Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamphunde
#21
Pegge parter i sagen bliver sigtet!

http://jp.dk/indland/krimi/article1848266.ece

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#22
sorry doppelt posting

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#23
Ja så giver mit indlæg jo ingen mening længere, når der pludselig slettes i tråden[}Smile]

Citat:quote:

Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.



Det er dette der er kardinalpunktet. Vildt kan ikke tolkes som husdyr eller ejendom. Så var det ikke Vildt [Wink]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Pegge parter i sagen bliver sigtet!

http://jp.dk/indland/krimi/article1848266.ece

Lille

Hilsen Lille



Håber virkelig han i retten, kan overbevise dem om retten til nødværge. Ellers står vi i en situation, hvor du ikke må gøre noget, når et dyr angriber dig eller din hund.

Endnu en fuldstændig hjernedød sigtelse fra politiet [xx(]

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#25
Citat:quote:

Endnu en fuldstændig hjernedød sigtelse fra politiet



Kære Uglevig, nu er det jo anklagemyndighedens pligt objektivt at vurdere om der er tale om et strafbart forhold, uanset grundet hertil. Derefter er det så op til domstolene at afgøre om der er så mange formildende omstændigheder at der ikke skal straffs.

Hvor var vi henne hvis det var op til den vagthavende anklagers humør om der skulle rejses tiltale eller ej ?, så er vi igen derude hvor tredelingen af magten er til diskusion

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#26
Det er klart og det er jeg helt enig med dig i!

Jeg mener bare ikke, at der på nogen måder kan være tale om en sag - pligt eller ej fra anklagemyndighedens side. Jeg mener faktisk anklagemyndigheden eller vagthavende i dette tilfælde HAR været påvirket af humøret og ikke set objektivt på sagen. Som det fremgår flere steder i diverse medier, så har der gemmen længere tid været "nabostridigheder", den specifikke hund har flere gange anbgrebet andre dyr, ejeren har været i politiet søgelys for manglede kontrol af sine hunde. Her sker det så igen, at selv samme hund angriber en anden hund, ved at springe ud af vinduet og over gaden. De tilstrømmende prøver med alle midler at få denne muskelhund til at opgive sit foretagende, ved blandt andet at slå til den med en rive. Da dette ikke hjælper henter en af de implicerede en kniv og skære halsen over på hunden.

Ovenstående er som jeg tolker de forskellige mediers dækning af sagen, jeg har ikke selv været tilstede og kender derfor ikke "sandheden". Men viser det sig bare nogenlunde, at være som jeg skriver, mener jeg helt klart ikke der er en sag mod den knivførende. I alle tilfælde bygger en sigtelse på, hvad de forskellige betjente ser og oplever på gerningsstedet - her mener jeg bare de har trådt ved siden af.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig

Endnu en fuldstændig hjernedød sigtelse fra politiet [xx(]



Det er faktisk fornuftigt at politiet sigter manden (li'som man gør i nødværgesager) - det betyder nemlig (ved en frifindelse), at den "skadelidte" (i denne her sag er det kamphundeejeren) ikke senere kan rejse en civil erstatningssag (som den sigtede så selv skal udredde egne omkostninger til).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#28
Enig med ID, men jeg er sgu ked af at de også tager en sigtelse med omkring våbenloven, og ikke kun hærværk/aflivning af psykokøteren.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#29
[}Smile]Så faldt der én brik på plads i moderatorsoduko'en: GD er IKKE 005[Big Grin] Sorry - off topic.

CP
hmm, eller også er det en afledningmanøvre - det bliver sgu sværere og sværere.[8D] Sorry - total off topic.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Så er der afsagt dom!

http://ekstrabladet.dk/112/article1248733.ece

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#31
Dejligt!

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#32
Her er så kvindens beretning om aflivningen af kamphunden http://www.bt.dk/krimi/jeg-draebte-kamphund-med-skraellekniv

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#33
Op i røveren med Sarah Palin - stem på Tine Bak som årets sejeste trunte [Image: smiley80.gif][Image: smiley41.gif][Image: smiley80.gif]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#34
Til dem der gerne vil vise Tine Nakskov Bak anerkendelse, give hende en lile gave eller bare opmuntre hende i denne kedelige sag.....

Send mig en PM og jeg lover at de skal blive leveret til Tine Nakskov Bak.!

Tine Nakskov Bak kæmper ikke bare mod kamphunde....Hun i hverdagen er sej kæmper for mange arbejdsløse/kontanthjælpsmodtagere...

Giv Tine Nakskov Bak feedback!!!!

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#35
Nu vil ejeren til den knivdræbte kamphund anke politiets afgørelse om ikke at tiltale "hundedræberen", den gode mand ved navn Dennis er nu på udkik efter ny hund gæt selv racen!http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26240341.html?forside

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#36
sikke en flot og helt utroligt charmerende type......

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#37
Ja,det er da en skam at han ikke er min nabo......[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Nu vil ejeren til den knivdræbte kamphund anke politiets afgørelse om ikke at tiltale "hundedræberen", den gode mand ved navn Dennis er nu på udkik efter ny hund gæt selv racen!http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26240341.html?forside

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]



Herre Jemini...................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#39
Nu kræver det jo et minimum af tankevirksomhed at tage ved lære af sine fejl.

Trail and error, selv chimpanser mestrer det....

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_ju..._and_error

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#40
Jeg forstår ikke, hvorfor sådan en mand ikke mister retten til at have med dyr at gøre. Det må da være et skoleeksempel?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)