Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piben rokker..
#21
Men min riffel har skam et terylene skæfte, eller hvad den slags plastic nu kaldtes da det blev lavet [Big Grin]

Alligevel spænder jeg skæfteskruerne ens hver gang. Jeg tror også at rifler med fiberskæfter skyder bedre, jo flere variable man kan eliminere.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
@Lassescout - Min Tikka med rigtigt skæfte skyder snildt inden for en femkrone, hvilket er heeelt fint.
I en jagt situation vil jeg aldrig kunne skyde bedre end riflen alligevel tillader. Så jeg holder mig til mit smukke træskæfte, som i øvrigt snart skal nusses med lidt lindolie [Big Grin] Der er intet bedre end en aften alene med riflen [Smile]

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#23
Uanset om det er tra eller fiber skafte, saa andrer trafpunktet sig hvergang man tager skaftet af og satter det paa igen. Det lyder aandsvagt, og jeg kender ikke forklaringen paa det, men saan er det!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#24
aha !! så blev jeg så meget klogere, dejligt med noget ekspertise Smile
Jeg har selv haft adskilt min tikka, og skruet den sammen igen.. jeg havde dog ingen synlig flytning af træfpunkt. men det har jo bare været et held så.

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Uanset om det er tra eller fiber skafte, saa andrer trafpunktet sig hvergang man tager skaftet af og satter det paa igen. Det lyder aandsvagt, og jeg kender ikke forklaringen paa det, men saan er det!
Hogmeister



Her er det klart en fordel med et bedded skæfte!

SS
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)