Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
#21
[Image: DSC03959.jpg]

Selv om man er et almindeligt forsænkersæt, kan man vel godt bo lidt blæret [Big Grin] Stod med denne lille skæve klods, da jeg skar russerpigen ud. Gav den lidt afrundede former på tallerkensliberen, og gemte den til den rigtige opgave. Nu er den hængt op, og den er en del af det koncept, der skal forsøge bevare kosmos i mit hovede, når spånerne flyver [Big Grin].
Værktøjspladerne fyldes langsomt. Der skal tales godt og fornuftigt for at komme på pladerne. Jeg har slebet og olieret bordet.Når jeg får tid, vil jeg se på våbenholderne til klappen.
Walnut
Svar
#22
[Image: DSC03975.jpg]

Efter et 5 timer langt pædagogisk arrangement på skolen, med temaet "klasseledelse" [B)], var det rart at komme hjem og koble lidt fra. Netskæringsjernene er sluppet igennem nåleøjet og har fået adgang til en af pladerne.Jeg har ikke været tilfreds med at de lå og skrumlede rundt i kasserne. Her havde jeg lavet små skindhætter til dem for at beskytte de sarte skær. Nu er de pakket ud og hængt i stativ. Valnøddetræet er stjålet fra et af de første stykker, jeg i sin tid købte.Skæftestykket er for længst faldet for den tiltagende kræsenhed, der kan følge, når man for alvor føler timeforbruget på en skæftning. Nu har det så bare fået en anden funktion end den oprindeligt tænkte. Der er mere af det, og jeg finder såmænd nok en fornuftig anvendelse. Der blev også taget til et par skæfteforlængelser.
Næste opgave bliver at lave en lille plade til 3 størrelser barrel bedding tools.
Walnut
Svar
#23
[Image: DSC03982.jpg]

Der var stadig en rest af det fallerede russerskæfte tilbage.Det skal nu pynte på udsigten fra snitterstolen. Jeg bruger jævnligt disse jern til fritlægning af piber. De efterlader en løbskanal flot og ensartet.
Walnut
Svar
#24
Ja man skulle snart tro at du er ved at have for meget fritid[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by West

Ja man skulle snart tro at du er ved at have for meget fritid[Big Grin]

A. Westergaard



[Big Grin] Ha!
Det tog under en ½ time at lave den.Fik endda fundet fine brugte retro ringe til Diatalen hos den lokale og monterede kikkerten på den lille Tell. Den ryger af sted til Mr. Hatting for at blive trimmet inden skæftningen.Nåede også kiropraktoren [Big Grin]. Det er svært at holde focus på rygproblemerne, når han er mindst lige så interesseret i Sverige, som jeg er det [Big Grin]
Walnut
Svar
#26
Hej Walnut - fedt værksted, du har under opbygning!
Lige et næsten kættersk spørgsmål: Sidder netskæringsjernene ikke så lavt i holderen, at de næsten er besværlige at få op af hullerne? [:I]

Mvh Club338
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Walnut - fedt værksted, du har under opbygning!
Lige et næsten kættersk spørgsmål: Sidder netskæringsjernene ikke så lavt i holderen, at de næsten er besværlige at få op af hullerne? [:I]

Mvh Club338



[Big Grin] Nej da! De er anbragt så lavt, for at de skal hænge pænt [:I] af sig selv. For din skyld har jeg rejst mig og har grebet et af dem fra oven og med 2 fingre. Det gik fint.
Walnut
Svar
#28
Fedt værksted. mange dejlige detaljer.

Apropos Gammel og Ældre, så mindes jeg min bedstemor, som jeg kom til at kalde en ældre dame, mens hun hørte det. Hun var over 70, Jeg fik ballade, for hun var %/*#@% IKKE ældre, hun var GAMMEL.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
[Image: p_539000017_1.jpg]

Jeg har lige bestilt denne Gun Vise hos Mr. Hatting. Og ja... jeg ved godt, at sådan én kan laves af træ o.s.v. Det var egentlig også meningen. Jeg har surfet på en million forskellige løsninger, og det er denne, der stadig står op [Big Grin] Den vil passe fint på mit lille klapbord.

Walnut
Svar
#30
Hvad søren, Walnut? ... et værktøj helt uden valnød! Nu går det da helt galt! [Big Grin]

Mvh Club338
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hvad søren, Walnut? ... et værktøj helt uden valnød! Nu går det da helt galt! [Big Grin]

Mvh Club338



[:I][Big Grin]

Det ligner jo nærmest noget, der er i familie med dette Lego Tecnik produkt [:o)].

[Image: lego-technic-8288-1.jpg]

Jeg satser på, at funktionerne er helt i top. At bænken kan fastholde våbnet sikkert under arbejdet. Tror oveni købet, at den kan kippes for bedre arbejdsvinkel.
Walnut
Svar
#32
[Image: DSC03999.jpg]

Det må være lagervare hos Hatting [Big Grin] Ellers har Brownells slået alle rekorder i hurtig levering!
Tanken om at montere denne fornuftige Gun Vise på mit klapbord er droppet. Jeg kan ikke få længde nok på, selv om jeg forlænger klappen og øger i bredden. Lige nu peger det hele på en løsning med Gun Visen på en fast plade, der hurtigt kan "klikkes" på bord og klap som vist på billedet.
Walnut
Svar
#33
Hej Walnut!
Risikerer du ikke, at det bliver et "uhåndterligt skrummel" at skulle klikke af og på (pga. den samlede vægt af Gun Vise og tilhørende, kraftig plade)? [:I]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg]
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Walnut!
Risikerer du ikke, at det bliver et "uhåndterligt skrummel" at skulle klikke af og på (pga. den samlede vægt af Gun Vise og tilhørende, kraftig plade)? [:I]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg]



Det er helt rigtigt, at den bliver tungere og fylder noget i "udslået" tilstand siddende på en plade.Pladen kan undværes, og det tager ikke lang tid at trække enderne ud og spænde møtrikkerne. Man kunne så sikkert finde en snild måde at fiksere benene til klap og bord.Ideen med at have den vinkelret på bordet og ud i rummet virker rigtig fin.
Tak for kommentaren.
Walnut
Svar
#35
Jeg har haft et ønske om at kunne lave en "husketing" i værkstedet. Min bror har lige investeret i en kostbar metaltavle at skrive på. Forleden kom Fruen hjem med nogle plastklemmer med magneter på. De er nu på arbejde på køleskabsfronten.
Jeg tiggede mig til en håndfuld og manglede så bare metaltavlen. Den fandt jeg i brokkassen i sløjdlokalet [:o)] En kasseret lille sav som jeg gjorde "tandløs" og soignerede lidt. Det hele fungerede fint, men hold da kæft, hvor blev jeg træt af at se på de orange klemmer [xx(] I dag har jeg pimpet lidt omkring fjedrene. Det gik ganske let og hurtigt.

[Image: DSC04120.jpg]
[Image: DSC04121.jpg]

Walnut
Svar
#36
Tror du selv vi hopper på den?[Big Grin]

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Tror du selv vi hopper på den?[Big Grin]

CP



[Big Grin] Hva´for nåed a det er løgn?

Walnut
Svar
#38
Det ville være sejt hvis du kunne brunere fjederne.
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Det ville være sejt hvis du kunne brunere fjederne.



Ingen smalle steder her! Jeg kørte lige en fjeder igennem Perma Blue programmet, og den tog ganske pænt imod.Afsluttet med et pust våbenolie [8D][Big Grin]

[Image: DSC04123.jpg]

Walnut
Svar
#40
Se det pyntede [Wink]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)