Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sker der noget?
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

AHA CBA!

Du er altså skolelærer....[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Nope......langt fra [8D]

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej Ran.
Det må godt nok være nogle hurtigt udviklede dyr på Silkeborg kanten,når et bukkelam sætter en gaffel opsats op[Big Grin]
MVH
LØVIG



Ja, den var fra sidste år... måske er det lige at stramme den lidt, da jeg kaldte den et lam... men den så så lille og sød ud i den høje sne med de små tynde horn, så jeg nænnede det ikke.... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
[center][/center]Hejsa alle
check dette link ud, klik på de hvide knap mener der står følg vildtet 24 timer eller sådan noget, inde på dette link kan du følge deres jagtområde hver sekund, der er helt vildt mange vildsvin inde på området specielt om aftenen, jeg er ved at være helt afhængig af denne side, da det så gik op for mig at deres kamera er med lyd på var det bare en kæmpe oplevelse at følge, en rigtig god hjemmeside jeg bruger rigtig meget, der er info om rigtig meget derinde, men disse live billeder er for fede at følge[Big Grin], men lige en advarsel, klikker du på linket kan du ikke holde dig væk derinde fra[8D]
http://jagtoasen.webbyen.dk/billed.asp?P...ed=7938660

svk
Svar
Sorry er helt ny herinde, mit link var forkert, havde kopieret deres knap derinde, ikke deres genvej, men her er det rigtige link, det er bare en helt vild oplevelse at se deres jagt[Smile]

Michael

svk

Link fjernet af Moderator 003
Svar
Citat:quote:

Originally posted by svk

[center][/center]Hejsa alle
check dette link ud, klik på de hvide knap mener der står følg vildtet 24 timer eller sådan noget, inde på dette link kan du følge deres jagtområde hver sekund, der er helt vildt mange vildsvin inde på området specielt om aftenen, jeg er ved at være helt afhængig af denne side, da det så gik op for mig at deres kamera er med lyd på var det bare en kæmpe oplevelse at følge, en rigtig god hjemmeside jeg bruger rigtig meget, der er info om rigtig meget derinde, men disse live billeder er for fede at følge[Big Grin], men lige en advarsel, klikker du på linket kan du ikke holde dig væk derinde fra[8D]
http://jagtoasen.webbyen.dk/billed.asp?P...ed=7938660

svk


Jagtoasen har tidligere modtaget besked på at der gerne må reklameres på VTF hvis der gøres opmærksom på at man har interesse i det man reklamerer for, i dette og det foregående tilfælde er dette ikke sket, derfor er profilen låst.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
Jeg var ude og kontrolskyde 30-06éren til grisejagt d. 1. januar og havde skudt 6 skud. På vej tilbage, ville jeg lige se om der skulle være råvildt på reviret selvom jeg havde larmet. Da jeg kom op i et hjørne af en mark, hvor jeg har plantet lidt træer og buske, var der en rå med to lam. Jeg fik mig listet i stilling og ét af lammene måtte ned for en kugle der ellers var tiltænkt et vildsvin. 180 grains Trophy Bondet Bear Claw virker også på råvildt. Mit første dyr i denne sæson, så en fin ekstra julegave.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Igår var vi igen på jagt sammen med en flok gode kammerater [Smile] Klokken 9 skulle vi mødes oppe på reviret, der ligger midt-ø`s. Vejret var nogenlunde hæderligt; overskyet og lidt vind, men tørvejr [Smile] Men uanset vejr og vind, så skulle det alligevel blive helt rart at få rørt sig lidt og få noget frisk luft ovenpå juledagene.
Ved parolen ventede en lidt usædvanlig anmodning fra værterne: Der var kommet påfugle på reviret hen over sommer/efterår, og en forespørgsel hos div beboere i området havde ikke resulteret i nogle der ville vedkende sig ejerskabet. Der var kommet kyllinger til, og nu var de efterhånden så talrige, at de var begyndt at påvirke det øvrige fugleliv = fasaner, og gjorde nogle gevaldige indhug på foderet der var tiltænkt andre arter. Så nu var det blevet besluttet at de skulle væk, så hvis der kom påfugle for, så måtte der skydes!
Det lød jo unægteligt spændende, og efter de første par såter og midt i den tredje, lød der pludselig et noget større spetakel fra en flok fugle der gik på vingerne ca 60 meter til venstre for mig: Op mod toppene af de høje graner lige foran mig, fløj 5-6 påfugle og satte sig i toppen af de yderste. Mine to sideposter blev advaret om at jeg gik frem, og 3 skud senere var de to mest synlige skudt ned. De sidste sad så godt dækkede, at skud ikke ville være optimale. Nu nærmese driverne og hundene sig, og et par stykker lettede for at flyve længere ind over skoven, men en enkelt fik en af driverne skudt ned da den kom fri af trætoppene. De skud der lød længere væk et øjeblik senere, kostede den store flotte påfuglekok livet.
Så den afsluttende parade blev lidt ud over det sædvanlige:

[Image: jagt27-12.jpg]
1 sneppe, 2 dyr, 3 harer, 1 kok og 4 påfugle [Smile]

Så en lidt speciel julejagt [Wink]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
Tillykke med en meget "mixed bag"[Smile] Hvordan er jagttiden for påfugl på Bornholm....[?][8)]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
[Image: jagt27-12.jpg]

1 sneppe, 2 dyr, 3 harer, 1 kok og 4 påfugle [Smile]

Er det en invasiv art [?]

