Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
[Image: DSC05138.jpg]

En af mine gode bekendte har beordret mig til at fjerne lakken på dette skæfte! Jeg har forsøgt at tale ham fra det [Big Grin] Der er tale om et skæfte i en pæn høj grade. Jeg kan ikke umiddelbart afgøre, hvilken lak der er tale om.Det er et tyndt lag, hvilket dæmper behovet for at indsætte tungere værktøj [Big Grin]Netskæringerne skal skæres op igen.... de er faktisk ikke for kønne og kan slet ikke tåle en tur i forstørrelse [:I]Der skal også fjernes nogle dybe tryk/slag mærker på undersiden af forskæftet. Det er svært at undgå at føle sig en smule priviligeret, når man får lov til at arbejde på så fin valnød [8D][Big Grin]
Walnut
Svar
[Image: DSC05140.jpg]

Lidt spøjst.
En riffeljæger har lige afleveret et riffelskæfte, der skal laves færdigt.Det er et ældre, ubrugt, skæfte til en CG 3000, og en eller anden har været i gang med en custom netskæring. Vedkommende er blevet færdig med pistolgrebet og er begyndt på forskæftedelen. Angiveligt har man kunnet købe/ kan man købe klæbende præfabrikerede netskæringsfelter.Det er i behagelige 18lpi [Big Grin]
Walnut
Svar
[Image: DSC05141.jpg]

Tidskrævende og pænt anstrengende at køre igennem disse fine linier med en cutter. Pointer long bider ikke rigtig i lakken, så der må skarpt og grovere cutter til. Der er skåret i 24lpi, hvilket overraskede lidt, da jeg målte den.På rifler har jeg ofte truffet en grovere netskæring en denne.Der er lang vej endnu. Der skal vandbejses og køres igennem med pointer long inden oliebehandlingen.Netskæringerne er flot udført fra producentens side men er ikke dybe, skarpe og rene i udtrykket.Jeg vil umiddelbart mene, at de er lavet af en maskine? Der bliver sikkert ikke vandbehandlet og rengjort inden lakeringen. Det kan forklare, at rillerne "kveller op" og mangler dybde.Dælme en dejlig grade at arbejde i [:p]
Walnut
Svar
Det er sku super flot håndværk. Alt mulig respekt her fra[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
[Image: DSC05135-1.jpg]

Sådan ser R8 netskæringen ud, inden opskæring og rengøring. Det er svært at opfatte som færdigt, når man har prøvet netskæringshåndværket.Det er komplet umuligt, at finde spor efter "håndens arbejde". Absolut ingen over-runs eller andet,der viser den mindste usikkerhed.
Walnut
Svar
Det kunne godt minde om noget der er presset ned i træet, ikke imponerende!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
http://www.youtube.com/watch?v=iVUsxIW5J...re=related

http://www.youtube.com/watch?v=fcDYqSL4s...re=related

http://www.youtube.com/watch?v=SjdPEo_k7...re=related

Det er første gang, jeg er stødt på optagelser af netskæring med Laser. Ret imponerende!
Walnut
Svar
det ser da fedt ud
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

det ser da fedt ud



Enig i, at selve arbejdsgangen er imponerende. På det sidste klip- allersidste billede af et færdigt forskæfte er det ret tydeligt, at denne fremstillingsproces stiller sig tilfreds med en ujævn og utydelig overflade i netskæringen.
Walnut
Svar
Look impressive but nothing can compare with the well done handwork (nod in your direction Walnut Big Grin )

One shot one kill....no luck, just skill
One shot one kill....no luck, just skill
Svar
Jeg så, på jagtmessen i Bella, en del nye Brownings og Miroku. Alle disse havde en netskæringskvalitet (laser) der var mildt sagt elendig. Der var tale om våben i 20-40000 kr. klassen - virkeligt trist at se - lignede nærmest en procesfejl![V]
Beretta og andre anvender jo også Laser skæring - men i al almindelighed ser deres kvalitet betydligt bedre ud end den jeg så. jeg så også på nogle ret nye (på det danske marked) italienske våben EOS Redolfi - i 9-12000 kr klassen - deres netskæringer var betydeligt kønnere end Browning/Miroku. Er der nogen der har hørt om Browning/Miroku har haft specifikke problemer med deres netskæringer
[?]
mvh
Claus
Svar
[Image: DSC05143.jpg]
[Image: DSC05144.jpg]
[Image: DSC05130.jpg]

