Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ammunition til 338wm
#41
Hej.

[Sad] Det var dog en rigtig kedelig oplevelse [Sad]

Går ud fra at du selv har arrangeret turen direkte gennem "Outfitterens" Web ?

Fik du ingen referencer du kunne kontakte inden du bestilte turen ?

Og ja - jeg er enig i, at du burde oplyse om navnet på "Firmaet" så andre ikke kommer ud for samme trælse oplevelse.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#42
Nops det her var gennem dansk jagtrejse bureau... regner stærkt med de har haft gang i nogle referancer inden de sender mig afsted...(på test jagt).

I kan da fornøje jer med andres rejse beskrivelser af dem her:

http://www.archerytalk.com/vb/showthread...1058875900

http://www.huntinfo.com/outfitter-review...1255128196

http://www.huntinfo.com/outfitter-review...1258124513

http://www.huntinfo.com/outfitter-review...1229186547

Der kommer en rejsebeskrivelse af outfitterne på et senere tidspunkt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#43
Du skulle maaske selv have kigget her.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#44
@christensen

jeg tager det for givet at de links du har sat på, er fundet efter du kom hjem.

Det er en skam man ikke må hænge folk ud på dette forum[:o)] men det kunne være interessant at vide hvem der har solgt dig rejsen.

Opret en PM-service [8D]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#45
Hej Christensen.

Surt show, med en såden oplevelse.

Hvad var du blevet stillet i udsigt, jeg mener der må da have været nogle succes kriterier og forhold ifb. med jagten som den danske udbyder har oplyst dig om?

Tog du kontakt til bureauet under jagten, hvis det ellers var muligt at komme til en telefon? Og havd siger de efterfølgende til sagen?

Jeg har selv været konsulent ved en jagtrejsearangør, men holdt til nytår 09.
Lad os høre lidt mere til oplægget og afviklingen af turen.
Så var det jo også lidt interessant at høre hvem der solgte dig rejsen.

Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Mvh.
Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Det er en længere historie... Den får i ikke lige...

Den kort version er:

Jeg kommer til USA, vi møder 3 hill billies der skal være vores guider, ingen af dem er kompetente og de gider kun jæge om aftenen. Jeg ser end ikke bjørn, det gør de 3 andre heller ikke. Og jeg har brugt 30.000kr + 9 dage af mit live på absolut nada. Og var lige ved at strande i Portland lufthavn fordi de ikke ville tage min riffelkuffert med ombord. Shit en lorte tur! Men hey de 2 andre der var med os var hyggelige at dele nogle bajere med.


du spendt 30.000 kr eller 5,360.00 USD [?][?][:0] Før du tjeket det outfitter ud mere.....jeg kender bedre sortbjørn guides herovre i northern Michigan og kill ratio er 60% mest år..over bait.
pris er rundt 500.00 per jæger til 4 dage jagt.

Sorry til at høre om jer kedelig og dårlige oplevelse i USA..

Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#47
Hey alle

der var dansk jagtrejseleder med på turen... Jeg tror ikke han er i tvivl om vi synes den var gal... Det synes han også selv.

Det danske jagtrejsebureau har givet udtryk for de er klar over at rejsen var uacceptabel.

@Eric:
This was not baiting. It was... Wasting time on clear cuts and on the road. On the outfitters web page 5 days blackbear hunt is 1750 dollars. The rest of the money has gone to the danish hunting agency, airplane, rental car, food, budweisers and other stuff. Had no chance of checking the outfitter before, the hunting agency, did not mention there name until after we had payed.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by TSX

@christensen

jeg tager det for givet at de links du har sat på, er fundet efter du kom hjem.

[Image: ajbutton1.gif]



lige præcis... og den første af de fire jagtrejse rapport jeg linker til er skrevet mens vi var afsted i USA. De sidste 3 er skrevet før.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#49
Problemet Christensen, er at du saa vidt jeg husker ikke onskede at skyde over bait. Hvis det er tilfaldet saa er chancerne for at se en bjorn nar 0! Det svarer til jeg siger jeg tager en tur til DK i 9 dage for at skyde en Tjur.
Skydning over bait behover ikke at vare at du sidder i et taarn 80 m vak fra en skraldespand eller en dunk honning. Det kan ogsaa vare at omraadet du jager i har bait piles og det foroger bjornetrafikken i omraadet.
Som Eric siger, der er masser af bjorne i Northern Michigan og her i Ontario ogsaa, efter foraars jagten er blevet standset for nogle aar siden resulterende i en eksplosion i bjorne bestanden.
Og hvis jagtrejseselskabet ikke har givet dig navnet paa outfitteren, for du betalte, burde alle de rode lamper lyse op saavel som haaret i nakken rejst sig.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Problemet Christensen, er at du saa vidt jeg husker ikke onskede at skyde over bait. Hvis det er tilfaldet saa er chancerne for at se en bjorn nar 0! Det svarer til jeg siger jeg tager en tur til DK i 9 dage for at skyde en Tjur.



