Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
Citat:quote:

er fræset med et andet jern

Åh nej, ikke mere af det der Hard Wood [Big Grin]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
[Image: DSC04245.jpg]

Jeg har længe gået og luret på den overfladebehandling min Tell har fået, inden jeg fik den i hænderne. Jeg troede, at der var forsøgt med varme, fordi farven var meget uensartet og havde pletter, der gik over i kraftig violet.Jeg forsøgte så forsigtigt på undersiden med Birchwood Casey "Blue& Rust Remover".Ret hurtigt blev det klart, at overfladen er behandlet med en eller anden form for kemisk gun blue.Jeg har afrenset al farven, og skal nu have fundet et middel/ en metode, der kan give et tilfredsstillende look.
Walnut
Svar
Spændende - ang. gun blue. Det emne har været oppe før - uden det førte til ret meget - måske der nu er en chance.-)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Det pynter godt nok [:p]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
[Image: DSC04248.jpg]
[Image: DSC04249.jpg]

Jeg har tilladt mig at ændre en del på designet af det tyske Tell forskæfte. Der er dælme ikke meget at tage om på det originale. Jeg vil gerne have et bedre greb. Det er gjort fyldigere og en smule længere.Jeg vil også af med den "nipsede" afslutning i front.På det originale har der tilsyneladende ikke været netskæring. Det kommer det på dette.
Walnut
Svar
Hej Walnut,
Det er sgu nogle flotte åretegninger, der er i det forskæfte. Jeg kan også godt forstå, hvorfor du synes dine ændringer er forbedringer. Helt enig. [Wink]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Walnut,
Det er sgu nogle flotte åretegninger, der er i det forskæfte. Jeg kan også godt forstå, hvorfor du synes dine ændringer er forbedringer. Helt enig. [Wink]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



Hej Club338
Jeg synes selv, at det er det flotteste stykke forskæftetræ, jeg har arbejdet i. Det kleine forskæfte passede bedre, da riflen var i den oprindelige kaliber, der vel har været noget salon lignende noget. Omkring designet på bagskæftet overvejer jeg pt at droppe den lille kindpude,der er på det oprindelige. Der er ikke, efter min smag, helt den plads, der skal være. I stedet kan jeg vælge at lave et fyldigere bagskæfte med en bredere ryg.
Walnut
Svar
Nej det gør ikke noget at der er noget og holde i. Et bredt forskæfte er altid godt.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
[Image: DSC04257.jpg]

Jeg ved ikke lige, hvad de fodrer valnøddetræerne med i Southern Utah, men det må være noget temmeligt mineralholdigt [Big Grin] Jeg læste i går et indlæg på Shotgunworld,hvori der var en, der efterlyste en måde at gøre blødt valnød hårdt inden netskæringsarbejdet.Det problem sidder jeg ikke just med. Alt i dette forskæfte er sejt og genstridigt. Når jeg kører gennem de sorte minerallinier, kan jeg høre, at det knaser [8)] Det er uden tvivl hårdt ved netskærejernene. Det er selvfølgeligt fint efter arbejdet, at man står tilbage med robuste pyramider, men det er sejt (og dejligt) arbejde at lave netskæringerne. Min nye Cutter Medium klarer sig fint... når den ellers vender rigtigt [Big Grin] Jeg havde vendt det nye skærehovede forkert og syntes ikke rigtigt, at det "gav noget". Det arbejdede så, når jeg trak tilbage, og ikke når jeg kørte frem i sporet. Jeg har vænnet mig til at skære i fremadgående retning.
Walnut
Svar
[Image: DSC04260.jpg]

Fy for hunnan [B)] Ideen er, at når der ikke er mere gods i forskæftet, må der godt være en fræk detalje. Derfor forsøger jeg at lave en buet kant rundt. Borten rundt har jeg trukket i pølsefacon med eraseren, og det var en hård omgang.Der skulle køres både i fremadgående og bak samtidigt.
Walnut
Svar
[Image: DSC04264.jpg]

[:o)] Jeg var aflyst som sløjdlærer i formiddag. Det gav tid til at nå frem til afslutning af første truoil behandling. I aftes nåede jeg at vandbejdse, og til morgen løb jeg igennem rækkerne med pointer long fine for at fjerne "nullermændene" efter de rejste årer.Farven i det oliebehandlede skæftetræ er overraskende mørkt udgangspunktet taget i betragtning.
Jeg har nu gang i 2 forskellige forskæfter på forskelligt trin. Det er fint at have flere valgmuligheder at få tiden til at gå op med.
Walnut
Svar
[Image: DSC04266.jpg]

Ramte, til morgen, denne opspænding som er helt super.En bar clamp er meget stærk og fleksibel. Det giver mulighed for at få en stabil opspænding på diverse længder og former. Skæftebagenden hviler godt på bar clampens overside. Denne overside kunne formes eller udvides med et bedre leje.

[Image: 511694.jpg]

Jeg har lige bestilt dette stik hos Midwaydanmark. Her har jeg fundet det til en pris på 672,-. Ligner til forveksling det GunVise stik, der forhandles hos Brownell´s til 300 dollars!

Walnut
Svar
[Image: DSC04267.jpg]

Alfred har lovet at lege julemand d.27.12 [Big Grin] Det ser ud som om, han kan blive færdig til den årlige julejagt. Jeg har denne gang abet A-bolt efter og har tru-oil behandlet inden netskæringerne. Det giver formentlig den fordel at områderne, der støder op til netskæringsfelterne, bliver mere jævne.Da jeg, for længe siden, udsøgte træet til Alfred, gik jeg efter et blond look, der samtidig var lidt spræl i. Der er givet 3 gange med nedslibninger imellem.
Walnut
Svar
Flot skæfte [:p] Walnut du er en skrapsak. [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Wauw [8D]
Mvh. Finn
Svar
Ja, med genskin og det hele!!
Hvad er brændværdien i forhold til bøgetræ?[B)]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, med genskin og det hele!!
Hvad er brændværdien i forhold til bøgetræ?[B)]

SS



Hej WSM.
Nu ved jeg ikke helt, hvad der ligger dine kommentarer. Måske du er en af de her gudsforladte plastikfreaks ? [Big Grin] Det kan næppe betale sig at tænke brændværdi i denne grade. Du kan få 2,4 tons træbriketter for den pris, som dette stykke valnød har kostet [Big Grin]
Walnut
Svar
det skæfte må du da gerne smide på min DDR Bøsse, sgu flot!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Walnut

Den skruestik vil jeg gerne have en tilbage melding på.

Jeg bruger en aluminium sag med kugleled til kniv arbejde, men den er lidt "løs" når der skal tages fat.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Walnut

Den skruestik vil jeg gerne have en tilbage melding på.

Jeg bruger en aluminium sag med kugleled til kniv arbejde, men den er lidt "løs" når der skal tages fat.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Jeg har kigget dette stik ud blandt mange. Jeg synes, at det ser meget stabilt ud og kan godt lide, at kæberne kan bruges både vandret og lodret.Jeg vil fremstille en skånsom belægning til fladerne. Jeg prøver det af og giver en anmeldelse.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)