Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med kal. 20/76
#41
Vi alle burde egentlig igang med at tegne cirkler på 75 cm. og så ellers fyre løs med de forskellige patroner. Jeg selv har aldrig fået taget mig sammen til at gøre det, sikkert mest fordi det ikke er muligt på ejendommen jeg bor på?! Men der er ingen tvivl om, at både os selv, og det vi skyder efter vil have gavn af det!!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#42
Hej SG

En lerdue er ikke ret stor, derfor har nogle nemmere ved at ramme vildt, der syner meget mere.

Ved ikke hvad en skæftetilretning koster, da jeg gør det selv.

Min tyver er en sporter, den laver lige så gode træffere som en tolver, blot patronerne er af en ordentlig kvalitet.

Jeg er blevet træt af blafrende papirskiver og skyder nu på en kalket jernplade. Man ser hrtigt en masse skudbilleder og kan hurtigt danne sig et indtryk af hvad der er værd at undersøge nærmere.

Held og lykke med projektet.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#43
Claxel, jeg og min bøsse bliver nødt til at besøge dig en dag :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#44
Sjovt, jeg havde just den samme tanke Vilsgaard [:p]
Svar
#45
Hej S.G – Tak for besøget i dag. [Smile]Hvordan gik det med kontrolskydningen?

Christian
Svar
#46
Lad os da lave noget fælleshalløj her på sjælland, så vi kan finde de optimale patroner til vores bøsser.

Jeg tager wienerbrød med Claxel [Wink]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#47
Selv tak CFR , jeg var rigtig dejlig tilpas da jeg kørte [Big Grin]

Jeg halter lige lidt bagefter .. Men hva, det ligger lidt til min natur [Wink] Faktisk kræver det en aften i byen (som i aftes, før jeg vågner op –> lidt bajere åbner øjne [:o)]) kontrol skydningen er kun rundt halv færdig, det tager dælme noget tid - jeg fik så mange guld”skrald” v. CFR at det, sammen med de allerede indkøbte patroner, er blevet noget af en opgave.

Søndagen som var sat af, endte med en gang bukkejagt - man takker jo ikke nej når man får budet [:I]

Efter denne weekend skulle den gerne være færdig og en vinder burde være kåret!! I løbet af ugen bliver det desværre kun til arbejde [8)]
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Claxel, jeg og min bøsse bliver nødt til at besøge dig en dag :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Citat:quote:

Originally posted by S.G

Sjovt, jeg havde just den samme tanke Vilsgaard [:p]



Hmmm, ved ike lige om jeg tør ha' besøg ... [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Spøg til side, det kunne da være hyggeligt, vi kunne måske mødes på en skydebane.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#49
Citat:quote:

Hmmm, ved ike lige om jeg tør ha' besøg ...


[Big Grin][Big Grin] Forståeligt !![Wink]

Nå, jeg har efterhånden fået testet lidt af div. ammo.. Det meste har været rimelig godt i 20éren. Jeg har ikke regnet dækningsgrader da jeg ikke har fået skåret nogen op og talt hagl. Danarms patronen er ikke god i min, forholdsvis langsom (400m/s) og ikke nær så god som de andre. Jeg er lavet mig et lille "system" i excel - så slipper jeg for aflæsning manuelt [Big Grin]

[Image: OberfellThompson.jpg]

Det aller første skud med Kent patronen ødelagde jeg selv - den var ikke helt centreret på den forholdsvis lille stykke pap jeg nok brugte - det medførte at lidt af "kernen" sad udenfor, deraf det ene afvigelsesskud.

Alt i alt er jeg super godt tilfreds med særligt Kent´s (nok mest pga. hastigheden [Wink]) og Federal "Hi-Power" st. 6 som helt sikkert skal med på sneppejagt til oktober!

[Image: IMG_2833.jpg]

Jeg mangler stadig en del forskellige (Kent FS st.3 24g - Hubertus st.4 18g - og en eller anden flugtskydningspatron), og det bagerste løb i 20éren. Desuden har jeg en idé om at jeg bliver nød til at have mig en kronograf en dag [Smile]
Svar
#50
Nå! For nu lige at tage et gammelt emne op under et passende tema: "Den kloge skifter mening; tåben gør det aldrig."

Præcis derfor har jeg skiftet mening [Big Grin]

Jeg har ikke helt haft de træf procenter med den tidligere omtalte 20'er som jeg håbede. Niveau blev aldrig så godt som med 12'eren som var et minimumskarv i min verden!
I mellemtiden er Bachelor uddannelsen færdiggjort og kandidaten påbegyndt med et deltidsjob i metalindustrien. (det fortryder jeg nok i efteråret [Wink]) Det har betydet en lille opgang i tegnedrengen.

