Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hunters Univers lukker
#21
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Dumme mig. Jeg troede, at når der står en pris på en riffel, så er pibe og skæfte med [xx(]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Nu er der jo noget der hedder god markedsføring og der er regler for hvordan man må annoncere.

Varen skal sælges til den annoncerede pris. Hvis der ikke er taget forbehold eller skrevet noget om hvordan prisen sammensættes så har butikken et problem.

Det er da derfor, der altid står "bilen kan være vist med ekstraudstyr" og lignende i annoncerne. At et pris skilt kun gælder for låsen, gælder ikke, såfremt det ikke klart fremgår af skiltet at der er for en lås.
Se på skiltene hos Østjysk, de har lært at skrive det hele.

Vedr. reklamation.

Såfremt butikkerne i Odense og Næstved er en del af samme firma/cvr. nr., som de øvrige forretninger kan man bare henvende sig i en af de andre. Ellers kunne vel også kun henvende sig ved den ekspedient, der havde foretaget første ekspedition.
Det er altså den juridiske enhed det handler om, og ikke lokationen.

VH Søren

VH Søren

Big Green for ever



Nu kan jeg ikke svare i det konkrete tilfælde, men i alle de Jyske butikker jeg kommer i, der er de modulopbyggede rifler prissat stump for stump.
Det er bl.a fordi kunden kan jo selv vælge kaliber, skæftetræ, magasinstørrelse o.s.v.
Hvis man så læser teksten under stregkoden , så står der præcis hvilken del der hører til den pris der er trykt på skiltet.

Det er sådan det fungerer når man lægger priser ind i sit system.

Hvis riflen er f.eks en CZ med fast magasin, uden mulighed for at bytte skæftetræ og kaliber, så er prisen på skiltet for en komplet riffel.
Om det er dårlig markedsføring ved jeg nu ikke. Kunden bør vel osse læse det med småt inden han brokker sig.

Jeg ser intet regelbrud hvis forholdene hos H.U. er som jeg beskriver, men det er selvfølgelig kun MIN mening.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Altså hvis der hænger en prisseddel på riflen der hedder 8000,- Og der ikke står at det er uden pibe, så har forretningen et problem. Jeg har ofte kigget på sauer hos Korsholm og Hubertushuset og begge steder står de i en skøn forvirring, med eller uden pibepris. Det er selvfølgelig forvirrende men omvendt så er der også mere at snakke om med ekspedienten.
Svar
#23
Jeg tror ikke direkte forretningen er i strid med markedsføringsreglerne. Det krævede bare mere hjernekapacitet end jeg lige havde medbragt første gang at gennemskue systemet.

Der står f.eks. kr.8.000,- samme sted på skiltet som de andre rifler har hele prisen stående, men der står ikke noget om, at det ikke er hele prisen. Så er der smadret en pris på hvor der står " pibe" et eller andet sted foran eller bagpå samme prisskilt, og så er der med en tredje slags mærkning smadret " skæfte grade II" og en pris på et tredje sted.

Alt i alt kommer det til at minde om varer, hvor prisen er ændret flere gange i varens livsforløb, så der er sat nye priser hen over eller i nærheden af de gamle, men tænker man sig lidt om, kan man jo godt regne ud, at prisen på intet tidspunkt har været 3.500 for hele riflen.

Hvis jeg forstår M@x korrekt, så er den pris der står i de jyske butikker totalprisen, og så er det angivet nedenunder hvor stor en del af totalprisen de enkelte dele har bidraget med ?? Det var vist sådan jeg opfattede de 8.000 kr. i første omgang.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg tror ikke direkte forretningen er i strid med markedsføringsreglerne. Det krævede bare mere hjernekapacitet end jeg lige havde medbragt første gang at gennemskue systemet.

Der står f.eks. kr.8.000,- samme sted på skiltet som de andre rifler har hele prisen stående, men der står ikke noget om, at det ikke er hele prisen. Så er der smadret en pris på hvor der står " pibe" et eller andet sted foran eller bagpå samme prisskilt, og så er der med en tredje slags mærkning smadret " skæfte grade II" og en pris på et tredje sted.

Alt i alt kommer det til at minde om varer, hvor prisen er ændret flere gange i varens livsforløb, så der er sat nye priser hen over eller i nærheden af de gamle, men tænker man sig lidt om, kan man jo godt regne ud, at prisen på intet tidspunkt har været 3.500 for hele riflen.

Hvis jeg forstår M@x korrekt, så er den pris der står i de jyske butikker totalprisen, og så er det angivet nedenunder hvor stor en del af totalprisen de enkelte dele har bidraget med ?? Det var vist sådan jeg opfattede de 8.000 kr. i første omgang.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



[Smile] Tak for snakken den anden dag.

