Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkepral 2010
#81
[Big Grin]Så kom buk nr 2 på tavlen. Det var ham som snød mig d. 16 da han lige pludselig stod på 8 meter fra mig på min højre side. Er ikke links så i forsøget på at dreje mig ser han mig og stikker af. MEN i aften så han mig ikke.[Wink] Jeg havde sat mig et andet sted vinden lige i næsen og han kom som d. 16. Så faldt han på 130 meter [xx(] og lå der for en lidt høj kugle, men effektiv.
[Image: Ulige6ender6Junikl2045.jpg]
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#82
Indlæg fjernet pga. udelukkende negativt indhold

Takleberry/Moderator
Svar
#83
Min anden buk i år.

Jeg ankom kl. 4.20 på pladsen foran jagtstuen.
På det åbne stykke overfor gik der 4 dyr og essede. Ingen af dem var dog bukke så jag valgte at begive mig mod en hochsitz lidt længere væk.

På vej hen mod hochsitzen fik jeg øje på endnu 3 dyr som stod inde i noget blandet krat. Der var ikke en buk i mellem og de fik hurtigt fært af mig, da jeg havde vinden i ryggen.

Jeg fandt min hochsitz og sad klar kl. 4.39 da det var ”åbningstid”
Næsten i samme øjeblik kom 2 dyr løbende ud af skoven. Jeg nåede ikke at se hvad det var, men det var tydeligt at høre at de var blevet skræmt af noget.. Med den larm havde jeg næsten opgivet at se flere dyr. Men lidt før kl. 5 kom der pludseligt et dyr ud af det krat, hvor jeg tidligere havde set 3 dyr.

Jeg kunne se at det var en buk, og da han havde retning lige mod mig, fik jeg langsomt løftet riflen og fandt han i kikkerten.
Da han var omkring 50 meter væk fik han øje på mig og stoppede op. Her steg min puls hurtigt, men inden feberen fik overtaget, vendte han siden til og jeg kunne finde bladet og få skudt.

I det han bliver ramt trækker han venstre forben op under sig, og sætter i en vild spurt ind i det krat han kom fra.
Jeg bander og trækker vejret et par gange. Har jeg anskudt eller var det et ok skud?

Jeg venter et par minutter og kravler ned af hochsitzen. Beslutningen om at undlade at gennemsøge krattet og ringe efter en Schweisshund er let at tage.Jeg ringer til en Schweisshundefører, men får en telefonsvarer hvor jeg efterlader navn og telefonnummer.
Så er det bare at vente……

Kl. 7 beslutter jeg mig for at nu kan jeg ikke vente længere og lister langsomt ind i krattet fra den modsatte side af hvor bukken gik Ind.

Jeg mangler kun de sidste 10 meter da jeg får øje på bukken som ligger forendt op af en lille tjørnebusk.
Bukken er kun nået 5 meter ind i krattet før den er væltet.
Jeg får hurtigt ringet til schweisshundeføreren som gratulerer.

//Gabba

[Image: IMG00022-20100605-0733-1.jpg]
Svar
#84
Tillykke med bukken Gabba, den er fin med flotte perler. [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#85
tillykke med bukken hilbilly!!!

Indlæg modereret pga. negativt indhold

Takleberry/Moderator
Svar
#86
Den her tråd er til for at jægere over det danske land kan berette om deres jagtheld under bukkejagten.
Indlæg med negative kommentarer bliver uden videre modereret, evt. slettet - med andre ord - har man ikke noget pænt/fornuftigt at sige bedes man venligst holde sin mund !!

Takleberry/Moderator
Svar
#87
Så fik jeg en fin lille gaffelbuk her til aften kl. 21.20. Brækket vægt 15 kg, så der er lækker dyreryg til Skt Hans.
Skudt med en Lapua Mega 12 gram på ca. 50 meter. Den opdagede aldrig, hvad der skete. Så også en fin kronhind på 30 meter og hvem havde glemt kameraet [8)]
Til gengæld ligner begge mine underarme noget, der er løgn. Da jeg brækkede bukken, var mine bare arme helt grå af myg.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#88
På venlig opfordring kommer min bukkehistorie her...[:I]

Efter en bukkeløs første sæson, hvor der ellers i min termologi (tidsmæssigt)var gjort en ihærdig indsats lykkedes det denne gang...[Big Grin]

I år blev den lånte stige udskiftet med et brugt tårn der blev placeret i "min" mose. "Mit område" er på ca. 10ha, hvor tårnet står i en gammel mose, hvor der går et lille vandløb igennem. Den største ulempe er at der skal spaseres, langt igennem skoven for at komme dertil. Så det er ikke et område man lige tager ud for et par timer, da man næsten altid støder alle dyrerne ud af områddet når man skal derind..[Sad!]

