Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulær pürchriffel-er fundet
#21
Hvis det er "Trigger Happy"-aftrækkerkittet fra "Wild West Guns" - så kan det KLART anbefales.

Det er nemt at installere (har selv installeret to - én i hver af mine Marlins) - og mit bud er at aftrækkervægten gik fra ca 3 kg, med til lige en halv skygge over 1kg.

Kan bestemt anbefale Marlin - også over Winchester.!
Både i funktion, men også præsicion - plus Marlin's låse er stærkere.

Hvis det er bukkejagt, kan .30-30Win sagtens gøre det - men være ikke for hurtig til at feje .45/70Gov af bordet.!

Ved at vælge ladningen til formålet, får du ikke større kødødelæggelse end hurtigere kalibre.
Har set billeder af "White-tail" taget på 100+ yards, med indgangshul på cal .45 (11.4mm) og udgangshul på kun en smule større - selv med hulspids-projektiler.

Eks Remington og Federal hollowpoint er så træge, at de aldrig når at ekspandere i så små dyr, så kødødelæggelsen bliver ikke ekstrem.
De skal møde et ret fast dyr, som en elg, før de ekspanderer fuldt og afgiver al sin energi.

Så mit bud (med forkærlighed for .45/70) kunne være en Marlin 1895 GuideGun (18.5" løb og med mulighed for kikkert enten over låsen, eller med lang øjenafstand.) - eller som en standard Marlin 1895'er med 22" løb.

Enten i cal .45/70, eller i .30-30Win.

Og har du brug for lidt ekstra energi - så har Kr.O.Skov i Bording Hornady Lever-Evolution hjemme i begge kalibre.

Præsicionen vil med begge kalibre være fuldt tilstrækkelig til jagt i Dk, og gerne holde sig på 1-1½" på 100m - ja selv 2" vil gøre sig udemærket, men det tror jeg ikke bliver et problem.

1874 Sharps Sporting replika, med traditionel kikkert.
Marlin 1895 Guidegun (rustfri) med Leupold 2.5x28LER kikkert og GhostRing-backupsigter. (præsicion, ca 3cm på 100m ved 5 skuds grupper)
Marlin 1895 Cowboy med vernier-sigte.
Begge Marlin's med Wild West Guns's "Trigger Happy"-aftrækkerkit.
[Image: Sharpsogmarlins.jpg]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth
[brDu skal da have en enkeltskudsriffel: Thompson/Center Contender G2 i .223. Dne har udskiftelige løb, og vejer ca. 2.5 Kg.

Har selv kig på den, og den er i hvert fald ikke for tung :-)

Ja altså den skal bare over de 6mm [8D] Er der nogen som tager dem hjem til DK ??

Tusind tak for de andre forslag - de bliver taget med i overvejelserne [8D]

Mvh Takleberry



Topguns er importør, men de sælger ikke til private - gå gennem din almindelige våbenpusher og få en pris. Jeg afventer en pris på en .223 i rustfri fra Rex [Wink]

Den findes i mange kalibre( fra .17 Mach 2 til 45/70) , men hvis den ikke går højt nok op i kaliber, så køber man bare en 'Encore' model i stedet - den går op til .416 Rigby [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
Jeg vil foreslå at se om du ikke kan finde en Steyr UL i 243w
jeg har selv en - min far har den dog i fast udlån.
den vejer kun 2,7kg, og piben er kun 48,5cm lang
kan kun anbefales

ps - skulle du finde på at tage til Polen, så er den også lovlig der til svin og hjort, så læne du bruger kugler der yder over 2000J ved E100
Svar
#24
Jeg hader firmaer som ikke bare kan opgive en pris - alt det andet bøvl er sgu..ja bøvlet

Jesper er det en Ultra Light du mener ??
[Image: Steyr-UltraLight.jpg]
Svar
#25
Mine penge ville være på en Remington 7 eller en Tikka T3 Lite. Lyder som om der skal pilles lidt ved en 7'er for at den bliver perfekt, men har set en brugt - tror det var i den blå - for nyligt med Houge skæfte. Den så interessant ud.

