Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teknisk ”murer” spørgsmål
#21
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

@ LasseScout. Det ikke den lokale man skal snakke med, eller jo det er det i første omgang, men han har ikke en stump at sige mere. Han kan kun formidle vider til en Lars Birk, inde fra Rigspolitiet, der skal komme og for tage syn og lave skrivlse med hendblik på hvad for tiltag der skal laves ang. sikring.


Det er da noget rod. Hvad så hvis han stiller nogle krav som det er vildt dyrt at leve op til, og man ved at andre våbenhandlere er sluppet meget billigere ?

Så skal man jo klage til, hmmmm, Rigspolitiet, att: Lars Birk !

Gad vist hvilken afgørelse han så når frem til ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Han har stillet krav, der er langt hårdere end mange af de store butikker.
Jeg vil ikke nævne butik navne, men jeg kender til tre butikker, der bare bruger scafo blå rullegitre og de opbevarer mange tusinde våben.
Den ene butik har sågar kun 10mm tentor gitter for deres loftvinduer.
Spørger du så våbenheriffen i deres distrikt om hvorfor de kan nøjes med det, får man svaret at det vil de ikke diskutere [Sad!]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#22
Ja, jeg kan desværre ikke bidrage med megen hjælp, Rex, men på et punkt er jeg dog lidt nysgerrig. Hvor har du tænkt dig at flytte hen?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Så skal man jo klage til, hmmmm, Rigspolitiet, att: Lars Birk !
Gad vist hvilken afgørelse han så når frem til ?



Det er en af grundene til at bevillings-politiet i Danmark trænger til en ganske alvorlig røffel. Bevillingspolitiet i Danmark har i mange år fået lov til at eksistere i den misforståelse, at ansøgninger om tilladelser (af den ene eller anden art) som udgangspunkt skulle afvises. Man har afvist ansøgninger fordi der ikke var noget der specielt talte for at give tilladelsen.
Lovens bogstav og hensigter, er at tilladelser altid skal gives medmindre at specielle forhold talte imod dette - politiet skal ikke selv finde på tolkninger, men i mange år er det blevet overladt til politiet selv at tolke og forstå diverse love.
Vi har set det f.eks. i forbindelse med lyddæmpertilladelser hvor en eneste politiassistent har formået at få alle Danmarks våbenkontorer til at tolke fuldstændig frit efter H. C. Andersen og langt fra begrebet "redelighed i forvaltningen" (så er man fri for selv at ta' stilling og ansvaret ligger i behageligt i København.

Personligt har jeg, her på Sjælland, besøgt en våbenhandler hvis sikring består i 2 store Skafor Blå våbenskabe placeret i en lade, godt nok med overvågningsalarm men alligevel. Det står lidt i kontrast til at politiet hos mig krævede at to fuldstenmure i en kælder, blev forstærket på bagsiden med fuldmurede vægge af Fundablokke. For bare at komme til boksdøren (nr. 2 boksdør), skulle en potentiel tyv bryde igennem en Skafor Rød boksdør (nr. 1) med overvågningsalarm eller igennem et 300 mm kælderfundament under niveau......det var man meget betænkelige ved at godkende. Politiassistenten som skulle godkende var forøvrigt den samme som jeg har nævnt længere oppe................han var meget fortørnet over at jeg havde tilladt mig at klage over hans afgørelse i lyddæmpersagen....................så ingen tvivl om at vurderingen af boksrummet var helt objektiv [xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by kluden

Ja, jeg kan desværre ikke bidrage med megen hjælp, Rex, men på et punkt er jeg dog lidt nysgerrig. Hvor har du tænkt dig at flytte hen?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!



Hvis ellers udlejer og jeg kan blive enige om den boks, så bliver det op på hovedgaden i Laurbjerg.
Lige over for restaurant "Fru Larsen".

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)