Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sker der noget?
#41
Dét var sgu en flot hjort.Stort stort tillykke[Smile][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#42
stort tillykke

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Tillykke med den flotte Hjort!

Hvor i verden skød ud den?

Fair



Hjorten er skudt på fri vildtbane her i Danmark

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#44
Tillykke med ham, han er fin[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#45
mange gange tillykke med den flotte hjort og tak for en dejlige historie og nogen god billeder
Svar
#46
Så er nok en dejlig weekend med jagt både lørdag og søndag, ved at rinde ud [Smile]
Igår, d 7/11, stod den på jagt hos en kammerat, der efter min mening, har noget af det bedste jagt jeg til dato har været med på her på klippen [^] Dagens første såt startede ikke så heldigt for mit vedkommende. Kammeraten tildelte mig kongeposten for enden af det krat, hvor der er godt med fasaner. Og i år måtte vi skyde en høne pr. mand, hvor de normalt har været fredet, så forventningerne var høje. Inden længe kom de første høns i luften, og de fleste satte kursen hen mod mig, men, men, men.....med vinden i .øven var der turbo på, og jeg kom håbløst bagefter..........[V] Næh hvor jeg bandede efter at have sat fire blanke forbiere efter lige så mange høns [xx(] Der var dog andre skytter som havde mere styr på foranholdet, så en pæn håndfuld kokke og en enkelt høne blev da lagt på anhængeren efter den såt [Wink] Behøver jeg at fortælle, at jeg bestemt ikke havde det alt for godt med selvtilliden [?]
I anden såt kom der intet ud til mig, men så fik jeg også tid til lige at synke snottet og komme lidt op i gear igen inden tredje såt [Wink] Ikke mange sekunder efter at drevet var sat igang, blev der råbt "Sneppe!!" for første gang, og sekunder senere kom den pragtfulde kunstflyvende fugl farende ud af skoven, lige over hovedet på min højre sidepost, tog en lav runde over brakken bag ham og retur til skoven, uden at han overhovedet fik hold på den, før den igen var væk. Han vendte sig med en hovedrysten over mod mig, for lige at give udtryk for sin frustration, og i det samme vendte sneppen tilbage, i en smuk og rolig bue og i en god højde, lige bag ved ham [8D] Og var væk rundt skovhjørnet, før han kom rundt igen på mit advarselsråb..! Nu kom der flere råb om snepper fra driverne, så alle os der stod udenfor skoven på post, var helt klar til at forsøge når/hvis de eftertragtede fugle skulle komme ud på vores side........ Så kom en sneppe til farende ud to poster til venstre for mig, drejede skarpt og fløj lavt langs med skovkanten, så de to til venstre for mig ikke kunne skyde pga driverne inde i skoven, før den drejede skarpt ud og op mellem mig og sidemanden, ud over brakken bag os. NU var jeg på, og lynhurtigt var geværet oppe og første skud blev trykket af lidt til venstre for sneppen, en lille korrektion og i næste skud faldt den til jorden ude på næsten 30 meter (skridtet op bagefter)....Pyhhh for en god fornemmelse, ovenpå fiaskoskydningen i første såt [^] Og sådan et [Big Grin] bredte sig i hele ansigtet på mig [Wink] Og min første sneppe i 7 år, så det gjorde ikke glæden mindre [^] 5 snepper blev der skudt i den såt, hvilket slet ikke er så dårligt efter bornholmske forhold.
I fjerde såt blev det skudt en sneppe endnu, af en kammerat der havde givet mig en lille pep-talk inden tredje, så det glædede mig lidt ekstra på hans vegne [Smile] Jeg selv bommede endnu engang, denne gang til en oplagt kok [V][xx(] Gid f..... havde de s..... fasaner [}Smile] Nu trøstede det gevaldigt med en gang varm suppe med hjemmebagte pølsehorn, og ovnbagt æblekage m/vanilierørt cremefraiche og nylavet kaffe, til frokost, UHMMM! [:p] Så humøret var igen i top da vi startede op til de sidste 4 såter [Smile] I sidste såt, hvor jeg stod som sidste sidepost langs en lang smal granplantning, hvor der næsten altid er mange dyr, men ikke denne dag pga af dårlig vind, kom en hare ud fra hjørnet af grannerne til venstre for mig; op med geværet, holde oppe mellem ørerne og "BANG"...haren trillede og lå stille. Geværet blev knækket, og mens jeg skiftede den afskudte patron ud, prøvede haren dælme at komme på benene igen.....så blev der lukket gevær i en hulens fart og haren fik et skud mere..... så var det slut!
Og i det samme kom driverne frem, så det samme var en god lang jagtdag [Smile] Godt nok med en elendig skudstatestik, men dog med en sneppe og en hare til journalen derhjemme [Smile]

