Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krigsveteraner bor i skovene
#21
Citat:quote:

Og nu bruger de den jo i skoven til overlevelse.
Det er vel lige så lovligt som en jæger og en spejder med kniv i skoven.



Det ville til hver en tid også være min vurdering [Smile]

Med hensyn til "problemet" med de relativt få der bor i skovene, så ville jeg nok tage den tilgang at forsøge at få en dialog med en sådan person, hvis jeg fandt at han camperede på min jagt. Som udgangspunkt tror jeg nok jeg ville lade ham campere der. Det kunne så passende være mit "sølle offer" i den krig vi har indladt os på ud i verden. Jeg synes vi skylder vores hjemvendte soldater stor tak for de ofre de bringer og vi bør give dem relativt vide rammer for deres opførsel når de kommer hjem. Derud over bør der ikke spares på den hjælp de skal have tilbudt efter hjemkomst. Det der med at tvinge folk til behandling bør end ikke diskuteres medmindre de beviseligt udgør en direkte fare for dem selv eller andre. Derimod kunne man jo give dem et tilbud det var svært at afslå.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#22
Nu behøver man jo strengt taget ikke at være syg fordi man har lyst til at vagabondere lidt....................det kan sikkert være meget sundt, hvis man har levet lidt anspændt i en periode........Hvis man så i den sammenhæng kommer til at konflikte med et par regler kan jeg ikke tage alvorligt - vi lever jo i et land (styret af en liberal regering??????????), hvor man ikke kan slippe en skid uden at overtræde en eller anden tåbelig regel.




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#23
Ja hvis de bare rydder op efter sig så går det nok. I Sverige er der mange steder problemer med folk som bor i skovene. Det er ikke veteraner, men bærplukkere fra Østeuropa. Et godt stykke hen ad vejen kan de jo gøre det indenfor alle mands retten, men ofte overskride de dog også disse regler. Det tror jeg nu at de fleste ville leve med hvis ikke det var fordi området ofte bliver efterladt ligende en losseplads. I øvrigt er vi flere gange gået på dem under elgjagten, hvilket ikke er helt trygt, vi skulle jo nødigt have en polsk bærplukker op at hænge i slagteboden.

En dialog vil nok være at foretrække, men der er i min verden også grænser for hvor langt gæstfriheden rækker, så hvis det skal være et lykkeligt forhold kræver det nok at det er begge parter der viser hensyn. Det ville være lidt ærgerligt hvis alle fasanerne er spist inden jagttiden kommer fordi der er sat snare hele vejen rundt om fodertønden.
Mvh.

Yeti
Svar
#24
Pjat for opmarksomhedens skyld. Han kan spadsere ind i Brugsen hver dag hvis han vil. Hvis han er saa sart hvorfor har han meldt sig til to ture, og endnu et storre sporgsmaal hvorfor blev han godtaget med saa skrobelig en psyke???
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Pjat for opmarksomhedens skyld. Han kan spadsere ind i Brugsen hver dag hvis han vil. Hvis han er saa sart hvorfor har han meldt sig til to ture, og endnu et storre sporgsmaal hvorfor blev han godtaget med saa skrobelig en psyke???
Hogmeister



Jeg tror (uden at vide det), at ikke alle er klar over hvad det er de kan komme til at opleve dernede.
Og lige meget hvor psykisk stærk du er, så kan du ikke vide hvordan du vil reagere ved at dræbe et andet menneske eller se sine kammerater blive lemlæstet i krig.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#26
Hvis vi ikke har større problemer at slås med i Danmark, en 5 stakkels veteraner, som har valgt at bosætte sig i skovene, ja så syntes jeg at det er billigt sluppet :o)

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke tro, at det skulle udvikle sig et problem.. Regn lige lidt på promillerne, når I skal dele de 5 stakler op i de mange hektar skov vi har.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Hvis vi ikke har større problemer at slås med i Danmark, en 5 stakkels veteraner, som har valgt at bosætte sig i skovene, ja så syntes jeg at det er billigt sluppet :o)

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke tro, at det skulle udvikle sig et problem.. Regn lige lidt på promillerne, når I skal dele de 5 stakler op i de mange hektar skov vi har.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Så regn lidt på hvor træls det vile være hvis du havde lejet 50ha skov og det var netop dine 50ha han slog sig ned i... og hvis han så havde fået sig en hund som han lod gå løst oven i...(det sidste kender jeg ikke nogen eksempler på men hvis jeg rente rundt alene ville jeg godt nok have en vovse)

Det ville undertegnede være pænt træt af... Ligegyldigt den ellers nok så etiske diskusion i har kørende.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Pjat for opmarksomhedens skyld. Han kan spadsere ind i Brugsen hver dag hvis han vil. Hvis han er saa sart hvorfor har han meldt sig til to ture, og endnu et storre sporgsmaal hvorfor blev han godtaget med saa skrobelig en psyke???
Hogmeister


?????????????????????? Hvad i alverden har det med sart og skrøbelig psyke at gøre?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#29
Hej

Jeg synes egentlig også at set fra oven er et meget lille problem - MEN der er vel ingen af os der med hånden på hjertet vil acceptere en tidligere soldat bosat på vores jagt, som oven i købet lever at det han kan fange og plukke i skoven. De er jo også sultne om foråret hvor der ikke er jagttid på noget eller nogen bær og svampe.

