Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krigsveteraner bor i skovene
#41
Citat:quote:

Hold da op! Mener du at der er en direkte forbindelse med om du kan kore trygt paa Metroen og danske soldaters indsats i Afghanistan?? Vi har ikke noget at gore der. Min mening staar fast og jeg kan betro dig Lani, jeg ville ikke stille mig i den situation. Det er trods alt frivillig tjeneste. Hvad business har vi i det stenalder land. lad dem dog i fred, og om tre maaneder har de selv ryddet op i det, og slaaet den anden halvdel ihjel, og saa er den pot ude.
Hogmeister


Jeg har tit spurgt mig selv hvad vi egentlig gør i Afghanistan og om vi bør være der eller ej. Min opfattelse af årsagen til at vi er til stede der er at det er for at flytte kampfronten fra vores banehalvdel og over på deres. Siden har Al Quaida haft meget svært ved at gennemføre terrorangreb i både Europa og USA. Om det alene skyldes presset på hjemmefronten kan jeg ikke vurdere, men der er ingen tvivl om at krigen i Afghanistan giver os et pusterum i vesten
for tiden.
Det store spørgsmål er så om det på lang sigt forbedre eller forværre vores sikkerhed....det må tiden vise.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#42
@TSX

Du mener de udsendte er uerfarne ?

Hvad så med ham her:

Bendt Steen Klamer

Alder: 43 år.

Bopæl: København.

Missioner: FN-soldat på Cypern,
hold 53-54, 1990.
FN-soldat i Kuwait, 1991.
FN-soldat i Kroatien, hold 1, 1992.
FN-soldat i Bosnien,
hold 1, 2 og 3, 1992-1994.
FN-soldat i Bosnien, hold 5.
Nato-soldat i Bosnien, hold 1, 1995.
Nato-soldat i Kosovo, hold 1, 1999-2000.
Nato-soldat i Bosnien, hold 15, 2003.
Nato-soldat i Afghanistan, hold 2, 2005.
Nato-soldat i Irak, hold 7, 2007.
Nato-soldat i Afghanistan, hold, 5, 2008.

Psykisk påvirkning: Mærkede konstant uro i kroppen efter at have været udsendt på tre hold i træk i Bosnien. Slog det hen ved at tage af sted på nye missioner.

Uroen blev mere udtalt efter hjemkomsten fra Irak.

Gad ikke være sammen med sine venner, kunne ikke holde ud at være i sin lejlighed og fik søvnproblemer.

Følte sig ikke hjemme i Danmark og følte per refleks efter et våben, hvis han følte sig utryg på gaden.

Man kan vel dårligt kalde ham uerfaren soldat.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hold da op! Mener du at der er en direkte forbindelse med om du kan kore trygt paa Metroen og danske soldaters indsats i Afghanistan?? Vi har ikke noget at gore der. Min mening staar fast og jeg kan betro dig Lani, jeg ville ikke stille mig i den situation. Det er trods alt frivillig tjeneste. Hvad business har vi i det stenalder land. lad dem dog i fred, og om tre maaneder har de selv ryddet op i det, og slaaet den anden halvdel ihjel, og saa er den pot ude.
Hogmeister



Mja russerne prøvede jo taktikken med at lade dem være i fred og det kom der vel ret beset ikke noget fornuftigt ud af [Wink]

I en alder af 18-20 år har de færreste livserfaring nok til helt at gennemskue, hvad de siger ja til. Da jeg i midthalvfemserne skulle afsted til ex-jugoslavien var den faktiske information om hvad vi reelt skulle opleve dernede meget sparsom - jeg kan ikke forestille mig at det har ændret sig meget siden. Og når først man står i det, bider man tænderne sammen og fortsætter - både for sig selv og sine kammerater.
Og for dem der skulle være i tvivl, så sker der altså noget inde i een når man pludseligt står overfor et andet menneske som vil dræbe en - træning kan hjælpe en langt hen ad vejen, men nogen får altså dybe ar på sjælen af det.
Skulle en af dem vælge at slå sig ned på min jagt, så herregud - jeg overlever nok, også hvis han skulle nappe lidt af fasanerne eller dyrene. Tror faktisk jeg ville prøve at byde ham på en kop kaffe...