Dagens parade blev helt pæn, trods den dårlige vind, som fik mere end 20 dyr til at forlade såterne før skytterne var på plads, i løbet af dagen:

[Image: Blandet09025.jpg]

(En gaffelbuk mere blev fundet lidt inde hos naboen her til morgen, af en sweisshundefører, som pga mørke udsatte eftersøgningen i aftes. Bukken blev skudt i sidste såt, 5 minutter før vi stoppede.)

Kl. 18 var der spisning og hyggeligt samvær hos jagtværten og hans søde kone, hvor vi blev trakteret med sildemadder m/ øl, snaps og honningsyp, efterfulgt af flæskesteg og rundet af med kaffe og lagkage [:p]
Så det var en godt træt og mæt Farmor, der hoppede til køjs omkring midnat [Smile]

8/11, kl.6.45 bippede uret nok så irriterende, før jeg i søvntågerne kom i tanke om at der jo var jagt igen idag [Smile] Så var det ud af den lune dyne, og få sat vandet i kog til kaffen, mens tænderne blev børstet og hvad man ellers skal på den tid af dagen [Wink]
Gemalen havde meldt sin ankomst ved 7 tiden, og 7.30 blev han hentet på havnen i Nexø. Indenom bageren og så hjem til morgenkaffen, inden jeg fik nørlet mig færdig til at starte turen til Allinge, hvor jeg skulle på jagt for første gang. Oppe i noget af det smukke efterårsklædte, kuperede terræn der præger nordsiden af min dejlige ø [^][Smile] Et enkelt dyr var indenfor skudhold, men med et tæt budskads imellem, så jeg undlod at skyde og lod det gå til naboposten, som fik det ud i det fri, og nedlagde det i et enkelt skud. Der var godt med dyr i det skønne terræn, og flere løb da også ud af såterne udenfor skud, men et pragtfuldt syn at nyde i det gode vejr. Vinden var lidt mere end frisk, og himlen let overskyet, så vi fik nogle dejlige røde kinder, næser og ører [Big Grin] Lidt kom der dog på paraden efter de 3 timer, inden vi blev samlet til frokost, der bød på forskellige sandwich, øl og vand.

Dagens parade:

[Image: Forskelligt09027.jpg]

Så jeg har haft en herlig weekend, sammen med "gamle" og nye jagtkammerater [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor/Annelise

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#47
Hej Farmor
Tak for en rigtig fin historie [Smile] Den er god at lune sig ved, når man ikke selv lige er i aktion. Der kan da ikke ske noget ved, at du forsøgsvis begynder at skyde til fasaner med en lille fin s/s [Big Grin][:I]
Mvh Walnut
Svar
#48
tillykke med sneppen Wink lyder som en kanon god weekend - hvor mange er i afsted sådanne dage?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#49
@Walnut, jeg er nu ellers så glad for min O/U, selv om det også er sjovt med S/S hanebøssen [Wink][Smile] Jeg skal da bare ta` mig sammen, skal jeg [:I][Wink]

@Rifleman: Det er lidt med forskel, men igår var vi 18 og idag 15 [Smile] Og takker, selv om det er min tredje sneppe [Smile]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#50
det jo alt for perfekt WinkSkal vidst snart også på andejagt igen og indskyde riflen onsdag Big Grin eller udover det er det kun pigebørn der bliver jaget Big Grin nogle der ved noget om riffelprøverne 2010?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#51
Først og fremmest. Tillykke med hinden Swift. Og tillykke med den rigtig flotte hjort Sakonezer.

Jeg mente at vi trængte til at få en and eller to i fryseren her i lørdags, så jeg havde inviteret to kammerater på et lille andetræk. Vi besluttede dog at mødes lidt før solnedgang så vi kunne se om der lå en fasan i sivene. Vi fordelte os lidt da vi gik ned mod kanalen og der kom da også et par fasaner på vingerne, men det blev dog kun til enkelt. Dyrene fik også en lille smule motion, da der kom en rå med 3 rigtig fine lam forbi mig, men de fik lov at gå. Da vi var kommet ned til kanalen var det solnedgang, så vi kunne lige nå en kølig inden ænderne begyndte at trække.
Ænderne kom rigtig fint ind og de kom enkeltvis eller max 3 ad gangen. Skydningen kunne nok have været lidt bedre [:I] så det endte med 4 ænder. Vi lavede også den fejl at vi tit skød på den samme and desværre. Men et fint træk blev det til med lidt til fryseren.

