Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Hardcore
#61
@ M@X

.. Ingen tilknytning her ... har blot set den ene skyde!...

Jeg forsøger ikke at smæde S&L til ... og det var jo ikke mig der bragte et billed af en dildo på banen..... Jeg har såmend stor respekt for S&L - særligt deres piber som jeg selv har og er meget glad for ...

-----

Helt irrellevante er tallene vel ikke... Der er strengt taget tale om 2 forskellige producenters tekniske formåen - illustreret ved en uafhængig test. (producenters egne tal stoler jeg ikke på...ret principielt.. så fedt med uafhængighed)

-

Forskellen i teknisk formåen kommer efter min opfattelse da tydeligt til udtryk når den ene producent kan lave mindre dæmpere som dæmper stort set lige godt i både første og andet skud (forskel i Vapentidningen er 0,4dB - første skud højst ... og det lyder som om du nok har ret i at det handler om luft i dæmperen osv. ...) - og den anden producent har målinger der viser forskel mellem første og andet skud på 5,9dB

.. betyder det ikke at første skuddet på S&L's model i testen larmer 2-3 gange så meget som 2. skuddet? - hvorimod der ikke er hørbar forskel på den anden model Hagelberg?

- Og hvis man står med hver sin dæmper på samme skydebane ville jeg da være ked af at stå med en den larmede næsten 10 dB mere i første skudet end sidemandens....

Det er muligt jeg bare ikke fatter det ... men det er da en markant forskel?

Den ene producent kan "bevise" sine lydtekniske evner - den anden har ikke bevist at evnen til at dæmpe effektivt beherskes!

[?]

Jeg tror - pt. - jeg hælder mere til model Hagelberg når der engang skal købes dæmper. Jeg tror det er et mere "sikkert" valg.... lige nu!
Svar
#62
@ OneHitWonder

Du snakker i datid. Den tekniske formåen kan gå hurtigt eller langsomt, så hvad der var sandhed for et halvt år siden kan være løgn i dag.

Derfor er tallene fra dengang intet udtryk for teknisk formåen lige nu.

Men hvis du hellere vil give 4100,-Skr kontra 1500,-Nkr (prisen for en HardCore i Norge) for en tungere og længere dæmper der ikke kan adskilles, (jeg har kun set en Hagelberg der var svejset) med en teoretisk bedre dæmpning, så er det dit eget valg.
Jeg vælger anderledes [Smile]

Og lad os så se næste test med de dæmpere der rent faktisk er på markedet og lad os tales ved igen.

Her er så tråden om "HardCore" fra Kammeret og JA, det kan ligne reklame, men på den anden side, så belyses mange spørgmål omkring netop den dæmper som tråden her på VTF handler om.

HardCore tråden fra Kammeret.no

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#63
Så vidt jeg kan forstå skal vi ikke vente så længe på næste test. Jeg mener at der er en stor test allerede i næste Vapentidning.
Mvh.

Yeti
Svar
#64
Citat:quote:

Da jeg ved gennemlæsning af denne tråd godt kunne få det indtryk at både TRG-S og OneHitWonder er tilknyttet dæmperbrancen på den ene eller den anden måde, så vil jeg opfordre jer til at stå frem og fortælle om I har nogen tilknytning til evt. Hagelberg, SAI eller andre dæmperproducenter. (der kan være andre Danske producenter jeg ikke har nævnt).


Jamen jeg står gerne frem:

Jeg har været tilknyttet SAI og Hagelberg Arms i en periode mht. produktion og tests af prototyper, samt div. bøssemageropgaver.

Pr. 1/1-10 er produktion og ejerskab af SAI's militære dæmpere overgået til Danish Guntech I/S som jeg er en del af.

Citat:quote:

NEWS:

As of January 1st. 2010, SAI - Small Arms Industries Aps is closing all sales activities and limiting it's production due a split up in ownership - and coming closure of SAI - Small Arms Industries APS.

Thus sales af SAI products are handled by Danish GunTech : http://www.danishguntech.dk Danish GunTech WILL continue to serve existing SAI customers.

