Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling
Citat:quote:

Originally posted by kluden

Hold da helt op, hvor er den blevet flot! Har lige læst tråden igennem, og det var spændende at følge transformeringen.
Jeg har en IJ 18 12er, og det kunne da være lækkert at få en .223 pibe dertil, så jeg kunne skifte frem og tilbage. Ved du om det er muligt, Walnut?
Tillykke med dit meget fornemme resultat!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!



Hej Klud.
Takker [Smile]

Hvis din russiske hagler er "enøjet", er der en pæn chance for at den også kobler med et .223r system.
Walnut
Svar
Hej Walnut,
av jeg har helt ondt i brystet[Wink].

Dette projekt har fået mig over kanten og fået mig til at springe ud med de første spæde forsøg som snittermand - og så erfarer jeg på dba at du har solgt vidunderet. [:0]

Det må godt nok være et overmøbleret våbenskab med en masse søde små elsklinge der ikke har plads til dette pragteksemplar?

mvh
Lars
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 2fat4flying

Hej Walnut,
av jeg har helt ondt i brystet[Wink].

Dette projekt har fået mig over kanten og fået mig til at springe ud med de første spæde forsøg som snittermand - og så erfarer jeg på dba at du har solgt vidunderet. [:0]

Det må godt nok være et overmøbleret våbenskab med en masse søde små elsklinge der ikke har plads til dette pragteksemplar?

mvh
Lars



Sådan er det [Big Grin] Den kommer i overordentligt fint selskab der, hvor den tager bolig fremover [8D]
Jeg vil gerne have mine projekter ud at jage og sælger derfor nogle af dem. 6X70éren og 9,3éren, som er på bedding nu, får formentlig lov til at blive permanent.
Walnut
Svar
Din timeløn er for lav (du burde have fået mere for det fine arbejde) [Wink]

Glæder mit til at følge dit næste projekt.

Mvh
Lars
Svar
hvordan har du slebet/poleret den mellem lagene af olie.. har den fået andet end olie? hvordan får man den blankeste overflade når man bruger true-oil? har selv et lille projekt kørende..
Svar
Citat:quote:

Originally posted by højen

hvordan har du slebet/poleret den mellem lagene af olie.. har den fået andet end olie? hvordan får man den blankeste overflade når man bruger true-oil? har selv et lille projekt kørende..



Hej højen.
Mellem lagene sliber jeg med vådslibepapir og kornstørrelsen vælges efter opgavens karakter. Skal der slibes meget ned, eller skal der blot fjernes mikroskopiske "korn" i overfladen. Jeg hader fint ståluld til træarbejde, men bruger det, i mindre omfang, til små kurver og områder, hvor det kan være svært at arbejde ensartet med vådslibepapiret. Det ståluld jeg bruger drysser meget, og det stiller store krav til rengøring at undgå små stålfibre i olien.
Mine skæfter har ikke fået anden behandling end tru-oil.
Den blankeste overflade opnåes først og fremmest ved at have mættet/ lukket alle porer i skæftets overflade. Det er også vigtigt i slutfasen, at man rammer den korrekte mængde tru-oil og får strøget den på, så den løber sammen uden spor efter den ting, man nu påfører med.Sørg også for en god belysning, når du smører på. "Helligdage" kan være svære at spotte! God ide at kunne vende og dreje skæftet i lyset for at kontrollere.
Walnut
Svar
Hej Walnut.

Er det "din" Baikal der er på Lauritz nu[?]
Sammen med "old Alf..."[?]

Vh.P
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Hej Walnut.

Er det "din" Baikal der er på Lauritz nu[?]
Sammen med "old Alf..."[?]

Vh.P



Hej Prezz
Det kom jeg faktisk også til at tænke på, da jeg så de to skydere [Big Grin]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)