Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vente vente vente - og så lidt venten!
#61
Citat:quote:

Originally posted by ID

Foruroligende så mange der ikke kender jagtloven..................måske et argument for tvungen generhvervelse hvert 5. år [}Smile]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Inden du skrev dit indlæg var det kun Farmor der havde blandet jagtloven ind i det her.

Det er dyreværnsloven der "beskytter" kæledyr.
Jagtloven "freder" eller "beskytter" ikke vildtarter. Den åbner som bekendt for muligheden for at drive jagt, på enkelte arter. Det er jo på ingen måde, ensbetydning med at alt drab, af enhver art på andre dyr end dem der er jagttid på, er ulovligt.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#62
Citat:quote:

Posted - 21/10/2009 : 17:26:20
Foruroligende så mange der ikke kender jagtloven..................måske et argument for tvungen generhvervelse hvert 5. år



JA og skydeprøver hvert år[Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#63
foruroligene så mange der ikke kender deres eget ansvar for deres kæledyr,,,,det er os andre der der gør noget ved det der er de slemme drenge i klassen,hvad enten vi gør det lovligt eller ulovligt,hvad jeg ikke håber der er nogen der gør
Buffalo
Svar
#64
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Det er jo på ingen måde, ensbetydning med at alt drab, af enhver art på andre dyr end dem der er jagttid på, er ulovligt.

Som udgangspunkt jo (jeg bliver mere og mere overbevist om at vi skal ha' tvungen generhvervelse hvert 5. år).
Citat:quote:

Generelle vildtforvaltningsbestemmelser

§ 3. Jagt må kun drives på vildt, der er fastsat jagttid for, og kun inden for den jagttid, der er fastsat for arten.



@Buffalo - snup en tudekiks!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#65
@ID

Vi tager den lige en gang til for arveprinsen og alle de andre der ikke læser hvad der står i div. indlæg.

Tager man på jagt skal man følge jagtloven.

Køre man bil skal man følge færdselsloven.

Holder man husdyr skal man følge dyreværnsloven.

Og så gider jeg forøvrigt ikke at få stukket en "Som udgangspunkt"-fatter-du-ikke-hva-der-står-i-jagtloven-i hovedet.

Insistere du fortsat på at blande begreberne sammen, kunne du jo passende slå "regler for sammenfletning" op i dyreværnsloven.

Og så til sidst for at bruge en af dine egne ynglings-uforskammetheder: FAT DET ELLER LÆR DET UDEN AD!!! - det er forskellige ting vi snakker om.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#66
@ Tikka4ever
Citat:quote:

"regler for sammenfletning" op i dyreværnsloven.



Når man er flere om at mishandle et uskyldigt dyr, skal man, for at undgå skade på medmishandler, holde sit slag tilbage for den der er længst fremme med sit slag. Det er ikke tilladt, som bagved fra slående, for at opnå en fordel og komme først, pludselig at accelerere sit slag, så det kommer før, den foranslående. Dette kan være farligt for andre slående.
Disse retningslinier gælder uanset om man anvender knyttet hånd, spark, eller slagvåben i form af skovl eller lignende.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#67
@Tikka4ever - vi taler om at skyde katte - det er som udgangspunkt forbudt ifølge jagtloven, slut prut.
Din bemærkning om sammenfletning i dyreværnloven, fatter jeg ikke en dyt af, men det er nok også ligemeget.

"Fat det, eller lær' det uden ad", er lidt mærkeligt at anvende i denne her sammenhæng. Udtrykket/sentensen anvendes når noget ikke er til diskussion og er næppe en uforskammethed...................dog, måske for dem som tror at alt er til diskussion.

Prøv at hold dig til emnet og la' være med at blive personlig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#68
@ID

Jeg gir simpelthen op.....
Lad mig spare dig de 15 sek. det tager at google ” Dyreværnsloven”

[center]Dyreværnslovens Kapitel 2
Aflivning, operative indgreb og lign.[/center]
§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.
Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om aflivning af dyr, herunder regler om slagtning og om forbud mod visse aflivningsformer samt regler om, at aflivning af visse større dyr kun må foretages af en dyrlæge eller en anden autoriseret person.