During 2010 Danish GunTech will acquire all production of SAI military and police products.

An additional consequence is a change in some products and discontinuation of other products. Special products and design requests will also be handled by Danish GunTech.



Hagelberg dæmperne produceres og ejes af Danish Guntech I/S.

Den mindste dæmper er Ø40x200 og vejer 440g og er mere end tilstrækkelig i de fleste tilfælde.

Dæmperne fås i ø40 og Ø50 i længderne 200mm, 250mm og 300mm. både i fuld længde og som teleskop.

Den nye serie har lettere og bedre dæmperelementer og ER bedre og lettere end de testede dæmpere i Vapentidningen.

At kalde forskellen mellem 23,6db og 29db teoretisk vil jeg ikke kommentere yderligere, men blot la' tallene stå.

Jeg møder gerne op med et udvalg til en sammenligning, hvis nogen skulle ønske det.
Svar
#65
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

At kalde forskellen mellem 23,6db og 29db teoretisk vil jeg ikke kommentere yderligere, men blot la' tallene stå.



Tak for tilbagemeldingen.[Smile]

Jeg kalder forskellem mellem tallene teoretisk da ingen af dæmperne er i produktion længere. (som jeg har forstået det)

OG at uanset om en dæmper dæmper 23 eller 29 db så er det stadig tilrådeligt at anvende høreværn.

PS: I testen dæmpede S&L dæmperen flere db på en 300WM end på en 308, men det er jo osse urelevant da det var den gamle model.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#66
Citat:quote:

Jeg kalder forskellem mellem tallene teoretisk da ingen af dæmperne er i produktion længere. (som jeg har forstået det)


Nåhh, på den måde [Wink]
Svar
#67
@ M@X ..

Jeg har konstateret at jeg lige nu hellere vil betale 1950 dkr. for en mindre ø40 dæmper - med væsentligt bedre effekt ..
(nu stoler jeg jo principielt ikke på TRG-s' udmelding om at de nye modeller er endnu bedre dæmpene... da han jo er producent .... men jeg har umiddelbar tillid til at de ikke er blevet dårligere !... jeg har jo trods alt hørt den nye model skyde )

og så behøver den jo ikke ligne en dildo !!

..

Jeg har læst lidt i tråden på kammeret.no som du linker til. - Nu er du jo metalmand med relationer til branchen skriver du ... kender du så til de issues der beskrives omk. aluminium der "vokser sammen" - hvis de ikke passes og plejes ....

Hvad koster værktøjet der skal bruge til at skille den ad med? Ekstra elementer koster 500 kr. kan jeg se... Og S&L beskriver selv (i tråden !!) at der skal div. smørelse osv til .... Hvad koster det?

Behøver man vedligeholde en lyddæmper?? (og får man det gjort?)
..

Som jeg læser tråden ER der tale om at det var HardCore dildoen der var med i testen .... og dB tallene er pludselige meget relevante igen !!! Blot deres magnum udgave var ikke med "da den på tidspunktet stadigt blev testet internt" jfr. S&L selv...

...

Noget andet er så ... Det er en lav pris S&L ligger ud med .. fint nok :-) .... alle andre producenter skal nok lade sig presse med ned....

... så mangler vi bare lige "detaljen" med lovgivningen i DK...
Svar
#68
Lige for at få sammenlignelighed i diskussionen med hhv. 23 og 29 dB vil jeg tillade mig at kopiere:
Decibel-skalaen er opbygget logaritmisk. Det betyder, at hver gang lydenergien (lydeffekten) bliver fordoblet, øges dB-indekset med 3. En fordobling af lydtrykket svarer til 6 dB.
Skalaen er opbygget på den måde, fordi det menneskelige øre opfatter lyden som logaritmen til lydtrykket snarere end som selve lydtrykket. Dog opfatter det menneskelige øre ikke nødvendigvis stigninger på 3 eller 6 dB som en en fordobling af lydstyrken. Ofte skal der mere til - op til 10 dB, før vi opfatter lyden som dobbelt så høj.
Så.... her er altså ikke tale om, at den ene opfattes som 2 - 3 gange højere som OneHitWonder troede, men kun ca. en halv gang højere.
For mit vedkommende tror jeg, at jeg vil sætte stor pris på den fleksibilitet, som S&L tilbyder - at man selv kan finde et acceptabelt kompromis mellem dæmpning og 'klodsethed', men jeg ser frem til at suge andres erfaringer til mig, før loven bliver ændret. Skulle det ske i morgen, så var ordren afgivet før aften uanset!
Svar
#69
Da der helt åbenlyst er brugere der har interesse i brancen vil jeg undtagelsesvis bringe en mail jeg har modtaget fra S&L Hardcore. Mailen retter nogle faktuelle fejl og misforståelser i både mine og andres indlæg.

