Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp Min motor er stået af
#41
Personligt tror jeg at de fleste bilister "forstår" at udføre den metode du omtaler.... problemet er at rigtigt mange bilister har et særdeles fremmed forhold til den komplicerede mekanik de dagligt benytter sig af! Og i -USA erdet nok værre end i f.eks DK...

Deres køreskole-undervisning består jo i regelen af en enkel time eller 2 og så en yderst simpel køreprøve, der ikke engang inkluderer at man skal kunne skifte et manuelt gear eller vide hvad en kobling er[:0]

En bekendt der var i USA på studieophold i 9 måneder, havde ikke kørekort "hjemmefra" og gik derfor til "køre-lærer" i USA, da han var "bondefødt og kvajet opdraget" sagde han til kørelæreren at han ikke vidste noget om automatgear, men at han kunne køre en bil med manuelt gearskifte uden problemer (mange timer i traktor og markræsere) Kørelæreren satte ham i en "stick-shift" Honda og kørte rundt om "blokken" og da "eleven" derefter lavede en lidt kluntet parallel parkering, fik han at vide at han bare skulle møde op til køreprøven næste dag... Det samme gentog sig dagen efter... en tur rundt om "blokken" og så havde han et amerikansk kørekort[:0]

Med den næsten totale mangel på viden om, og forståelse af deres daglige køretøj som mange amerikanere (og også danskere) ligger inde med forstår jeg fint at de reagere helt hovedløst og panikagtigt på en "fuld gas" situation i en moderne bil med E-gas og automatgear...

Masser af mennesker dør fordi de handler helt imod sund fornuft i en paniksituation... ikke kun i biler...

Om bilfabrikanterne så skal stå til ansvar for det, afhænger jo af fejlens karakter, og i Toyotas tilfælde VAR der jo tale om en reel fejl i deres konstruktion...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)