Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sauer 202 eller mauser 03
#21
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Det er ikke i aftrækker bøjlen du sikre riflen. Det er der du afsikre den. Du sikre en sauer lige bag enden af bundstykker, der vender mod dig.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Nå ja, det var da mig som var gal på den[Wink]
Havde vendt rundt på det[:o)]

Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#22
Jeg vil slutte mig til Olsen! Hvis S&L lavede deres rifler med et lækkert fiberskæfte er jeg ikke i tvivl om, at jeg havde en sådan i skabet. Hvis de så også lavede dem i 223R var det top nice!

Etersom de nægter at lave fiberskæfter til deres rifler m.v. - tja så har jeg ingen skrubler eller skyldfølelser over at købe tysk, finsk, ameriakansk osv. De kan ihvertfald ikke påstå at de ikke er gjort opmærksom på efterspørslen fsva fiberskæfter! Men med en kommentar som:"Den dag S&L bliver lavet med fibserskæfter er den dag grisene flyver baglæns..." Så bliver det svært nogensinde at tage et andet standpunkt!

Glædelig Jul fra en glad Sauerejer/bruger...[Smile]
Svar
#23
Lad det være en opfordring til hvis der sidder en plastmager og keder sig: LAV ET ORDENLGT SKÆFTE TIL S/L OG DER ER KUNDER NOK TIL AT TAGE FRA.

Det er osse det eneste der afholder mig fra at bytte alle mine ud med S/L. .... arhhh og så lige pibernes farve

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#24
tak for svarene jeg må ud og prøve et eksemplar af hver på en skydebanen for når man står med dem i forretningen er det svært at vælge syntes jeg endnu engang tak og god jul til jer alle.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#25
Vælg den der giver dig hjertebanken...........

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#26
Citat:quote:


Det er osse det eneste der afholder mig fra at bytte alle mine ud med S/L. .... arhhh og så lige pibernes farve



Deres brunering er heller ikke i klasse med Sauer. Har en kammerat der har haft en. Den blev hurtigt rød i fugtigt vejr. S&L mente ikke der er noget galt med den, men at den var misligholt...Han har ikke længere problemer med rust, men har heller ikke mere S&L
Svar
#27
Mener ikke det koster en bondegård at få QPQ behandlet en S&L pibe - så er man over rusten i hvert fald. Når det så er sagt bør en brunering jo kunne holde til almindeligt jagtbrug. Husker ikke at have problemer med bruneringen dengang jeg havde en S&L, men den var heller ikke meget ude, da jeg var noget øm over skæftet.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#28
Har haft begge dele men har i dag 2 rifler det er lettere, men skal jeg vælge igen bliver det mauser m 03 den kan nemlig ikke finde på at skyde af sig selv. [Big Grin][8D][Big Grin]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Vælg den der giver dig hjertebanken...........



Hey - hvad sker der "202 hadere". "Den der giver dig hjertebanken" - det er da en ren foræring[Wink][Wink]

/bundgaard
Svar
#30
Jeg vil til enhver tid vælge en Sauer.

Ja så ved alle vist hvad jeg bedst kan lide. Det der, med EN bestemt montage som man ikke kan komme uden om er ikke lige mig, det er det som Mauser + Bl.... bruger.

Hurtige pipeskift? Ja, der er nogle som har fordele frem for andre, men hvornår er det nødvendig med pipeskift på under 2 min.
Magasin, ja så synes jeg også Sauer´s magasin med patroner i lige linie giver en en perfekt fødning.

Magasinlås? Ja det er da godt. Men husk magasinet, nøjagtigt ligesom du selfølgelig ALTID husker bundstykke+sigtekikkert + alt det andet som kan tages af din riffel. (husk også patroner)

Min morale er: Du skal altid huske at tjekke alt dit udstyr, til din riffel, før du tager på jagt.

Med hensyn til sikring på MO3 frem for Sauer 202 ja så synes jeg stadig Sauer vinder. Ang. sikring, hvis det skal være en sikring der først spænder fjederen iforbindelse med afsikring ja så er er der vist KUN 2 rifler der kan leve op til dette (Mo3 + Bl....) og ja, så må alle andre pakke sammen (Tikka,Sako,Sauer,S+L og Steyr + mange flere)

Ang. Sauer og deres selvskuds problem, ja så har jeg da heldigvis stadig dette tilgode ligesom jeg er sikker på at der også er mange andre der har dettte tilgode.

Jeg vil anbefale dig en Sauer.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#31
Jeg har kigget på Saueren to gange. Første gang tabte den til en S&L DL97, primært fordi jeg bedre kunne lide udseende på S&L, men også fordi jeg ikke er så vild med Sauer sikringen. Det var dog en tæt afgørelse.

I dag har min S&L et KKC skæfte, så den vej rundt kan man løse det lidt begrænsede udvalg.

Anden gang var Saueren chanceløs for den var oppe mod en m03 extreeme med tykke piber. Når man som jeg vælger et set-up med tyk pibe og forvokset kikkert så er det ikke vægten der spiller den store rolle og så synes jeg det er svært at finde doger der taler for Saueren. Jeg er fortsat ikke i tvivl om at jeg valgt rigtigt. Kikkertmontagen er noget af det der virkeligt imponerer mig. Jeg har prøvet at skifte pibe og så træffe mål på 300 meters hold uden indskydning. Det er en helt fantastisk løsning.

Men der er ingen tvivl om at Sauer også er en rigtig fin riffel og en sådan er jeg sikker på at jeg også kunne være blevet tilfreds med.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)