Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At byde på træ
#21
Jeg fik fat i et stykke Juglans Regia Fionia, der skal bruges til et riffelskæfte.
Det vil sige der bliver faktisk 2 skæfter ud af pinden.

Måske ikke den mest spændende kæp, men den var mucho el cheapo[Big Grin]

[Image: skfte.jpg]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Det lyder som et stykke "Den Blå Avis træ" fra Odense :o)

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Det lyder som et stykke "Den Blå Avis træ" fra Odense :o)

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Njaaeh, Den Blå Avis er det ikke, men tæt på.

Træet hat stået i en have på nordfyn, for mange år siden[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Det lyder som et stykke "Den Blå Avis træ" fra Odense :o)

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Njaaeh, Den Blå Avis er det ikke, men tæt på.

Træet hat stået i en have på nordfyn, for mange år siden[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]



Den tilhørende historie trækker voldsomt op og er fuld kompensation for en afdæmpet åretegning. Resten sætter du på plads med et flot design og en sikker udførelse. Vi står klar med en taburet i lauget [Big Grin]
Walnut
Svar
#25
Fionia betyder Fyn så hut jeg visker, derfor gættede jeg på Odense :o)

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#26
[Image: gunstocks2-15-10102.jpg]

I nat lykkedes det, mens jeg sov dejligt, at pille ovenstående stykke Claro ud af flokken på Ebay. Prisen landede ca. 250kr under mit max. bud. 206,67 dollars incl. transport fra US. Omregnet 1129,95kr. Stykket er stort med en længde omkring 85cm. Det er beskrevet som : Uden væsentlige problemer og med mindst 7 forskellige farver. Et fint stykke til en god pris [Smile].
Walnut
Svar
#27
[Image: 2.jpg]

Jeg er inde at byde på dette stykke på Ebay. Skulle der være andre snittere, der også er det, kan vi måske koordinere indsatsen [Wink][Big Grin]

Tilføjet:
Mit max. bud er i nat blevet testet [Big Grin] Prisen har flyttet sig fra næsten ingenting til 153 dollars. Spændende at se, om de andre er løbet tør, eller der er mere i dem [Big Grin] Der er stadig et døgns tid tilbage.

Walnut
Svar
#28
Citat:quote:

Jeg er inde at byde på dette stykke på Ebay. Skulle der være andre snittere, der også er det, kan vi måske koordinere indsatsen [Wink][Big Grin]

Walnut



Er du ved at købe ind til, at starte en Trælasthandel op[?][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Jeg er inde at byde på dette stykke på Ebay. Skulle der være andre snittere, der også er det, kan vi måske koordinere indsatsen [Wink][Big Grin]

Walnut



Er du ved at købe ind til, at starte en Trælasthandel op[?][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]



[Big Grin]
Jeg tager højde for, at folk vil skrige på 2 piece sæt til små russere [8D][Big Grin][:I]

Walnut
Svar
#30
Hvad må sådan et stykke træ koste.
http://www.vanagacgunstockblanks.com/res...edited.jpg "> [url]http://www.vanagacgunstockblanks.com/resimler/pix/SB034_edited.jpg [/url]
Svar
#31
Hej rekylling . Det er meget svært at sige hvad et stykke træ må koste , det afhænger meget af en selv ! og man er nød til at stole på sælger og hans beskrivelse (husk at få hårdheden på træet at vide).

Efter hvad jeg har læst mig til , er et godt stykke træ rent teknisk ikke mere værd end 200-300$ alt efter sort og oprindelsesland , så kommer prisen for træets unikke udsende til .

Den klods jeg lige har fået fra tyrkiet er meget tung og tæt i årene , med god hårdhed .

Hilsen A-bolt
Svar
#32
Jeg smider lige link til forretningen.
http://www.vanagacgunstockblanks.com
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Image: 2.jpg]

Jeg er inde at byde på dette stykke på Ebay. Skulle der være andre snittere, der også er det, kan vi måske koordinere indsatsen [Wink][Big Grin]

Tilføjet:
Mit max. bud er i nat blevet testet [Big Grin] Prisen har flyttet sig fra næsten ingenting til 153 dollars. Spændende at se, om de andre er løbet tør, eller der er mere i dem [Big Grin] Der er stadig et døgns tid tilbage.

Walnut



Jeg stod af ved 251 dollars. Stykket er nu i 256 dollars. Jeg er ikke "sulten" men blot på rov efter billigt godt træ. Jeg mener stadig, at det rummer en interessant åretegning. Eneste minus, jeg har kunnet finde, er åreløbet tæt ved baskulen. Er skæftet ikke så stort, vil man muligvis kunne ændre vinklen til noget mere gunstigt

Walnut
Svar
#34
[:o)]
Ved Burlstykket for nylig blev jeg slået på målstregen med 2,5 dollar [B)] Ved dette stykke, som blev stående på 256 dollar, var det så 5 dollar [B)]
Ingen af gangene har jeg været i humør til at indlede et "slagsmål" om stykket. Det er så det, der let sker, når man rører ved prisen efter at være blevet overtrumfet. Begge er, efter min mening, rigtig fine stykker til prisen.
Walnut
Svar
#35
Det kunne jo også være at købers loft er væsentligt højere end dit. Det er jo derfor det er godt at holde fast på loftet.
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Det kunne jo også være at købers loft er væsentligt højere end dit. Det er jo derfor det er godt at holde fast på loftet.



Lige præcis.

Walnut
Svar
#37
Hvis det har interesse så har jeg skrevet til det tyrkiske firma for pris på noget af deres træ. Indtil nu så har jeg ikke været heldig med at købe over ebay. Et stykke vådt burl er det blevet til. Et andet stykke har ikke faconen til det jeg vil lave. Så nu er jeg på udkig efter noget.
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Hvis det har interesse så har jeg skrevet til det tyrkiske firma for pris på noget af deres træ. Indtil nu så har jeg ikke været heldig med at købe over ebay. Et stykke vådt burl er det blevet til. Et andet stykke har ikke faconen til det jeg vil lave. Så nu er jeg på udkig efter noget.



Det vil jeg med spænding se frem til. Lav endelig indlæg om det. Det kan også være, at denne Topic kan bruges til, ved fælles hjælp, at finde smutveje til fint og billigt valnød [Smile]
Walnut
Svar
#39
Der er jo så mange tømmerhandlere i US [:p]
Jeg har fundet denne interessant:

http://www.oldtreegunblanks.com/

Ikke mindst det supplerende billedmateriale [:p]

Walnut
Svar
#40
Hvad er dette for noget de Screwbean Mesquite?

Er de hård ,er de modstandsdygtig,er de til at arbejde med?
De er først gang jeg serer dette som skæfte materiale!

Nøjjj de har ellers meget fint drivtømmer[:p]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)