Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med kal. 20/76
#21
@ m@x
er din beretta links?
løbslængde?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by STROM

@ m@x
er din beretta links?
løbslængde?

mvh
Strom, naturgænger



Kære unge mand [Wink]

Læs lige mit første indlæg igen.

Og pibelængden er så vidt jeg husker 24" Det er den korteste Beretta lavede dengang.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Jeg er ikke i tvivl længere mht. til om 20/76éren skal i skabet eller ej.. Det skal den, før eller siden!

Jeg er heller ikke i tvivl om at både Claxel´s 525ér(?), Max´s Beretta og SKBén alle er super dejlige geværer .. Problemet med disse er nok at de ligger lidt voldsomt til mit formående rent økonomisk .. Hvis jeg kunne vælge og vrage må jeg sige Berettaén jeg havde ved i weekenden (686 ligesom Max´s) er en fantastisk bøsse! Og det faldt bare 110 procent rigtigt! Hvem der bare havde overskuddet til den [8)]

Det jeg er blevet lidt i tvivl om er om ikke man burde vente til muligheden for en af disse modeller byder sig til... Jeg er ikke sikker på andet end at det kunne ende sådan.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Det er kun fordi "jeg ska ha´"
Jaah mht. pengene bliver det ikke bedre .. Med et budget der primært er baseret på SU bliver det garanteret ikke højere de næste par år. Det kan være du vil "spytte lidt i kassen" Flemming [Big Grin][Wink]



Citat:quote:

Originally posted by S.G
Jeg er heller ikke i tvivl om at både Claxel´s 525ér(?), Max´s Beretta og SKBén alle er super dejlige geværer .. Problemet med disse er nok at de ligger lidt voldsomt til mit formående rent økonomisk .. Hvis jeg kunne vælge og vrage må jeg sige Berettaén jeg havde ved i weekenden (686 ligesom Max´s) er en fantastisk bøsse! Og det faldt bare 110 procent rigtigt! Hvem der bare havde overskuddet til den

Det jeg er blevet lidt i tvivl om er om ikke man burde vente til muligheden for en af disse modeller byder sig til... Jeg er ikke sikker på andet end at det kunne ende sådan.



Ja jeg har godtnok ikke tænkt mig at bidrage, til trods for din høflige opfordring. Men når jeg læser dit sidste indlæg, så kan jeg fristes til at sige "Hvad sagde jeg [:o)]"

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Jeg er ikke i tvivl længere mht. til om 20/76éren skal i skabet eller ej.. Det skal den, før eller siden!

Jeg er heller ikke i tvivl om at både Claxel´s 525ér(?), Max´s Beretta og SKBén alle er super dejlige geværer .. Problemet med disse er nok at de ligger lidt voldsomt til mit formående rent økonomisk .. Hvis jeg kunne vælge og vrage må jeg sige Berettaén jeg havde ved i weekenden (686 ligesom Max´s) er en fantastisk bøsse! Og det faldt bare 110 procent rigtigt! Hvem der bare havde overskuddet til den [8)]

Det jeg er blevet lidt i tvivl om er om ikke man burde vente til muligheden for en af disse modeller byder sig til... Jeg er ikke sikker på andet end at det kunne ende sådan.



Med et budget på 6-7000 er du slet ikke så langt fra som du måske tror.

PS: vi har 2 flugtskydningsbaner der er åbne om vinteren, så hvis du ikke kan vente med at prøve, så finder vi da bare en dag til at lege [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Citat:quote:

Ja jeg har godtnok ikke tænkt mig at bidrage, til trods for din høflige opfordring. Men når jeg læser dit sidste indlæg, så kan jeg fristes til at sige "Hvad sagde jeg [:o)]"



Hehe, ja det er du jo egentligt også i din fulde ret til at sige [Wink] så jeg godtager gerne det lille "hint" [Big Grin]

Mht. at lege, er det lige mig! Når eksamenerne er overstået og lønnen (forhåbentligt) bliver lidt bedre en overgang her det næste halve år løber der nok en PM ind M@x [:p]
Svar
#27
SÅ gik den ikke længere .. Mit budget er siden trådens start blevet mindre og mindre, med en bil der skal holdes, synes osv. en lejlighed og en enkelt øl ind i mellem er det ikke lige nemt på SU. Særligt ikke efter lerduerne er begyndt at flyve regelmæssigt!

