Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skotland 2011
#21
Okay okay! Wink

Det er på halvøen Kintyre på Skotlands vestkyst.
Ham jeg forhåbentlig skal over til laver noget arbejde/formidling for en del mennesker der så har godser.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#22
Hej Boldsen
Tillykke med dette!
I den nordlige ende af halvøen Kintyre var jeg skytte i jagtsæsonen i årene 1979 til 1986, på et lille gods ca. 10 km nord for Tarbert.
I dette område er der masse af kronvild-Sikavildt og lidt råvildt samt fuglevildt.
Syd for byen Tarbert er der faktisk kun masser af Sikavildt og masser af råvildt og kun meget sjældent et par stykker kronvildt, men der er en helvedes masse urfugle.
I dette område ved Campeltown skåd jeg min største skotske råbuk på 124 cic point tilbage i 1979.
Du vil så her ca. 25 år efter komme til at gå i mine fodspor, held og lykke med det, og KNÆK & BRÆK
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#23
Hej Jens Peter Jensen.
Mange tak for lykønskningen.
Ham jeg skal op til er en slags formidler af jagt og noget skovbrug, så vidt jeg har forstået. Og det lyder til, at der er tale i'm flere forskellige arealer. Så lige præcis hvor jeg skal være er jeg ikke helt. Men skotten bor tæt på Tarbert, og ved ikke pm det er den sydlige eller nordlige del af Kintyre jeg skal være på.
Glæderrmig rigtig meget til at kommesfsted og håber stadig skotten vil have mig når vi er ved St nå til afrejse datoen Wink

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#24
Det er primært syd for Tarbert du vil komme til at være - og det er mest Sika vildt, dog er kronvildt bestanden blevet ændret en del i de områder siden først i 80erne. Der er, specielt på de højere områder, rigtig pænt med kronvildt. Du vil opleve alle tre arter, det er jeg ikke i tvivl om..

Som Jens Peter skriver er der rigtig godt med Urfugle på den sydlige del, hvis du siger ja til "skotten" vil der sikkert blive lidt skov arbejde også. Jeg arbejdede meget med motorsaven i et genopretnings projekt for Black Grouse indtil jagten gik igang.. Når i kommer hen omkring Dec og Jan begynder snepperne også at indfinde sig - de nok mest udfordrende skud jeg har afgivet med hagl var til snepper der i mørkningen kommer flaksende for fuld speed ned over veje og spor - Shit man skulle være vaks!

Måske vi kommer og besøger dig, arbejder på en tur til Islay, som ligger lige ved siden af, efter snepper i Dec. 2011 - Så skal jeg nok lige gense "min mentor" [Big Grin]

Sørg for løbende, med måde, at holde kontakten til ham. Det skader ikke at huske ham på nogle sager [Wink]

Nu ved jeg ikke hvor du bor Boldsen, jeg selv er i Herning og delvis Vejle, hvis det passer engang inden afrejse, er du velkommen til at kigge forbi til lidt snak - Jeg har os et kort over de arealer han dengang bestyrede plus naturligvis billeder, historier osv. [Big Grin]
Svar
#25
Sydlig Tabert lyder også helt fint for mig [Big Grin]
Håber da på at kunne få lov til at skyde lidt vildt der ovre. (også mod lidt betaling).
Han kan bare uddelegere nogle opgaver, så skal jeg nok forsøge mig.
Ang. jeres tur til Islay, så ville det da være hyggeligt hvis I kom forbi til en Whiskey og en snak [Wink]
Jeg har som sagt skrevet til ham i tirsdags efter han skrev at jeg kunne komme og arbejde for ham. Så venter blot på at få et svar.

Jeg tør slet ikke være sikker på at komme afsted endnu da der er så lang tid til. Så jeg venter til når jeg er helt sikker, så kan det være at jeg slår et smut forbi Herning. Kommer selv fra Aarhus.

Jeg har kigget lidt rudt omkring på de nærmeste lufthavne osv, men kunne ikke rigtig finde ud af så meget. Så vil meget gerne høre dig, hvordan du kom der over. Ved gdt det er lidt tid siden, men kunne være at din rejse ar den letteste.
Og havde du halgspreder og riffel med der over? Hvad med patroner til halggeværet? Og hvilken periode var du der?
- Det sidste her kan du bare sende i en PB. Kunne være andre ikke fandt det så interesant.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#26
Det tror jeg du har ret i. Jeg skriver lige lidt om "det hele" engang.. Du er velkommen hvis det blir aktuelt!

Som sagt er han ikke verdens hurtigste til det med mail, men når han har sagt OK tror jeg på han holder det! Men det er klart alting skal falde på plads før man kan slappe af med det..

Jeg var der fra starten af august til lige før Jul. Der skal nok blive mulighed for at nedlægge lidt vildt, sikkert også uden betaling hvis du lægger kræfterne i det andet arbejde [B)][Wink] Han var ihvertfald meget fair ift. mig [8)]!