Men i år skulle det være.. Jeg gik ind i skoven kl. ca. 4.30 d. 16. maj. Vejret så ud til at skulle blive væsenligt bedre end sidste bukkepremiere (hvor det stod ned i stænger hele dagen), selvom de havde spået lidt regn i løbet af dagen. Da jeg nåede tårnet havde jeg intet hørt....[Sad!] Ikke så meget som røven af et dyr i flugt så jeg (hvilket er meget unormalt).. Men jeg satte mig i tårnet og hyggede. Der er nu en dejlig masse andre naturoplevelser i at opleve skoven vågne.. Men denne dag var anderledes.. Min fornemmelse var at skoven var som støvsuget for alt størrere end egern..
Da jeg jo blev utålmodig (og vejr og vind lagde op til en god pürsch) gik/listede jeg mig en tur i områddet, men igen ingen dyr overhovdet..[Sad][Sad]
Så blev jeg stædig, og det endte med at sidde på røven i 10 stive timer (lige afbrudt af endnu et par pürchture)... Men hjem tog jeg med uforrettet sag (da børnene også var syge hjemme med en træt mor)..

Da jeg desværre er en af de sælvstændige med alt for meget arbejde og (jf. brugernavnet) 4 små børn, er min "jægertid" utrolig kostbar og sjælden, så der skulle gå helt til d. 22. før jeg igen fik tid.

Denne gang blev det efter aftensmaden (kl. ca. 18.30) hvor slaget skulle stå..
Jeg gik i tårnet, og på turen stødte jeg 3 dyr (hvilket er lidt mere normalt) så optimismen var i top.. Vejret var super og nu skulle det vise sig at min aften..
1½ time før lukketid kom gammelråen ind i mosen og gik rundt og hyggede sig. Da hun var næsten ude af synsfeltet puslede det igen fra samme side som hun også kom fra.. I kikkeret så jeg en flot gaffelbuk.. Så tog fanden ved adralinet...[:o)] Op med riflen og følge den frem hvor der var skudchance.. Men nu skulle udtrykket "bukkefeber" få en helt ny mening for mig.. Alle muskler i kroppen begyndte at dirre... Med de rystelser skulle der ikke afgives skud.. Jeg prøvede alt lige lukke øjnene og trække vejret, prøve at etablere bedre støtte men intet hjalp.. Tiden gik og snart var han igen uden for skudhold...[xx(][xx(] Pis, tænkte jeg, nu kommer han ikke igen.. Men heldigvis var han blevet tørstig så han smuttede lige ned til åen.. Med en perfekt bladkugle på ca. 80m hoppede han af bar forbløffelse lige på hovdet i åen, og plaskede lige et par gange inden der blev stille...[Smile][Smile][Smile]

Heldigvis lå han i kanten, så jeg uden at få våde sokker, kunne få fat i forløbene..

En fin lille gaffelbuk på ca. 16 kg. brækket, men nu kunne bukkejæger føres til visitkortet...

Efterfølgende lavede jeg selv (via hjælp i en anden tråd) opsatsen. Jeg købet det berømte "afsavningsagregat" som jeg kun kan anbefale..[Smile]

[Image: gaffelbuk.jpg]
[Image: opsats.jpg]

Jægerhilsner Bo

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#89
Hej farT4.
Tak for en fin historie om en god bukkedebut [Smile]
Walnut
Svar
#90
Så havde jeg endnu en dejlig fredag aften i skoven med min gamle sorte lab. Der regnede godt nok og der var 1.000.000 myg men vi hyggede os alligevel.

Og ved 20:20 tiden kom den her herre og fuldendte fredagen.
[Image: 11062010034.jpg]
[Image: 11062010039.jpg]

Jeg glæder mig til at få ham vejet imorgen fordi min fiskevægt der går til 20 kg gav op længe før han lettede fra jorden. Vel og mærke i brækket tilstand.

Her er et billede af min buk fra den 16.