Ikke desto mindre ramte jeg i dag en handel med en midtjyde om præcis en Husqvarna Prestige i 20/76 til ~4k. Der er ingen tvivl om den ikke er i klasse med Beretta og Browning, men en sådan må så komme når jeg engang er færdig uddannet!

Nu skal den på banen i Ørre i morgen, så jeg glæder mig som et lille barn [Big Grin] Den skal lærer at skyde snepper inden oktober!

[Image: IMG_2545.jpg]

Om det er en god handel el. ej er jeg ikke interesseret i, den var god for mig [Wink]

Tak til M@X for hans venlighed i forbindelse med mine 20ér "eskapader" [Smile]
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Mht. skovpatroner, hvad siger erfaringen her? Jeg er ikke hjemmelader, så der er desværre kun købemuligheden (Indtil videre).

Den bedste skovpatron jeg har prøvet i 20/76 er Kent Tungsten, men den koster det blege, ellers er der Rio Venatum BI i 20/70 som 28 gram, den gik 400 m/s over chrono'en og havde et rigtig flot skudbillede i min drilling (Blaser D99)

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#29
S.G: Uanset om din bøsse så hedder Bent, ja så er det vigtigere at den falder godt til dig, end at den har et fint og dyrt navn. En bøsse som passer godt til dig vil snuppe mange flere lerduer end en fin bøsse som ikke passer ordentligt. Så vær du ikke ked af din Husqvarna, den kommer sikkert til at tjene dig i mange hyggelige år fremover.. Når du så engang bliver ligeså utilregnelig og krævende som os andre, ja så kan du komme til at bruge nationale formuer på våben.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#30
Tillykke med den lille ny[Smile]

Hvis du kan finde express flugtskydningspatroner, så er det de bedste jeg har prøvet.

Ellers skyder de fleste flugtpatroner på markedet godt, blot de er varme.

Tyvere kan blot være mere sensible end tolvere.

Skriv endelig om dine erfaringer.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#31
Citat:quote:

Så vær du ikke ked af din Husqvarna, den kommer sikkert til at tjene dig i mange hyggelige år fremover..


Jeg er bestemt ikke ked af den, faktisk har jeg voldsomt svært ved at lade den være og komme ud af døren [Big Grin]

Nationale formuer bruges allerede i min verden.. Blot falder de helt dyre investeringer på riffel og kikkerten på den..

Den er faktisk lidt tungere end min Beretta, så jeg glæder mig voldsomt til at komme på banen i aften! Jeg må se hvad de har af flugtpatroner derude i første omgang. Nu er det da heldigvis bedre mht. varmen efterhånden..

Ellers skal jeg have fundet nogen tilbud i løbet af sommeren på noget jagt ammunition. I første omgang har jeg primært kig på Kent´s hurtige og Venatum til skovfasanerne og snepperne.

Jeg kunne vel egentligt godt kalde den Bent.. Hmm [Wink]
Svar
#32
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge patronerne til, men jeg har rigtig gode erfaringer med Rotweil Waidmanns Heil, købte dem i jagt og fiskerimagasinet i Kbh.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#33
Dem vil jeg da tage med i overvejelserne.. Det er ikke de sammen som disse ved Korsholm - Der er sku langt fra Herning til KBH [Big Grin]

http://www.korsholm.dk/jagt/jagt-shop/ammunition/kal-20/kal-20-rottweil.html
Svar
#34
Sikkert, mine er bare i en grøn æske og i 2ér hagl i kal.12, men syntes du skal give dem en chance.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#35
I går var den så med på banen og smed ~ 100 x 24g stål afsted. Jeg brugte banens Kent Velocity og jeg må sige jeg har aldrig oplevet en så svinende patron! Duerne gik fint i stykker, men for dælen med sager der sad i mit løb da jeg kom hjem. Sorte ”klatter”, ikke voldsomt store, men mange!

