at elevens og andre heller ikke har haft det.
Men hvad hjælper det lige præcis den mand der lader sin 202´er på en jagt eller feltskydning og sender et skud i den gale retning med ulykke og ikke bare nervøsitet til følge.
Problemet for Citroen var så stort fordi det blev bredere kendt, at de blev nødt til at gøre noget ved det. Modsat visse tyske riffelfabrikanter, som måske har lavet en kalkule på hvor meget de kan komme til at betale i erstatning contra hvad det koster at ændre og udbedre fejlene.

Set i det lys vil jeg faktisk hellere have en Blaser(som skulle være kurreret for sine sygdomme)som nabo da risikoen primært er for brugeren selv. Da han selv har valgt at leve med risikoen(da den var der)er det mere hans egen sag.
Men 202´eren er netop ikke farlig for brugeren, med mindre han ikke ved hvordan den skal vendes. Den er potentielt farlig for alle de andre indenfor en 5-8 km.
Risikoen er uomtvisteligt lille, men har såvidt jeg er orienteret ikke noget med vedligeholdelse at gøre, men en stift der knækker pga dimension eller materialevalg.
På trods af den eksisterende viden om disse stifter er der flere af de 202 brugere jeg kender der ikke har fået skiftet dem ud, end ikke fået kontrolleret om deres egen er i risikogruppen(der har jo aldrig været noget problem for dem)

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#34
Jeg glemte da at nævne at min mands Sauer er en model 200. Ikke at jeg tror det gør den store forskel, lige i den her tråd.
Nu hvor vi er ude over det med jokes, så bliver jeg da voldsomt nysgerrig.
Ja okay M@X, du har linket til noget med Sauer på et tidspunkt, men jeg kan altså ikke tysk på fagsprog[V][:o)] Kun til alm husbehov, og det er ikke voldsomt stort [Smile]
Kunne jeg få, på dansk, en nærmere betegnelse for den "dims" etellerandet sted på min riffel, der evt kunne komme til at give mig problemer? Mere religiøs er jeg da ikke, end at hvis der skulle være noget der skal laves/skiftes, så skal det da gøres. Guderne forbyde at min riffel bliver årsag til noget uopretteligt [V]
Men ligefrem skifte min "Baby" ud? No way [Big Grin]
Det holder jeg nu alligevel for meget af den til [:I][Big Grin][Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#35
Sauer 202 igennem mange år ! og den er ikke til salg ! Meeeeen da jeg er vokset op med ''98''systemer falder jeg over :

1. Hvis man går med den på skulderen - åben lås, og palen der låser bundstykket hænger fast i tøjet - skal man lede efter sin lås. (for nem at udløse)

2. Sikringen er en sommersikring - står man med kolde fingre på en kold drivjagt eller i værste fald med handsker og adrenalinen kører- er der efter min mening høj risiko for utilsigtet skudafgivelse ved afsikring.

3. Aftræk - min har kombiaftræk.... skub til ''pinden'' og snellen er stukket. Jeg bruger kun snelle i skydebænk - øver ikke nok til at kunne administrere ''ophævelse af snelle'' på jagt.

Min har heller ikke haft problemer med stifter der knækker, som beskrevet på en gammel tråd. Den har heller ikke klikket for bagefter at give et skrald når man åbner låsen. Meen jeg bruger den kun om sommeren - nu kun på bane eller jagtfelt - dog har jeg netop købt den 3. pibe til den [Big Grin]

Men når jeg er på drivjagt kommer den ikke med - den kommer heller på jagt i ZA !!
mvh
Svar
#36
To sider med bavl eller et indlæg ud af 35 med information om det der blev spurgt om. Nogen bedre? Smile God weekend...
Svar
#37
Helt konkret. Er der så ikke en eller anden venlig sjæl her på VTF der har kendskab til "Das Sauer problem" der der vil beskrive hvad/hvor problemmet er. Er det en rørsplit eller stift der er for svag, hvor sidder den?? Eller er det noget andet, der er problemmet. Vis det gerne med billeder hvis det er muligt.