Mailen er lettere redigeret for stavefejl[Wink] men bringes i sin fulde ordlyd.

Jeg gør opmærksom på jeg ikke tager mod spørgsmål omkring S&L Hardcore mailen, da jeg ikke har nogen kartofler der skal hyppes i denne sammenhæng.I stedet henviser jeg til direkte kontakt med S&L.

mvh M@X 2.0


Mail fra S&L Hardcore

Da jeg ikke er medlem på VTF, og heller ikke ønsker det, tillader jeg mig at anvende denne komunikationsform, for at undgå at dette bliver en pissingmatch mellem forskellige producenter som fortvivlet forsøger at skabe lidt opmærksomhed om egne produkter.
At Hagelberg åbenbart har formået at få tilført lidt teknologi til det åbentbart hedengangne SAI, er kun godt og glædeligt, og jeg kan kun ønske dem alt held og lykke fremover. Men det er ikke specielt klædeligt at fejlinformere om andres produkter for egen promoverings skyld

Til OneHitWonder og TRG-S

Venligst hold jer til facts og korrekte sammenligninger.

I sammenligner et par dæmpere hvor I vælger den kaliber med størst forskel (308), med 308norma mag, var der efter fri hukommelse ca 1db forskel.
I sammenligner dæmpere hvor den ene vejer ca 900gram, og har en voldsom totallængde, og var vel den dæmper der flyttede balancepunktet mest i testen, med en dæmper der vejede omkring det halve.
Denne test indikerede at S&L havde unødvendigt stort volumen i sin 55mm dæmper når kalibren var 308win, derfor blev den nye Hardcore 10mm mindre i diameter, hvilket medførte en vægtreduktion på ca 150gram, og en klart bedre dæmpning på kal 308win, specielt på 1.te skuddet

Hvis målet er dæmpning uden vægt og længdebegrænsninger, var der selv ved den gamle S&L dæmper masser af muligheder for at montere extra moduler. Test foretaget af en norsk journalist viste at 7 extramoduler, med en samlet extravægt på 160gram og en øget længde på 7cm gav en øget dæmpning på 14db målt ved øret, så førsteskud målt ved øret med en kal 308win, var 122db. dette resultat blev målt med en dæmper der vejede 520gram, og havde en totallængde på 270mm, heraf de 210mm fremad

Samme journalist har publiceret en sammenligningstest i det norske Jeger Hund og Våpen, mellem S&L hardcore, og de 2 dæmpere der sammen med hagelberg fik de bedste målinger i den gamle VT test. Her var fællestnævneren en vægt på ca 400gram, en påbygningslængde på mellem 145mm og 160mm. Denne test sagde dæmpning målt på første skuddet målt ved skyttens øre S&L 31db. Hausken 28db: A-tech 27db.

De fleste med en vis indsigt i dæmpning, er nok enige om at hvis man skal anvende dæmpere til jagt, er alting et kompromis mellem håndterbarhed vægt og dæmpning, Hvor trenden går mod rimelig dæmpning, men først og fremmest lethed og håndterbarhed.
Så har de fleste modulopbyggede dæmpere den fordel at man kan justere størrelsen og ydelsen, så det passer til dagsbehovet.

Her var faktisk en grov misinformation fra OneHitWonder. Det citerede fra norske Kammeret, oplyste intet om at man ikke kunne skille og samle dæmperen efter behov. Udelukkende blev der oplyst om at der skulle anvendes et sæt hagenøgler .

