Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp Min motor er stået af
#21
Citat:quote:

Originally posted by hatting

jeg køre i en god gammel Golf 2 1,6TD ( også kaldet traktor )
den har nu kørt 3010000 km og har kun fået skiftet top pakning + tandrem + vandpumpe den køre 18-20 km/l
dejlig vogn[Big Grin]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk



3.010.000 km [:0]

Godt nok er Jylland stort, og man skal vel også en tur til Harzen en gang imellem, men alligevel [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#22
@ hatting.. har der ikke sneget sig et nul for meget ind ? ;-)

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#23
Tja min volvo runder 150.000 i løbet af en måneds tid og det uden at der har været problemer med dieselkværnen. Men jeg regner nu med at den næste slæde skal være en Subaru Outback. Jeg skal have en øse som ikke sidder så nemt fast, og firhjulstrækket i volvoen kan ikke rigtigt måle sig med det der sidder i en subaru.
Mvh.

Yeti
Svar
#24
En ingeniør der arbejder i thyholm kommune og bor i Åstruplund ved Brædstrup har en Corolla diesel der forlængst har rundet 1 mill. uden at have været åbnet i motoren - Toyota i Horsens viste lidt interesse i bilen da den nærmede sig 1 mill., men da de undersøgte sagen ved hovedkontoret, viste det sig slet ikke at være usædvanligt, så han fik ikke en ny som han havde gået og truet med.-).

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#25
Jeg har en gammel Carina E fra 93 UDEN servo, med 265.000 på klokken efterhånden, og der er det ikke engang nødvendigt og skifte olien. Der er kun filteret der blir skiftet.. Olien blir bare løbende efterfyldt.
Sidst vi skiftede tandrem og havde fået den af, stod jeg og pillede lidt i tænderne på remmen og så faldt de ellers lige så pænt af, så vi kunne næsten bruge den som kilerem efterfølgende. Så var vidst på tide og få den skiftet.
Men den starter om det er -20 eller +35 uden nogen problemer.

og er lige gået igennem syn endnu engang uden bemærkninger, og uden at have ofret en formue på den.

Har desværre også en VW som firma traktor. Den vil jeg også gerne have byttet med en japaner igen.

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss Diavari 3-12x56
Winchester Supergrade 12/30.06 BBF
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#26
nå ja Ja et nul fra eller til [Big Grin][Big Grin]
er rettet

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0
Mine svenske jagtkammrater kører Volvo 740 of de har rundet 540.000 km næsten kun på grusvej.



Hæ Hæ....

Det fik mig lige til at tænke på en youtube-sekvens jeg så for nogle dage siden....

http://www.youtube.com/watch?v=HkYuB6NRmvo



Jebs [Big Grin] Det er Ingvar Nilsson fra Mockfjärd, faren til vores jaktleder. Sådan kører han når elgslæbet er koblet fra [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by GT
[br

I WANT A JAPANEESE CAR[:o)]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!



...er helt sikker på at de efterladte familiemedlemmer til de 30 trafikdrabte med en toyota speeder er helt enig[B)]

Toyota er også kommet op med det første underskud i 50 år. Det forstår jeg godt med de grimme biler de laver nu om dage[Smile]

Men sku de være en japser er det da Honda der tiltaler mig mest. Faktisk ville jeg vælge Honda over vw...hvis altså ikke de var så pissedyre i alt!

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#29
Citat:quote:

I WANT A JAPANEESE CAR[:o)]
/GT


En lille bruger oplysning til GT!

TOYOTA bliver fabrikeret i ENGLAND !!!
Svar
#30
Så er det sku da derfor de har fået dem fucked op [8D]

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#31
Citat:quote:

Tja min volvo runder 150.000 i løbet af en måneds tid og det uden at der har været problemer med dieselkværnen. Men jeg regner nu med at den næste slæde skal være en Subaru Outback. Jeg skal have en øse som ikke sidder så nemt fast, og firhjulstrækket i volvoen kan ikke rigtigt måle sig med det der sidder i en subaru.


