Svar: 907
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2004
Respekt:
3
Farmer@
Prøv lige at måle hals Ø på afskudte og sizede hylstre.
SS
"Once upon a time in the West"
Svar: 1.224
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2007
Respekt:
0
Det helt sjove vil jo være, udover det nævnte, at måle den indvendige Ø på det afskudte, og dernæst på et hylster seized uden brug af expanderen - det vil afsløre, hvor meget "gymnastik" hylsteret er udsat for.
Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar: 3.769
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2005
Respekt:
13
Øhhhh.
Nye hylstre er vel ikke sized fra fabrikken af ? Jeg troede at man altid skal køre nye hylstre igennem sizeren før man lader dem. Tager jeg fejl i det ?
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
Svar: 427
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2005
Respekt:
0
Jeg udgløder kun på de dyrere hylstre, resten får lov at leve til problemer opstår - typisk i hylsterhalsen - og så kasseres de.
Men i min 416 Wby samt min 577`er der udgløder jeg halsen efter hvert 3.-5. omladning.
Jeg har experimenteret en del med dette og finder at jeg på denne måde kan genlade op til 20-22 gange med max. tryk (men ikke desperat højt tryk som enkelte lader til). Dette forudsætter korrekt sizing (dvs minimal) af hylstrene. Typisk så bruger jeg dem dog til jagtbrug kun op til ca 15 omladninger, så kasseres de til banebrug..
Jeg bruger et meget simpelt set-up: Hylstrene placeret i et vandbad med skulder/hals ovenvande. Halsen udglødes med gasbrænder og hylsteret tippes over i vandet. Fungerer perfekt og jeg ser MEGET sjælden revner i hylsterhalsen tidligere end 18-20 omladninger på denne måde..