Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling
#21
Det må være en træfetish af rang, sårn at sidde og kæle med træ, og så i arbejdstiden.. Havde du nu været lidt frisk, havde du straks smidt klodsen og kælet hende lidt også :o) Selvfølgelig noget møg hvis fru Valnød opdager det.. Så er det slut med Boller i Selleri :o)

Jeg ved ikke med den Russertøs, der er noget dragende over den syntes jeg, jeg kunne faktisk godt finde ud af at købe en selv.. Altså når jeg blive velhavende som dig om mange herrens år :o) Jeg ved ikke om Russerne har lavet noget som ikke kan ramme.. Det jeg har haft i hænderne har nu ramt temmelig godt syntes jeg.

Tror faktisk jeg lider lidt af samme fetish som dig. Nogle gange sidder jeg til fruens store undren (kigger meget underligt på mig) med en jagtriffel i skødet, og masserer neutral skæfteolie ind i valnøddeskæftet, alt imens jeg ser tv.. det er da så hyggeligt!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#22
Øv. Blev lige fanget på den forkerte fod [B)] Da vi kom hjem fra båden, der er blevet "pakket ud", var der brev fra sheriffen i Esbjerg. Han er lightning fast [8D] Han modtog ansøgningen i onsdags fra Korsholm! Var lige på nettet for at checke åbningstiderne [:o)] Mandag bliver den lille hentet hjem til sin nye Herre [Big Grin] Jeg har lagt nyt tøj frem [Wink]

Walnut
Svar
#23
Kanon, det sidder jeg bare og venter på med spænding.[:p]

Ikke mindst fordi jeg venter på dit resultat som inspiration til min egen lille grimme handigun.[Image: 417522_M1.jpg]
Jeg faldt for den meget simple teknik (med hanen).

Så se så at komme videre, så jeg kan følge dit arbejde med spænding [Wink]

mvh
2fat
Svar
#24
[Image: DSC03323.jpg]

[Image: DSC03325.jpg]
[Image: DSC03329.jpg]

Så er den lille Baikal godt i hus [Smile] Den blev først samlet efter, at jeg kom hjem.Godt med fedt og papir omkring delene. Den giver bestemt et godt førstegangs indtryk. Jeg har været den over for at spotte evt. "fejl". Finish på skæftet er, efter prisen, heller ikke så dårlig.3,1kg på Fruens badevægt! Det overrasker de fleste, der får den i hænderne, at den faktisk vejer så meget.
Jeg var forbi hos den lokale for at låne en midlertidig montage. Jeg skal have styr på sigtelinien i kikkerten i forhold til skæfteryggens højde.
Ovenstående label sad på kassen. Jeg kan ikke meget russisk men vil mene, at der opremses et udvalg af mulige kalibre. Der er da lidt at vælge imellem [8)]
Walnut
Svar
#25
@2fat4flying: Kan du ikke oprette dig i PM systemet ??

Mvh Takleberry

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#26
[Image: DSC03326.jpg]

Jeg har frivilligt spillet mig over på metaloraklernes banehalvdel. Den første opgave har jeg løst [Smile] At fremstille en "2 punkts" skruetrækker [:o)] Jeg ved ikke, hvad sådan en "dims" hedder. Jeg troede så, naivt, at jeg så let kunne løfte kærvkonstruktionen af piben [:I] Men næh, nej! Der står tilsyneladende et lille gevindstykke og knejser. How to get it off??? Måske, der også er limet? [B)]
Walnut
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by WalnutOvenstående label sad på kassen. Jeg kan ikke meget russisk men vil mene, at der opremses et udvalg af mulige kalibre. Der er da lidt at vælge imellem [8)]
Walnut



Til vildt der retfærdiggør en 45-70 govt, ville jeg nok foretrække en riffel med mere end ét skud [:0].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
Walnød du kan ikke opfinde noget der allerede er opfundet.. Jeg har et sæt med alle specialbits i, og der er den der også imellem i forskellige størrelser. Jeg tror at jeg købte det i Biltema, men er ikke sikker. Sig til hvis du vil låne.

Hvor spændende den lille russerpige endelig er kommet hjem.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#29
@Takleberry - Done!
Svar
#30
[Image: DSC03330.jpg]

Da jeg ikke har fået respons på problemerne med at afmontere de faste sigtemidler, er jeg selv skredet til hårdhændet behandling.Vælger man at gøre som jeg, er der ingen vej tilbage: Sigtemidlerne kan ikke monteres igen. De små gevindstykker er solidt forankret i piben.Kærvstykket fik jeg ram på med en tang. Den kunne løftes fri af limen, og derefter blev gevindstykket savet ned. På billedet ses de 2 gevindstumper, der er tilbage efter af montage. Den forreste var slem: 2 2punktsmøtrikker oven på hinanden. Jeg kunne ikke få fat i den nederste, hvorefter jeg, med en tynd klinge i vinkelsliberen,skar ind fra enden og skar toppen med møtrikken af. Derefter lod sigtemidlet sig let løsne. Nu bliver det hele filet ned i overfladehøjde og blåneret. Senere vil jeg undersøge, om man evt må give en svejseklat og genskabe pibeformen ved hullerne. Jeg ved ikke om piben kan tåle, at der svejses kortvarigt på den.