Søndag d. 8. blev jeg så inviteret på andetræk hos en kammerat. Der var masser af ænder i luften, men de ville bare ikke ned til os. Så der blev ikke løsnet et eneste skud.

På lørdag er der fællesjagt hos kammerat som absolut er et af årets højdepunkter, så det kan ikke blive weekend hurtigt nok nu [Big Grin]

Mvh
Jonas
Svar
#52
Var lige ude et par timer efter arbejde her til morgen det blev til en hare og så en del skovduer men ikke nogen på skudhold men det er jo dejlig og være ude når det ikke lige regnerWink
Svar
#53
jagt er altid rart - uanset vejrforhold og udbytte Big Grin naturen er utrolig flot på denne tid af året, nyd den Big Grin

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#54
Nå ja men jeg kan da også vise lidt vildt[Smile]sidste weekend blev det til "lidt"køren rundt for at finde et sted der var læ til at sætte båden i vandet....DMI min bare r.v[}Smile]
men man skal åbenbart ikke gå over åen efter vand,så det endte med at sætte i et sted som er noget nærmer det oprindelig planlagte.
nå men det var egenligt ok det gav 3 gråbasser og en edderpips og vi så en masse hvinænder som skal prøves i morgen med prammen[:p]
[IMG][Image: Billede009-1.jpg][/img]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#55
kanon ! - er det med pumpehagler_ ? Big Grin

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by H.CDMI min bare r.v[}Smile]


Det er ikke for sjov at de hedder løgnerne fra Lyngbyvej [Big Grin].

Har du erfaring for at hjælper at sætten noget hvidt på indersiden af ruderne?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#57
Tja det er vel nærmest religion[Big Grin]om ruderne skal dækkes jeg syntes det virker fuglene kan jo ikke se andet end en hvid tophue[Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#58
Igår var gemalen og jeg afsted på nok en dejlig jagt [Smile]
Vejret viste sig fra en af sine bedre sider, mildt, ikke meget vind og solen skinnede fra en flot blå himmel, overstrøet med søsters hånd af hvide lammeskyer [Smile] Det var lige før det virkede helt forårsagtigt [Smile]
Vi skulle atter engang være med på Lensgård, der ligger i noget af Bornholms skønneste natur, og jeg har da forsøgt mig med et par fotos, fra min post på en grøftekant i næstsidste såt:

[Image: 15-11-09Lensgrd001.jpg]
Gemalen i sin orange vest, på post til højre for mig [Smile]

[Image: 15-11-09Lensgrd002.jpg]
Udsigt over Østersøen, højt oppe over Gudhjem [Smile] Min egen skygge klart aftegnet pga af solens klare skin [Smile] For pokker hvor jeg nød at sidde der, med det vue ud over det smukke efterårslandskab, som mobilen desværre ikke yder fuld retfærdighed [Smile]

[Image: 15-11-09Lensgrd003.jpg]
Min udsigt lige fremad, hvor skoven endnu har lidt af sin farvepragt tilbage [Smile]

Denne gang flaskede alt sig helt efter bogen, og selv om hverken gemalen eller jeg havde nogle skudchancer; ja lige bortset fra den ene forbier jeg leverede til en hare, så blev en ganske pæn parade resultatet efter en dejlig dag i godt selskab [Wink][Smile]:

[Image: 15-11-09Lensgrd006.jpg]
14 dyr og 4 harer [Smile]

Afsluttende på Rø Selskabslokaler med flæskesteg og appelsinfromage, hvor vi fik et par hyggelige timer til at gå, med at bytte løgnehistorier og vende verdenssituationen [Big Grin][Big Grin] Skyllet ned med en snebajer [:p]

Tillykke til alle jer der også har delt jeres oplevelser og fotos fra jagterne med os andre [Smile]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#59
Nu er I vel også snart færdige med at udrydde de dyr på Bornholm[Wink], tak for historien, jeg er ikke misundelig, jeg er ikke...
Skal heldigvis afsted i morgen, frisk efter flere dage med svineinfluenza[xx(].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#60
Hej Farmor
Hold da op [:p] Flot vejr og flot Parade [8D] Fin fortælling og fine billeder [Smile] Godt man holder fri i weekenderne og ikke skal udsættes for hårdt arbejde som det, der her bliver skildret [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)