Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulv set i Sønderjylland
#21
ingen slædehund (de eneste i 'nærheden' er en 'husky farm end 20km borte og dem kan jeg sku kende).. det med halen lidt op bragte mig også i tvivl da jeg stod over for kræet .. men det var om det var en kæmpe Jämt el Gråhund jeg stod over for = elghund.. men viste at ingen var ude /elgjagten var lukket hos alle jaktlag .. ringede efterflg til de lokale = ingen hund ude.. men nogen timer før mit encounter var der set spor af 2 ulve ude efter jagthund (beagels på hals efter hare .. jægerne kaldet hundene ind og afblæste jagt da de så sporene.. det passer med område/tid hvor jeg så kræet efterflg)

Senere blev der sporet (i god spor sne) og det var ulvespor så godt som man/jeg kan skelne (det med oval aftrykt istedet for rundt, størrelse , skridtlængde, lige spor.. + tommelfinger regel om miderste tærs trædepuder helt 'fri' af de ydre 2 trædepuder: læg en linie/streg fra inderst til ydertse tås trædepudes forside.. hos vild canis krydser bagenden af midterpuderne IKKE stregen .. men hos tam canis går bagenden af de miderste puder ind bagved denne streg) .. øørrj svært at forklare i ord .. tegning/foto er meget bedre

så jeg har ikke noget direkte personligt 'bevis', men masser af 'indicier' = ulv med halen over vandret!

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#22
Hej

Jeg var ude for at fodre fasaner i formiddags, hold kæft hvor jeg svedte, det nu hårdt at gå gennem 50 - 60 cm sne med 2 x 15 kg hvede.

Jeg havde 308´eren med som selvforsvar, tror I en 180 grains Hornady Interbond er tilstrækkeligt til den store stygge ulv ? Jeg så for resten heller ingen svin.

Vh.

CCK

cck
cck
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by ID
Nu burde det ikke være nødvendigt, da jeg fornemmer at der stort set kun er jyske landmænd tilbage i dette forum, men det er altså stadig sådan, hvis vi bortser fra insemination, at der skal to dyr til for at yngle - jeg lagde godt mærke til at efter 3 indlæg blev "ulven" med et snuptag mangfoldigjort, men jeg vælger at tro, at man blot lod sig rive med af stemningen i tråden - så derfor; skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet, der er trods alt kun observeret een "ulv".



Nja, det er muligt at jyderne er i overtal, men der er stadig en del fra de østlige provinser[Wink], derudover er det ikke os alle der har halm i træskoene[^].
Mht. sidste del af indlægget, enig[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#24
Citat:quote:

En mand fra Husby har fundet store spor i sneen ved sit hus, og sporene ligner til forveksling en ulvs.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)