Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser R8
#21
Ja sådan havde jeg ikke tænkt det, men det har du selvfølgeligt ret i.

Nu har jeg aldrig stået i an sådan situation, hvor jeg har haft brug for et ekstra magasin - når der ligger 5 stykker forendt vildt så er den værste iver væk og jeg har tid til at genlade stille og roligt [^] Men hvem ved måske kommer det en dag. Faktisk har jeg aldrig skudt mere end 2 stykker vildt i træk uden af der var tid imellem til at stoppe flere bønner i kanonen.
Mvh.

Yeti
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

På Blaser R8 sker der så vidt jeg kan vurdere det at den afspænder fjederen når du tager magasinet ud. Derfor skal du spænde den op igen efter at det nye magasin er sat i.

Derfor den lille extra forsinkelse.(stram fjeder - lang vandring - langsommere afsikring)


Jo det vil virke langsommeligt, men jeg vil umiddelbart mene at den kun afspænder sikringen hvis bundstykket er lukket og man så tager magasinet ud, står den åben tror jeg ikke den afspænder sikringen, vi får se når den kommer på hylderne [:o)]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#23
Den virker lidt ''moderne'' hvad angår magasin (dyrt)

Så igen er der Blasers markedsføring der skal ramme de der gerne vil ses med dyrt våben.

Og det er da helt iorden - vi andre må så nøjes med jagtoplevelsen [Big Grin]
mvh
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by 416RemMag

Citat:quote:

[i]


Jo det vil virke langsommeligt, men jeg vil umiddelbart mene at den kun afspænder sikringen hvis bundstykket er lukket og man så tager magasinet ud, står den åben tror jeg ikke den afspænder sikringen, vi får se når den kommer på hylderne [:o)]

MVH Bjarne



Det bliver sikkert hylderne på IWA messen der ser dem først.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by jss

Den virker lidt ''moderne'' hvad angår magasin (dyrt)

Så igen er der Blasers markedsføring der skal ramme de der gerne vil ses med dyrt våben.

Og det er da helt iorden - vi andre må så nøjes med jagtoplevelsen [Big Grin]

Nu er jeg muligvis mere positiv indstillet overfor Blaser end du er, men man kan jo også vælge at sige at her er tale om en besparelse - for det vil være de færreste, der vil invistere i et ekstra magasin til R8'eren[Big Grin]
meeen..til mit behov række 4 skud i magasinet og et i piben også i de fleste situationer!


Svar
#26
R8

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#27
R8 katalog :

http://www.blaser.de/uploads/media/Blaser_R8_USA_01.pdf

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#28
Har endnu ikke selv haft fingrene i en R8’er, men har lige snakket med en som for kort tid siden har haft den i hænderne og der er gode nyheder/forbedringer i forhold til 93’eren og de uheld der har været med den.
Bolthovedets lukke elementer skulle være forbedret ved at bla ændre deres arbejds vinkel.
Den har nu fået to bagud vendte låseknaster
I forhold til R93’eren lukker den bedre og de halvt lukkede situationer hvor man får en klikker skulle være elimineret.
Den dårlige nyhed er at R93 og R8 ikke passer pibe sammen og ja sikkert også prisen...

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#29
Her er et eksemplar til salg:

http://www.egun.de/market/item.php?id=2615531

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#30
De er ude i butikkerne, har haft en i hænderne og fik samtidig at vide at
R93 bliver faset ud stille og roligt.
Svar
#31
Jep, har holdt en i hænderne ved den lokale våbenpusher [:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by .376 Steyr

Her er et eksemplar til salg:

http://www.egun.de/market/item.php?id=2615531

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...



Den er klart pænere end min 5000 kroners Remington 7600, men til gengæld kan mit system repetere hurtigere [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
Fedt at lave et system der bruger andre piber - de er fame ikke kede af det... håber ikke at udfasningen betyder vekselpiber også - så er man jo tvunget til at kassere sin R93 på et tidspunkt, for ingen vil købe et system man ikke kan få piber til.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#34
Det er alt der bliver fasat ud [B)]
Svar
#35
Kan godt være man lige skulle købe et ekstra løb til LRS2'eren, så man ikke "løber tør" indenfor de næste par år Smile
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#36
Med så mange 93 der er på markedet må der da næsten opstå et marked for produktion af sådanne piber. Måske kan Mølleren få en lille side gebet [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Kan godt være man lige skulle købe et ekstra løb til LRS2'eren, så man ikke "løber tør" indenfor de næste par år Smile



Med de priser Blaser [xx(]( og Mauser [xx(] ) forlanger for vekselpiber tror jeg da de vil producere dem mange år endnu - der ligger da en stor indtjeningsmulighed i at blive ved med at fodre markedet [Big Grin]
Så at det ligefrem skulle være nødvendigt at "hamstre" tror jeg da er en "smule" overdrevet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#38
Hamstre......det er da unødvendigt når de kan holde til 250.000 skud.....[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Kan man ikke tage en rå pibe og tilpasse den til en Blaser?

Mvh.

Kelle
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Kan man ikke tage en rå pibe og tilpasse den til en Blaser?

Mvh.

Kelle



Nu låser bolten - (Gardenakoblingen [Big Grin] ) i løbet, så der skal laves en hel del arbejde indvendigt i løbet til låsesystemet, så det er nok ikke "bare lige" [8D]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)