Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forlængning af skæfte
#21
Sjovt nok.. Jeg faldt over nøjagtig det samme. Utroligt fuldendt og slot håndværk, men få da de to stjerneskruer ud i en fart, kan du ikke få fat i nogle som dem Thorlak skriver, så i med nogle forniklede messingskruer med lige kærv.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Sjovt nok.. Jeg faldt over nøjagtig det samme. Utroligt fuldendt og slot håndværk, men få da de to stjerneskruer ud i en fart, kan du ikke få fat i nogle som dem Thorlak skriver, så i med nogle forniklede messingskruer med lige kærv.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin] Man får altid tæsk, når der er noget med skruerne[Big Grin] De originale H&H skruer kunne desværre ikke bruges af forskellige grunde. Klassiske kappeskruer er desværre ikke lagervare her i huset. Derfor fik jeg tørret opgaven, med at finde nye klassiske skruer, af på den lykkelige ejer af dette fine våben[Big Grin]Helt enig i, at skruerne er væsentlige detaljer med stor betydning... og kærvenes retning! Her falder hammeren også tungt og lynhurtigt[Big Grin]Min Englænder skal heldigvis ikke have nogen kappe[Wink]
Walnut
Svar
#23
Walnut,

Jeg hjælper gerne[Big Grin][Big Grin][Big Grin] og har handlet med manden, alt ok:
http://www.gunspares.co.uk/shopdisplaypr...sh+Shotgun

Det er vist her alle bøssemagerene i UK køber deres løsdele.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#24
[quote]Originally posted by THORLAK

Walnut,

Jeg hjælper gerne[Big Grin][Big Grin][Big Grin] og har handlet med manden, alt ok:
http://www.gunspares.co.uk/shopdisplaypr...sh+Shotgun

Det er vist her alle bøssemagerene i UK køber deres løsdele.

Mvh Thorlak

Mange mange tak Thorlak[Big Grin]
Jeg håber, at ejeren læser med her [Big Grin]
Rart at vide, hvor tingene kan fåes så endnu en gang tak. Næste gang jeg er nødt til at montere og forevige med en gang "lorteskruer" sætter jeg 2 grimme plastre over [Big Grin] Så er der vel ingen, der kan få ondt i røveren over det[Big Grin]

Walnut
Svar
#25
[Image: IMGP1516.jpg]

Jeg er, af ejeren til dette smukke våben, blevet opfordret til at opdatere. Da vi, i sin tid, fik drøftet os frem til at prøve forsøget med en "Hotlipsfarve" i forbindelse med forlængningen, var der tale om et forsøg. Ejeren har fået lyst til at neutralisere afslutningen med en mørk kappe. Han har selv udført det til UG [8D], og det er flot til haglbøssen.

[Image: IMGP1507.jpg]

Ovenstående lille knækriffel måtte jeg også vise frem. Lidt klein og med noget gammelt mekanik [Big Grin]Synes måske, at der er filet lidt rigeligt af på de kanter på baskulen. De er jo nærmest runde [8)] Men han er glad for den [Big Grin] "Safe" indikerer, at der kan være tale om en Englænder [8)]
Walnut
Svar
#26
Det er den da blevet noget længere af, er den ikke?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er den da blevet noget længere af, er den ikke?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Min opgave var at øge med 28mm incl. kappen. Jeg har ikke styr på ejerens nye mål men må medgive dig, at det på billedet ser ud som om, at der er lagt yderligere til. Jeg vil gå ud fra, at det er et tilvalg, da kapperne fåes i stort set alle tykkelser.
Walnut
Svar
#28
Fin lille "Rook rifle" Er der ingen firmanavn i den ? Der er højest sansynligt et "BNP" stempel í den. Der blev lavet mange "rå" rifler i Birmingham og solgt videre til bla. de store London huse. F.eks. købte H&H en del halvfabrikata rifler hos Webley & Scott,for så selv at færdiggøre dem,og naturligvis sælge dem under eget navn.
Hvilket kaliber er den i ?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Fin lille "Rook rifle" Er der ingen firmanavn i den ? Der er højest sansynligt et "BNP" stempel í den. Der blev lavet mange "rå" rifler i Birmingham og solgt videre til bla. de store London huse. F.eks. købte H&H en del halvfabrikata rifler hos Webley & Scott,for så selv at færdiggøre dem,og naturligvis sælge dem under eget navn.
Hvilket kaliber er den i ?

Hilsen Ulrik



Så kunne du være her [Big Grin]
Det er nemlig lige det, det er. Jeg havde håbet på, og forventet, at du ville dukke op for at sætte tingene på plads [Big Grin]
Ifølge ejeren er der tale om en H&H Rook, som har været i hænderne på en meget kompetent bøssemager og samler i DK. Skæftet er originalt, og der er sat ny pibe på.
Jeg kunne godt lade mig friste af et eksemplar, der er tjenlig til omskæftning, og som ikke er urimelig dyr.
Walnut

[Image: IMGP1496.jpg]
Svar
#30
[Wink] Man har jo lov at være heldig....[Smile] Er det Perto's gamle riffel[?] I så fald er det kaliber 5,6x50R (så vidt jeg husker)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by ULG

[Wink] Man har jo lov at være heldig....[Smile] Er det Perto's gamle riffel[?] I så fald er det kaliber 6x50R (så vidt jeg husker)

Hilsen Ulrik



[Big Grin] Næh, du er vidende, er du [Big Grin] Jeg har ikke hørt Perto nævnt i forbindelse med denne rook. Den var ikke ompibet, da handelen aftaltes.

Walnut
Svar
#32
Er det et helt nyt løb? Flere af dem der har købt en gammel "rookie" har fået boret den originale rifling ud. Og så er der blevet indført en ny "Foring" med riffelgang og kammer og det hele. På den måde ser riflen helt original ud udvendigt,men kaliberet er opdateret.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Er det et helt nyt løb? Flere af dem der har købt en gammel "rookie" har fået boret den originale rifling ud. Og så er der blevet indført en ny "Foring" med riffelgang og kammer og det hele. På den måde ser riflen helt original ud udvendigt,men kaliberet er opdateret.

Hilsen Ulrik



Ejeren har lovet at give oplysninger om våbnet.
Walnut
Svar
#34
Ca fra forskæfet og frem er hele løbet skiftet; bagud er der tale om en foring, som ULG omtaler. Kaliber 6x70R. - Så vid jeg kan se [Wink]

I øvrigt passer brillen rigtigt fint.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Ca fra forskæfet og frem er hele løbet skiftet; bagud er der tale om en foring, som ULG omtaler. Kaliber 6x70R. - Så vid jeg kan se [Wink]

I øvrigt passer brillen rigtigt fint.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Spændende og sikke et indgreb.

Walnut
Svar
#36
Smukt skyder!
Hilsen Lille

Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Ca fra forskæfet og frem er hele løbet skiftet; bagud er der tale om en foring, som ULG omtaler. Kaliber 6x70R. - Så vid jeg kan se [Wink]

I øvrigt passer brillen rigtigt fint.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Spændende og sikke et indgreb.

Walnut



Ja, det er sådan noget de gør i det vestjyske...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)