Nej for der er ikke tjur i dk... Der er ca. 35000 sort bjørne i washington... Problemet i den her sammenhæng var de amerikanske outfitters på flere områder ikke leverede hvad de lovede.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Og hvis jagtrejseselskabet ikke har givet dig navnet paa outfitteren, for du betalte, burde alle de rode lamper lyse op saavel som haaret i nakken rejst sig.
Hogmeister



Hvis de gjord det... Så arrangerede jeg jo bare selv turen...[Wink]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#52
Lige netop! Nu har du jo en web side med alle de guides der nasten findes state by state, og du kan research dem selv. Gore dit valg og kobe billetten til narmeste lufthavn.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#53
Det var da en kedelig oplevelse..[xx(]
Ærgeligt at nogen skal snydes på sådan en måde[V]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#54
Øv - det var godt nok trist [xx(]

(Forventningens glæde er oftest den største) [Wink]

Når det så er sagt, er der jo så et par ting, der undrer mig [?]
De eneste nogenlunde sikre jagtmetoder på sortbjørn (korttidsjagt), er forårsjagt eller baitjagt/jagt ved lossepladser.

Dertil kommer, at langt de fleste sortbjørne, bliver skudt fra køretøj.

Jagt til fods på efterårsbjørn - jo jo det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver altså en guide af format, og så skal man som regel til lommerne [Wink].

Hvis alle guider jagede efterårsbjørn til fods, uden bait/og lossepladser - så var succesraten nok 20 %

Hvis ovenstående kommer som en overraskelse for nogen, så er vedkommende nok mere interesseret i trofæ´et, end selve bjørnejagten.

@ Eleven - jeg håber, at du får en erstatningstur - for mig at se, har du betalt fuld pris, selv om der var tale om en "test jagt"

Dog vil jeg sige, at når der er tale om en "test jagt", kan man ikke tillade sig, at pibe ret meget[:I] - det siger jo sig selv, at man bevæger sig ud på tynd is, og investerer risikovillig kapital, i forventning om, at man får mere, end man har betalt for.

Det gør man så sjældent - desværre !!

Undskyld - ja jeg ved det - der findes undtagelser - og det er ikke min mening at ødelægge oplevelsen, for de få, der har oplevet noget andet. Der er ikke noget i vejen med, at være heldig [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#55
Nu da det hele er kommet saadan lidt paa afstand kunne det jo vare interessant om Elevn ville dele nogle af sine oplevelser, omend daarlige, med andre medlemmer lidt mere udforligt, saa de ikke ogsaa falder i den samme falde. Oplevelser, for der maa da have varet nogen, indtryk af USA (gaar ud fra det er forste gang her) og erfaringer inhentet under turen.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#56
Godt ide Hogmeister...there are some "piss poor" guides out there..[V]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#57
pt. kommmer der ingen uddybning fra min side af.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#58
Jeg havde for 5 år siden en lign. oplevelse i Alberta.

Der var da godt nok bjørne nok, men det var over bait/skraldespande.

I min naivitet stolede jeg på den danske agent, som tilsyneladende ikke vidste en skid om hvad han solgte.

1. I valg af våben var han enig i at 300 vm med en 4-16 S&B var smart da skudholdende kunne blive lange.
2. Jeg skulle have gode støvler med, og ikke nye da de skulle være gået til.
3. Hvis man var i god form kunne man prøve kræfter med bjergene.

Ingen af delene holdt.

Tønderne var 20 yards fra stigen så åbne sigtemidler eller aimpoint havde været bedre.

Vi parkerede små 100 meter fra stigen.

Havde jeg nu ikke været så naiv ville jeg have undersøgt hvilke bjerge der var i området, Det er fladere end Kallesmærsk hede.

Outfitteren var en flink fyr. han havde solgt en baitjagt til den danske agent, der havde glimret ved endnu ikke, at have betalt da jeg rejste hjem. Alt hvad han lover på sin hjemmeside holder han.

men den danske agent.

Konsekvens I

Indtil denne tur solgte firmaet hvert år 6 bukkejagter til mig og mine bekendte og et lign. antal hjortejagter hvert andet år.

Nu sælger han ikke noget til nogen af os.

reglerne forbyder mig desværre, at linke til hans hjemmeside, som stadig indeholdt ovenstående fejlagtige oplysninger sidst jeg kiggede.

Konsekvens II

Jeg booker intet, uden at have talt med andre, der har været på stedet. Og jeg vil tale med nogen jeg enten kender, eller både dem med succes og dem uden.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#59
308komp:

Fornuftig klar tale.....sådan[Smile]

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#60
@ Eric In case you don't know pt. means for the time being, but I think that is more likely never. He feels he has been embarrassed enough and is not willing to share the details with the members who could benefit from his unfortunate experience. You and I, on the other hand, can go and shoot a bear anytime we want, and without a guide.
hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)