Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling
#41
Man kunne måske lave en dorn i messing eller kobber som passer 100% i piben, derefter med meget lave amp svejse et lille stykke ad gangen med tig, dornen vil både holde formen og samtidig tage varmeoverskud, eftersom dornen er af et lidt blødere matriale vil det osse være muligt at få den ud igen.

Bare en ide!

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#42
Jeg har været på studietur i ældre tråde om pibelængder. De 47,5cm ligger over smertegrænsen, forudsat man ikke bruger meget langsomt krudt [8)]
2,5 cm af foran vil løse problemet og give mulighed for en god kroning. I den anden ende må jeg skjule på anden vis. Det bliver ikke meget at se, da det kommer til at sidde under det laveste punkt på kikkerten.
Efter disse anstrengende drøftelser vil jeg nu slappe af med lidt skæftning [Big Grin]

Walnut
Svar
#43
Walnut,

Jeg vil foreslå, at du svejser hullerne til med MIG/MAG eller TIG, lidt ad gangen så piben ikke bliver gennemvarm. Mens der svejses skal du blæse luft gennem piben for at køle indefra. Med mindre piben er meget tynd tror jeg ikke der sker noget hvis du bruger den fremgangsmåde. Skulle der endelig blive en spændingsdeformation ud af det, kan du jo så bare efterfølgende afkorte piben som du selv er inde på.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Walnut,

Jeg vil foreslå, at du svejser hullerne til med MIG/MAG eller TIG, lidt ad gangen så piben ikke bliver gennemvarm. Mens der svejses skal du blæse luft gennem piben for at køle indefra. Med mindre piben er meget tynd tror jeg ikke der sker noget hvis du bruger den fremgangsmåde. Skulle der endelig blive en spændingsdeformation ud af det, kan du jo så bare efterfølgende afkorte piben som du selv er inde på.

mvh
hjemmeladeren



Lyder brugbart foran. Der er så ikke råd til at kikse med varmen bagtil.

Walnut
Svar
#45
[Image: DSC03334.jpg]

[Image: DSC03335.jpg]

Jeg har i dag sigtet og målt mig frem til den linie, som gennemboringen af skæftet gerne skal følge.Ses på billedet som grøn streg på skæftet. Linien er afgørende for, om mine andre tegninger kommer til at holde, fordi ændringer i vinklen direkte afgør f.eks skæfteryggens højde.Jeg vil bore med langhulsudstyret på rundsaven.
Leupolden er igen monteret for at kunne få lidt styr på den nye skæfteryghøjde. Sidst kunne jeg ikke montere ordentligt p.g.a. det faste sigtemiddel. Selv med kærvmodulet taget af gik den ikke. Den nye ryg kommer til at ligge 20-25mm højere.
Jeg har stadig 7mm fra kikkertens laveste punkt til piben, så jeg vil forsøge at komme længere ned.
Walnut
Svar
#46
[Image: DSC03338.jpg]

Så er sigtelinierne på det nye skæfte på plads. Den forreste bue, der støder op til baskulen, er afstemt med sigtelinierne på de to skæfter overens. Jeg undgår ikke, med denne manøvre, at skulle tilpasse senere, men jeg får en bedre landing, inden jeg skal begynde tilpasningen af samlingen mellem skæfte og baskule. Jeg har valgt at lave udfræsningen af noten til efter boringen. Primært fordi jeg ikke synes, at jeg kan kontrollere starten af boringen i 7cm´s dybde. Jeg har ikke prøvet denne montage før, så jeg er nødt til at føle mig frem og vælge nogle løsninger, der ligger tæt på det, jeg kender i forvejen [:o)]
Jeg skal beklage, at der er bøvl med vejen fra Photobucket til VTF. Jeg har prøvet ALT mange gange [B)] Der ryger ligesom for meget med [B)] Måske er der nogle herinde, der kan løse mysteriet?

Walnut
Svar
#47
Spørg dig selv hvad du gjorde anderledes i den sidste post, for den er lige som den skal være :o)

Det bliver rigtig spændende det projekt du har startet der, jeg glæder mig virkelig til at følge med i det.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#48
[Sad!][Sad!][Sad!] Siiiiiiindsyyyyyyygt!!!!![Sad!][Sad!][Sad!][B)][:o)][xx(] Gu ka´man da gå tooootaaaaalt amok på den skide moderne teknik! Det er sgu en menneskeret!!!!! De nærmeste valnøddespåner selvantændte.
Jeg har bøvlet med ægteskabet mellem Photobucket og VTF! Der slæbes en stak uvedkommende l.rt med over, når man lægger ind.For at træde yderligere på mig (personligt) blev der også sat billeder ind, som jeg ikke havde bedt om! S.G satte mig på sporet: Fjern al l.rtet, der står ved billedet. Det har jeg gjort, og det gav så en bedre stemning. Tak for det S.G

Walnut [}Smile] S.tme åsse!
Svar
#49
ALT for at få dig tilbage til det flotte arbejde med træet Walnut !!! [Smile]

Håber du for luftet røgen ud! Sålænge der "bare" er tale om spånerne er vi alle sammen mere rolige! [Wink]
Svar
#50
Har du overvejet at eksperimentere med at ryge valnøddespåner[?]