Der var på et tidspunkt, en praktikant fra Otterup. Han stod bla. for prismærkning. Måske blev alt ikke lavet idiotsikret.

http://www.youtube.com/watch?v=YG9UvvZ68Cs

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#25
Nogen der kan bekræfte at Næstved allerede er helt lukket ned? Den gamle var forbi for nyligt og syntes der så lukket ud. Havde ellers tænkt mig at køre en tur derned en af de kommende dage.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#26
Jeg fik mig en S&L Classic i 30,06 til 5330,- i Odense, de havde to Classic tilbage i .243, og to 6,5 med opgrade skæfte, og en mega fed S&L i .338 med special fluted pibe og grade 4 skæfte

LilleLars
LilleLars
Svar
#27
Den er ikke lukket endnu. Jeg var der i torsdags

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#28
Var i Næstved tidligere idag. Der er ved at være godt tømt ud, men det blev da til lidt småting.

Hvis nogen er interesseret stod der en Sako Quad tilbage i 22lr. Den stod til 5.300, så med 35% rabat, bliver det en rigtig billig Quad, hvis nogen har overvejet sådan en.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Var i Næstved tidligere idag. Der er ved at være godt tømt ud, men det blev da til lidt småting.

Hvis nogen er interesseret stod der en Sako Quad tilbage i 22lr. Den stod til 5.300, så med 35% rabat, bliver det en rigtig billig Quad, hvis nogen har overvejet sådan en.

C


Måske lidt dumt spørgsmål. Men er du sikker på det er incl. pibe? For hvis udsalgsprisen er 5300kr, så er det delme billigt
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#30
Det var den pris der stod - under alle omstændigheder er 35% på en ny Quad rigtig fornuftigt.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#31
den "Sako Quad" er desværre blevet solgt!!, jeg ringede for og ville købe den i dag. . . så øv øv 3445,- var sku billig, og det var en komplet riffel incl pibe

LilleLars
LilleLars
Svar
#32
Ja. Jeg kunne godt have nøjes med et billigt skæfte (jeg har nemlig 22lr piben). Så var jeg fri for at skulle indskyde hver gang jeg skiftede. Forstår bare ikke hvorfor deres udsalgspris har været næsten 1000kr billigere end andre steder. Det skulle man have vidst før man erhvervede den første [Sad]. Men en kanon pibe, det skal siges. Jeg kan have en indstilling med en type patron, for derefter at kunne anvende mindst 13 forskellige patroner, og så ramme en krage el lign på 40m (incl. cci Stinger [Big Grin]). Det er noget der ville noget [8D]
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#33
Citat:quote:

Forstår bare ikke hvorfor deres udsalgspris har været næsten 1000kr billigere end andre steder.


Tror ham der skulle rette priser har været under pres[Wink]

Der er stadig bla. ny Tikka T3 lite cal.243 til knap 4k ,rustfri Sako 75 6,5x55 til godt 6600,- Samt en stak CZ 550 Lux 6,5x55 til godt 3700,- i Odense.

Kom nu friske så personalet kan komme på en tidlig juleferie[Smile]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#34
Har du mere af det Sako 75 til at stå???? [:p]

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#35
Hunters i Odense har lukket om lørdagen !!!
Svar
#36
Hvordan står det til i Odense, har de meget tilbage på hylderne?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#37
Der er ikke meget tilbage på hylderne i hverken Odense eller Næstved. Besøgte begge butikker i går, da jeg alligevel var i Næstved i anden sammenhæng og kørte lige forbi Odenseafdelingen på vejen hjem.

De har godt nok 45% på alt... til gengæld er prisen generelt dyrere fra start, end i andre butikker...

F.eks.:

Flydende 7 cm rapala wobler. Standardpris omkring 80 kr. i de grejhandlere jeg kender til i lokalområdet....Prismærket i HU kr. 99,95

Gåselokker - de alm. skaller. pris efter 45% rabat over 90 kr. pr. stk. Har lige købt 10 stk hos en lokal grejhandler for 800,- inkl. to bærenet....

Så er det lidt nemmere at give 45%.. ;-)

I Odense havde de fin Antonio Zoli drilling 12/70/30-06 til 27K. 14 K den (efter 45%) er sikkert en god pris. Og de havde en halvautomat 12/76 fra Fabarm prismærket til knap 6000,-.. dvs. lander på godt 3000,- hvilket må siges at være en rimelig god pris...

Generelt var der stadig masser af endegrej til spinnefiskerne og en del fiskegrej generelt - både i Odense og i Næstved (Men det kan næppe betale sig at køre langt efter med de højere priser de har i HU)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#38
Var lige i Odense-afdelingen i dag..... Sådan bare for at se om de havde noget spændende[Wink]. Der stod lige en fabriksny SAKO 75 i kal .243,oven i købet med et nydeligt skæfte-dén kunne jeg bare ikke lade stå,så den blev min for 6200 kr.....[8D][:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#39
Igår stod der også en fin Schultz og Larsen i 338 med flot træ og med lakridspibe ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#40
Den står der stadig,og ja-med et nydeligt skæfte[:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)