Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel valg?
#61
Hej igen

Kan du ikke lige aktivere "Private Messages (PM)" på din profil[Smile]

Palmer.
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by Palmer

Hej igen

Kan du ikke lige aktivere "Private Messages (PM)" på din profil[Smile]

Palmer.



will-doo palmer

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#63
så er det gjort, jeg anede ikke at det skulle gøres. Smile

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#64
Selv om jeg ikke er Remington fan så er det her alligevel et godt bud på en startpakke: http://www.huntinglife.net/nyhedsbrev/April10/April.htm
Med i dine overvejelser bør du nok osse tage, om du kunne blive bidt af feltskydning eller om det er en regulær jagtriffel, du vil ha.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#65
UPS UPS og UPS igen, jeg er måske skabelonen på et Ægte fjols, jeg har lige oprettet en bruger på Eba og var derefter inde og se på nogle Optiker...

jeg fant bla. denne Leupold 3-10x50... nå men det var jo ikke det der er problemet...
Problemet er at jeg er en idiot og inden jeg viste af det havde jeg accepteret et køb (STOR internet/computer idiot)
i den anledning kom jeg af med 3100 inkl fragt...

Så NU har jeg enten brug for at høre "ja du er en idiot for det er en elendig optik til den pris" eller "Hey kulungu det sq et meget godt køb, godt gået"

PS jeg føler lidt at jeg har skinnet bjørnen før i ved nok! Sad

jeg er nu officielt dummere end den her smeily---> [xx(]

Føj! hvor dum kan man være!

Hvordan skal jeg nu falde i søvn?!

pga. æøå slagsmål
kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#66
Hej.
Ro på nu,selv om jeg ikke er den store ekspert,tror jeg nu at købet er fint nok,jeg bruger selv en gammel leupold 3-9x42 til min lette pyrsch riffel,det virker upåklageligt,den har sågar været med både på Grønland og ZA og der har den også fungeret.
MVH
LØVIG
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej.
Ro på nu,selv om jeg ikke er den store ekspert,tror jeg nu at købet er fint nok,jeg bruger selv en gammel leupold 3-9x42 til min lette pyrsch riffel,det virker upåklageligt,den har sågar været med både på Grønland og ZA og der har den også fungeret.
MVH
LØVIG



jeg troede at jeg trykkede på BYD knappen som i "bare giv et løst bud" men så stoder tilykke med købet venligst betal her. [Big Grin]
og det var så-ment heller ikke fordi sælger var "Ukendt" nej han havde gode ratings osv.
Jeg mener bare, jeg har jo ikke JAGTEGN endnu !!! [:0]

før efter d.6.5.10 som jeg selvfølgelig består. alså jeg SKAL bestå!

Nåja også var der lige det sidste problem jeg AAAANer ikke hvad optiken passer på for en riffel. [Smile]

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#68
Selve kikkerten er fin og det er den samme forstørrelse, som jeg har på min rådyrriffel, min er bare i 40 mm. Valget af en sølvfarvet kikkert er selvfølgelig en smagssag, men den er ikke mindre synlig i naturen og farven vil også påvirke gensalgsprisen i Danmark. Det er selvfølgelig afhængig af hvilke jagtmuligheder du får, men en del ville nok have (har vist også) anbefalet en mulighed for at skrue ned på lavere forstørrelse. Kikkerten er i hvert fald ikke lovlig til drivjagt i Polen.
P.s. Husk at du får en regning fra Skat.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Selv om jeg ikke er Remington fan så er det her alligevel et godt bud på en startpakke: http://www.huntinglife.net/nyhedsbrev/April10/April.htm
Med i dine overvejelser bør du nok osse tage, om du kunne blive bidt af feltskydning eller om det er en regulær jagtriffel, du vil ha.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]



Jeg er så til gengæld remington fan. men det er rem 700 fan.

jeg ved godt remington over år har lavet andet end 700 modellen.

men en remington er en model 700 alternativt 7 hvis den skal være helt kort(men det er generelt samme lås).

Den linkede model erlavet til at kunne sælges billigt fra supermarkeder(ja det må man i guds eget land) til en gang om året jægeren som skal sidde på en stige og skyde på 20 - 100 yards. Det klarer den også fint, ja sikkert bedre end nødvendigt.
Men det er ikke en entusiast/autist riffel. Og alene det at du søger oplysninger på dette forum indikerer for mig, at din interesse ikke er tilfredsstillet med at ramme bunden af en øldåse på 100 meter

Jeg er overbevidst om at du vil blive skuffet og hurtigt få lyst til en rigtig remington.

beklager at hvis jeg måtte skuffe nogen, men jeg mener ikke det er et røverkøb.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#70
Kulungu du er ikke gået helt gal i byen med den optik [Wink] Man kan altid diskutere valget af farven på den, men fakta er, at den skal nok være lige så fin at kigge igennem, som havde den været sort.