Vi kan altid diskutere rigtigheden af om vi skulle være gået ind i ex-jugoslavien, Irak eller Afghanistan, men de mænd og kvinder har fulgt hvad vores demokratisk valgte regering har udstukket og i deres jobbeskrivelse ligger altså ikke nogen pladderpædagoisk mulighed for at melde til eller fra de opgaver de bliver stillet overfor udfra et personligt etisk regelsæt. Det mindste vi kan gøre for dem er at give dem lidt luft når de har brug for det og så ellers acceptere at de har det lidt mere kompliceret end de fleste af os i vores villa, volvo og vovhunde liv.
Svar
#44
@REX - jeg mener ikke at have peget på uerfarenhed som eneste forklaring - men den liste du stiller op peger i mine øjne på hæren ikke har styr på hvor hårdt man driver folk. Jeg tager det som udtryke for man ikke tager den psykiske temperatur godt nok !!!!

Det må da give staten et ansvar ????

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by TSX

@REX - jeg mener ikke at have peget på uerfarenhed som eneste forklaring - men den liste du stiller op peger i mine øjne på hæren ikke har styr på hvor hårdt man driver folk. Jeg tager det som udtryke for man ikke tager den psykiske temperatur godt nok !!!!

Det må da give staten et ansvar ????

TSX - formerly known as JSS



Det er lige netop statens ansvar.
Som Takleberry også skriver, så gør vore soldater bare det stykke arbejde som vores demokratiske valgte regering har valgt de skal.

Men jeg skammer mig over den behandling (eller måske manglende behandling) de får, når de kommer tilbage fra en udstationering.

Derfor burde staten også betale for leje af de skovområder, der måtte være brug for, så de der har behovet, kan få den fred og ro de behøver.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Min opfattelse af årsagen til at vi er til stede der er at det er for at flytte kampfronten fra vores banehalvdel og over på deres.

Det er ikke kun din opfattelse, det er faktisk strategien for terroristbekæmpelse.

Citat:quote:

Originally posted by Lille

Jeg har ikke bed dem om at tage til Afghanistan eller til ex Jugoslavien!

Jo det så'gu' du har, dit sociale ansvar går til lidt længere end din egen navle. Du lever i et demokratisk land hvor flertallet bestemmer. Folketinget består af folkevalgte medlemmer og et flertal i Folketinget har stemt for deltagelse båd i Ex-jugoslavien, Irak og Afghanistan.

Jeg kan helt og aldeles forstå deerdk's indlæg - det er dybt beskæmmende at læse nogle af indlæggene i tråden..........................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#47
Ja det er også flertallets beslutning at fordi jeg bor i udkantdanmark så er det i orden at skadestuer lukkes, lægeambulancer fjernes og vi selv kan køre til lægevagen med ikke livstruende sygdomme (et brækket ben er åbenbart ikke en livstruende sygdom).
Jeg betaler samme skat som alle andre. Jagtlejen er også den samme som alle andre steder i Danmark, og nu skal ens skov også være socialt opholdssted for veteraner.

Samtidig så indføres der egenkontrol i mit erhverv, mere papirarbejde. Flere offentligt ansatte kontrollanter som jeg skal aflønne efter deres skønnede timeforbrug. Vores veje bliver privatiserede, med efterfølgende krav om at føre dem op til lovlig standard. Andre private veje bliver overtaget af det offentlige med efterfølgende krav om at føre dem op til lovlig standard. Altsamme på grundejerens regning.

Det er på tide at nogen af de mennesker der er tilknyttet bofællesskabet Christiansborg tager ansvaret og sørger for at rydde op efter sig selv.

Alternativt kan en gruppe af mennesker jo finde sammen på evt facebook og leje de skove som de mener må være nødvendige til afholdelse af veteraners fortsatte eksil i de danske skove.

Det må da være ok at komme med sin personlige mening uden at skulle disses for det?
Svar
#48
Citat:quote:

Det må da være ok at komme med sin personlige mening uden at skulle disses for det?


