Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trofäer fra Afrika - laves lokalt eller hjemme?
#21
Hvor meget skal man egentlig sætte af til konservator og hjemsendelse af trofæer ved en normal pakkerejse?

Lad os antage en kudu, en oryx en impala en gris og en anden "et eller andet"....

Hvor meget sætter I andre af til den slags, når I planlægger rejsen til Afrika?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Hej Ran

Jeg afsætter det samme til transport(fra outfitter til egen dør) og konservator, som jeg afsætter til trofæafgift, men efterhånden så bliver transporten og konservator billigere, for et par plader med tænder og nogle skind er ikke så dyrt i transport.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#23
Det er sgu meget rart at vide, inden man booker en pakkerejse med 6 dyr.... om det er 600 eller 6000 USD man skal kalkulere med trofæbehandling og forsendelse.... ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by ran

Det er sgu meget rart at vide, inden man booker en pakkerejse med 6 dyr.... om det er 600 eller 6000 USD man skal kalkulere med trofæbehandling og forsendelse.... ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Fragten har jo lidt at gøre med kassens størrelse og vægt.
Der er også stor forskel på priserne hos de forskellige konservatorer og nogle dyr er dyrere end andre.
Da vi havde 31 dyr der skulle skuldermonteres, fik vi forhandlet en god pris.
Jeg gav ca 20.000,- for 11 montager og 9000,- for fragt.
Dette ligger knap 3 år tilbage, det er muligt at priserne har ændret sig.
I mit budget for næste tur, regner jeg med 2000,- i gennemsnit for montage.
Jeg vil tro du skal regne med mellem kr. 6-10.000,- for fragten.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#25
Hej Ran

Alle konservatorer har en prisliste så det er bare at spørge efter den, vedrørende priser på fragt kan de forskellige transportører oplyse en nogenlunde præcis udgift, kan du rykke dem for en pris "All In" så er du helt sikker på din omkostning, men en tommelfingerregel er mellen 2/3 til hele trofæafgiften til konservator og transport.[Smile]

Bliver det billigere så varer det ikke så længe før du skal afsted igen.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#26
Hej Ran,

Jeg regner med at vores trofäer snart er klar til at blive sent hjem, så kan give et overslag for de 15-16 trofäer vi få sent hjem snarest samt den endelige konservator pris.

Som udgangs punkt kan jeg kun give Santo ret - montering og levering koster mere end selve trofä afgiften...[Sad!]

Mvh,
Tore
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvor meget skal man egentlig sætte af til konservator og hjemsendelse af trofæer ved en normal pakkerejse?

Lad os antage en kudu, en oryx en impala en gris og en anden "et eller andet"....

Hvor meget sætter I andre af til den slags, når I planlægger rejsen til Afrika?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Vi fik hjemsendt fra Otjivarongo Taxidermist i Namibia (samme ejer som Osonjiva Safaris). Hovedmontering kostede DKK 2000,- for vortesvin og 4000,- Oryx og Zebra (ca. ½ pris af DK). Arbejdet var super. For hovedmontage af 6 dyr, afkogning 6 dyr, garvning 6 hele skind (2 med filt bagpå) og garvning af 6 halve bagskind (bagende fra de hovedmonterede) betalte vi DKK 41000,- for konservatorarbejde.

Vi fik hjemsendt med skib i container (ca. 3 kubikmeter) og det kostede inkl. alt 10700,- men de fleste bruger vist fly.

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )
Svar
#28
Efter en fælles tur til Sydafrika for nogen år siden fik vi 42 trofæer lavet lokalt hos en konservator som PHen anbefalede. Vi var der henne en ½ dag og alt så godt ud. Osse de mange børnearbejdere der stod oppe i karret og stampede skindene ned i noget vædske [:0]

Et par måneder senere kom kassen og det meste så godt nok ud. Små kosmetiske fejl og olie på hornene.

MEN, MEN, MEN [xx(][xx(][xx(]

Min flotte sort/hvide zebra var blevet forbyttet med en gammel arret gråskimlet hingst der havde brugt sin tid på at tabe slagsmål med de andre hingste [Sad!][xx(][Sad][V][:0]

Jeg fik aldrig min egen zebra. Kun lovning på gratis konservering af den næste zebra..........[B)]

H. P. Kotze
Môredou Taxidermy
P. O. Box 169
Schweizer-Reneke 2780
(053) 963 1444 / 082 784 5269

Min zebra:
[Image: Min_zebra.jpg]

Og den jeg fik i stedet for:

[Image: Zebra.jpg]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Att M@X:

Auch M@X...det var en trist historie med din Zebra[Sad]
Jeg sköd selv en Zebra (ung hingst) så håber bestemt jeg får mit eget skind.

En helt anden ting - olien på hornene?
Har läst en hel del omkring dette men er ikke helt sikker på hvad der er bedst???

Nogle skriver om tyk sort "diesel"olie og grimme trofäer, mens andre nävner tynd olie der for horn til at se bedre mere levende ud?

Bruger danske konservatorer ingen olie på horn overhovedet?

De "rå" horn jeg har set hänge f.eks udenfor i Afrkia ser jo närmest ud som om de fragmenterer/kan falde fra hinanden og ser ikke specielt "stue venlige" ud.

Spurgte oprindelig konservatoren til Olie hvortil de svarede at de normalt bruger en tynd olie som finish, men at dette kunne undlades i fald vi ville have dem "rå".

Mvh,
Tore

Modtager gerne råd för de
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)