Som du kan se må man imodsætning til din udlægning GERNE SKYDE kattte og alle andre af SINE EGNE kæledyr/husdyr. Du skal blot kunne finde ud af og ellers følge reglerne på området.

Det du burde have skrevet var "man må ikke drive jagt på katte slut prut" og det er noget helt andet.

Du citere mig og ytre dig om, at jeg netop har overbevist dig om, at man burde gennemtvinge en jagtprøve hver 5. år. I min optik bliver det næppe mere personligt.
Og så brillere du ved bemærkninger som "snup en tudekiks" til de der er af anden mening end dig. Så hvis du syntes jeg er hård ved dig så snup en tudekiks og husk jeg ikke har anvendt anden ordlyd end du selv tidligere har fundet passende.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#69
Må hellere rette nedenstående, da den åbenbart misforståes:

Kort sagt kan du ikke li' katte: Skyd, hold kæft & grav - og lad dernæst de andre tro at du er neutral i en debat som denne....

Dette skal man selvfølgelig ikke gøre i naboens villahave, men har man gennem længere tid på terrænet observeret den samme kat gentagne gange, ser jeg ikke noget galt i ovenstående.

Bare min holdning...

Mvh.
Søren
Svar
#70
@Tikka4ever - jeg er faktisk ret ligeglad med dyreværnsloven i denne sammenhæng - jeg skrev at ifølge jagtloven må man ikke skyde katte (selvfølgelig underforstået som jagtbart vildt) og det er der vist en del som ikke er klar over (eller er ret ligeglade med).
At man må slå katte ihjel af andre grunde har jeg vist ikke benægtet.

F.eks. er pern's kattejagt, i mine øjne, en klar overtrædelse af jagtloven.
Citat:quote:

Originally posted by pern

Nu der alligevel er gået kat i den, så vil jeg lige fortælle, at jeg har et stykke kattejagt hos en god ven i det sønderjydske.

2 gange om året skal hans bestand udtyndes, og det er efter ejerens anvisninger der skydes.
Der bliver skudt mindst 10 katte hver gang jeg er der, og så er der herre frokost bagefter[:o)]

Så kort sammenfattet vil jeg beskrive kattejagt sådan her:

DET ER PISSESJOVT [Big Grin]





Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#71
Ja at kalde det pern laver for jagt ville jo gøre det ulovligt..... lidt ligesom hvis man tog til fx Sverige og skød grise ved fodrepladsen midt om natten ved hjælp af en Hella2000 lampe. Det ville osse være ulovligt, hvis man kaldte det for jagt. Så finder vi bare et andet ord for det og så er alle glade.

Så for lige at opsummere, så er det at kalde det ”en rigtig god ide” at indføre 5 års mellemrum i jagtprøve, som følge af hvad jeg har skrevet i denne tråd ang. drab på egne kæledyr fame at pisse ved siden af kummen.

Og det må du altså lige finde dig i at jeg tage afstand og anstød af.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Ja at kalde det pern laver for jagt ville jo gøre det ulovligt..... lidt ligesom hvis man tog til fx Sverige og skød grise ved fodrepladsen midt om natten ved hjælp af en Hella2000 lampe. Det ville osse være ulovligt, hvis man kaldte det for jagt. Så finder vi bare et andet ord for det og så er alle glade.


Mærkelig sammenligning, mig bekendt sidder der ikke ret mange børn og venter forgæves på at et vildsvin kommer hjem..........det er vel de færreste der holder vildsvin som kæledyr.
Derudover er det altså fuldt lovligt (nu) at skyde vildsvin på oplyst foderplads i Sverige (ihvertfald i nordskåne).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#73
lige for en opdatering - nu har jeg fået min tilladelse, samt gevær og ammu - så nuskal der prøveskydes -Rigtig fed gøb btw.!! Big Grin

- hilsen Göbbels! Big Grin

Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by ID

@Tikka4ever - jeg er faktisk ret ligeglad med dyreværnsloven i denne sammenhæng - jeg skrev at ifølge jagtloven må man ikke skyde katte (selvfølgelig underforstået som jagtbart vildt) og det er der vist en del som ikke er klar over (eller er ret ligeglade med).
At man må slå katte ihjel af andre grunde har jeg vist ikke benægtet.