Selvfølgelig er det det [Smile]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#49
Tja udover det, så syntes jeg at de gør et godt stykke arbejde de soldater der er udstationeret.

Det virker bare som om at de mennesker der træffer beslutningerne er rigtig gode til at træffe dårlige valg især mht material, mandskabshåndtering og pressestrategi.
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Det virker bare som om at de mennesker der træffer beslutningerne er rigtig gode til at træffe dårlige valg især mht material, mandskabshåndtering og pressestrategi.



Det er jo heller ikke dem, der sidder med røven på slibestenen [Wink]
Svar
#51
Og hvis de har brug for fred og ro, send dem paa refugiet i Logumlkoster.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#52
Hej.
Ingen tvivl om at jeg har dyb respekt for de mænd/kvinder der er udsendt,og det er uden diskussion frygteligt at nogle af dem er så skadet af det,men hvis alle der får psykiske problemer af en eller anden grund eller bare ikke kan med det eksisterende samfund flytter i skovene,så tror jeg vi får et stort problem,nej min mening er at alle der har været udsendt skal til et møde med en psykolog omgående de er hjemme,ja måske inden de går i flyveren i Afganistan,så der stod nogen klar når de kom tilbage.
Det var så min mening.
MVH
LØVIG
Svar
#53
Helt enig. Det er det vi gor med Canadiske soldater. De kommer til Cypern til 'decompression' og psykologisk hjalp inden de kommer videre hjem.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#54
Det her er godtnok ved at udvikle sig til et ret stort problem syntes jeg. Meget større end jeg forstår!

Hogmeister, jeg har læst nogle af dine indlæg i tråden, er direkte uenig med dig, og bryder mig ikke om dine holdninger, som du selvfølgelig er i din gode ret til at have! Det er som om, at der kun er plads til supermennesker i din verden. Du giver udtryk for at soldaterne har en svag psyke før de bliver udsendt, og derfor aldrig skulle have været afsted. Det er da den værste gang sludder jeg til dato har hørt! Har du hørt om Post traumatisk stress??? Personen/erne har været udsat for ting som senere har givet en reaktion som ingen kunne have forudset. Jeg kender selv personer som har haft det svært efter de er kommet hjem, hvilket har medført skilsmisser og andre problemer. Du kan sgu ikke læse en persons psyke så godt, at du kan forudse, om han eller hende vil få problemer som er relateret til udsendelsen/erne senere i livet. Krig er for nogle en barsk oplevelse, mange tror at de ikke er følelsesmæssigt sårbare, og kan klare det hele. Men desværre går det ikke altid som præsten prædiker!

Hvordan i hede hule BIP ville du have det, hvis du og dine venner sad i en pmv, og en vejsidebombe sprængte under den. Din gode ven og kollega ligger nu lemlæstet og indsmurt i blod foran dig, og stirrer dig ind i øjnene, alt imens livet slipper sit tag i ham...??? Tag dig sammen mand, det er ikke noget at skabe sig over (i Hogmeister world)!! Op på hesten igen min ven, rigtige mænd viser ikke følelser!

Jeg beklager hvis jeg er for skarp i tonen Hogmeister, men jeg syntes sgu ikke du er helt fair i dine udmeldinger, og det er jeg altså nødt til at have luft for!

Din sidste bemærkning kan jeg dog tilslutte mig delvist. Ansvaret ligger hos forsvarsministeriet, som er øverste myndighed. Indsatsen for at give soldaterne den nødvendige hjælp har simpelthen ikke været god nok. Efter min mening skal alle igennem tvungne samtaler med kompetente psykologer så snart de vender hjem, og det er uanset hvor godt de mener at have det! Jeg syntes også at jeg har hørt det foreslået i TV avisen, men ved ikke om det blev gennemført.

Men fordi nogle mennesker knækker grundet krigsrelaterede oplevelser, så betyder det altså ikke at de var uegnede til opgaven i udsendelsesøjeblikket.

