Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan jeg få tilladelse til denne riffel ?
#41
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by HePe

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

- vi er trods alt en gruppe som fuldt lovligt kan anskaffe særdeles farlige våben

Hvad er "særdeles farlige våben", som du udtrykker det?



Med særdeles farlige våben mener jeg enhver riffel uden undtagelse, for enhver riffel er i mine øjne særdeles farlig, og om den er halv automatisk eller repetér gør ikke den store forskel i 'farlighed' i mine øjne.

Og så er det at det er underligt at vi godt kan få tilladelse til den ene, men ikke til "den anden"


Efter min mening er det kun med til at gøre våbenbegreb og -definitioner mere diffuse og usaglige, når vi begynder at kalde almindelige jagtvåben for "særdeles farlige våben".

Hvad gør en riffel til noget "særdeles farligt"?
HePe
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by HePe

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by HePe

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

- vi er trods alt en gruppe som fuldt lovligt kan anskaffe særdeles farlige våben

Hvad er "særdeles farlige våben", som du udtrykker det?



Med særdeles farlige våben mener jeg enhver riffel uden undtagelse, for enhver riffel er i mine øjne særdeles farlig, og om den er halv automatisk eller repetér gør ikke den store forskel i 'farlighed' i mine øjne.

Og så er det at det er underligt at vi godt kan få tilladelse til den ene, men ikke til "den anden"


Efter min mening er det kun med til at gøre våbenbegreb og -definitioner mere diffuse og usaglige, når vi begynder at kalde almindelige jagtvåben for "særdeles farlige våben".

Hvad gør en riffel til noget "særdeles farligt"?



Tjae, hvis jeg skal sammenligne med andre våben, og kalde fx. et sværd for et farligt(som jo også kræver en tilladelse, og vel derfor ikke kan kaldes ufarligt), så er en riffel i mine øjne særdeles farlig, fx. ud fra evnen til at dræbe på 3 KM afstand, hvis man ellers er god nok til at ramme. Det at det ikke kræver den store træning at kunne slå ihjel med en riffel, er da også en parameter.

Så det er vel et spørgsmål om relativitet der gør at jeg finder alle rifler særdeles farlige(og stort set lige farlige, uanset konstruktionenen og materialevalget). Men du behøver jo ikke at mene det samme [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#43
Blokering af aftrækken kan f.eks. laves, ved at svejse et stykke metal på foldekolben, så man ikke kan få fingeren ind i aftrækkebøjlen. burde kunne laves, på et par minutter, når først man har lavet foldekolben.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by ran

Så begynder det at minde om noget, som den lokale våbensherif ville kalde en "bankrøvermodel"... [B)]



Måske nok, men den er hverken taktisk, militærlignende, halvauto eller noget af de andre grimme ting de plejer at hoste over [8D] plus den bliver kort, handy og kan spændes på en rygsæk uden at genere nogen steder og optikken kan bæres sikkert for sig selv [Wink]

Takleberry
Svar
#45
Man skal vel heller ikke have en ny tilladelse, bare fordi man sætter et andet skæfte på? Wink

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#46
Tak for alle foreslagene - jeg tror dog at jeg indtil videre vil arbejde på at få fat i enten Kel-Tec'en, eller Contender G2 - først hvis begge mislykkes(pga. fx. pris eller tilgængelighed) vil jeg begynde på custom løsninger.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tak for alle foreslagene - jeg tror dog at jeg indtil videre vil arbejde på at få fat i enten Kel-Tec'en, eller Contender G2 - først hvis begge mislykkes(pga. fx. pris eller tilgængelighed) vil jeg begynde på custom løsninger.



Hej Kenneth!

Lyder spændende - du må endelig poste dine erfaringer herinde, gode som dårlige...

Mvh

Otterup
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tak for alle foreslagene - jeg tror dog at jeg indtil videre vil arbejde på at få fat i enten Kel-Tec'en, eller Contender G2 - først hvis begge mislykkes(pga. fx. pris eller tilgængelighed) vil jeg begynde på custom løsninger.



Hej Kenneth!

Lyder spændende - du må endelig poste dine erfaringer herinde, gode som dårlige...

Mvh

Otterup



Naturligvis - og forhåbentlig med billeder [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)