Jeg har lige støvsuget og vandbejset R8 skæftet. Det er tidskrævende at komme igennem både netskæringer og det øvrige skæfte. Der skal ydes en pæn opmærksomhed på ikke at ødelægge de fine markerede linier i skæftet. Man skal også forsigtigt rundt ved netskæringerne, så man ikke sliber i de nye pyramider. Det er lykkedes over alt forventning at slippe næsten af med flere alvorlige trykmærker. De befandt sig mellem de to huller på billedet, og der er næsten ikke noget tilbage af dem. Jeg har behandlet trykmærkerne med vand om damp.Nu rejser årerne sig med vandbehandlingen, og jeg sliber derefter skæftet over med korn 320 og kører igennem netskæringerne med pointer long fine. Derefter skal der oliebehandles flere gange.
Walnut
Svar
[Image: DSC05152.jpg]
[Image: DSC05153.jpg]

Så er jeg næsten ved vejs ende med R8éren.Den ligger jomfruelig børstet,støvsuget og ren klar til at modtage olien. Jeg giver den en Scherell´s SCAHFTOL light.Smag og behag men jeg har aldrig helt forstået, hvorfor man giver valnød, i høj grade med masser af mineraltegninger, mørk olie.Det fjerner på længere sigt de kontraster, vi godt kan lide. Anderledes forholder det sig med valnød uden ret meget spræl. Her er det passende at sløre det kedelige lidt med en mørkere olie.Nederste billede med første oliering.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg giver den en Scherell´s SCAHFTOL light.



It is no surprise that once again you did a good job. Congratulations!What is the difference between this oil and Tru Oil?

One shot one kill....no luck, just skill
One shot one kill....no luck, just skill
Svar
Citat:quote:

Originally posted by mkpl

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg giver den en Scherell´s SCAHFTOL light.



It is no surprise that once again you did a good job. Congratulations!What is the difference between this oil and Tru Oil?

One shot one kill....no luck, just skill



Thank you [Smile]Looks great on the table in my room.Scherell´s Schaftol is much thinner, and it dont shine and seal like Tru oil. I dont know much about, what is in it.
"Made of finest natural substances" is not much to tell.

[Image: DSC05154.jpg]

Walnut
Svar
[Image: DSC05156.jpg]

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin] Det er helt rigtigt, at jeg er truet! Alternativt kan jeg købe en mere i .270win og give den et passende vanøddedress[8D]
Det er viden om, at valnød, som på dette link, eksisterer. Efter min mening et af de mest hotte stykker der er at finde pt worldwide! Det har været til salg længe, og jeg er ikke uden for fare endnu! [:I]

http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auc...sp?ID=6324

Walnut
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin] Det er helt rigtigt, at jeg er truet! Alternativt kan jeg købe en mere i .270win og give den et passende vanøddedress[8D]
Det er viden om, at valnød, som på dette link, eksisterer. Efter min mening et af de mest hotte stykker der er at finde pt worldwide! Det har været til salg længe, og jeg er ikke uden for fare endnu! [:I]

http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auc...sp?ID=6324

Walnut



Et sjældent flot stykke træ, men jeg synes at Hunterbid er blevet en tand for dyr.

Kender du ham her[?]
Han er lidt sløjt kørende ang. udvalg p.t. men der er til tider mere gang i ham [Wink]

Egun har ligeledes i den sidste tid haft adskillige emner på auktion, men ikke i den kvalitet. Men der har været nogle fine stykker i Blonde[:p]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin] Det er helt rigtigt, at jeg er truet! Alternativt kan jeg købe en mere i .270win og give den et passende vanøddedress[8D]
Det er viden om, at valnød, som på dette link, eksisterer. Efter min mening et af de mest hotte stykker der er at finde pt worldwide! Det har været til salg længe, og jeg er ikke uden for fare endnu! [:I]

http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auc...sp?ID=6324

Walnut



Et sjældent flot stykke træ, men jeg synes at Hunterbid er blevet en tand for dyr.

Kender du ham her[?]
Han er lidt sløjt kørende ang. udvalg p.t. men der er til tider mere gang i ham [Wink]

Egun har ligeledes i den sidste tid haft adskillige emner på auktion, men ikke i den kvalitet. Men der har været nogle fine stykker i Blonde[:p]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



Jeg er aldrig stødt på siden. Virkelig flotte stykker..... der alle er solgt[B)]. Han er da faldet i søvn [Big Grin] Ikke helt tillidsvækkende at efterlade sin hjemmeside i den forfatning.Det ville da være rart med noget lokal import af kvalitets valnød.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)