Jeg bruger selv T3 Lite i 308win. Super let og skæftet er minimum godkendt i den prisklasse. Den skyder grupper på 25-45mm med al fabriksammo (træning og jagt) jeg har prøvet i den og med de håndladninger jeg bruger lige nu er den konsekvent under 30mm på 5 skudsgrupper - uden der er pillet det mindste ved den... Jeg har i tidligere brugt både Blaser og Rem700 men som bukke/pürsch riffel er jeg ikke i tvivl om hvad der kommer med fremover.

I øvrigt tog jeg en fin kraftig gaffelbuk med den i går Smile

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#26
Tillykke med bukken Hr. Olsen [Wink]

7'eren var også lidt fristende, men er ikke meget for at risikere at den skal gennem et fuldstændigt 1-4 eftersyn før den - forhåbenligt - er optimal. På et tidspunkt blev de solgt med laminatskæfte, men de har ikke været til at opdrive de sidste åringer. Var faktisk nede hos Tommerup jagt&fiskeri for ikke længe siden og der havde de en 7'er stående til 1500,- spritny, men i et eller andet udefinerbart bejset træskæfte og i .260 Remington ??

Er lite'en kortere/handy'ere end en normal T3'er (kan ikke komme ind på Tikkas hjemmeside ????)
Svar
#27
Blaser Professional. Kort let riffel. Med aldeles fint plastskæfte med gummibesætning for ordentligt greb.

Jeg er meget glad for min. Det er en 270 win.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Er lite'en kortere/handy'ere end en normal T3'er (kan ikke komme ind på Tikkas hjemmeside ????)



Ja den er meget mere handy. Var lige i skabet for at veje mine.
Min T3 varmint i 30-06 vejer 4,4kg med en Bushnell E6500 på ryggen.
Min Lite i .223 vejer 3,7kg med samme kikglas.

Derudover er jeg fuldstændig enig med Olsen i at det vil blive den der i al fremtid kommer med som bukke riffel.

Har disse billeder fra en tur i foråret. Det er godt nok skudt med 30-06éren med Liten er mindst lige så præcis.
Mener bukken stod på 170m og der er brugt S&B bolcher.
[Image: 11042010152.jpg]
[Image: 11042010151.jpg]

Senere på dagen skød vi på 600m med .223 i T3 Lite med 55 grains S&B.
Det gik osse mægtigt.

Kan kun anbefale den Lite som bukkeriffel.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Blaser Professional


Med risiko for at komme galt afsted, kunne der meget vel stå en professional højt på ønskelisten - problemet med den (udover magasinet som jeg synes er lidt "alternativt") er at jeg befinder mig i kategorien "dødelig" og sidst jeg kikkede på kontoen stod der ikke lige et beløb stort nok til en Professional til knap 18 K + plus en montage til ca. 2 K + evt. lidt kiggeglas. Har som sådan ikke noget fast beløb på, men når vi er oppe i den kategori er det simpelthen for dyrt.

T3 Lite kan jeg ikke rigtig blive klog på - let: ja, funktionel: ja, præcis: ja, handy: mnjaj ikke rigtig...

Umiddelbart tror jeg faktisk jeg ender omkring noget i retning af en fuldskæftet Steyr Mannlicher (ikke SBS-system [xx(]) Har haft kigget på Steyrs Ultra Light men igen er det SBS'en der trækker ned (var allerede lidt træt af den på Scout'en)
Sauer kunne også være et alternativ, men bryder mig ikke vildt om sikringssystemet på 202'eren og aner ikke om 200 serien blev lavet i fuldskæftet [:I]

Ihvertfald er der dømt ose tur på lørdag og så må jeg om jeg er blevet klogere [Big Grin]
Svar
#30
Hej T.