Og så lige en anden ting - du skal på befamlesavlepilleroderagenusseføle tur. Uden at ville lyde helt blæst på overetagen, så er et jagtvåben (især riffel i min optik) et spørgsmål om mavefornemmelse og kærlighed ved første blik. Selvom det er en rigtig god idé at samle sig en masse baggrundsviden inden man går i gang, så er det stadig DIG som skal vælge DIN riffel og her skal du ud og have fingrene i brug.

Når du så har forelsket dig hovedkulds i en skal vi nok fortælle dig, det er det værste skrammel du har fundet dig og du ville være bedre hjulpet med en flintøkse [Wink] Nej spøg til side, så kan man som helt ny (kommende) riffelejer godt blive lidt overvældet af den erfaringsmængde der er herinde, men husk nu på at det er dig der skal bruge riflen og ikke en af os andre, der måske har en eller anden præferance til et bestemt fabrikat. Hånden på hjertet, så kan 99,9 % af alle de rifler der står i butikkerne i Danmark gøre jobbet, men der er stor forskel på hvilken fornemmelse man får når man står med dem i hånden.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Kulungu du er ikke gået helt gal i byen med den optik [Wink] Man kan altid diskutere valget af farven på den, men fakta er, at den skal nok være lige så fin at kigge igennem, som havde den været sort.

Og så lige en anden ting - du skal på befamlesavlepilleroderagenusseføle tur. Uden at ville lyde helt blæst på overetagen, så er et jagtvåben (især riffel i min optik) et spørgsmål om mavefornemmelse og kærlighed ved første blik. Selvom det er en rigtig god idé at samle sig en masse baggrundsviden inden man går i gang, så er det stadig DIG som skal vælge DIN riffel og her skal du ud og have fingrene i brug.

Når du så har forelsket dig hovedkulds i en skal vi nok fortælle dig, det er det værste skrammel du har fundet dig og du ville være bedre hjulpet med en flintøkse [Wink] Nej spøg til side, så kan man som helt ny (kommende) riffelejer godt blive lidt overvældet af den erfaringsmængde der er herinde, men husk nu på at det er dig der skal bruge riflen og ikke en af os andre, der måske har en eller anden præferance til et bestemt fabrikat. Hånden på hjertet, så kan 99,9 % af alle de rifler der står i butikkerne i Danmark gøre jobbet, men der er stor forskel på hvilken fornemmelse man får når man står med dem i hånden.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]



Takleberry der er ingen som dig der kan trøste mig som dig, mht rifflen er jeg helt absolut sikker og opsat på at den skal have befamlesavlepilleroderagenusseføle tur før jeg køber skittet, ellers ville det svare til at købe en bil uden at have set prøvet og undersøgt bilens stand. Smile

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Selv om jeg ikke er Remington fan så er det her alligevel et godt bud på en startpakke: http://www.huntinglife.net/nyhedsbrev/April10/April.htm
Med i dine overvejelser bør du nok osse tage, om du kunne blive bidt af feltskydning eller om det er en regulær jagtriffel, du vil ha.

JEg er lidt bange for remington, og det siger jeg helt uden grundlag foruden: http://www.youtube.com/watch?v=NbizDZq5rug

[:0]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]



kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#73
Ham der skrev flg. har nok helt ret:

quote
It looks to be something left in the bore. The quality of the rifle has nothing to do with the barrel split. The bolt not blowing back tells you the rifle is fine. I would not worry about the model and make. The safety features kept the shooter safe. No question something was in the bore.
unquote

Så det er ikke riflens skyld [B)]
mvh
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by jss

Ham der skrev flg. har nok helt ret:

quote
It looks to be something left in the bore. The quality of the rifle has nothing to do with the barrel split. The bolt not blowing back tells you the rifle is fine. I would not worry about the model and make. The safety features kept the shooter safe. No question something was in the bore.
unquote

Så det er ikke riflens skyld [B)]



Neeej den er måske ikke helt tosset.[^]

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#75
Så er jeg solgt.
Jeg var idag, på besøg hos den "lokale" våben handler og holde pille rode og rage lidt på lidt forskelligt, jeg kikkede lidt på en steyr scout (BIG show of riffel) men ikke desto mindre Ekseptionelt fed, jeg var dog lidt skuffet over de indbyggede bipots, som virkede som noget der godt kunne komme lidt slør i med tiden. hvad ved jeg!
en browning som faktisk også var udmærket, men som jeg ikke dyrkede så meget, da jeg jo var kommet med ét formål.
Nemlig steyr pro hunter vs sako 85
jeg havde forventet at pro hunteren havde stiksnelle, men nej og det kan man jo sige er lidt irrelevant i forhold til det vi nu engang kom frem til i diskusionen, men jeg fik lige lov at stikke den på en saur 202, og jeg må tilstå at hvis jeg køber sådan en skal jeg dårligt slå en prut før den går af.
any ways, skal det lige tilføjes at pro hunteren lå rigtigt godt i mine arme og kunne godt gå en og blive min første riffel, HVIIIIIIS !! og kun HVIIIIS jeg ikke kan få en sako 85 til en fornuftig pris. Fornuftig i forhold til midt budget Big Grin