[Image: 16052010142.jpg]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#91
Hej Tikka4ever
Tillykke med bukkene. Var den gammel den fra den 16
den ser noget kraftig ud [:p]
Jeg starter jagten igen på mandag. Så håber, der er en gammel buk som der er blevet overset.

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#92
Hej Fisker
Ikke at jeg har synderligt forstand på det, men jeg har sat til at være ca. 4 år.
Tandslid var ikke ret voldsomt. Men det var hans rosenkranse. Den mest massive opsats jeg har tilkæmpet mig indtil videre. Den var vokset helt sammen i baserne.
Forsat knæk og bræk nu her hvor anden halvleg nærmer sig [:p]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#93
Citat:quote:

Originally posted by Hilbilly

[Big Grin]Så kom buk nr 2 på tavlen. Det var ham som snød mig d. 16 da han lige pludselig stod på 8 meter fra mig på min højre side. Er ikke links så i forsøget på at dreje mig ser han mig og stikker af. MEN i aften så han mig ikke.[Wink] Jeg havde sat mig et andet sted vinden lige i næsen og han kom som d. 16. Så faldt han på 130 meter [xx(] og lå der for en lidt høj kugle, men effektiv.
[Image: Ulige6ender6Junikl2045.jpg]



Den ser da sød ud

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#94
Mugge - mener du ikke "død"

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#95
- og den er også lidt rød.

Elsker sådan en lille ordleg [Wink] [:o)]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#96
Hej!

I morges var jeg heldig at få chancen til at skyde min anden danske buk i år. [8D]

Jeg var kommet lidt sent af sted, og ankom til vores skovparcel kl 05.00.

Parcellen er én af ca. 12 parceller på ca. 4 hektar, hvorfor vi har en naboaftale på en tilstødende mark og eng på 25 hektar (vi har bukkejagten på det samlede areal og naboen har efterårsjagten) . Det er iøvrigt første år ud af 6 år at vi jager her.

Skovparcellen er kun 60 meter bred og 700 meter lang. Halvdelen er 4 år gammel, nyplantet diverse løvtræer og halvdelen er tæt krat af diverse løvtræer i alle aldre. Stykket gennemskæres af 2 dybe slugter, hvor det er nemt at finde kuglefang. De omgivende stykker består mest af gammel bøge- og granhøjskov.
Så umiddelbart ligner vores stykke en lille oase, hvor der bare skal være vildt.
Stykket har kun været besøgt 2 gange tidligere af 2 andre medlemmer fra konsortiet, morgen og aften den 16. maj, uden at der var blevet set noget.

Jeg placerede mig på en lille bakketop mellem de 2 slugter, med et skudfelt på ca. 120 meter til hver side. Jeg satte mig med ansigtet mod vinden, som var rimelig frisk, og kiggede ned mod det tætte krat. Efter bare 1 minut kigger jeg over højre skulder, bagud, og ser et dyr træde ud i nyplantningen, ca. 100 væk. Så hurtigt som muligt, uden for vilde bevægelser får jeg vendt mig om, da det ganske tydeligt er en buk.
Riflen op i skydestokken, et hurtigt studie af opsatsen i sigtekikkerten. Jo den er god nok, en pæn seksender. Nu kan det egentligt kun gå for langsomt, da bukken går direkte ind i vinden fra mig.
Bukken står lidt skråt væk da jeg skyder, så udgangen kommer forrest på venstre bov, og den falder på stedet.
[Image: img5945x.jpg]

Kuglen var en 6,5 træls Lapua Mega.

Klokken 6.00 var jeg hjemme igen, med buk og morgenbrød. Denne gang i karantæne indtil 16.maj-2011, da vi max på skyde 2 seksendere hver pr år..[^]

Knæk & bræk
Karsten
Svar
#97
Så var jeg heldig igen [Smile]

Jeg havde besluttet mig for at vente lidt med at prøve dette stykke, da det var naboens første år som bukkejæger i danmark. Men nu havde han fået ca 1 månede til at skyde bukken, uden resultat, så jeg mente at det var på tide jeg prøvede. Jeg ankom til stykket til skydetid og fik mig placeret med ryggen op ad et læhegn. Bukken så jeg dog ikke noget til, men 5-6 råer, hvoraf to havde lam med, stod for underholdningen denne morgen. Efter et par timer gik råerne ind i rapsen igen, og jeg tog hjem.