Lige nøjagtigt, se nedenstående video af en svensk test af Volvo Vs Subaru

http://www.leftlanenews.com/video-volvo-vs-subaru-awd.html

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#32
Jeg kender godt den video. Jeg vil tro at resultatet vil blive noget ligende i dag, men det er et andet system der er i Volvoerne i dag.

Naar jeg koerte fast i sneen i vinter saa kunne jeg se at forhjulene gravede sig ned, mens baghjulene stort set ikke lavede noget. Der var dog ikke noget med at hjulene ikke ville snurre rundt som paa ovennaevnte video.

Jeg synes at denne side giver et fint overblik over de forskellige 4x4 systemer:

http://rubicon-trail.com/4WD101/4WD-AWD-autoAWD.html
Mvh.

Yeti
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Tja min volvo runder 150.000 i løbet af en måneds tid og det uden at der har været problemer med dieselkværnen. Men jeg regner nu med at den næste slæde skal være en Subaru Outback. Jeg skal have en øse som ikke sidder så nemt fast, og firhjulstrækket i volvoen kan ikke rigtigt måle sig med det der sidder i en subaru.


Lige nøjagtigt, se nedenstående video af en svensk test af Volvo Vs Subaru

http://www.leftlanenews.com/video-volvo-vs-subaru-awd.html

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Jeg har altid drømt om en Volvo XC70, men da jeg var i USA, lejede jeg en Subaru Outback og bilen imponerede virkelig. Jeg kørte 2 dage rundt i noget af det mest fedtede gumbo af rød ler som Nebrakka kan byde på.
Den eneste der kunne køre der foruden mig var posten som kørte i en fullsize 4WD pickup.
Eneste anke var benzinforbruget. Det var en 170 hestes benzin model, men den er nu kommet med diesel.

Min næste AWD bliver en Subaru [Smile][:p]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
@4WD.....

Det eneste der nærmer sig fuldt spær på alle differ, er quattro[Big Grin]

Sådan ER det bare.....

Min næste 4WD kunne meget nemt blive en Subaru Forester diesel...
Jeg skal så bare vænne mig til det japanske interiør... og begynde at tænke på rust....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#35
Subaru ejere er verdens mest tilfredse bilejere målt på hvor mange der køber sammemærke igen og igen. Jaguar er på anden pladsen[Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
Det er nu muligt Toyota har haft problemer med spederen, men ikke med tåbelige reparationer konstance[Big Grin]
At tumper ikke magter at koble ud eller træde på bremsen må da være et "fører problem".
Har selv prøvet scenariet i en Landrover Freelander[xx(]
Det var da bare at bremse lortet dødt[?]

Nej til enhver tid Toyota og/eller Subaru frem for det tyske skrammel[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Jeg læste et sted at næsten halvdelen af dem i USA der forulykkede med defekt speederpedal, havde end ikke forsøgt at bremse bilen ned.
(Data fra ulykkes bilernes logfil)
Sig mig, har Amerikanere intet kørekort...[xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det er nu muligt Toyota har haft problemer med spederen, men ikke med tåbelige reparationer konstance[Big Grin]
At tumper ikke magter at koble ud eller træde på bremsen må da være et "fører problem".
Har selv prøvet scenariet i en Landrover Freelander[xx(]
Det var da bare at bremse lortet dødt[?]

Nej til enhver tid Toyota og/eller Subaru frem for det tyske skrammel[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej GT
I USA hvor de fleste uheld er sket, der er det normalt med automatgear !!!
Hvis speederen sætter sig fast under acceleration, så kan det være mere end svært at "bare lige" at bremse bilen ned i fart !!
Så det er faktisk ikke et førerproblem.
Mvh Per
Svar
#39
Angående "speederproblem" så har jeg en fin lille historie fra min mekaniker...