Walnut
Svar
#31
Kan du ikke fylde hullet op med loddemateriale?
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Kan du ikke fylde hullet op med loddemateriale?



Det kan du godt have ret i? Er det så tin, der anvendes? Jeg har ingen erfaring med arbejde som dette.
Walnut
Svar
#33
Ser det ikke ud som om at de to gevinstag allerede er svejst på piben?

Ville nok ikke svejse på den da varmen vil få den til at trække sig og gennemboringen da vil blive oval.

Har selv stor erfaring ved svejsning i matrialer der trækker sig, er nemlig rustfast kleinsmed i det daglige.[Smile]

Hvis man fylder op med tin, kan man så blånere det?

God arbejdslyst.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Ser det ikke ud som om at de to gevinstag allerede er svejst på piben?

Ville nok ikke svejse på den da varmen vil få den til at trække sig og gennemboringen da vil blive oval.

Har selv stor erfaring ved svejsning i matrialer der trækker sig, er nemlig rustfast kleinsmed i det daglige.[Smile]

Hvis man fylder op med tin, kan man så blånere det?

God arbejdslyst.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



Det var da spændende vinkler at få på. Jeg tror ikke, at tin vil tage imod blånering. Man kunne også spartle med et eller andet hårdt og så lakere sort efterfølgende.Håber på, at den ultimative løsning falder ned i min Turban [Big Grin]
Den næste Baikal IZH 18MH, jeg bestiller, bliver uden faste sigtemidler [Wink] Har også overvejet om man kunne liste en pibe ud fra fabrikken, som ikke har været omkring monteringen af de faste sigtemidler. Den kan ikke koste mange kroner [Big Grin]

Walnut
Svar
#35
Aarrghsgu de små grå hænger.. På et eller andet tidspunkt så jeg en sort "lim", der hærdede op til en helt klar overflade og som efterfølgende kunne slibes/poleres i kontur med emnet.

Ellers, hvad så med bare at fjerne de par cm. pibe og samtidig få lavet en rigtig god kroning ???

Takle

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Aarrghsgu de små grå hænger.. På et eller andet tidspunkt så jeg en sort "lim", der hærdede op til en helt klar overflade og som efterfølgende kunne slibes/poleres i kontur med emnet.

Ellers, hvad så med bare at fjerne de par cm. pibe og samtidig få lavet en rigtig god kroning ???

Takle

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]



Den sorte lim er interessant. Jeg kan håbe på, at den kommer til dig...og mig [Smile]Det lyder som en rigtig god løsning.
De 60cm pibe, der er angivet fra fabrikken, er målt fra patronens bund i kammeret.
Selve den snoede pibe måler 51,0, og den vil reduceres til 47,5, hvis den kortes fri af gevindstykkerne.
Jeg er ikke helt klar over om 47,5 cm pibe er over smertegrænsen for .223r.

Walnut
Svar
#37
http://www.hojstrup.dk/main/index.asp?si...=4394#4394

Den her kunne være noget...eller hur?
Walnut
Svar
#38
Slemme slemme Walnød... det er jo ren vandalisme det der :o) Men jeg er nu overbevist om, at den skal du nok få ordnet til UG med krussedulle og hver en ting, du plejer jo ikke ligefrem at gå på kompromis med tingene når du har gang i et projekt.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Slemme slemme Walnød... det er jo ren vandalisme det der :o) Men jeg er nu overbevist om, at den skal du nok få ordnet til UG med krussedulle og hver en ting, du plejer jo ikke ligefrem at gå på kompromis med tingene når du har gang i et projekt.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Image: baikalg.gif]

At fare så hårdhændet frem ER et kompromis [Big Grin] Jeg går efter en lav ligtelinie og synes ikke faste sigtemidler hører hjemme på en riffel, der skal bære fast kikkert.Jeg vil gerne undgå en tårnhøj montage som på ovenstående. Der er heller ikke tænkt i gensalgsværdi [Big Grin]
Svar
#40
Kan et spændebånd ikke dække hullet?

Nej, seriøst tænker jeg så det knager for at komme på en god ide/løsning.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)