Citat fra OneHitWonder

"Den ene producent kan "bevise" sine lydtekniske evner - den anden har ikke bevist at evnen til at dæmpe effektivt beherskes!"


Det eneste der fremgår i den refererede test er at Hagelberg på daværende tidspunkt behøvede ca 50%-80%extra vægt og ca 5 cm større påbygningslængde for at opnå omkring 1db bedre dæmpning på en 308NormaMagnum(hvis man vil læse testen som fanden læser biblen)

Med venlig Hilsen

S&L Hardcore
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#70
Ja jeg maa sige at jeg er temmelig hoocked paa at faa saadan en fyr monteret paa min 9,3'er. Jeg leder nu efter et sted i Sverige hvor de forhandler dem - og helst et sted ikke alt for langt fra Malmoe saa jeg ikke skal koerer alt for langt efter den. Jeg tror at det sammen med beddingen af mit KKC skaefte bliver projekterne for 2010 - naa ja og så skal der bygges en vakkoja [Smile]
Mvh.

Yeti
Svar
#71
@M@X .. Ro på nu ... ingen grund til at skyde mig ned.... jeg har blot henvist til en test ...
... min indgangsvinkel var at nogen spurgte til den første test ... og at jeg havde bladet liggende...
Jeg bragte ikke "dildoen" på banen (men beskrivelsen er da passende) ... jeg bragte ikke den norske tråd på banen - og VIL sku´ ikke klandres for at henvise til de samme "bekymringer" !

Og jeg VIL SKU' IKKE kritiseres for at gengive de målinger der er beskrevet i bladet !

... igen - jeg er ikke mere for den ene eller den anden producent

.... men undre mig blot over at man skal "jages" for stille kritiske spørgsmål omkring issues som også normændene har stillet ... henunder simple ting omkring pris på tilbehør?

... sidste led i det kompromis man skal indgå på (udover vægt og dæmpning) er vel holdbarhed? Hvor jeg faktisk syntes det er ok at stille spm. til hele konstruktionens levetid... særligt henset til diskussionen på det norske forum!

M@X ... du går jo helt i selvsving for at undgå kritik af S&L (... og taget i betragtning hvor aktiv S&L har været i debatten på den norske tråd er det da sært at de "ikke ønsker at være medlem på VTF" ... så er det da godt de kan svare gennem dig... og så i en så lang mail ml. 21:50 om aftene og 8:28 om morgene !) (NB "ikke" tilføjet i redigering da ordet var glemt opr.)

...

Som sagt ...jeg syntes det er fedt vi får priserne ned inden vi alle sammen skal til at købe (når/hvis vi får ændret loven i DK?)
... og jo, det kunne sagtens være en S&L man skulle købe... og ja selvom prisen betyder meget i det spil.. og så er det da pisse irreterende at du nærmest omtaler en som værende en idiot fordi man kunne finde på at betale for noget som koster mere en S&L model...

og igen NEJ NEJ NEJ jeg er IKKE tilknytte andre producenter .. hverken danske eller norske.... eller branchen generelt .. - og er da heller ikke "tidligere" S&L mand som M@X ....

en hver "fejlinformering" og "grov misinformation" er utilsigtet ... og nok bare et resultat af at jeg er vandt til at skulle forholde mig yderst kritisk til given information - og dybest set ikke ved noget om lyddæmpere... andet end at jeg er vildt interesseret i at få en ... og da nødig vil købe den forkerte når tiden kommer !!
Svar
#72
[quote]Originally posted by OneHitWonder

@M@X .. Ro på nu ... ingen grund til at skyde mig ned.... jeg har blot henvist til en test ...

Jeg føler ikke at jeg skyder dig ned. Jeg har bare påpeget at du bringer gamle tal frem

... min indgangsvinkel var at nogen spurgte til den første test ... og at jeg havde bladet liggende...
Jeg bragte ikke "dildoen" på banen (men beskrivelsen er da passende)

Det har du heller ikke fået skyld for ...

jeg bragte ikke den norske tråd på banen-

Heller ikke dette har du fået skyld for

- og VIL sku´ ikke klandres for at henvise til de samme "bekymringer" !
Ikke forstået

Og jeg VIL SKU' IKKE kritiseres for at gengive de målinger der er beskrevet i bladet !

