Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
Walnut,

Sådan skal det være - lige på og hårdt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Walnut.....[:I] der beklager, at jeg med denne plabren blot afslører, at jeg ingen forstand har. Jeg burde i stedet holde kæft og dermed skjule min inkompetence!



Mark Twain citat: "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Bare fortsæt din "plabren" - vi er mange der nyder den ;o)

mvh
Lars
Svar
[Image: DSC05535.jpg]

Fik helt uventet en halv fridag i dag [Smile] Jeg kørte alligevel på skolen for at pusle lidt med egen kvalitetstid [Big Grin] I en pause i arbejdet fik jeg såmænd tid til at aflægge sheriffen et besøg for at vise ham min nye dejlige Amerikanske skyder [8D].

Det store, kostbare, stykke Black Walnut var meget stort..og tykt. Med lidt fræk optegning og kørsel med båndsaven lykkedes det mig at vride to fine stykker ud af stykket. Og det endda med overmål. Desuden kunne der pilles nogle fine knivklodser.
Walnut
Svar
Hej Valnød
Der var det så at en knivsnittende jæger gerne ville se lidt nærbilleder af knivklodserne og høre på en pris?
[:p]
Måske poste dem under "hyggeknivsnitter" tråden?

Hilsen
Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Hej Valnød
Der var det så at en knivsnittende jæger gerne ville se lidt nærbilleder af knivklodserne og høre på en pris?
[:p]
Måske poste dem under "hyggeknivsnitter" tråden?

Hilsen
Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



[Big Grin] Det er også rigtigt. Jeg skal lige finde tiden til at lave nogle flotte billeder. Fordi du har udvist stor vedholdenhed og interesse, får du billeder tilsendt på PM, inden de bliver lagt ud.Det er så dér, at du kan pille [Big Grin]

Walnut
Svar
HEj Walnød
Jeg takker !!
Jeg skal prøve at lave en serie snitterbilleder hvor kniven bliver til.
Ikke helt så imponerende som når du laver skæfter, men lidt har vel også ret[Wink]

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
[Image: DSC05559.jpg]

Havde i dag lidt tid til at lukke yderligere en Black Walnut blank op. Det er altid meget spændende at fjerne forseglingen, som har beskyttet træet under lagring.Jeg skærer ud i "store skæfter", af flere grunde.
Det fylder meget at have liggende før opskæring. Jeg får sikkerhed for, hvor der kan tages forskæfter. Ofte vil det bedste match sidde på samme blank, så det er at foretrække.
På denne blank kan der tages 2 forskæfter, og det nederste er klart det bedste match.Det bliver dette sæt, der skal sidde på Rugeren.Jeg har sæt liggende, der ikke har lyse partier. For mig er det lyse lige den kant, der bryder og sætter de mørke partier i relief. De lyse partier er tunge og stærke i strukturen. Et enkelt af de 7 knivstykker, jeg har lavet, har noget af denne farve og struktur.
Walnut
Svar
Fik for nylig den idé at lave en fotobaggrund på arbejdsbordet, hvor der er gode lyskilder til foto. Jeg har købt et rullegardin og har monteret det skjult under reolen. Det kan lukke ned for al uroen fra værktøjet.120cm bredt og neutral grå farve.
Der er ikke gjort meget ud af opstillingen, der viser sættet, der skal på min Ruger No.1

[Image: DSC05658.jpg]

Walnut
Svar
Hvis du skal have ordentlig brug af din 'fotobaggrund' skal du nu være meget opmærksom paa skyggen der falder paa gardinet. De ville være bedst om du kunne have det længere i baggrunden, og ogsaa hvis du kunne male det i nogle andre farver. Noget der minder om graavejrs skyer. Endelig kan du jo forbedre fotokvaliteten ved at eksperimentere med en ekstra 'slaveblitz'
Hogmeister
Hogmeister
Svar
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvis du skal have ordentlig brug af din 'fotobaggrund' skal du nu være meget opmærksom paa skyggen der falder paa gardinet. De ville være bedst om du kunne have det længere i baggrunden, og ogsaa hvis du kunne male det i nogle andre farver. Noget der minder om graavejrs skyer. Endelig kan du jo forbedre fotokvaliteten ved at eksperimentere med en ekstra 'slaveblitz'
Hogmeister



