Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokal fredning af harer
#21
Hej

Jeg skrev også til Karen elleman og har i dag fået et svar tilbage med nøjagtig samme ordlyd. I øvrigt ikke fra fruen selv men fra hendes sekretær Grete Horsbøl.
Svar
#22
Går hårdt i rette

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#23
Det er også på sin plads! ... Men hun skal nok have en ordentlig omgang "bank" i mediemøllen før hun lytter. Tænk på hvor langt ud sagen med madpakkerne gik, før hun endelig blødte op på den tåbelige ordning - lang tid efter at en stor del af kommunerne havde brugt millioner på at indrette institutionskøkkener og ansat køkkenassistenter m.m. for at imødekomme ministerens "hovsa-løsining"....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
Så er der sendt et mail fra min hånd.

Fortsæt endelig med at sende hende mail, så hun kan mærke at der er mange der er uenige med hende.

Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar
#25
http://www.stenlillejagtforening.dk/inde...&Itemid=44

Jeg syntes det er tankevækkende at alle de oplysninger som politikerne har brug for allerede eksisterer, er forarbejdet og bare mangler at blive omsat til praktisk brug. De samme politikere vedtager også de regler hvorunder landbruget er nødt til at indrette sig for at optimere deres indtjening.

Har indtil videre ikke noteret nogen ihjelkørte fasaner eller harer, men talte 7 forskellige på 2 marker i går aftes inden for 200 meter af mig. Nu er det nemt at se aldersfordelingen mellem de første kuld i år og de efterfølgende.
Svar
#26
Var på udkig efter et par rævehvalpe i morges. Så ingen men sukkerroemarken på 4,5 ha jeg sad i var hjemsøgt af 9 harer.
I forhold til sidste år så har jeg endnu ikke set nogen nedkørte harer på de nærmeste landeveje, omvendt så har jeg lavet en lille kilometer vildtspor gennem flere marker i slutningen af maj. Disse striber er hjemsted for mange harer.
Svar
#27
Nyd billederne.
http://www.ilsoe.info/dyreliv2010.htm
Svar
#28
Synes aldrig at jeg har set så mange harer som i de sidste 3-4 år.

Har noget jagt midt på Djursland, og har adskellige gange de sidste på år filmet og fotograferet 6-7-10 ja hel op til 13 harer på de samme marker, men indrømmet, vi skyder heller ikke på dem, men havde da planlagt at de skulle beskydes i kommende sæsson [:I]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#29
Positiv tælling i Himmerland

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#30
Det vil jo heller ikke hjælpe noget at frede dem det ene sted, for så lejer jægerne sig ind hvor de ikke er fredet. Derved bliver de jo bare udryttet et andet sted?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Jacobsen

Det vil jo heller ikke hjælpe noget at frede dem det ene sted, for så lejer jægerne sig ind hvor de ikke er fredet. Derved bliver de jo bare udryttet et andet sted?

Mvh Mikael



Betyder det at du er enig med vores "kære" minister i at det er os jægere der bortskyder harene [?]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#32
Nej er jeg ikke enig med vores minister, mener dog der måske skal kigges på rovdyrene de steder hvor der er problemer med et småt antal af harer. Læste en ¨historie¨ herinde, har ledt som en gal men kan ikke finde den!. Der havde de kun skudt få hare, men så gik de hårdt til den med regulering på alt hvad der kunne regulers, og derefter kom der mange flere hare på paraden.
Mener bestemt ikke det er os der udrydder dem, mener at vi hjælper dem en del som ran fx. skriver i sit kanon gode brev: ingen er mere bevidste end os jægere der færdes i naturen året rundt i forbindelse med naturpleje, fodring og andre aktiviteter, som ophjælper vildtbestandene og at ingen er mere bekymrede end vi.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#33
Himmerland

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#34
Det er fantastisk flot, hvis der noget som skal fredes kan de godt få fingerne ud af røven, og underskrive papiret.
Men er der noget som skal have en længere jagt tid, så kan de ikke.[xx(]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#35
En lidt kæk udmelding fra hunters. Jeg erindrer ikke at have set noget på skrift fra officiel side om, at fredningen er trådt i kraft, men derimod i medierne, at det var ministerens hensigt. Der er langt mellem de to punkter. Så længe der ikke ligger en officiel fredning på skrift i fx. retsinfo, så gælder de eksisterende jagttider! Politikere siger så meget i medierne. Hvis man skulle tage alle deres udmeldinger som lov, så står det ikke godt til.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#36
Særfredningen er en realitet:

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1683

Hilsen
Steffen
Svar
#37
Der blev jeg så overhalet indenom.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#38
Vær opmærksom på at der er fejl i kortmaterialet som ligger på S&N hjemmesiden. Her er den nordlige del af Viborg kommune også skraveret - dette er en fejl. Viborg kommune er ikke med i harefredningen.

Givdul
Svar
#39
Stort lokalt engagement
sikrer grundigt hareprojekt


[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#40
Jeg tænkte, ville nogen være interesseret i at indberette eventuelle haretællinger herinde. Det kunne feks være i forbindelse med bukkejagtens start. Et netværk spredt ud over hele landet ville sikkert give et godt billede af den generelle harebestand.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)