Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sker der noget?
#21
Også idag var jeg og gemalen på jagt, sammen med en flok gode venner. På 4 timer, på to forskellige revirer, gav det en buk, to råer og 10 harer [Smile]
En god dag med fint vejr [Smile]

Nu når walnut "snyder", så må i hellere få et foto af dagens samlede udbytte [Big Grin]

[Image: jagt443.jpg]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#22
Lyder som en go' dag[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Også idag var jeg og gemalen på jagt, sammen med en flok gode venner. På 4 timer, på to forskellige revirer, gav det en buk, to råer og 10 harer [Smile]
En god dag med fint vejr [Smile]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



[Image: GetAttachment.jpg]

Narj... Farmor. Nu blir det sku' næsten jysk [Big Grin] Det var altså kun 3 harer [Big Grin]
Mvh Walnut [Big Grin]
Svar
#24
Hej.
Jeg var idag på jagt i den lokale forening,der var godt nok mange snepper,og det kunne man også tydelig høre på antallet af skud,da vi kom til slut lå der 5 snepper,så der blev også lavet en del huller i luften[8D]der blev skudt til en buk og en rå der ikke blev leveret,og så blev der skudt en lille abnorm spidsbuk,jeg må jo erkende at det var undertegnede der skød den,dejligt[Big Grin]og så blev der også skudt et smaldyr der var delvis albino[:0]sådan en har jeg s.. aldrig set før,så for mig har det været en super Søndag[Big Grin][Big Grin][Big Grin].
MVH
LØVIG
Svar
#25
Hej Farmor

Flot parade. Tør næsten ik spørge [B)] men hva er der sket med råen i midten? Den må da være faldet noget uheldigt [8D]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#26
@Walnut: Jeg har jo også næsten lige været i Jylland [Wink]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]Der tog du en vis legemsdel på mig [8D] Anede ikke at vi havde fælles bekendte, der giver dig insiderviden fra vores jagter.
Jeg har lagt det foto ind i mit første indlæg der beviser eksistensen af de nedlagte 10 harer [Wink]

Den bedste spøg jeg længe har været udsat for [Wink][Big Grin][Big Grin]

Mvh Farmor

PS: Råen fik et lidt uheldigt placeret fangstskud [V]

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#27
Fin jagt lørdag med meget vildt i såterne, dejligt at se. Vi fik også lidt på tasken.
1 sneppe,4 dyr,1 hare,6 kokke,3 høner, 1 and.
Jeg var heldig at skyde et af dyrene, en rå.
Vi så mindst 20 dyr.

[Image: DSC00981.jpg]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#28
DEjlige billeder Smile..jeg var ude her til morgen det pisset ned og blev meget våde men fik da skudt nogen krager så det var da ikke så dårlige selvom det var en våde omgang
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

DEjlige billeder Smile..jeg var ude her til morgen det pisset ned og blev meget våde men fik da skudt nogen krager så det var da ikke så dårlige selvom det var en våde omgang


Ja lidt har også ret, men krage er altid sjove.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#30
ja de er sq noget sky det skidt Wink
Svar
#31
Troede lige jeg kunne komme på kragejagt eller andejagt i dag -vejret er jo helt perfekt- Men men men.... Mine ene jagtkammerat skulle til lægen og den anden skulle hente sine børn i svømmehallen , det resulterede i at jeg var nødt til at vente til en anden dag. og skal have indskudt riflen på onsdag - det bliver klasse Big Grin Jeg savner en god lang jagtdag :O

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#32
Da jeg i morges krøb op i min Hochstand (½ time før solopgang) gik der ca. 30 krondyr på marken foran mig.
Efterhånden som det lysnede, trak hovedparten af dyrene ind i skoven, med der blev 8 tilbage på kløvermarken. Der var ingen hjorte imellem, så jeg valgte en hind som stod lidt i udkanten af flokken.
I skuddet tegnede hinden fint for en bladkugle, men fortsatte ca. 100 meter ud over marken, inden den forendte.
Skuddet satte de andre dyr i bevægelse, og udover dem der gik på marken i forvejen, kom der yderligere ca. tyve andre ud fra skoven. De samlede sig omkring 200 meter fra mig ude på marken. Rudlen bestod af hinder og kalve, med en enkelt spidshjort imellem. Kort efter trak de alle igen ind i skoven.