Ja, det må du altså finde dig i når du kun kommer med halvdelen af målingerne. Det var der jo så en anden der osse påpegede

... igen - jeg er ikke mere for den ene eller den anden producent

.... men undre mig blot over at man skal "jages" for stille kritiske spørgsmål omkring issues som også normændene har stillet ... henunder simple ting omkring pris på tilbehør?

Du kom ind fra højre med brask og bram på et debatforum. Så må du osse forvente at få modspil

... sidste led i det kompromis man skal indgå på (udover vægt og dæmpning) er vel holdbarhed? Hvor jeg faktisk syntes det er ok at stille spm. til hele konstruktionens levetid... særligt henset til diskussionen på det norske forum!

Her er vi enige

M@X ... du går jo helt i selvsving for at undgå kritik af S&L

Hvis du tog dig tid til at læse ALLE mine indlæg gennem tiden, vil du vide at jeg både før og nu har været MEGET kritisk over for S&L. Tilbage har jeg så lidt nationalfølelse for et Dansk produkt der overlever i en verden der outsourcer hurtigere end den globale opvarmning. Vil du være venlig at gå efter bolden i stedet for manden. Jeg har på intet tidspunkt været efter dig. Jeg har blot forsøgt at holde skidt for sig og snot for sig. Og jeg fik jo ret i at tingene var ved at blive lidt mudret. Derfor respons fra S&L Hardcore.

(... og taget i betragtning hvor aktiv S&L har været i debatten på den norske tråd er det da sært at de "ønsker at være medlem på VTF"

Her har du fuldstændig misforstået teksten og fået det modsatte ud af det[:0], så læs det lige en gang til.

... så er det da godt de kan svare gennem dig... og så i en så lang mail ml. 21:50 om aftenen og 8:28 om morgenen !)

Helt ærligt, hvad kommer det sagen ved hvornår jeg og andre har tid til at sidde ved vores computer. Igen går du efter manden.

...

Som sagt ...jeg syntes det er fedt vi får priserne ned inden vi alle sammen skal til at købe (når/hvis vi får ændret loven i DK?)
... og jo, det kunne sagtens være en S&L man skulle købe... og ja selvom prisen betyder meget i det spil.. og så er det da pisse irreterende at du nærmest omtaler en som værende en idiot fordi man kunne finde på at betale for noget som koster mere en S&L model...

Du læser min tekst som fanden læser biblen. Ordet "idiot" gemmer jeg til jeg møder en. Men det er jo ikke et ukendt begreb blandt jægere at være prisbevidste. At du så ikke er det, er jo din egen sag.

og igen NEJ NEJ NEJ jeg er IKKE tilknytte andre producenter ..

Jeg spurgte- du svarede. Hvorfor bringer du det så op igen. Liden du af paranoia[Wink]

hverken danske eller norske.... eller branchen generelt .. - og er da heller ikke "tidligere" S&L mand som M@X ....

en hver "fejlinformering" og "grov misinformation" er utilsigtet ... og nok bare et resultat af at jeg er vandt til at skulle forholde mig yderst kritisk til given information - og dybest set ikke ved noget om lyddæmpere... andet end at jeg er vildt interesseret i at få en ... og da nødig vil købe den forkerte når tiden kommer !!

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#73
@ M@X ... ang. paranoia .. Nej .. det er nok mere minded på mailen fra S%L ... ikke på din udmelding som sådan, Sorry.

Citat fra S&L mailen : "Men det er ikke specielt klædeligt at fejlinformere om andres produkter for egen promoverings skyld"
Jeg har ikke noget at "promovere" ... og det havde jeg - som du så korrekt påpeger - erklæret tidligere... men det værlger man at overhøre hos S&L ...

- og nej det er da ikke klædeligt - helt enig ! .. og jeg er da sikker på af TRG-S nu kan være irriteret over at S&L trækker ham ind i det også.