Kom lige til at tænke på at jeg, i år, indskød min riffel med bla. andre en der havde en renoveret Carl Gustav i 6,5x55 fuldskæftet. Den var ikke længere end det halve af min søns fiskestang, og han er kun 4 år[8D]
Let, ja relativt.[|)]
Handy, jep.[Smile]
Træ, forholdsvis meget![:I]
Kaliber, tjek[}Smile]
Præsis, rigelig[:0]
Good Feeling, none, but get's it done[xx(]
Og pris, du får råd til at smække "Hubbel" på nakken af den[:0]

Det æ da så'en karl do ska' ha'[Wink]

Mvh.Prezz
Svar
#31
Tjaehh, jeg kunne godt blive fristet af denne her,
hvis det ikke lige var fordi jeg har en fuldskæftet 5,6x57

http://egun.de/market/item.php?id=2806114

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Det æ da så'en karl do ska' ha'[Wink]



Det war sjåen iæen a haii å dæn war trææls [Wink]

@Schönauer: Det var godt nok en lækker lille fætter den der [:p] (hvis man altså lige fik fjernet det der underlige træ den er udstyret med [Wink])
Svar
#33
Takleberry; en Proff koster jo godt lidt knapper. Der er dog lang vej tilbage nedad rangstigen til den ultimative Morten Kock riffel.....EN fuldskæftet..... Uha da..... [Wink]

Vil blot bifalde din gode smag....... [Big Grin]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#34
@Schönauer: Det var godt nok en lækker lille fætter den der [:p] (hvis man altså lige fik fjernet det der underlige træ den er udstyret med [Wink])
[/quote]
Når du nu har så dårlig smag[:o)] kunne du vel bare spraymale
den i Pink Lady[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Vil blot bifalde din gode smag....... [Big Grin]



Det er vist første gang nogen har påstået jeg har god smag [Big Grin][Wink]

Der hvor prof'en og Morten Kock'en rammer samme niche - en menneskealder i mellem - er i deres kompakthed [8D]

@Schönauer: Argh pink lady var måske også liiiiige at strække den - den slags præferancer har jeg ikke [:I]

[Image: 2806114_2_4bf956be9fb21.jpg]

men et lidt mere mørkt Classic stykke træ ville altså ikke skade [8D]
Svar
#36
Synes det med den Seven ved Tommerup lød spændende og da jeg kunne se at Takle ikke var interesseret ringede jeg derned 2 min. efter den var nævnt i indlægget og fik den reserveret og kørte derefter over for at se den. Den er fuldstændig som ny (hvis ikke den er helt ny), rigtig flot skæfte med svungne netskæringer, facetslebet lås og med svingmontage. Den er virkelig "sød".
Efter indlægget var Tommerup Jagt blevet kimet ned. Undskyld - men jeg er nødt til at sige: "I kom for seeent" :-)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Claus - og andre som måtte læse med, så havde han altså 2 dengang jeg kiggede [Wink] og til samme pris.... Tillykke med den. Lad os høre hvordan den gebærder sig - så kan det jo være jeg græmmes over mit vægelsind
Svar
#38
CP - vil vil selvfølgelig se billeder af dyret når den flytter hjem til dig.....

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#39
Den er fundet....

Jeg har lige stået hos Skotten i Ringe,
og set på en rigtig fin purschriffel:
Winchester M70 lås, kort og kraftig s&l-pibe,
Hogue skæfte med alu beddingblock,
og sidst men ikke mindst:
Jewell aftræk.
Helt nybygget og til salg....

Og hvem kan ikke veksle den.....[Sad]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by 300win

Den er fundet....

Jeg har lige stået hos Skotten i Ringe,
og set på en rigtig fin purschriffel:
Winchester M70 lås, kort og kraftig s&l-pibe,
Hogue skæfte med alu beddingblock,
og sidst men ikke mindst:
Jewell aftræk.
Helt nybygget og til salg....

Og hvem kan ikke veksle den.....[Sad]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!



Pris?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)