[Image: 5nov006.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#33
Tillykke herfra...!!![Smile]

Det kunne da vist godt gå hen og blive en hyggelig fredag
eftermiddag, med: Grise-øl, Kronvildt-øl & Fredags-øl....[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
#34
stort tillykke !![Smile]
Svar
#35
Havde også lige en sjov oplevelse til formiddagspausen. Der gik en rå med to lam ude i haven og spiste nedfaldsæbler og mirabeller. Mine to jack russel terriere stod og kiggede ud på dem. De var nok kun 15 m fra huset, de var totalt oppe at køre..[Big Grin] Det var tre råer, de var sku ligeglade..[Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#36
Tillykke med hinden
Svar
#37
tillykke med kronhinden herfra Smile

- læder mig til jeg kommer på riffeljagt :o

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#38
Javist sker der noget
20-10 havde jeg en aftale hos et jagtvæsen for at forsøge mig lidt med dåhjortejagt.
Mødte kl 16.00 og 5 min senere var vi på jagt. Kørte ud til gammel bøgeskov og så ellers til fods ind i tæt mørk granskov. Ned på knæ og så kravle 200 m frem til brunstplads og her var der liv. Skytten var fænomenal til at spotte dyrene og der sad en god hjort ved et kastanietræ men så uheldigt at vi ikke kunne se den ene stang. Den anden Oh la la.
Der kom og gik andre hjorte men ingen fandt nåde for skyttens vurdering. I 25 min sad hjorten uden at bevæge sig og det blev lukketid. Pludselig svøbte vinden og hjorten kom på benene og stak af. Selvfølgelig viste det sig at den anden stang var perfekt så ham skulle vi da prøve igen imorgen
Vi var ude kl 7 men da det var mørkt blev vi uden for skoven til vi kunne se om der var dyr foran os. En hjort gryntede vedholdende inde i skoven og skytten sagde at ham ville vi da lige se inden vi kravlede til brunstpladsen.
Vi sneg os ind til en bøgehøj og forsigtig op og kikke og pludselig kom hjorten frem men han var ikke skudbar.
Tilbage igen og så på navlefræs ind til brunstpladsen hvor mange dyr var forsamlet.
Vi lå inde i mørket i granskoven 3 gode hjorte var i gang med deres spil.
Pludselig gryntede det bag os, det var hjorten vi lige havde forladt der kom bagefter os ind mod pladsen men inden han nåede så langt kom "kastaniehjorten" fygende ud fra brunstpladsen og de 2 bragede sammen ikke 20 m fra os. Hold da kæ.. vi lå bogstavelig talt lige midt i slagsmålet, hjortene var snart til venstre snart til højre og bag os men uden jeg kunne komme til at skyde. Det var sgu sindsoprivende spændende.
Efter en halv times tid forsvandt den unge hjort og gammelfar vendte tilbage til de lækre dåer, men enten var han dækket af træer , hundyr eller vendte forkert og han trak hele tiden ned mod nogle siv og da han forsvandt ind i dem sagde skytten at nu ser vi ikke mere til ham i dag, nu er der dømt hvil.
Ude i askemosen havde en sort hjort givet opvisning hele morgenen og skytten sagde at trofæmæssig var han på højde med slagsbroderen så vi vende vor opmærksomhed mod den. Hold da op hvor han for` rundt for at imponere dåerne og banke de små spids og stanghjorte der hele tiden bevægede sig på pladsen.
Jeg gjorde mig klar med riflen men han var meget urolig og jeg lå nok 20 min og sigtede flere gange på ham men turde ikke trykke af. Pludselig kom han ud mellen 2 træer og præsenterede bredsiden og jeg fulgte forbenet op til midtskibs og klemte skuddet af. Han sprang op og frem og fulgte dåerne 15 m så begyndte hovedet at synke og så faldt han. Skytten sagde at kuglen sad ok og hjorten nok skulle blive der.
Efter 10 min med alvorlig "bukkefeber" fik jeg mig stablet på benene og vi gik frem til hjorten.
[Image: Nsbyholm21-10-09002.jpg]
Han er da meget flot ikke? Skytten gratulerede og trykkede på næven og så blev der taget masser af billeder. I får lidt af dem her.
[Image: Nsbyholm21-10-09010.jpg]
[Image: Nsbyholm21-10-09011.jpg]
Og så lige et med den ret stolte jæger med sin drømmehjort.
[Image: Nsbyholm21-10-09004.jpg]

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#39
Fantastisk fortælling og fantastisk hjort!!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#40
Tillykke med den flotte Hjort!

Hvor i verden skød ud den?

Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)