Jeg havde ikke våben med, jeg blev skrevet et Visitor Permit på hans våben - en Ældre Sako 270 W, en Remington 25-06 en ukendt (jeg kan ski ikke huske det [:I]) 243W og et Beretta haglgevær i 12/70 og disse dækkede mere end rigligt mit behov (selvom det kan være stort [Wink]). Det er også meget rart når du skal have betalende gæster med ud, hvis de skal låne våben, at du står som godkendt til at bære det. De er hårde med den slags derover.

Håber det falder på plads - Jeg lærte ihvertfald meget, både om skovbrug, jagt, natur og et at stå på egne ben mens jeg var der.
Svar
#27
Lyder super.
Må lige når han svarer mig, spørge om hvad vi gør md våben osv. Det er jo også en hel del lettere at rejse uden våben! [^]

Regner også med at man kan holde på en mands ord, men som du også siger, så skal der lige en masse på plads før man kan slappe helt af i kroppen og vide, at man kommer helt sikkert afsted.

ang. den tid du var der, så havde jeg tænkt på noget alla det samme, da jeg jo gerne vil være hjemme ved familien i jule tiden.

Spurgte du ham ang. våben inden du tog afsted? Fordi hvis det er noget han gør med alle de arbejdere han får derover, så er det jo noget der lige skal aftales imellem ham og mig. [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#28
Få det aftalt inden du tager afsted - jo mere der planlagt inden, jo bedre. I min verden ihvertfald [Wink]

Jeg fløj forresten til Glasgow og tog busser derud - det var noget af en tur, men det lykkedes [Big Grin] Blev sat af midt i ingenting af en buschaufør der ikke gav meget mening, fulgte en lille grusvej og Wupti, så var jeg fremme - 7 timer efter landing mener jeg [B)]
Svar
#29
Puha for en rejse.. Men hva' faaaen det går nok [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#30
En opringning til skotten, som lovet i sidste mail, har givet mig endeligt svar.
Jeg er mere end velkommen til at arbejde hos/for ham fra august til midt december.
Jeg låner våben og der bliver lavet en FC (firearms certifikat) så det hele er lovligt og godkendt.

Glæder mig som et lille barn!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#31
Bare det var mig!!

Jeg er meget intereserret i at høre hvordan det er gået når du er kommet hjem der ovre fra. JEg går pt i 1.g så jeg har lige et par år endnu, men jeg tænker det samme som dig at komme over og arbejde et halvt års tid Smile men vil meget gerne høre nermere når du har været der ovre Smile

Mvh Karlog
Svar
#32
En lille opdatering fra Skotland.
Jeg laver alt muligt forskelligt arbejde såvel i skoven som herhjemme. Vi har skudt en del kaniner, men nu skulle der noget større på paraden [Smile]

Så blev det min tur. Så for 4 dage siden en fin seksender foran et hus, og derfor var der ikke mulighed for skud. Bukken havde det dog ikke helt godt. Han havde et dårligt venstre bagben.
Her til aften gik jeg efter en lidt mindre buk, han snød mig dog. Men fra den bakke kunne jeg se over på en anden bakke etgodt stykke væk. Kunne se et rådyr, men ikke om det var en rå eller en buk. Mig derover, presset af solens sidste stråler. 21.15 får jeg kontakt med en rå og hendes lam. Og længere henne på marken går den haltende buk! 70 meter. Op med skydestokken. Lige det jeg finder ham løber råen som er 30 meter til venstre for mig. Det får bukken til at løbe med men han aner ikke hvad der er galt. Han stopper op og BOM! et kaliber 243 projektil. Faldt på stedet med en perfekt, men lidt skrå, hjertekugle.
Mit første skotske trofæ! Og min indtil videre største buk.

[Image: 0c4f4848.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#33
tillykke med bukken
Svar
#34
Kanonbillede med det flotte skær på himlen i baggrundem.

Nå ja, også tillykke med den flotte buk[Big Grin][Big Grin]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#35
Mange tak!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#36
Hej igen. Imellem arbedet er der også mulighed for at komme på jagt. Det blev til min første kronhjort.
Skudt med en .270win på 100 meters afstand. Han faldt i knaldet.

[Image: 67286dbc.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#37
Den er sku fin, tillykke med ham.[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#38
Tillykke med ham! Fik du selv fornøjelsen af at slæbe ham ned fra bjerget? [Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#39
Tak tak.

Christensen: Jep! Det hører jo med. Havde også fornøjelsen af ekstra vægt i form af en meget ivrig ungarsk blodhund som bestemt ikke havde i sinde at slippe hjorten. Han faldt heldigvis ikke så langt fra en grusvej [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#40
Så er der gået lidt længere tid, og det er blevet til MANGE oplevelser!
Min far har blandt andre været på besøg. Fik da lige kaldet en god 8-takker sikahjort ud til ham. Den faldt efter 80 meter i sitkagranner med en bladkugle og et skud på halsen sendt fra en 30.06'er på 130 meters afstand.
[Image: 4404c0c4.jpg]

Da han og de andre var taget hjem skulle en stalker og jeg ud og kigge efter kronhjort. Jeg så en buk og han faldt på 135 meter med en bladkugle sendt afsted fra en custom lavet .270win.
Ikke en stor buk, men hva faaaeen [Wink]
[Image: e92d840a.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)