Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-06 hvilken kugle ( fabriksladet )
#1
skyder pt med norma oryx men har hørt flere síge den nok er for hård til råvildt. men hvad skulle man ellers bruge . den skal kunne klare mest råvildt men også gris og kronvildt. det ville være bedst hvis jeg kunne købe den færdig ladet da jeg ikke selv ruller .

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Hej.
Jeg har selv brugt Rhino og RWS Dobbeltkern og kan anbefale dem begge,de er begge skånsomme mod råvildt og virker godt i dybden på større og de kan købes fabriksladet begge to,jeg ruller heller ikke selv.
MVH
LØVIG
Svar
#3
Hej Micheal!

Jeg har gode erfaringer med netop Norma Oryx til råvildt - og større vildt, så jeg kan ikke rigtigt genkende problemet. Lapua Mega fungerer også fint efter min mening.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Hej 260Rem . Jeg har brugt den kugle i mange år og kan heller ikke genkende det problem . Jeg tror ikke du kan finde en bedre allround-kugle efter min mening . Hilsen A-bolt
Svar
#5
RWS KS til råvildt og RWS DK til større, hvis det er knald og fald effekt du søger.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Forsæt du roligt med den kugle .
Skyder selv med samme kugle (11,7g) og har skudt en del Råvildt med den og kender ikke til problemet .
Hvad er din egen mening om kuglen ?

Hilsen Trolle
Svar
#7
har kun haft riflen et år og det er kun blevet til en buk og en hjort med den riffel . og begge var med oryx og er meget tilfreds . der var bare en der mente den var for hård og det kunne ske den ikke ville ekspandere

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Oryx fungerer fint - hvis du vil have en billigere kugle kan du vælge en Hornady Interbond - jeg har ikke kunnet se forskel på effektiviteten og kødødelæggelsen i de eksempler jeg har set.

Jepsen :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#9
En interbond ekspanderer rigeligt! Mantelen er en kende tynd... Min oplevelse med interbond er, at den ødelægger lige så meget kød, som en hornady spirepoint (Har skudt 5-6 rådyr med interbond 10,7 g i 308... og ca. det samme med spirepoint i 9,7 i 308... Rent faktisk har interbonden nok været lidt værre end spirepointen - hvilket var totalt imod min forventning...jeg skiftede til interbond og gik lidt op i vægt for at mindske kødødelæggelsen...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Hej og halløjsa.

Efter min mening er Oryx'en én af de bedste kugler du kan få, og har også hørt at den er for hård til råvildt (læs: expanderer ikke nok i det lille dyr), og hvis du så vil vælge et alternativ, så vil jeg tilslutte mig forslaget om Lapua Mega.

Just my point - Rydstrøm
Svar
#11
Hejsan,

Jeg er også positiv for Oryx (13Gram). Har skudt rådyr, gris og elg med Oryx og har ikke haft nogen problemer.
[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)