Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Walnut.

Kig du ind på http://www.nottetreimport.no/ igen.

Jeg har lige set at der er træ til salg....

Mange hilsner - Per



Hej Per.
Jeg ved ikke, om det bare går så hurtigt med at få solgt. Under tyrkisk fandt jeg 3-4 stk., og det var stykker, de andre heller ikke vil have [Big Grin]
Walnut
Svar
[Image: GA32_left-800.jpg]
[Image: GA32_right-800.jpg]

Jeg bliver mere og mere kællinge-hysterisk med, at der skal være et perfect match mellem bagskæfte og forskæfte![:I]Det betyder, at jeg ikke uden videre, mere,godtager sælgernes forsikringer om "comes with matching forend" - uden billede! Der er for meget på spil.Både farveglød og åretegninger skal matche.
Min Ruger No.1 er på vej, og jeg gør nu alvor af at skæfte i et Burl stykke.Det har været en drøm længe. Det bliver formentlig vedhæftede blank, der skal tilpasses Rugeren.Sælger kalder det en "jaw dropper" [Big Grin] Fint, at der ikke er Birds Eyes i pistolskæftet, hvor netskæringerne kommer. Jeg regner med at kunne pille både for og bagskæfte ud af dette stykke. Der kommer naturligvis et stykke back up, som skulle stamme fra samme udskæring.
Alternativet til at lede efter et stykke, der rummer begge skæfter, er at købe en riffelblank "one piece". Så er der naturligvis stor slægtskab mellem bageste og forreste del.
Walnut
Svar
Hej Valnød

Skulle du ende med en stump på 2,5*5*12 cm i overskud vil jeg da MEGET gerne arve den (lidt mammon kan da godt blive involveret, men det kan da ikke være meget? [Wink]).
Jeg ser et kæmpeflot knivskæfte som et muligt udkomme af sådan en stump.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Hej Valnød

Skulle du ende med en stump på 2,5*5*12 cm i overskud vil jeg da MEGET gerne arve den (lidt mammon kan da godt blive involveret, men det kan da ikke være meget? [Wink]).
Jeg ser et kæmpeflot knivskæfte som et muligt udkomme af sådan en stump.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Hej fasan.
Selvfølgelig bliver der også til store fine knivstykker.Du vil blive flået akkurat lige så meget, som du bliver det andre steder, hvor du kan købe the good stuff [Big Grin] Jeg melder ud, når jeg er så vidt.
Walnut
Svar
Jeg glæder mig allerede!
Og så lige et KÆMPE kompliment til dine snitterevner.
Det er for vildt hvad du kan med dine hænder (og lidt værktøj) !!!

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Jeg glæder mig allerede!
Og så lige et KÆMPE kompliment til dine snitterevner.
Det er for vildt hvad du kan med dine hænder (og lidt værktøj) !!!

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Dejligt at glæde sig [Smile]og tak for ros. Med et backup stykke ekstra, fra samme udskæring,bliver der rigeligt overskud. Det er så speciel en blank, at jeg ikke kan sætte det sammen med noget af det andet, jeg har liggende.
Walnut
Svar
Walle du bliver snart Banned hvis du ikke får trukket nogle spåner af noget blæret træ.. Det er snart for længe siden!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Walle du bliver snart Banned hvis du ikke får trukket nogle spåner af noget blæret træ.. Det er snart for længe siden!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



[B)] Det er skidt, for der kommer ikke flere store dokumenterede projekter fra min hånd. Jeg vil selvfølgelig gerne vise billeder af de færdige skæfter.
Walnut
Svar
[B)] Det er skidt, for der kommer ikke flere store dokumenterede projekter fra min hånd. Jeg vil selvfølgelig gerne vise billeder af de færdige skæfter.
Walnut
[/quote]
Walnut - det er klart en ommer. Slet ikke godt nok. Vi vil se mere![:p]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Club338

[B)] Det er skidt, for der kommer ikke flere store dokumenterede projekter fra min hånd. Jeg vil selvfølgelig gerne vise billeder af de færdige skæfter.
Walnut