Så her er min personlige undskyldning til TRG-S ... det var ikke meningen at min deltagelse i tråden her skulle gå ud over dig ! Sorry.

(og jeg kan se at jeg er kommet til at udelade et "ikke" i mit tidligere svar ... som også får lidt indflydelse på dit svar til mig - sorry)
Svar
#74
læst - uden at have noget at tilføje [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#75
Efter at have læse denne tråd og fået yderligere løst til en dæmper, kontaktede jeg en autoritet på området(altså den juridiske del).
Han havde intet hørt om at der skulel væreændringer på vej på dette område. Han er også kendt, som en af de skarpeste fortolkere/forvaltere af den nuværende lovgivning(jeg personligt forstår ikke helt hvorfor han jævnligt bliver klandret dette, bare fordi man andre steder har en slatten holdning til opgaven).
Flere vil nu vide hvem jeg taler om.
Det var hans overbevisning, at skulle der ske noget på området skulle, der komme et ønske fra skytternes side.

Endeligt oplyste han i forbindelse med min fornyelse af ladetilladelse, at jeg fremover kun må have 2 kilo røgsvagt krudt.
Til gengæld skal det opbevares i skaforgodkendt skab, men må nu står i et opholdsrum. Muligvis en gammel nyhed, men ny for mig.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#76
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Efter at have læse denne tråd og fået yderligere løst til en dæmper, kontaktede jeg en autoritet på området(altså den juridiske del).
Han havde intet hørt om at der skulel væreændringer på vej på dette område. Han er også kendt, som en af de skarpeste fortolkere/forvaltere af den nuværende lovgivning(jeg personligt forstår ikke helt hvorfor han jævnligt bliver klandret dette, bare fordi man andre steder har en slatten holdning til opgaven).
Flere vil nu vide hvem jeg taler om.
Det var hans overbevisning, at skulle der ske noget på området skulle, der komme et ønske fra skytternes side.

Endeligt oplyste han i forbindelse med min fornyelse af ladetilladelse, at jeg fremover kun må have 2 kilo røgsvagt krudt.
Til gengæld skal det opbevares i skaforgodkendt skab, men må nu står i et opholdsrum. Muligvis en gammel nyhed, men ny for mig.

VH Søren

Big Green for ever



Mener du ikke:
Til gengæld skal det ikke opbevares i skaforgodkendt skab, men må nu stå i et opholdsrum?
Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by Leo
Mener du ikke:
Til gengæld skal det ikke opbevares i skaforgodkendt skab, men må nu stå i et opholdsrum?



Nej og derfor spurgte jeg så hvad jeg skulle lige nu hvor jeg kører på gammel tilladelse(gammel regel) og indtil jeg modtager den nye med skaforkravet.

VH Søren

ps 2 kilo er ikke meget hvis man lader til mere end en riffel

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#78
Hvis rifflen er skudt ind til 100 m og man sætter en lyddæmper på hvor stor er forskellen på de to skud?

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#79
Det afhænger af kaliber, pibelængde, pibetykkelse og et par faktorer mere.

Kun ved at afprøve det kan du finde ud af det.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#80
...

"der skal være et udtrykkeligt ønske fra skytternes og jægernes side"

Jeg agter at besøge mit lokale våbenkontor og forelægge mit ønske "in person" til den der sidder bag skranken, en gang i næste uge! (hvor jeg har ferie ..[Smile])

Jeg vil henvise til diverse oplysninger jeg har fået, og bede om en tilladelse til at anskaffe en lyddæmper til min 6,5 x 55 Jagtriffel, med henblik på træning og jagt i udlandet (nærmere bestemt vores jagt i Sverige)

Jeg vil opfordre ALLE, der gerne på sigt vil have en tilladelse, til at besøge deres lokale våbenkontor og ansøge om en tilladelse til lyddæmper(e)

På den måde kan vi kommunikere "et ønske" direkte til Politiet, og dermed til JM.

Det værste der kan ske er at man får et afslag.. denne gang..
Så må man prøve igen ....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)