Hvis de skal vagabondere i skovene må det blive i en offentlig skov hvor der ikke drives jagt og alt skal foregå efter gældene regler - altså ingen snarer eller lignedende....
Svar
#30
I burde skamme jer! Der er nogle, som vil ofre liv og førlighed for at kæmpe for demokrati.. Så hyler i over, at de stjæler en fasan eller hare fra jer[Sad!]
Svar
#31
Altsaa, smid dem ud!
Angaaende psyken, forstaar jeg ikke at forsvaret sender manden paa en tur til. De maa da for dalen vudere dem inden de kommer afsted saa man ikke har 'a loose cannon on the deck' i felten.
@ eleven, jeg giver dig ret, saa skyd hunden.................Det ville vare fuldt lovligt her, og hvis nogen er bekymret at staklen har en kniv, se stort paa det "You don't bring a knife to a gunfight"
@ deerdk, og det giver dem saa yderligere rettigheder til lovovertradelser?? Der er hjalp at hente/faa og om nodvendigt tvangs behandling, ellers har man blot en time bomb rendende rundt og lejer Rambo.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#32
Hyklere! I vil gerne have, at jeres børn kan tage metroen uden at blive sprængt i luften[Sad!] Der er en pris, som må betales, når unge mennesker drager i krig! Det er nemt at være dømmende, når man sidder i det endnu trygge Danmark
Svar
#33
@deerdk

Vi debatterer et problem (som stadig er et ret lille problem - men som måske kunne gribe om sig...hvem ved?)

Jeg tror det er en reel bekymring for jægerne i Rold Skov, hvis der render rambo-typer rundt - som oven i købet er psykisk ustabile og erklærer sig selv som ustabile (jvf. ham i TV-interviewet).

Alle har ret til deres mening - og det er helt acceptabelt at udtrykke den klart og tydeligt - men det er ikke god tone at kalde de andre debatdeltagere for hyklere.

Skulle vi ikke lige prøve at holde kammertonen engang?

vh Ran

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#34
Selvom retorikken er lige hård nok, så er jeg squ på deerdk´s hold.

@hogmeister det er da utrolig så hård du er i munden, gad vide om du er mand for dine ord hvis du først stod i situationen[?]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#35
Jeg støtter op omkring den med vovser der render rundt på reviret uden ejer og uden egentlig formål....der er kun en ting at sige. One shot one kill..........

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by deerdk

I burde skamme jer! Der er nogle, som vil ofre liv og førlighed for at kæmpe for demokrati.. Så hyler i over, at de stjæler en fasan eller hare fra jer[Sad!]



jeg kan slet ikke se at vi skulle skamme os!
De har selv valgt at tage der ned!
De for en god løn for de !
De er ansat i staten!
De har tegnet en kontrakt med staten!
Staten er deres arbejdsgiver!
De blev dårligt i hoved og psyken af deres arbejde
Hvem har så ansvar!
Staten!!!!

Jeg har ikke bed dem om at tage til Afghanistan eller til ex Jugoslavien!

Ophold i krigszoner sker på egen valg med alle konsekvenser også sener hen!!!

I denne tilfælde overholder staten ikke sine pligter i henhold til de soldater som de har slået klik for!

Lille

Hilsen Lille

Formerly known as Krengel
Hilsen Lille

Svar
#37
Hold da op! Mener du at der er en direkte forbindelse med om du kan kore trygt paa Metroen og danske soldaters indsats i Afghanistan?? Vi har ikke noget at gore der. Min mening staar fast og jeg kan betro dig Lani, jeg ville ikke stille mig i den situation. Det er trods alt frivillig tjeneste. Hvad business har vi i det stenalder land. lad dem dog i fred, og om tre maaneder har de selv ryddet op i det, og slaaet den anden halvdel ihjel, og saa er den pot ude.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#38
Som LANI siger, så er deerdk's udtalelse måske lidt hård.
Men omvendt så giver jeg ham ret i at det er nemt at være dømmene, når vi selv sidder trykt i Daanmark.

Jeg har STOR respekt for de unge såvel som ældre soldater, der gerne ofrer deres liv for Danmark.

Og som LANI giver jeg gerne afkald på et rådyr m.m. som mit lille offer til de soldater, der er gået i krig for Danmark.
Jeg giver gerne afkald på lidt af min hobby, hvis det kan gøre det nemmere for en psykisk syg ex-soldat.

Har I læst historierne i "Mød soldaterne" i første link jeg postede ?