Jeg har selv en Sauer 202 som jeg er godt tilfreds med og den har skudt mange skud. Der er (endnu) ikke gjort noget ved den, men er der, et "måske" problem vil jeg ha det lavet hurtigst muligt, alt andet er uforsvarligt.

Jeg tror der er mange som gerne vil ha problemmet belyst/beskrevet, så Vi Sauer-ejere kan få fejlen udbedret.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#38
Prøv den her...

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=2184&SearchTerms=sauer,202

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#39
Jeg takker for info [Smile]

Og da min Sauer er fra 99, så burde den faktisk være ud over det "børnesygdoms-problem", hvis man ellers kan stole på de oplysninger der er kommet fra dem selv.
Min har skudt mange skud (5-6000 ca, men hvem tæller så nøje?), især med 6,5`er løbet, men har da også taget nogle stykker med både 30-06 og 9,3.
Jeg har indtil nu aldrig oplevet nogle af de beskrevne unoder med min riffel. Så jeg tror bare at jeg slapper helt af, og nyder at min riffel stadigvæk efter 10 år, fungerer lige så smidigt i bundstykket, snelle og aftræk, som da den var ny [^]
Selv mit gode gamle magasin fungerer som det skal. Også når den bliver rygende varm [^] Bare spørg Kima [Wink]

Og den med sikringen foran aftrækket....Tjah, for mænd med tykke fingre, men med mine spinklere af slagsen, har det aldrig været et problem. Den bliver betjent lige godt, hvad enten jeg har handsker på eller ej. Og jeg elsker min lydløse sikring [:X][Big Grin]

Klø bare på i to spøgefugle [Wink][Big Grin][Big Grin] Jeg har trukket panseret på [Wink][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor (SAUER 202 styrer [:p] )

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Jeg har personligt haft 2 model 202 og kender flere der stadig skyder med dem.
Jeg har ikke prøvet at have problemer med nævnte aftræk. Men når jeg læser at, der er problemer med aftrækket. Skrevet af personer jeg ikke har grund til mistænke for halv vinds beretninger tager jeg det alvorligt.

Sammenligningen med de selvantændende Citroner synes jeg faktisk er rigtig god. Det er muligt at mine 202´ere ikke havde problemer og at elevens og andre heller ikke har haft det.
Men hvad hjælper det lige præcis den mand der lader sin 202´er på en jagt eller feltskydning og sender et skud i den gale retning med ulykke og ikke bare nervøsitet til følge.
Problemet for Citroen var så stort fordi det blev bredere kendt, at de blev nødt til at gøre noget ved det. Modsat visse tyske riffelfabrikanter, som måske har lavet en kalkule på hvor meget de kan komme til at betale i erstatning contra hvad det koster at ændre og udbedre fejlene.

Set i det lys vil jeg faktisk hellere have en Blaser(som skulle være kurreret for sine sygdomme)som nabo da risikoen primært er for brugeren selv. Da han selv har valgt at leve med risikoen(da den var der)er det mere hans egen sag.
Men 202´eren er netop ikke farlig for brugeren, med mindre han ikke ved hvordan den skal vendes. Den er potentielt farlig for alle de andre indenfor en 5-8 km.
Risikoen er uomtvisteligt lille, men har såvidt jeg er orienteret ikke noget med vedligeholdelse at gøre, men en stift der knækker pga dimension eller materialevalg.
På trods af den eksisterende viden om disse stifter er der flere af de 202 brugere jeg kender der ikke har fået skiftet dem ud, end ikke fået kontrolleret om deres egen er i risikogruppen(der har jo aldrig været noget problem for dem)

VH Søren

Big Green for ever



Se her synes jeg for en gang skyld ikke du har ret![Wink]
Har set en del jagtfilm med Bl.... rifler som værktøj.
Læg lige mærke til hvornår slagfjederen spændes! Det er den ofte gjort langt inden skudafgivelse. Se det kommer os andre ved.
Og som før nævnt er intet våben mere sikkert end piloten gør det til.
Men hvis betjeningen for nemhedens skyld er med til at mindske sikkerheden så har jeg et problem!!!!![xx(]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)