Om aftenen kom jeg desværre ikke ud, og heller ikke den efterfølgende morgen. Men om aftenen, dagen efter, skulle lykken prøves igen. Jeg havde siddet og kigget lidt på en rå, som gik rundt på engen da jeg pludselig kan se en busk i læhegnet, som ikke bevæger sig helt naturligt. Kikkerten kommer op. Og ganske rigtigt, der står bukken. Jeg får studeret ham lidt i håndkikkerten, men kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg skal skyde. Jeg kan dog se at det er en 6-ender. Så riflen kommer op i skydestokken, da der er noget mere forstørrelse på. Der er kun en halv time til lukketid så jeg vælger at blive stående med bukken i sigtet, hvis nu jeg skulle bestemme mig for at skyde. Da jeg får ham lidt fri, og får kigget lidt nærmere på ham, synes jeg dog ikke han ser ud til at være mere end 1 år. Så han får lov at overleve, selvom det var tæt på [Smile]
I må undskylde billedekvaliteten da jeg kun havde fået mobilen med [:o)]

[Image: 36787_403022440661_749105661_4533705_4204303_n.jpg]

Råen, som havde gået rundt foran mig hele aftenen, begyndte nu at kommer tættere på. Og da jeg havde vinden i ryggen ville hun helt sikkert få fært af mig på et tidspunkt. Det gjorde hun også, men hun kunne ikke rigtig finde ud af hvad jeg var for noget. Så hun kom temmelig tæt på inden hun bestemte sig for at jeg var farlig [Smile]
Igen er kvaltiteten af billedet ikke i top på grund af mobilen, og afstanden kan ikke rigtig fornemmes [Sad]

[Image: 36787_403020965661_749105661_4533663_4041259_n.jpg]

Morgenen efter skulle jeg selvfølgelig prøve igen. Jeg ankommer til skydtid og får parkeret bilen. Engen bliver afsøgt med kikkerten inden jeg begynder at gå på plads. I begyndelsen kan jeg kun se en rå. Men lidt efter får jeg øje på et dyr mere, som absolut ikke er en rå. Det er den store buk. Pulsen stiger med det samme og jeg begynder at liste igennem rapsen, ned mod læhegnet. Da jeg endelig kommer igennem læhegnet kan jeg ikke se bukken mere. Op med kikkerten igen! Jeg får øje på opsatsen, som lige kan anes over sivene, som står langs bækken. Men han går på den forkerte side af bækken. Jeg får listet riflen op i skydestokken for at være klar, hvis han nu skulle komme over på den rigtige side. Og det er lige netop det han gør. Men han er ikke fri, og han står og kigger direkte på mig 80m ude. Jeg begynder at blive nervøs for at han har fået vind af mig. Det har han dog heldigvis ikke. Han sænker hovedet og går et skridt frem. Kroppen er fri, dog i en lidt spids vinkel. Jeg trækker frem og holder foran bladet. Fingeren bliver krummet og skuddet går. I kikkerten kan jeg se ham vælte [Smile] Jeg kigger på uret. Klokken er kun 4.40, men det havde føltes som meget længer end det kvarter jeg havde været der. Jeg venter de obligatoriske 5 min, før jeg går frem til bukken. Han er faldet på stedet så det er ikke noget problem at finde ham. Jeg får ham brækket og slæbt op til bilen og er hjemme igen kl 5.15. Årets anden buk, og muligvis den bedste jeg har skudt. Det må tiden vise når han er blevet kogt af [Smile]

[Image: 31878_401295760661_749105661_4485449_4546074_n.jpg]

[Image: 31878_401294865661_749105661_4485426_5873292_n.jpg]

Han faldt for en lapua mega, 10,1 gram, 6,5-træls [Wink]

Knæk og bræk
Jonas
Svar
#98
Hej J.Bille

Flot buk. den ku' da være blevet ganske pæn[^]

Det sidste billede, er det på skudstedet[?] I Bonde..... have[?][:0][Big Grin][Wink]

Tillykke, den er mega[:p]

Mvh.Prezz
Svar
#99
Hej Prezz.

Mange tak. Jeg synes nu han var stor nok. Så den lille får lov at vokse til næste år [Smile]
Nej det er ikke i bonde.....'s have. Det er i vores egen [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
Hej Jonas.

Ved det[Wink] Tillykke, han er enda rigtig meget pænere end dig[Big Grin]

Mvh.P
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)