Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sker der noget?
#81
Hej Smile
Jeg er lige kommet hjem fra det jeg nu nok vil kalde den mest blæsende og koldeste jagt-dag i min historie Smile Det startede vældig fint med morgenmad i jagthytten og ja ganske vidst en morgen bitter. Men nu var det nok! Vi tog ud til vores første såt (1 ud af 4), Ikke fordi der skete ret meget , men vi fik en hare og en masse dyr at se, personligt talte jeg der hvor jeg var til ca. 11 rådyr. Der kom et drivende stykke råvildt luntens afsted bag mig, men da jeg ikke har været på skydebane længe og ikke helt stoler på mit cast off, tænkte jeg at det ville være dumt at skyde til det. Jeg lod være og gik videre med god samvittighed Smile Næste såt, var en brakmark hvorpå der normalt går heste, og her skulle der vise sig at jages fasaner! Først den ene fasan efter den anden, skuddene lød fra sig fra vært hjørne af marken. Der blev skudt til 3 høner og 2 kok'er Smile Men ak ja, kun 2 høner og kunne det blive til Smile Videre igen, denne gang skulle vi ned til at vandhul/brak-eng, og igen som før - en masse rådyr (ca.13-15 stykker) Vi lod drevet gå igen og så lød der eller skud ! Fasan - bang!, Hare - Bang!, 2 ænder - Bang!, Bekkasin - bang!, alle sammen død på stedet. Da vi var ved at være færdig og driverne luskede rundt nede ved søen for at se om der skulle være et enkelt stykke råvildt. Igen Bang! og lidt senere Dobbelt bang!. Den ene rå lå helt død, men den anden var desværre meldt anskudt, og vi måtte søge - Vi gik rundt omkring og pludselig så vi at et rådyr stod med det ene forben knækket og svært kvæstetSad nå men op og se om vi kunne prikke til den med kniven, så den ikke skulle lide mere. Men hundeføreren skød til dyret og det forendte. Den sidste såt blev kun til en skovtur for driverne, for ikke så meget som en fasan blev det til da de drev igennem skoven. Rigtig dejlig dag og i godt og muntert selvskab. 2 Rådyr - 1 Hare - 1 Bekkasin - 2 Krikkere - 1 Høne og 1 kok. Og en hærlig natur trods det kolde vejr Smile

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#82
I morgen, skal jeg desværre på arbejde...[xx(]
Men vi lukker kl 13. så alt jagt tøjet, og riffel, skal lige med en tur på job.
Satser på at kan nå hjem, og op i stigen, så der lige er 1 1/2 time til solnedgang.
Så må vi se om der skulle komme et dyr forbi...[:p]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#83
jeg var i dag ude med et par jegtkammerater, for at se om der var gang i duerne.

De havde samlet sig på en stor rapsmark og jeg troede ikke helt på projektet.

Meeen, da jeg måtte køre hjem før tid, havde jeg da skudt 13 og vi fik 53 i alt da dagen var gået.[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#84
Var lige afsted i går i det herligste snevejr, sammen med 14 andre gode "gamle" jagtkammerater, og mor her lagde da ud med dagens første dyr i første såt; et pænt lam [^]
3½ time, med et par gode pauser undervejs gav da et nydeligt udbytte:

[Image: Skindbukserogstvler004-1.jpg]
Der er tid til en lille sludder, mens det sidste dyr bliver brækket...[Smile]

[Image: Skindbukserogstvler006.jpg]
De 3 snepper blev skudt af den samme unge jæger, så han var ret "bredskuldret" og havde "øre-til-øre-smil" bagefter; forståeligt nok. Efter Bornholmske forhold var der mange snepper igår, og der blev bommet fælt til mange [Wink] Selv havde jeg ikke chancen for nogen af dem, men når der bliver meldt om snepper fra driverne næsten konstant, så er man noget på mærkerne [:p][Big Grin]
Den enlige kok blev skudt af en ung nyjæger (hans føste kok), så han var også svært tilfreds [Smile]
Så selv om det frøs 4-5 grader, havde vi nogle dejlige timer mens sneen dryssede ned. Når man er en godt sammentømret flok, har man det altid lidt ekstra sjovt og hyggeligt [Wink][Big Grin]
Og værtens Frues gode mad blev nydt med ekstra velbehag og røde kinder i aftes [Wink]
Nu har jeg lige sendt gemalen afsted på jagt igen, så jeg kan få ordnet domicilet, så her ser nysseligt ud [Smile]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#85
Flot parade. I vælter jo nærmest rundt i dyr på klippen[Big Grin]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#86
Hej,

Det er nogle flotte parader og historier i leverer. Min parade for morgenens "jagt" er desværre ikke så køn.

