Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævehvalpe med nyt lokkekald
#41
Citat:quote:

Originally posted by F-body

Postkassen er TOM !!! UUUUAAAAAHHHHHHHHHHØØØØØVVVVVVVVVVV[xx(]



DAMN - postkassen er stadig TOM [V]

Hvorfor er ALLE mine pakker forsinkede???
Sidste gang var en pakke 14 dage om at bevæge sig fra Taulov til mit posthus !!! ja, det vil sige til et nabo posthus 15km længere væk end mit eget posthus som er 6km væk.

Jeg tror efterhånden at der arbejder en hos PD som ikke kan lide mig [xx(]
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Tak,så er det bestilt[Smile]

Hilsen Ulrik



...åh jeg ber![8D]

/Kalle
Svar
#43
ja.. det bliver sgu ikke sjovt at være ræv i småland om en tre dage...[}Smile][Big Grin]

støver.
Svar
#44
Jeg har heller ikke fået noget..........

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#45
Så var der gevinst i postkassen.... [Big Grin]
Findes der en vejl. i brugen af sådan en ting [:o)]

Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Svar
#46
Jeg har også modtaget "sådan to plastik dimser" som min kære hustru så fint beskrev dem over telefonen. Jeg takker for handlen.

Mvh

Christian
Svar
#47
Ja... Mine er også i hus. jeg mødte også bonden, han var ude at lufte den største traktor og den største gyllespreder jeg længe har set. jeg så desværre ikke andet, men fik da øvet ,ig lidt i at "pibe"

takker for handlen!
Svar
#48
min er også for længst kommet... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#49
Har også fået min. Tror jeg skal ud og teste i aften.

Brugen syntes jeg er meget intuitiv. Hvis den er åben er det en dyb tone der kommer - lukket bliver den lysere. Så åben imiterer et stort dyr og lukket et mindre.

Hvis det er hvalpe man jager, så vil det være en fordel at imitere et lille dyr, da det man prøver at foregive er at en anden predator har fanget et noget som ræven gerne vil stjæle. Derfor hvis man lyder som en hare, vil en ræveunge nok holde sig væk, da den tror det er en voksen ræv der har gang i noget.

Så nogle højfrekvente piv hvor man virkelig prøver at lyde som en mus eller lignende der bliver tygget i. Det skulle virke. Jo mere hjerteskærende jo bedre. Jeg har lige købt lockjagt på ræv, hvor de bruger Nordic predator lokkekaldet. Det er samme slags lyd jeg vil prøve at få ud af dette kald.

Øvede lidt i går og min Golden blev i hvert fald tændt Smile

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#50
@Tagergaard. Tak for handlen.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#51
Siger også mange tak til Tagergaard for den berømte rævekald som jeg fik med posten i går torsdag. Sider og prøver den lidt af nu medens jeg skriver.
Skal ud og prøve den lidt i morgen et af de steder hvor jeg har en del ræve på mit revir. Ikke fordi jeg lige har søgt om regulering men venter på at det bliver september, hvor det da går løs

mvh. Rimfire Hunter
Svar
#52
[Image: P8141385.jpg]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
mvh
Korthår
Svar
#53
@korthår
Kom lige med historien, og hvilken frekvens du kørte med [Big Grin]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#54
Rimfire hunter - jeg mener det kun er til fugle du skal søge tilladelse til regulering. Ræveunger om sommeren kan reguleres uden tilladelse.

Jeg var selv ude i morges og prøve i en halv times tid. Der var ingen gevinst, men det var også et meget tilgroet område, så der kan jo sagtens have været en der har fået fært eller har set mig.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#55
Tillykke med ræven, Korthår.

Fortæl[:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#56
Jeg var også ude og prøve ræve-kaldet igår aftes, på en stor skoveng hvor der går kreaturer.
Efter at ha truttet lidt i kaldet tror jeg nok at jeg fandt melodien, ved at bide tænderne lidt sammen om kaldet fik jeg de høje toner frem som imitere en harer der bliver taget.
Og vupti en stor hanræv kommer snigende mellem tidselerne, som kørene ikke gider at æde.
Havde ikke min kamera med, men den var meget interesseret i hvor lyden kom fra.
Så ingen hvalpe [V]
men vi/jeg lavede en aftale om at mødes igen. [Wink]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#57
Der jo også kun ca et par uger til.. ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#58
Jeg var på rævejagt i går aftes og havde selvfølgelig det nye kald med. Efter et stykke tid dukkede der en rævehvalp op i rapsstubben. Jeg blæste et par gange i kaldet (med helt lyse toner) og ræven satte straks i bevægelse hen mod mig - det skulle den ikke have gjort [^]
Umiddelbart efter skuddet blæste jeg et par gange mere i kaldet og vupti dukkede der endnu en hvalp frem. Den blev hurtig efterfulgt af 2 mere [8)]. Det lykkedes at lokke den ene af dem tættere på. Den døde i knaldet ca. 130 m væk [^].

En rigtig fin aften. Jeg er meget tilfreds med kaldet - det er let at bruge og det virker [Big Grin].

Mvh
TFR
Svar
#59
Så blev det til en rævehvalp til morgen, sad i tårnet på den store skoveng med kreaturene igen.
Solen var lige stået op, nogle piv i kaldet og en hvalp kom luntende i morgentågen frem mod tårnet [Wink]
Men havde hverken mobilen eller kamera med [V]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#60
Det var da heldigt at du havde riffelen med.[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)