Her eksempel:

René Pamperin / Major:
Oplevede kolleger blive dræbt. Sad med en døende ung mand i sine arme.
Gik ned med stress, samt stærkt belastet af at have ansvaret for, om hans soldater kom hjem igen

Ingen personer, der ikke har været i krig kan udtale sig om, at soldaterne ikke burde være sendt afsted, hvis de ikke har kunnet klare de oplevelser der er forbundet med krig.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#39
De er jo som altid når de er krig de er langt fra at alt bliver fortællt!

Påstanden om der skal bekæmpes terrorister er en af dem!Brug 10 % af de buguette som blev brandt af i Afghanistan af de danske topper i danmark til øge sikkerheden hvis man mener man har brug for de!

Hvad er med råstoffer? Der bliver hårdnakkede påstået at der findes ingen i Afghanistan som er hver at tale om!
De er den største løgn der findes i Afghanistan findes umængter af værdifulde mineraler i store mængder bland andet guld,kobber,Litium til en værdi af 860 milliarder euro og diverse andre spændene ting der kan graves op!
Og gæt hvem der har fundet dem!

Amerikanerne!
Når man har tid til at bedrive geologiske undersøgelser så har vel for meget tid og lader andre klare ting og sager som kunne klares selv!

http://nachrichten.at.msn.com/ausland/ar...=153762448

Jeg kan desværre ikke finde orginal artikeln igen!Fra New York Times

Så spar mig for alt de bullshit at der skal kæmpes for demokratiet og frihed, menneskelighed osv.De eneste de drejer sig om er penge!
Talibimbam og friends ved lige nøjagtig hvad de drejer sig om og hvad de har under fødderne!!!

Hjælp de mensker som har de dårligt fordi de har været der nede som soldater! Se at få de danske tropper hjem og lad amerikanere slås selv for de de nu mener!

Lille

Hilsen Lille

Formerly known as Krengel
Hilsen Lille

Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hold da op! Mener du at der er en direkte forbindelse med om du kan kore trygt paa Metroen og danske soldaters indsats i Afghanistan?? Vi har ikke noget at gore der. Min mening staar fast og jeg kan betro dig Lani, jeg ville ikke stille mig i den situation. Det er trods alt frivillig tjeneste. Hvad business har vi i det stenalder land. lad dem dog i fred, og om tre maaneder har de selv ryddet op i det, og slaaet den anden halvdel ihjel, og saa er den pot ude.
Hogmeister



Vi er der, nok ikke fordi der er nogen som helst grund til at tro der opstår Afghhanske tilstande i Metroen. Næeh - det er ikke frygten for vi bliver overfaldet af en flok anderledes klædte flok krigere.

Der er ingen olie som forklaring - men der masser af bla.a. lithium -så indsatsen går vel på at sikre os vedvarende sikker mobiltelefoni.

Jeg har stor sympati for de soldater der tager derned, men er ikke naiv nok til at tro de gør det for en god sags skyld. Lønnen er ikke uvæsentlig, og jeg er overbevist om man har relativt let spil med at rekruttere unge m/k'er der står overfor et kriseramt samfung efter de har gennemgået hærens HG - og vælger at fortsætte i de indtil nu trygge rammer med sikker indtaægt ifb.m. Hærens reaktionsuddannelse. Nu er man ''member of the pack'' og pludselig skal man melde sig ud af flokken hvis man ikke vil med.

Jeg har en søn der aftjente værnepligt for et par år siden. Han var helt afklaret omkring udsendelse før og undervejs - men begyndte at vakle (nogen af de bedste kammerater meldte sig til HR). Har været til forældredag ved Den Kongelige Livgarde - og jeg skal love for man skulle bruge folk. Det var en åbenlys appel til forældrenes forståelse for man skulle bruge deres børn.

Jeg ved ikke hvem der kommer hjem i skadet tilstand - om det er dem der har en drøm om at gøre sig som sniper - om det er de helt unge - eller om det er kontraktansatte der vil blive fyret eller værre, hvis de ikke falder ind i geleddet.

Men jeg tvivler på det frømandskorpset eller jægerkorpset der har folk siddende i en dansk skov. Hvis det var, tror jeg ikke vi ville kunne læse om det i aviserne - de folk er nok for professionelle ''campister''

Mit amatørgæt er man sender folk afsted der ikke er trænet i tilstrækkelig grad. Ja - vi kan have sympati for dem - men det er politikkerne der har sendt dem afsted - og det må derfor være indlysende det er politikkerne/staten der har ansvaret. At man så kan få det indtryk at disse ikke forvalter deres ansvar godt nok, er ikke ensbetydende med man skal sætte jagtret/privat ejendomsret ud af spil.

Der er folk der er trængt langt op i hjørnet af alm. civilt arbejde - men det giver ikke et frikort til at campere i naturskønne omgivelser, uden at betale - altså de må holde sig til campingpladserne.

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)