Det endte derfor med jeg idag tog til den 4 forhandler for at rode med en bytter. Det endte med at han satte en 20/76 Browning 525'er Sporting med 76 cm løb til side - DEN FALDT BARE SÅ GODT!!! Jeg var som Beretta mand måske lidt chokeret, men det føltes bare for godt til at jeg kunne lade den stå. Balancen var fantastisk, og endnu bedre for 76eren end tilsvarende 71er løb. En slank bøsse jeg med mine 187 cm sagtens at takle også på jagt.

NØJ, hvor jeg glæder mig til at handle pris onsdag! [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Nå! For nu lige at tage et gammelt emne op under et passende tema: "Den kloge skifter mening; tåben gør det aldrig."

Præcis derfor har jeg skiftet mening [Big Grin]

Jeg har ikke helt haft de træf procenter med den tidligere omtalte 20'er som jeg håbede. Niveau blev aldrig så godt som med 12'eren som var et minimumskarv i min verden!
I mellemtiden er Bachelor uddannelsen færdiggjort og kandidaten påbegyndt med et deltidsjob i metalindustrien. (det fortryder jeg nok i efteråret [Wink]) Det har betydet en lille opgang i tegnedrengen.

Det endte derfor med jeg idag tog til den 4 forhandler for at rode med en bytter. Det endte med at han satte en 20/76 Browning 525'er Sporting med 76 cm løb til side - DEN FALDT BARE SÅ GODT!!! Jeg var som Beretta mand måske lidt chokeret, men det føltes bare for godt til at jeg kunne lade den stå. Balancen var fantastisk, og endnu bedre for 76eren end tilsvarende 71er løb. En slank bøsse jeg med mine 187 cm sagtens at takle også på jagt.

NØJ, hvor jeg glæder mig til at handle pris onsdag! [Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Tillykke med den "lille" ny [Big Grin]

Det valg tror jeg aldrig du bliver ked af[:p]

I sidste sæson fodrede jeg min med Rio, det kunne det vilde ikke rigtig li' ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#52
Jeg var/er voldsomt imponeret af hvor godt den bøsse faldt for mig! Jeg var solgt det øjeblik jeg fik den til kinden - Dejlig balance, dejlig slank bøsse, også det dejligt lange løb. Uhha, sikke en kombi!! Jeg bliver garanteret glad ved den, ja jeg er som allerede - onsdag må gerne snart stå som næste dag i kalenderen [Big Grin]

Jeg skal have lidt nærmere information om hvor du finder den Rio Claxel - Jeg synes umiddelbart ikke jeg kan finde den lokalt, og jeg kan huske du har omtalt den tidligere.. Vil du evt. smide mig en kort info på PB el.lign. [?]
Svar
#53
Det er jaguargruppen der har RIO, de kan dog ikke hamle op med faststeel i 3".

Gruppen har også deres egne flugtskydningspatroner, de virker udmærket, i hvert fald så længe de er varme.

Sidste år skulle jeg på skydebanen, bare liiige for at afpudse tyveren til jagtsæsonen. Hvad jeg ikke vidste var at der var klubmesterskab, hvor vi skulle skyde til 3 doubleer i hvar retning.

Men den lille sporter gjorde det såmænd udmærket, for "vi" skulle i omskydning om 2. pladsen på 23/24.

Og den vandt vi med 23/24, så ja, jeg er også ret fornøjet med den lille lange [Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#54
Det er en dejlig skyder sådan en 535 i 20/76. Har selv en. Den er jeg meget glad for.

Må dog finde mig i at blive drillet lidt med den. Stor mand med en lille skyder........tjah. [Wink]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#55
Jeg må lige have fattet telefonen og have fat i Jaguargruppen. Takker!

Selvom den faldt mig helt eminent godt tror jeg der er lidt vej til 23/24 på jagt [Big Grin] Den gamle 20'er kunne klare ~24/25 på Nordisk og det vil denne med sikkerhed efterleve! Tror også Sporting banen skal bruges lidt mere fremover..

Kan det passe du bruger Trulock i din Claxel? Hvor er det nemmest at bestille sådan et par hjem? Jeg tænkte mig en Full, Modified og Cylinder skulle prøves.

Dejlig skyder - glæder mig som et lille barn til at få fingerne i den [Tongue]

Update: Så fik jeg bestilt Trulock chokes, meen der går nok lidt tid inden de når fra The States, særligt da min Modified viste sig at være i backorder. Det blev til en Full en IM og så M'eren. Det går nu nok, så kan test skydningen med de standard Flush chokes jo nås inden [Big Grin]

Dejlig dejlig gun, og ramme det kan den sku ellers os! [^] Blev 25 (første fulde serie leveret i år) og 24 i Nordisk Trap og 36 på Jagtbanen (Har jeg endnu ikke klaret med halv double i serien).

. o 0 (Det blir bare bedre og bedre [:p])
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)