Er bange for at der en mindst én lov der skal gradbøjes, før det er i orden at putte hagl i "pantomimetæppet"

Jeg havde ikke skudt hvis jeg havde fået chancen ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Igår var vi igen på jagt sammen med en flok gode kammerater [Smile] Klokken 9 skulle vi mødes oppe på reviret, der ligger midt-ø`s. Vejret var nogenlunde hæderligt; overskyet og lidt vind, men tørvejr [Smile] Men uanset vejr og vind, så skulle det alligevel blive helt rart at få rørt sig lidt og få noget frisk luft ovenpå juledagene.
Ved parolen ventede en lidt usædvanlig anmodning fra værterne: Der var kommet påfugle på reviret hen over sommer/efterår, og en forespørgsel hos div beboere i området havde ikke resulteret i nogle der ville vedkende sig ejerskabet. Der var kommet kyllinger til, og nu var de efterhånden så talrige, at de var begyndt at påvirke det øvrige fugleliv = fasaner, og gjorde nogle gevaldige indhug på foderet der var tiltænkt andre arter. Så nu var det blevet besluttet at de skulle væk, så hvis der kom påfugle for, så måtte der skydes!
Det lød jo unægteligt spændende, og efter de første par såter og midt i den tredje, lød der pludselig et noget større spetakel fra en flok fugle der gik på vingerne ca 60 meter til venstre for mig: Op mod toppene af de høje graner lige foran mig, fløj 5-6 påfugle og satte sig i toppen af de yderste. Mine to sideposter blev advaret om at jeg gik frem, og 3 skud senere var de to mest synlige skudt ned. De sidste sad så godt dækkede, at skud ikke ville være optimale. Nu nærmese driverne og hundene sig, og et par stykker lettede for at flyve længere ind over skoven, men en enkelt fik en af driverne skudt ned da den kom fri af trætoppene. De skud der lød længere væk et øjeblik senere, kostede den store flotte påfuglekok livet.
Så den afsluttende parade blev lidt ud over det sædvanlige:

[Image: jagt27-12.jpg]
1 sneppe, 2 dyr, 3 harer, 1 kok og 4 påfugle [Smile]

Så en lidt speciel julejagt [Wink]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Er der særregler for harer på Bornholm[?][?]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
Citat:quote:

Er der særregler for harer på Bornholm


Ja,de har længere jagttid end resten af landet.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Jeps, harerne er skudbare herovre 2 dage endnu [Smile]

@Clax: Hvis ikke påfugle er invasive, så er svin da heller ikke. Eller mårhunde for den sags skyld...[Smile] Og når ingen vil kendes ved deres påfugle, efter telefonisk henvendelse til hele nabolaget, såh...[Wink] Og de tillige med er blevet til gene for det naturligt forekommende vildt....selv råvildtet glimrede med et forbavsende fravær på reviret.

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
Citat:quote:

@Clax: Hvis ikke påfugle er invasive, så er svin da heller ikke. Eller mårhunde for den sags skyld... Og når ingen vil kendes ved deres påfugle, efter telefonisk henvendelse til hele nabolaget, såh... Og de tillige med er blevet til gene for det naturligt forekommende vildt....selv råvildtet glimrede med et forbavsende fravær på reviret.

Mvh Annelise/Farmor


Det giver da ikke automatisk jagttid - for mig at se ingen tvivl = ulovlig jagt/nedskydning.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Nu er de jo hellere ikke fredet. og hvad er problemet, der er blevet aflivet 2 par prydfugle som ingen ville kendes ved.

Men Farmor vi venter spændt på opskriften i jægerkøkkent.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
Nu er det vel det lovmæssige der diskuteres,ikke om det er rimeligt eller ej at skyde de meget store "fasaner" Jeg syntes da også principielt at det er helt ok at fjerne de undslupne prydfugle-men hvad siger loven[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Jeps, harerne er skudbare herovre 2 dage endnu [Smile]

@Clax: Hvis ikke påfugle er invasive, så er svin da heller ikke. Eller mårhunde for den sags skyld...[Smile] Og når ingen vil kendes ved deres påfugle, efter telefonisk henvendelse til hele nabolaget, såh...[Wink] Og de tillige med er blevet til gene for det naturligt forekommende vildt....selv råvildtet glimrede med et forbavsende fravær på reviret.

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Faldt lige over denne:

§ 8. Undslupne pelsdyr, der er vildt i henhold til lov om mark- og vejfred, samt nilgås, amerikansk skarveand, sort svane, bisamrotte, sumpbæver, vaskebjørn, mårhund, mink, må reguleres hele året.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
Hejsa Farmor hvis du ikke kan finde en opskrift på påfuglene så kig i skovfogens vildtretter af Troels Trier Mørk, der er ihvertfald en opskrift på dem.

MVH Gert
Svar
@Glax - kan du ikke lige forklare mig sammenhængen i din § 8 og dit tidligere indlæg.... eller mangel på samme?
Jeg er forviret.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
Tikka4ever jeg tror at clax vil vise at påfuglen ikke er beskrevet som en innovasiv art,og derfor ikke kan afskydes efter den lov.
MVH
LØVIG
Svar
Hvad siger jagttegnslæreren til det?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)