Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
t3 tactical vs. sako 85 synth. stainless
#21
@WSM: Ja du har en pointe, men nu vejede behovet for vekselpibesystem tungere end en kort og let låsekasse.

Der er ingen tvivl om, at jeg helst ville have en Sako 85 i 223R hvor låsen er tilpasset kalibren - men nu faldt valget på Sauer af andre årsager.

Men det er jo ikke den eneste grund til at vælge 223R. Jeg sætter feks stor pris på, at jeg kan se de nøjagtige skudtegn i kikkerten pga den nærmest ikke eksiterende rekyle. Det kan jeg dælme ikke med 9,3x62'eren...[V]

Derudover er det en suveræn træningskaliber, hvor man virkelig kan finpudse teknikken. Det er svært med de større kalibre. Med min riffel kan jeg træne, træne og træne uden at blive rekyltræt - det være sig på banen eller i "biografen" hos Korsholm. Når jeg så tager på jagt smider jeg den store pibe på og vupti - jeg har samme skæfte, kikkert, øjenafstand, aftræk osv osv... Derfor valgte jeg Sauer.

Men når nu vi taler små lækre bukkerifler - så tjek CZ 452 (tror jeg den hedder) den er lille og lækker i 223R

Off Topic - sorry[:I]

J.
Svar
#22
Så er vi enige [Wink]
Troede ikke at cal.223 kunne virke i skydebioen!
Så ved jeg det[Big Grin]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#23
@Bushman

Du har ret i at låsen er ens, men du har en 15mm kortere "total-stroke" på en .223R end i en 30.06[Wink]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Så er vi enige [Wink]
Troede ikke at cal.223 kunne virke i skydebioen!
Så ved jeg det[Big Grin]

SS



I korsholms plejer de da også sige noget om at den har svært ved at makere på noget mindre ned 6,5mm.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#25
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har prøvet det [Smile] men jeg har hørt om folk der har brugt 17HMR! Så mon ikke en 223R fungerer ok så?[Big Grin]
Svar
#26
er det muligt at få en vekselpibe til tikka'en?
hvad ville sådan en ca. komme til at koste?
den laves i 308w og 223r som standard, så hvis man køber den i 308w og får en vekselpibe i 223r(eller omvendt).
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Kås

er det muligt at få en vekselpibe til tikka'en?
hvad ville sådan en ca. komme til at koste?
den laves i 308w og 223r som standard, så hvis man køber den i 308w og får en vekselpibe i 223r(eller omvendt).



Det udløser så også behov for et ekstra bundstykke på grund forskellig hylsterbund

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#28
Citat:quote:

Troede ikke at cal.223 kunne virke i skydebioen!
Så ved jeg det


Ingen problemer der.... Jeg har stået ved siden af en 222er og en 17 HMR og de kunne sagtens registreres.... Og så var det meget behageligt at læne sig imod den side når der var en 9,3x74r på den anden side.... [xx(]

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#29
vi har såmænd haft 22 LR i Jagtbiografen i Trige uden væsentlige problemer

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#30
Et lille indspark.

Personligt vil jeg helst have så meget stål, og så lidt plastik som muligt i mine rifler.
Af den grund ville jeg nok hælde mod SAKO'en. På Tikkaen er magasin og bundstykkeafslutning af plastic. Især det sidste er jeg ikke den store tilhænger af, da det ofte er et af de steder, der vil komme krudtgas ud i tilfælde af punkteret hylster.
Dette er ikke for at kritisere Tikka, for jeg ved at det er nogle fine rifler, som der der rigtig mange, der er glade for.

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)