Jeg fik fortalt af en Kaptajn som lige var vendt hjem fra afganistan, og var sammen med mig på jagt, at mange af de udsendte kun har 4 måneders uddannelse i rygsækken når de tager afsted. Hvor meget kan man lige forberede en ung m/k på hvad der venter dem på så kort tid, og hvordan kan man gøre en civil person til en hærdet kriger på 4 mdr.? Det kan efter min bedste overbevisning ikke lade sig at gøre.

Om vi skal være i Afganistan eller ej, har jo ikke en skid med diskussionen at gøre. Nu er vi der, og det må vi forholde os til!

Skovfogedelev: Jeg kan da godt forstå, at det må være træls at have en veteran til at opholde sig en i ens skov. Men det er vel for pokker ikke meget een person kan fylde på 50 hektar? Er det et problem, så fjerner politiet ham vel hvis de bliver tilkaldt?!

Til sidst vil jeg gerne sige, at jeg ikke mener at der skal gøres mere stads af de udsendte end af andre menesker der påtager sig, og løser en opgave. De er håndværkere der tager ud og udfører det arbejdes som de har skrevet under på at de vil gøre. Det gør dem på ingen måde til helte i mine øjne.. Men sågu heller ikke til skydeskiver fordi en millipromille af dem viser sig at være gjort af kød og blod!!!

tænker stille for mig selv, at det da er godt at de fleste hjemløse har valgt at opholde sig i byerne, hvis 5 mand kan skabe så stor røre i andedammen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#55
Efter hvad jeg laser saa er de aabenbart ikke uddannet nok til opgaven. Vores Canadiske soldater der er experter i arktiske forhold bliver da sendt til orkenen i New Mexico i flere maaneder inden de bliver udstationeret til Afghanistan. Hvis man i Dk blot sender dem en tur til Oksbol lejren, ja saa tror da fanden. lidt sand og lyng kan nappe staa til maals med en rigtig orken.
Og jo, jeg er bekendt med begrebet post traumatic Stress og hvad det indebarer. Har oven i kobet taget kursus i det for jeg har varet bevabnet i over tyve aar i embedsmedfor og i eventualitetens skyld skulle komme ud for en ildkamp at vare forberedt paa folgerne, saa jeg ved en lille smule om det. Slet ikke paa samme plan som soldater i konstant kamp beredskab, men jeg mener hvad jeg sagde var, at der er aabenbart folk der bor i skoven (?) som har varet udsendt to gange, og det er uforsvarligt. De skulle aldrig have varet afsted anden gang, og dem der kommer hjem, de skal have en psykologisk undersogelse hvad enten de synes om det eller ej.
Det er skandalost at man tillader dem at bo i skoven "saa de kan finde sig selv" De skal nok komme hjem naar Kyndelmisse slaar sin knude. Saa jeg giver ikke en kaft for det pjatteri. Der er hjalp at faa, og det burde de tvinges til. Det har intet at gore med at skabe rore i andedammen. Hjalpen er der, og hvis de ikke tager fordel af den, saa maa de forvente at en irriteret jager som eleven smider dem ud af sit revir.
H
Hogmeister
Svar
#56
Hej.
Jo Vilsgaard en person med en løsgående hund er meget på et areal på 50 hektar,du skal da ikke bilde mig ind at hans hund ikke jager på egen hånd,hvis det var mit terræn ville hunden blive behandlet som alle andre strejfende hunde på mit terræn,og hvad veteranen angår,så ville jeg kontakte politiet og få dem til at fjerne ham,som jeg også ville gøre med sigøjnere.
MVH
LØVIG
Svar
#57
Mit, mit, mit..................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by ID

Mit, mit, mit..................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Ja mit mit mit,så længe jeg betaler min jagtleje,vil jeg sgu også bestemme hvem der bruger det og hvad de bruger det til,men når du har så ondt af at vi er nogle der ikke vil stille skov til rådighed,så burde du da gå i forvejen og stille din jord til rådighed.
MVH
LØVIG
Svar
#59
synes, at det er fortvivlende. At nogen skriver, at de vil skyde en tidligere soldats hunde[xx(]

Redigeret !!

Mvh. AB/Moderator
Svar
#60
Jeg syntes at hele tråden her er fortvivlende................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)