Jeg skulle lige vende mig til aftrækket, som på denne er noget anderledes end hvad jeg er kender. Jeg bilder mig ind at jeg kan trykke et millisekund hurtigere på Berettaén, i hvert fald havde jeg de første par gange på Sportingbanen et par ”fejltryk” på dubléerne. Det var dog bare et spørgsmål om tilvending, det skal trods alt gå lidt skærkt med de duer der starter på samme tid [8)]

Den er faktisk lidt tungere end Berettaén, som er en Ultra Light, så foranholdet på sideduerne på jagtbanen var ikke helt det samme og skulle lige korrigeres i forhold til hvordan jeg normalt skal skyde dem.

Alt i alt glæder jeg mig til at få lidt jagt ammunition igennem den og se hvordan disse opfører sig, skudbilleder, osv. Indtil nu er træfprocenten måske ikke helt så god som med Berettaén men bestemt derhen af...
Svar
#36
Kent er ellers ikke kendt[:o)]for at svine, snarere tværtimod. Måske de har fået frost og ikke er blevet varmet ordenligt igennem efterfølgende. Ved ikke hvordan banen opbevarer dem og det er jo ikke dem der bliver solgt flest af, så måske de har overvintret.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Nej det ved jeg heller ikke, de skulle noget ud bagved for at finde dem.. Jeg tror ikke det er hver gang der ryger 20ér over disken [Smile]

Jeg fik 5 kasser, 4 i gule, og en med ænder og sager uden på. Jeg skød kun med de gule, måske de er ældre end den sidste. Det er nu også lige meget, jeg hapsede en pæn mængde duer, og rensede bare ekstra grundigt hjemme [^]
Svar
#38
Hej.[Smile]
Ja ja, mands vilje er mands himmerrige![8D]
Hvad skal man med en 20´når man har en ultra light???[8)][8)]
Svar
#39
Står flere steder i tråden hvorfor jeg skal ha´ .. Jeg kan slet ikke forstå det skal retfærdigøre det herinde af alle steder [Big Grin]
Svar
#40
En lille opfølgning på dit tidligere køb af 20/76éren..

Jeg har efterhånden har den med på banen nogen gange, og det er tydeligt at den falder mig anderledes end den gamle 12ér. Gang på gang tager jeg mig selv i at skyde ”på rutinen” som var det 12éren, hvilket resulterer i et forbi skud hver gang.

Hvis koncentrationen ikke svigter og jeg lægge ordentligt mærke til hvad jeg laver, går duerne rimeligt i stykker. Jeg har aldrig været god til duerne, min procent på jagt har altid været betydeligt bedre (af en eller anden mystisk grund).

Jeg er på ingen måde ekspert på området og ville gerne lidt højere i træf procent inden sæsonen der i år byder en del på både jyske snepper, men også en del lollandske fasaner. Altså to meget forskellige skud! Jeg ved ikke helt om det ender med jeg bliver nød til at have skæftet drejet lidt – I det tilfælde er jeg tæt på Hr. Langvad i Viborg. Er der nogen af jer lidt mere garvet der har en ide om en ca. pris [?]

Jeg har planer om at bruge min søndag i selskab med store hvide papir stykker, en tusch og div. forskellige patroner og ladninger.(Efter jeg har besøgt et medlem herfra sitet på Fyn for at hente lidt større udvalg [8D]). Jeg ville frygteligt gerne opleve ”virkeligheden” med Kent faststeel og et par andre. Resultaterne kommer selvfølgelig efterfølgende [Big Grin]

Edit: (Det skal lige siges at ændringen af skæftet ikke bliver lige nu og her) Prisen ville dog stadig være interessant - der er ikke lang tid til fødselsdagen [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)