For en del år siden satte Peugeot en turbo på deres uopslidelige 1,9 diesel... En århusiansk dame købte sig en sådan model 306 eller deromkring...

Efter flere års tro tjeneste skete følgende:

Damen kommer kørende med måske 60 km/t på grenåvej.. efter at have accelereret fra et lyskryds.. pludseligt kører dieselen bare op i omdrejninger og bliver ved med at trække bilen i 3 gear lige op i bilen foran.. damen nåede ikke at bremse, og da hun både kobler ud og bremser render motoren bare løbsk.. op i omdrejninger...[:0] Damen forsøger at slukke motoren ved at dreje nøglen,, uden held! efter måske 20 sekunder med en kæmpe sort røgsky bagud af "pegøjten" siger motoren "kronsj" og stopper.... endelig... for evigt...[V]

Her var der ikke tale om "el-speeder" og knækkede kontakter... næ.. det var ganske enkelt en pakning i turboen... den sprang læk og sprøjtede meget varm motorolie lige lukt ind i "blæseren" og dermed ind i dieselmotoren... som jo kører "fint" på varm motorolie[Big Grin]

Vi almindelige dødelige bilister er ikke trænet som militærets helikopterpiloter... vi reagerer næppe helt fornuftigt på en så besynderlig opførsel fra bilen... Toyotas speederproblem inkluderet... (Amerikanske bilister er bestem IKKE jagerpiloter...)
Automat-gear er bare endnu et led pillet ud af førerens forståelse af bilens reelle mekaniske funktion....

Japanske biler versus tyske... tjaa... der produceres sikkert færre "mandagsbiler" i Japan end i Tyskland... Men bare rolig der er også japanske "mandagsbiler" derude...

Der ER jo også andet end mekanisk pålidelighed der tæller ved en bil... En Toyota af samme årgang som min Audi 80 er en gyselig skrammelkasse at køre i ved siden af Audi'en...

Min nabos "uposlidelige" Toyota Corolla af samme årgang har spist et ukendt antal udstødninger, rustne bodyparts, lejer, sædebetræk, lygter, koblingsplader o.s.v ... nu er den ved at dø af røde myrer, med 280000 på "uret"

Audi'en er fuldstændig rustfri... udstødningen er den der blev monteret på fabrikken[:0] (efter 16 år og 330000 km...) Batteriet er skiftet 1 gang i de 6 år vi har haft den... selv det elektriske soltag er tæt og fungerer... De originale støddæmpere var gode nok ved sidste syn for et års tid siden, men nu trænger de vist....
Alle elektriske dele virker, også spejlenes motorer og rudehejset...
Den har altid stået udenfor.... sidste vinter kostede dog lige nye bremser hele vejen rundt....

Den "nye" Audi..(A4).. tjaaa ... den har fået 1 nyt hjulleje og 1 ny dyse, som i øvrigt var pærelet at få ud.... nå ja der måtte også lige 2 nye Xenon-pærer til, de gamle holdt kun i 8 år .....
8 år 240000 km... og op ad en mudderfedtet bakke kører den alle de andre almindelige 4X4 bagud... bare der ikke er for kuperet, for den er sænket 20 - 30 mm... på brede sommerdæk....
quattro rules..... (elektro LSD på begge aksler er heller ikke at foragte[Big Grin])

Naarj ... tyske biler er noget skrammel....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#40
[/quote]

Hej GT
I USA hvor de fleste uheld er sket, der er det normalt med automatgear !!!
Hvis speederen sætter sig fast under acceleration, så kan det være mere end svært at "bare lige" at bremse bilen ned i fart !!
Så det er faktisk ikke et førerproblem.
Mvh Per
[/quote]
Jamen så et lille dask til gearvælgeren til neutral og så træde på bremsen evt. tilsat at dreje nøglen et hak tilbage.

at ca. 20 ud af ca. 50 ikke forstår at udføre så simpel en manøvre er ufatteligt. Havde det været op til 5 ud af 50 havde jeg forståelse for det.[:0]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)