Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Formstøbte høreværn til jagt
#21
hehe - det er pengene der trykker lidt her Smile

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#22
Citat:quote:

Det er muligt, at du har en ensidig konduktivt eller sensori-neural hørenedsattelse. Det kan rsultere i, at lyden kan høres bedst henholdsvis i det raske eller syge øre, når lyden overføres via benladning(det du beskriver som, at lyden forplanter sig igennem karniet).



Jeg har ingen anelse om hvad du snakker om, men jo jeg har efterhånden betydelig hørenedsættelse på begge ører, men mest på det venstre.

Med de gule EAR engangspropper under kopperne, har jeg ikke problemet, så lyden forplanter sig åbenbart bedre gennem silikonen.

Det ændrer dog ikke på det faktum, at de mekaniske filtre ikke virker under kopperne, da de først lukker med impulsstøj, og derfor ikke giver den ønskede dobbelteffekt.
Svar
#23
Citat:quote:

Det ændrer dog ikke på det faktum, at de mekaniske filtre ikke virker under kopperne, da de først lukker med impulsstøj, og derfor ikke giver den ønskede dobbelteffekt.


Men de mekaniske filtre er ikke perfekte, og dæmper også andet end impulsstøj.

Så jow, det virker fint for mig.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#24
Nogle der har de mest prisbillige elektroniske værn ? Gerne med erfaringer osv.

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#25
Nu kan det godt være jeg får "ørerne i maskinen", men hvorfor vil folk ikke betale 3995,- for et par formstøbte digitale høreværn, når man gladelig betaler væsentlig mere for både jagt, våben osv?

Mvh Finlux
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Finlux

Nu kan det godt være jeg får "ørerne i maskinen", men hvorfor vil folk ikke betale 3995,- for et par formstøbte digitale høreværn, når man gladelig betaler væsentlig mere for både jagt, våben osv?

Mvh Finlux



Jeg ved ikke rigtigt hvor i vi danskeres opdragelse/uddannelse det er at det kommer ind, men vi har en totalt manglende forståelse for at pengene kun kan bruges en gang. Oftes kommer dette til udtryk når folk kræver bedre sundhed, nye veje, bedre skoler, bedre service i den offentlige sektor og så videre, men det har også en tildens til at snige sig ind her. Hvis man nu har brugt pengene på en dyr jagt kan man ikke bruge bruge dem på hørerværn bagefter. Og bruger man dem på hørerværn så er der ingen dyr jagt. "Jamen man må bare prioriterer" JA! men det har man måske allerede gjort da den dyre jagt blev købt.
Mvh.

Yeti
Svar
#27
tror det har noget at gøre med, vi ikke vil betale så meget for ''så lidt'' , personligt vil jeg da helst betale mindst for bedst?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#28
Rifleman:

Det har helt sikkert noget med størrelsen at gøre [Big Grin] Klart at det er en dyr udskrivning, men de passer så også resten af livet.

Se det som en forsikring der "kun" skal betales én gang.
Svar
#29
Øhhh...

Hvad koster en helt ny hørelse??[xx(]

Sæt det lige i perspektiv... og afvej fordele og ulemper...

Min far og min onkel er begge blevet stokdøve og lever lidt i deres egen irritable verden, på grund af for mange skud uden høreværn...

Jeg kan ikke bruge høreværn på driv og trykjagt, jeg kan ikke høre ordentligt, men på den sidste tur ville jeg dog ønske jeg haved haft bare et lillebitte høreværn i.... en 9,3x62 på tæt hold af det ene øre fik lige sat tingene i perspektiv.... av mit øre....

Så køb nu det bedste (dyreste?) høreværn og nøjes med at græde 1 gang....
Og behold muligheden for også at kunne tale med dine børnebørn...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#30
jo men hvad nu hvis man udover selvfølgelig gerne at være beskyttet også finder ,måske ikke det bedste, men noget i en prisklasse der er værd at prøve og derfra se erfarringerne?

- er selv døv på det ene af mine ører, og derfor passer jeg ekstra på, men vil ikke kunne se nogen som helst glæde i at have det bedste og dyreste . hvis jeg kunne få noget der måske var halvt så godt - og fungerede ganske fint. Smile

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#31
selv har jeg lidt kig på følgende : http://www.opticswarehouse.co.uk/proddet...rod=HEAR02

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#32
Jeg er helt på linie med Dravis....
Jeg syntes også det var lidt dyrt med godt 3K for mine høreværn... og tog også lige lidt tid at vænne sig til dem...
Men nu er de blevet fast inventar i jagtjakkens lomme, når jeg tager på jagt... og det er jeg rigtig glad for!
Ikke mere ufrivillig ringetone i ørerne efter skudafgivelse og lydtabet i de elektroniske værn er meget begrænset og kun på nogle typer lyd - mens skud kun er et sagte drøn...
Der er kun een rigtig ulempe - og det er at lyden af vind/blæst i høreværnet også forstærkes, ligesom pulsslaget, hvis du er på hårdt arbejde i drevet og i dårlig form lige som mig :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#33
hehe, er kondien nu også vigtig :O
- Det satme en hård hobby det jagt her Big Grin

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)