Vi er sikkert mange, der gerne vil høre om dine erfaringer med det[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#51
Med den produktion..... det bliver til varmrøgede valnødder
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Sad!][Sad!][Sad!] Siiiiiiindsyyyyyyygt!!!!![Sad!][Sad!][Sad!][B)][:o)][xx(] Gu ka´man da gå tooootaaaaalt amok på den skide moderne teknik! Det er sgu en menneskeret!!!!! De nærmeste valnøddespåner selvantændte.
Jeg har bøvlet med ægteskabet mellem Photobucket og VTF! Der slæbes en stak uvedkommende l.rt med over, når man lægger ind.For at træde yderligere på mig (personligt) blev der også sat billeder ind, som jeg ikke havde bedt om! S.G satte mig på sporet: Fjern al l.rtet, der står ved billedet. Det har jeg gjort, og det gav så en bedre stemning. Tak for det S.G

Walnut [}Smile] S.tme åsse!



Du er ikke den eneste der er gået amok efter at Photobucket blev mærkelig idag. Jeg opfatter det som at de nu vil have penge for noget der har været gratis længe.
Og ligesom dig, så bliver linket til siden forkert. Der kommer for meget med.
Ændringen kom i eftermiddags midt i mellem 2 billeder. Siden var normal ved det første billede og da jeg 5 minutter efter ville lægge et billede mere på, så kunne jeg ikke komme ind i mit eget album.

Sof*ssemøgmær noget lordt[xx(][Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#53
Sort lim er meget nem selv at lave - det gør vi ofte ved knivbygning. Bland sort analinpulver (læderiet) (sort farvepulver - mega sort - "sortere" end en negers r..hul) i den lim du ønsker at bruge.

Hvis der tigsvejses med puls og samtidig indvendig køling tror jeg heller ikke der sker en s..., evt. svejses lidt overhvælvet som derefter stukkes for at udligne spændinger.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#54
Photobucket [}Smile]
Da jeg gik ind første gang var startsiden ikke tilgængelig! Jeg var fanget på en side med et index fyldt med ekstratjenester og en labyrint, der hele tiden førte mig til en meget anmassende opfordring om at opgradere til en betalt proff side. Siden har jeg bøvlet med "spamvedhæng", der røg med over sammen med mit billede eller et tidligere uploaded billede.

Walnut
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Sort lim er meget nem selv at lave - det gør vi ofte ved knivbygning. Bland sort analinpulver (læderiet) (sort farvepulver - mega sort - "sortere" end en negers r..hul) i den lim du ønsker at bruge.

Hvis der tigsvejses med puls og samtidig indvendig køling tror jeg heller ikke der sker en s..., evt. svejses lidt overhvælvet som derefter stukkes for at udligne spændinger.

CP



Mange tak [:o)][:o)][:o)] Jeg tror, at jeg vælger opskriften på limen [B)] Jeg har god tid til at tænke eller modtage den ultimative løsning, der ikke rummer nogen form for svejsning. Det er ikke en af intelligenserne [Big Grin]

Walnut
Svar
#56
Walnut........ Den Leupold passer da slet ikke til sådan en fin lille Kipplauf![Smile]

Tror hellere du skulle sælge den til mig sammen med Sakoén[Big Grin]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Walnut........ Den Leupold passer da slet ikke til sådan en fin lille Kipplauf![Smile]

Tror hellere du skulle sælge den til mig sammen med Sakoén[Big Grin]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



[Big Grin]
Har egentlig tænkt på, at jeg godt kunne undvære de høje kliktårne for udseendet om at gøre. Ville også hellere lidt mere retro. Meeeen kan godt lide de X18, når den lille Baikal skal tæmmes.
Walnut
Svar
#58
[Image: DSC03339.jpg]

Et overført billede skal stadig renses for l.ort [}Smile] Nu ved jeg i det mindste, hvordan jeg skal gøre.
Jeg fik lige en time med mine hænder sidst på eftermiddagen. Den brugte jeg til at fremstille de specialbor, jeg skal bruge til skæftet. Der er anvendt et 8mm bor gennemgående. I front er der så øget til 14mm i et par cm´s dybde for at give plads til gevindstykket. Bagude er der øget til 16mm i 7cm´s dybde for at give plads til spændeskiven på den lange gennemgående bolt.
Jeg har forberedt et ekstra langt træbor, og 2 spadebor er bygget om til forsænkere i henholdsvis 14 og 16mm. I morgen bliver de TIG svejset på en lille dejlig smedje i nærheden.

Walnut
Svar
#59
Kære Walnut, du må da sætte gang i en masseproduktion af disse, hvis det altså ikke allerede kan købes i løs handel. Tænk på alle de vordende snittenisser som senere får brug for den slags.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Kære Walnut, du må da sætte gang i en masseproduktion af disse, hvis det altså ikke allerede kan købes i løs handel. Tænk på alle de vordende snittenisser som senere får brug for den slags.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin]
Ha! Alle snittere kan lave sådan nogle dimser selv [8D] De kan med sikkerhed ikke købes til 49,50kr pr stk [Big Grin]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)