Det siger jeg fordi, det var jo kærlighed ved første grams, jeg forstår nu bedre hvad i mener med et aftræk der brækker som glas, HODL-DA-KÆFT hvor var det lækkert, jeg tror at sako startede med at lave riffler så de kunne udvikle en super fed riffel til MIG, fordi den lå som skabt til mine arme, skulder og mit i øvrigt meget lange hoved, og jeg kan godt li den lås der er på, der gør at man kan aflade uden at afsikre, og lå også mærke til at "baserne" var integreret i rifflen. mums!! men syntes da det var lidt dyrt at få monteret optilock på omkring 2500-3000 skulle jeg regne med og det var sort farvede så det passede ikke helt til riffel eller Kikkert. koster det virkelig det?

det var en sako 85 finligth ss. fed riffel men Jeg ville rigtig gerne se på varminten men han havde den desværre ikke, jeg syntes laminatet passer bedre til det rustfrie... Man kan godt høre at jeg er blevet krævende ikke? det skal nok gå godt... nå men jeg skal videre, jeg må hellere smide min bil til salg, så jeg kan få mig en riffel. Tongue

PS.
Der findes måske andre rifler i havet, men hvorfor fiske videre når man har fanget årets laks, NEJ en blåvals-haj-laks.

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#76
Hej Kulungu

Dejligt at høre at du har set "Sako lyset[Smile]"

Sako optilock montager kan normalt handles ned i 1500-1600 kr også for rustfast, så du må krejle lidt mere[Smile]

Knæk og bræk med jagtprøven

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by Kulungu

UPS UPS og UPS igen, jeg er måske skabelonen på et ægte fjols, jeg har lige oprettet en bruger på Ebay og var derefter inde og se på nogle Optiker...

jeg fant bla. denne Leupold Vari X-III 3.5-10x50mm Silver... nå men det var jo ikke det der er problemet...
Problemet er at jeg er en idiot og inden jeg viste af det havde jeg accepteret et køb (STOR internet/computer idiot)
i den anledning kom jeg af med 539$ inkl fragt...

Så NU har jeg enten brug for at høre "ja du er en idiot for det er en elendig optik til den pris" eller "Hey kulungu det sq et meget godt køb, godt gået"

PS jeg føler lidt at jeg har skinnet bjørnen før i ved nok! Sad

jeg er nu officielt dummere end den her smeily---> [xx(]

Føj! hvor dum kan man være!

Hvordan skal jeg nu falde i søvn?!

kichwa Kubwa



Er du allerede blevet træt af den, oghar sat den til salg? [Wink]

http://www.dba.dk/riffelkikkert-leupold-...-65960199/

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#78
Eej Nok syntes jeg på det tidspunkt jeg var lidt for stiksnelle på aftrækkeren, men så meget har jeg nu ikke fortrudt det, der er jo nogle fine gutter her inde som man på skulderen kan græde og blive trøstet Big Grin

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar
#79
Hej.[Smile]
Du behøver ikke være bange for at et syntet skæfte fra sako er for blødt.Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med bipods på min sako 75 SS i 7 mm Rem.[Big Grin][Big Grin]
At 85´eren skulle give mindre følt rekyl end 75éren er muligt, men efter over 1000 skud med diverse forskellige rifler i 7mm Rem har jeg ALDRIG haft een i det caliber, som giver så lav rekyl som min 75´.
I øvrigt har Westgun tilbud på en ny sako 75 SS i 6,5x55.Den står til 11500, men kan sikkert krejles lidt.[8D]
Havde den været i 308 win boede den nu i mit våbenskab.He he[Wink]
Svar
#80
Så tror jeg, at jeg har fået sat focus på min første riffel. det bliver højst sansynlig en sako varmint laminatet i stanless.

Skal jeg evt være opmærksom på noget ved denne riffel, og hvad betyder xs, s, L jeg har set disse bugstaver på nogle forhandleres hjemmesider, det skal måske tilføjes at jeg er ca. 192 høj og mine arme ligner allermest noget der er overfør fra en Gibbonabe

[Image: zoo%20gibbonabe.jpg]

Jeg ved ikke om det har noget med sagen at gøre.

her er dyret jeg over vejer bare at købe den her i dk for ikke at rode mig ud i noget skit Big Grin

http://www.korsholm.dk/jagt/produkt.html...oducts_pi1[backPID]=1865&tx_ttproducts_pi1[product]=14511&cHash=00a3d808cb

kichwa Kubwa
T. Nordsve
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)