F.eks. er pern's kattejagt, i mine øjne, en klar overtrædelse af jagtloven.
Citat:quote:

Originally posted by pern

Nu der alligevel er gået kat i den, så vil jeg lige fortælle, at jeg har et stykke kattejagt hos en god ven i det sønderjydske.

2 gange om året skal hans bestand udtyndes, og det er efter ejerens anvisninger der skydes.
Der bliver skudt mindst 10 katte hver gang jeg er der, og så er der herre frokost bagefter[:o)]

Så kort sammenfattet vil jeg beskrive kattejagt sådan her:

DET ER PISSESJOVT [Big Grin]





Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Er du nu også helt sikker på det er ulovligt ??

Man skal passe på at man ikke bliver en "JAVB" når man udtaler sig !!!

Kattene der skydes udpeges af ejeren af kattene, og skydes på ejeren af kattenes ejendom.
Alle katte der er blevet skudt er døde i skraldet= human og øjeblikkelig aflivning !

Hvori består det ulovlige når ejeren af kattene får mig til af aflive en del et par gange om året ???

Og jeg tror at du fejlagtigt blander jagtlov og lov om mark og vejfred/ret ind i sammenhængen!!

At jeg kalder aflivning af nogle katte for Kattejagt har vist forvirret dig, og fået dig til af mixe nogle forskellige begreber sammen!!

Og selvom det er aflivning af katte vi snakker om her, så har vi stadig en pissesjov dag hver gang vi mødes på ejendommen !!!!!!!

Men husk nu, at selvom man har et standpunkt, så skal man aldrig blive en "JAVB"

Mvh Per
Svar
#75
Nu aner jeg ikke hvad JAVB betyder, men hvis det er en der ikke bryder sig om at man har nedenstående holdning til det at aflive dyr, så er jeg en JAVB og det har jeg det helt fint med[^]
Citat:quote:

Originally posted by pern
Så kort sammenfattet vil jeg beskrive kattejagt sådan her:
DET ER PISSESJOVT

Jeg var fornylig med til at aflive en del mink her i det vestjydske, det var nødvendigt, men jeg oa. syntes bestemt ikke det var sjovt.
Jeg har osse aflivet et par syge katte, men jeg ser det på den måde at jeg hjælper dyret.
Den dag hvor man ligefrem nyder at slå ihjel bør man, i mine øjne, stoppe eller søge hjælp.
Selvfølgelig har jeg ikke tudefjæs når jeg har skudt et dyr, men der er da en vis eftertænksomhed og jeg kommer aldrig til at synes at det er pissesjovt.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#76
Citat:quote:

Originally posted by pern

...............At jeg kalder aflivning af nogle katte for Kattejagt har vist forvirret dig, og fået dig til af mixe nogle forskellige begreber sammen!!

Ja, det kan da godt være at jeg er et kvaj, når jeg tror at kattejagt er jagt på katte????????????????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by pern

...............At jeg kalder aflivning af nogle katte for Kattejagt har vist forvirret dig, og fået dig til af mixe nogle forskellige begreber sammen!!

Ja, det kan da godt være at jeg er et kvaj, når jeg tror at kattejagt er jagt på katte????????????????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.

Ikke et kvaj, men en der ikke læste hele teksten,[Wink] inden han hamrede løs i tastaturet.

Mvh Per

[Image: Avatar.jpg]


Svar
#78
Jamen så vil jeg da læse det igen.......kan man vinde noget hvis man gætter rigtigt?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#79
Jeg møder dagligt mennesker der har det sådan her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=17259 med deres katte. Hvis du nogensinde skulle føle dig fristet til at skyde en kat, så overvej om et par fasaner ville retfærdiggøre drab på din jagthund [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#80
Fruen og jeg har selv 5 katte, og da vi bor på landet er de hegnet inde i haven, da der herude også findes psykojægere som skyder på alt hvad der rører sig.
Dermed ikke sagt at jeg ikke ville skyde en kat,hvis jeg så en der var syg, eller på anden måde skadet.
Men jeg ville heller ikke betænke mig ved at skyde en løs ukendt hund på mit jagtrevir. Da den gør mere skade end en kat.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)