Walnut - det er klart en ommer. Slet ikke godt nok. Vi vil se mere![:p]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
[/quote]
[Big Grin] Fastholder! Synes, at det er mere interessant, at bringe flere nye, partielle, indgreb, når de indfinder sig.
Håber på at kunne lukke min Burl blank op i løbet af året, så Rugeren kan være klar til at baske ræve til vinter [:p] Det er jobbet,som den har fået tildelt.
Walnut
Svar
Walle det er lige før det der er til skammekrogen. Vi vil have veldokumenterede billedreportager fra din side, og ikke "Her ser I resultatet af min flid". Tag det som en ros af dine tidligere indlæg, som vi er rigtig mange af der har fulgt spændt og ivrigt. Samtidig er der jo også mange af os som ligefrem lærer noget af at følge med i processen. Så op på hesten igen gamle dreng!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Walle det er lige før det der er til skammekrogen. Vi vil have veldokumenterede billedreportager fra din side, og ikke "Her ser I resultatet af min flid". Tag det som en ros af dine tidligere indlæg, som vi er rigtig mange af der har fulgt spændt og ivrigt. Samtidig er der jo også mange af os som ligefrem lærer noget af at følge med i processen. Så op på hesten igen gamle dreng!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



At skildre skæftninger på VTF er bare gentagelser.Jeg skal lave en full makeover på en Ruger No.1 i 375HH : Den har jeg overvejet at vise. Iøvrigt er det ikke min tur. Det er Swift´s. Han har loppet den af længe [Big Grin]
Jeg viser, med glæde, min Ruger No.1 frem, når den har fået et nyt skæftesæt.
Walnut
Svar
[Image: DSC05455.jpg]

Skal gribe om dette stykke, når Ruger No.1 lægges til kinden for at klaske sin første Mikkel [:p]Har lige fået pakke fra Southern Utah.
Walnut
Svar
Er det ikke næsten for pænt til en Ruger No.1 [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Skal gribe om dette stykke, når Ruger No.1 lægges til kinden for at klaske sin første Mikkel [:p]Har lige fået pakke fra Southern Utah.
Walnut



Du har da forhåbentlig ikke givet alt for meget for det stykke[?]
Det er jo ikke fuldkantet og med grimme afslag[:0][Big Grin]

Glæder mig til at se resultatet.
Flot stykke pind.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
[Big Grin] Nu er det ikke nemt at se, hvor stort forskæftestykket er. Det her måler faktisk 32X9X6cm. Jeg har 2 stykker mere at tage af, men dette er det mest spændende stykke.
Walnut
Svar
[Image: DSC05466.jpg]

Stærkt inspireret af Kras og for at jeg ikke skal gå op i limningen af at vente på min Ruger No.1, har jeg kastet mig over noget, der er tilpas useriøst [Big Grin]. Customskæfte til min lille elskede Brno 22LR. Selv om det er en ældre model, har den ikke afgivet mere end 120 skud. Den har stor affektionsværdi og er en gave fra min gode ven Finn [Smile]
Mest iøjnefaldende på denne skæftning bliver et højrøstet beavertail forskæfte [8D]. Forskæftedelen skal, i profil set forfra være trekantet med runde kanter.
For første gang lykkedes det at fræse helt igennem til magasinbrønden fra oversiden i en arbejdsgang. Takket være et nyt langt fræsejern.
Walnut
Svar
Havde man bare de evner.... [:p]
Jeg kunne sgu godt bruge en pænere pind på min T3 [Smile]
Svar
Hvad er nu det, Walnut - er du blevet smidt ud hjemmefra og må bo på terrassen? [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hvad er nu det, Walnut - er du blevet smidt ud hjemmefra og må bo på terrassen? [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)



[Big Grin] Det er mit udendørs atalie.Et dejligt halvtag, der normalt beskytter dagplejens vogne.Der er strøm og læ...og et sted at sætte kaffekoppen [Smile]

@ TheDarkside
Jeg har sat en hæderlig begynderpind billigt til salg.Med mindre man er usædvanlig dårlig udrustet med håndværksmæssige evner, kan de fleste kopiere det "gamle" skæfte. En skydelære, en blyant og lidt værktøj, tilsat rigelig med tid, vil række langt [Smile]
Ja, og så selvfølgelig et helt snitterlaug fra VTF i ryggen [8D]

Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)