Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
Tja, jeg kan da godt bruge en hammer. Selve den ydre udformning er det mindste problem. Det er mere at få fræst rigtigt ud indvendigt. Netskæringer har jeg nada erfaring med [:I]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Tja, jeg kan da godt bruge en hammer. Selve den ydre udformning er det mindste problem. Det er mere at få fræst rigtigt ud indvendigt. Netskæringer har jeg nada erfaring med [:I]



Det løses let med skydelære og blyant.Min Skil fræser fra Jem&Fix til "næsten gratis" har længe tjent sig godt hjem.Kan du ikke forliges med netskæring, kan du bare tilvirke en punsel og så punsle....eller helt undlade det skridsikre.
Walnut
Svar
Jeg tror nu blot jeg finder en fyrretræs pind og så får lavet et skæfte til min gamle luftbøsse. Bare som øvelse. Det kan ikke koste mange knaster.
Svar
[Image: DSC05476.jpg]
[Image: DSC05475.jpg]

Det blev tid til lidt skæftning i dag. Jeg har lige lokaliseret- og fixet den sidste forhindring, inden systemet kunne falde på plads [Smile] På forsiden af aftrækkerdimserne sidder en skrå fætter, som kræver den udstemning, der kan ses i aftrækkerhullet.Jeg afslørede forhindringen ved at fremtvinge et trykmærke.Det hele har taget lidt ekstra tid, fordi modellen, i dette tilfælde, har været et modereret skæfte, som stammer fra en CZ 452. Jeg har så konstrueret mig tilbage til det originale Brno skæfte primært ved at øge med materiale igen.
Der er en smule finpudseri, inden jeg bedder bagest og ved de to bolte, der kommer fra bundrammen. Så kommer det sjove [Smile] Næste billede er et færdigformet skæfte.
Walnut
Svar
Det er som ved jul. Kan næsten ikke vente [8D]

Mvh. Finn
Svar
[Image: DSC05484.jpg]
[Image: DSC05485.jpg]

Til de faste læsere af denne plaprekasse, kan jeg fortælle, at jeg forleden fik en rigtig god anmeldelse andetsteds i dette Forum [Big Grin]
Netop for at plapre side op og side ned om ingenting.

Jeg har lige savet mig tættere på en grovform og systemet er bedded bagest og ved bolten foran i systemet.Måske vil jeg også bedde op langs siderne af låsen, men jeg har valgt at gøre det i to omgange. Det kan være svært at styre det,hvis det er for omfattende, og det kan være svært at adskille.Jeg har tænkt en del over overgangen fra den slankere del af skæftet til det bredere forskæfte, der var tænkt trekanten i profil- set forfra.Foreløbig er der sat materiale af til forskæftedelen, og jeg laver skæftet færdigt bagfra. Så håber jeg på, at den færdige bageste del kan hjælpe med at styre den forreste del på plads.Skæfteblanken er "urolig", og der skal fyldes nogle huller, når jeg kommer så langt.
Mit skruestik er efterhånden blevet udsat for lidt af hvert og opfører sig eksemplarisk [Smile] Der er ganske meget kraft at tilspænde med og spændefladerne er store. Jeg har endnu ikke været ansporet til at beklæde kæberne med acryl plader. Der er forberedt til det.
Tilbage til værkstedet [Big Grin]
Walnut
Svar
[Image: 204topx640.jpg]
Hvis ud mangler lidt inspiration så er her er en anden måde at lave en overgang på.
MKA
Svar
Smukt [Smile] Den er med.
Walnut
Svar
@walnut, du skal bare "plapre løs" alt det du vil, følger dine projekter med stor interesse! Og det vidner antallet af besøg jo også tydeligt om at mange andre gør :-) dine flotte ting er til stor inspiration for mange .
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Kras

@walnut, du skal bare "plapre løs" alt det du vil, følger dine projekter med stor interesse! Og det vidner antallet af besøg jo også tydeligt om at mange andre gør :-) dine flotte ting er til stor inspiration for mange .



[Smile] Tak Kras.
Jeg vil straks plabre op om, at jeg sidst på eftermiddagen fik boret de to helt afgørende huller til boltene, og jeg fik fræst bundrammen i. Det hele er nu spændt sammen med de rigtige tolerancer. Onde tunger vil sige, at jeg bare har været heldig igen... og bare snakker! So what [Big Grin] Vil i nat drømme om Cooper forskæfter. Tak til manden, der donerede billedet [Smile]
Walnut
Svar
[Image: DSC05490.jpg]
[Image: DSC05491.jpg]
[Image: DSC05493.jpg]
[Image: DSC05495.jpg]
[Image: DSC05497.jpg]
[Image: DSC05498.jpg]

Walnut
Svar
Justerbar kindpude og lavet i laminat - så ønsker jeg mig et magen til til min "nye" Sako[:p].

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
Det ser ud til at blive en fed skyder der igen igen.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
Hej Walnut.
Det begynder at ligne en Montana Varmint. Glæder mig til at se resultatet når der kommer lidt Walnut ind over designet.
MKA
Svar
Den bliver ikke så lidt fræk med det skæfte [Wink][:p]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Det ser godt nok spændende ud. Kommer bestemt til at leve op til "et blæret skæfte" som i sit tidligere liv - og dertil ikke så lidt fræk også [8D].

Lad os nu bare se ”noget pudsestøv” [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh. Finn
Svar
hej
kan kun sige dejligt walnut nu igen tryller [Big Grin]
lækker detaljer for alle os der går og leger med et
gammelt bane skæfte til en 6,5 [Smile]
kanon flot arbejde og fint med de forskellige stadier
i processen

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
[Image: DSC05507.jpg]
Nyt billede indsat 13.4

Det bliver til en del prøvesamlinger undervejs, når linierne skal kigges ud. Det er nu ikke noget større arbejde, når systemet er bedded.Systemet ligger helt stabilt uden hjælp. Bundrammen sættes i med de to skruer. Cooper Arms fylder en del på denne skyder, så det bliver begrænset, hvor meget Walnut, der bliver tilsat her.Jeg har, i dag, haft tid til at grovforme bagskæftet.Næste step bliver at lægge pistolgrebet i de rigtige kurver.Hele riflen får et mørkt look med sort bagkappe og en sort profileret bøffelrosét i bunden af pistolgrebet.
Walnut
Svar
Jeg synes det var synd at den blev spids [V][B)]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Det ser som altid rigtig godt ud men, jeg er enig med fisker i at spidsen ikke klæder den.
Og tag lige billedet op af en anden baggrund næste gang, det er svært at se det ordentligt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)