Under morgen lufte turen med hunden, kom der en enlig grågås flyvende over os, det var tydeligt at det ene ben hang dødt ned, den landede på naboens mark midt i det åbne landskab. Efter et opkald til naboen, var der grønt lys for at prøve at komme til skud. Efter geværet var hentet gik jeg ret mod den, den lettede hurtig men kom rundt i en bue og kom ind på et godt hold.

[Image: Billede011.jpg]

Det ben (eller er det også en stang på en gås) har plaget den et stykke tid.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#87
Hej Farmor

En rigtig fin parade, og sneen gør kun jagten endnu flottere[Smile]
Havde det været i jylland havde paraden dog givet røde ører, da haren kun er lovlig til og med d.15/12 herovre.

Johansen
Svar
#88
Jeg var ude efter en ræv idag og evt. et stykke råvildt til nytårsaften.

Jeg observerede en flok krager der havde gang i et eller andet, så da solen var gået ned, gik jeg ned til stedet.

Her fandt jeg et lille rålam, hvor rævene havde ædt hovedet. Det må være sket i løbet af efetermiddagen umidddelbart inden jeg kom, for kroppen var stadig varm og den var ikke begyndt at stivne på grund af frosten (-6°)

At dømme efter sporene i sneen, ser det ud til at 2 ræve har taget det lille lam efter en hetz. Sneen er på det sted mellem 30 og 40 cm dyb og lammet havde sneklumper i pelsen under bugen.

Nu har jeg flyttet årets første faldvildt, så jeg kan se det fra det hjørne jeg plejer at sidde ved. Måske jeg kan være heldig at få nogen billeder at rævene når dr kommer for at hente resten.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#89
@johansen

Endnu et lille plus ved at bo på Klippen [Wink] Jagttid på haren frem til 31/12 [^]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#90
Har været på Silekborgkanten hele dagen i dag efter krondyr. Så fire rådyr, som jeg godt kunne have skudt - men lod dem gå - det var ikke derfor jeg var kommet.... Af krovildt så jeg intet andet end fodspor....
En smuk dag i med masser af frisk luft og kolde ører.

I går eftermiddags var jeg ude efter råvildt på mit sædvanlige terræn, så fem dyr. Den jeg kunne have skudt var et lille fint bukkelam, der havde en tynd gaffelopsats... den stod længe under stigen mens jeg sad musestille og nød synet... den får lov at vente til en kommende bukkejagten...forhåbentlig

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#91
Hej Ran.
Det må godt nok være nogle hurtigt udviklede dyr på Silkeborg kanten,når et bukkelam sætter en gaffel opsats op[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#92
Fik en trykjagtsinvitation af chefen på sms i morges. Jeg har ikke prøvet det før, så jeg var rimelig tændt. Desværre havde jeg nok fået underskrevne skilsmissepapirer i fødselsdagsgave, hvis jeg sagde ja, så jeg takkede pænt nej (ligesom sidese gang) [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#93
Du ujensen; din kone mangler da noget i sin opdragelse [Wink] (Og jeg håber ikke hun læser med her [:I])
Men det er da en skam, når du får sådan en invitation [B)] Jeg føler virkelig med dig [Smile]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#94
Der var indkøbt én julegave og hun havde tilbudt at tage ud i indkøbshelvede mod at jeg kælkede og drak varm kakao med ungerne. Jeg havde en lille smule svært ved at se rimeligheden i at tage afsted (jeg ved godt at jeg er en tøs [:I]). Men den trak godt nok. Sidst var jeg på herretur med gutterne [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#95
Hej

Var ude med naboen her til morgen, for at kigge efter en gås.
Det gik rigtig godt, de ville gerne ned på vores lokkerer.
Så jeg fik min første grågås double [:p] Det giver sådan et godt bump når de tager marken.

[Image: Billede013-1.jpg]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#96
nogen særlig grund til censur? hehe

- Flot parade

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#97
Citat:quote:

Originally posted by Rifleman

nogen særlig grund til censur? hehe

- Flot parade

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]



Det hedder anonymitet.

Censur er ikke noget man selv udfører.

Det er op til hver enkelt om de ønsker deres billede på et offentligt forum.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#98
Jo jo , det er da en privatsag Smile

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#99
Det hedder anonymitet.

Censur er ikke noget man selv udfører.

Det er op til hver enkelt om de ønsker deres billede på et offentligt forum.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...

[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

[/quote]

Censur kan man sagtens selv udøve....Det hedder så.....Yes, Selvcensur.

Selvcensur bruges især hvis man har pålagt sig selv nogle begrænsninger. f.eks for ikke at komme til at såre eller skade andre. Det er så frivillig selvcensur. Ufrivillig selvcensur er hvis man føler sig presset eller bange for repressalier fra grupper eller personer som ikke mener det samme. Censur er hvis man ganske enkelt er blevet pålagt at mene dette eller hint...eller ikke mene dette eller hint.

Jeg tror nu også mest på den med anonymitet.!

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
AHA CBA!

Du er altså skolelærer....[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)