Det er rigtigt, at der skal eksperimenteres med både lys og baggrund.Det her er blot rammerne, der skal udvikles.Det smarte er, at rullegardinet afløser diverse kludetæpper og altid er lige ved hånden, når der skal dokumenteres.
Walnut
Svar
Hej Walnut.
Er du gået helt i stock [Big Grin]
Det er længe siden du har gjort dig på de skrå brædder i værkstedet, som skolelærer holder du jo 6 ugers ferie men vel ikke fra værkstedet[Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
Walnut, endnu et foro råd:

Prøv som du kan lave en baggrund der går ned til gulvet, og i en blød bue fortsætter henad gulvet, så det du tager billeder af står på det samme stykke stof som det der udgør baggrunden. På den måde fjerner man kanten ved gulvet :-)

Derudover vil jeg anbefale fast belysning i stedet for slaveblitz - det er nemmere at styre, og man får meget for den pris en slaveblitz koster :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Hvad er der lige sket her?

Der mangler da adskillige indlæg, posteret efter 20. juli....

Bl.a. mangler Walnut's "afskedsbegæring/-brev".

Er det muligt om en moderator evt. kan forklare hvad der er sket?

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
Se "off topic" der står lidt.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
Kan ikke finde noget under "off topic" der kan opklare mysteriet..?
Svar
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=26836

Her er lidt.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
tja har også prøvet at finde ud hvad der er sket (jeg var væk 1 uges tid og så logge ind -> ingen walnut mere?) for 'wally' synes jeg er af den mest produktive/konstruktive aktive bruger på dette forum. Hvis vi kun skal have lange 'politiserede' tråde (med ja for mig ekstreme udgydelser og holdinger /eller provo for provos skyld) - så bliver der nok endnu flere mere moderate der bliver træt af at være her. Så risikerer VTF at vandre mod en mere marginal/ekstrem position der ikke indgyder respekt og repræsentation for den brede del af våben interesserede i DK (og det er synd .. for mener godt man kan være 'nørd' uden skulle være 'spids' eller 'buldrende' i livanskuelse eller social adfærd)

Så hvis hr walnut smuglytter engang imellem nu = du er savnet (ALLEREDE!)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

tja har også prøvet at finde ud hvad der er sket (jeg var væk 1 uges tid og så logge ind -> ingen walnut mere?) for 'wally' synes jeg er af den mest produktive/konstruktive aktive bruger på dette forum. Hvis vi kun skal have lange 'politiserede' tråde (med ja for mig ekstreme udgydelser og holdinger /eller provo for provos skyld) - så bliver der nok endnu flere mere moderate der bliver træt af at være her. Så risikerer VTF at vandre mod en mere marginal/ekstrem position der ikke indgyder respekt og repræsentation for den brede del af våben interesserede i DK (og det er synd .. for mener godt man kan være 'nørd' uden skulle være 'spids' eller 'buldrende' i livanskuelse eller social adfærd)

Så hvis hr walnut smuglytter engang imellem nu = du er savnet (ALLEREDE!)

/wolf_skate



Jeg kan kun give dig ret.

Den mest produktive mand på forummet, der har bidraget med mange lærerige projekter og gode råd.

Men jeg forstår ham fa'me godt. Der er sgu grænser for hvad man skal finde sig i[}Smile]

Vi må håbe at han vender tilbage på et tidspunkt.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

tja har også prøvet at finde ud hvad der er sket (jeg var væk 1 uges tid og så logge ind -> ingen walnut mere?) for 'wally' synes jeg er af den mest produktive/konstruktive aktive bruger på dette forum. Hvis vi kun skal have lange 'politiserede' tråde (med ja for mig ekstreme udgydelser og holdinger /eller provo for provos skyld) - så bliver der nok endnu flere mere moderate der bliver træt af at være her. Så risikerer VTF at vandre mod en mere marginal/ekstrem position der ikke indgyder respekt og repræsentation for den brede del af våben interesserede i DK (og det er synd .. for mener godt man kan være 'nørd' uden skulle være 'spids' eller 'buldrende' i livanskuelse eller social adfærd)

Så hvis hr walnut smuglytter engang imellem nu = du er savnet (ALLEREDE!)

/wolf_skate



Jeg kan kun give dig ret.

Den mest produktive mand på forummet, der har bidraget med mange lærerige projekter og gode råd.

Men jeg forstår ham fa'me godt. Der er sgu grænser for hvad man skal finde sig i[}Smile]

Vi må håbe at han vender tilbage på et tidspunkt.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!


Fuldstændig enig [Smile]

Optifade
Svar
Også enighed herfra.... 40005 læsere bare på denne af hans tråde taler jo sit tydelige sprog [Wink]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)